Niet eens met berekening inflatiecorrectie

  • 18 November 2019
  • 8 reacties
  • 498 keer bekeken

Op jullie website kpn.com/inflatie staat vermeld dat de inflatiecorrectie dit jaar 2,3% bedraagt: “Wij volgen de door het Centraal Bureau voor de Statistiek berekende inflatie (consumentenprijsindex). Je maandelijkse abonnementstarief gaat met dit percentage omhoog. Voor 2019 is dat 2,3%. Dat is de gemiddelde inflatie over de periode 1 juli 2018 t/m 30 juni 2019.” Hoe kan het dan dat bij alle abonnementen een onjuiste verhoging doorgevoerd wordt met net een paar % meer voor KPN? 

€ 18,39 per maand naar 19,04 is niet 2,3% , maar 3,54% dus hoe kan dit opgelost worden, dit is al het tweede jaar dat een extra bedrag in de zak van KPN verdwijnt.

Samenhangende (Compleet) kortingen of niet, ik moet hier nu als klant weer extra op letten omdat jullie een extra paar cent willen over de abonnementsprijs, als jullie deze manier toepassen doe het dan op z'n minst eerlijk, want een nieuwe klant kan hetzelfde abonnement afsluiten voor wel de lagere prijs / zonder inflatiecorrectie, beetje krom niet? Klanten rekenen zoals ik verwacht met een maandelijkse prijs die ze bij de berekening online of in de winkel voorgeschoteld wordt, niet met deze creatieve berekening waar KPN nog beter van wordt en de korting die maandelijks van toepassing is niet meegenomen lijkt te worden.

 

*Admin: afgesplitst en een eigen topic voor vraag aangemaakt

 


Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

8 reacties

Reputatie 7

Weet je wat nu het "smerige" is ... de abonnementskosten zijn wel onderhevig aan de inflatiecorrectie maar de KPN Compleet korting niet.

De kosten van mijn 500MB data-only sim zijn met 4,6% gestegen van €5,00 naar €5,23 maar dat komt dus omdat de abonnementskosten met 2,3% van €10,- naar €10,23 zijn gestegen en de €5,- KPN Compleet korting ongewijzigd is.

Voor de inflatiecorrectie:

Na de inflatiecorrectie:

 

Reputatie 5
Badge +7

Hi @Nickienick welkom op ons KPN forum! De inflatie correct wordt inderdaad berekend op je abonnement zonder de KPN compleet korting. Dat is een extra cadeau die je krijgt van KPN en zien we los van de correctie. Als je nog andere vragen hebt hoor ik het graag! 

Hi @Nickienick welkom op ons KPN forum! De inflatie correct wordt inderdaad berekend op je abonnement zonder de KPN compleet korting. Dat is een extra cadeau die je krijgt van KPN en zien we los van de correctie. Als je nog andere vragen hebt hoor ik het graag! 

@Jiske_ Dat is zacht gezegd bijzonder toch? Jullie mogen wel de prijzen die jullie uitkomen verhogen, maar niet de compleet korting die in ieder prijsvoorbeeld wordt meegenomen voor de totale maandelijkse prijs van een abonnement. Lijkt erop dat de klant zo negatief benadeeld wordt en er staat niet in de voorwaarden dat de inflatiecorrectie op deze manier wordt toegepast (exclusief de standaard en maandelijks terugkerende korting(en)).

Reputatie 5
Badge +7

Hi @Nickienick, we verhogen de prijzen niet omdat het “ons uitkomt”, het is noodzakelijk om die correctie mee te nemen, onze kosten stijgen elk jaar door de inflatie en daar passen wij jaarlijks het abonnementstarief van mobiele abonnementen bij aan. Compleet voordeel is altijd een extra cadeau geweest en heeft zijn eigen voorwaarden. Deze korting is namelijk niet gebonden aan je contract. Het word dan ook niet meegenomen in de voorwaarden van je abonnement. Lijkt me niet dat klanten negatief benadeeld worden als ze een mooie korting van €5 per maand van ons extra krijgen :wink:.

Het Lijkt mij dat de verhoging van het abonnementstarief alles te maken heeft met de kadootjes om nieuwe klanten te lokken. Het tarief voor een vast nummer is met 100 procent gestegen! Het wordt tijd dat de vaste klanten massaal afscheid nemen van KPN.

Badge +19

Maar waar moet je dan heen? Iedere provider doet dat.

Regelmatig wisselen van provider lijkt me verstandig. 

 

Badge +19

Niet mijn ding maar als u het gedoe niet erg vind en de prijs het belangrijkste is dat een optie inderdaad.