Nieuw contract, verkeerde bundel

• 1 oktober 2012
  • 4 reacties
  • 8650 keer bekeken

Hallo,

Op 26 juni ben ik via Studentmobiel overgestapt van Telfort naar Kpn met nummerbehoud. Dit is op 30 juli ingegaan en tot dan leek alles goed te verlopen.

Aangezien ik vond dat ik een wel hele hoge rekening had ben ik eens op mijn kpn gaan kijken. Het was namelijk onmogelijk dat ik boven mijn bundel uit zou komen en de eerste 4 maanden zouden voor 25 euro zijn.

Nu log ik daar in en zie ik dat er een bel/sms/webXL 1000 abonnement is afgesloten.

Op mijn contract -waarvoor ik ook getekend heb- heb ik echter bel/sms/webXL 350 afgesloten incl sms totaal.

Al enkele malen heb ik gebeld en zou mijn contract met terugwerkende kracht aangepast worden. Helaas is dat tot nu toe nog steeds niet gebeurd.

Enig idee hoe ik de fout -die niet bij mezelf- ligt alsnog met terugwerkende kracht opgelost kan krijgen?

mvg Jolanda

4 reacties

Heb je contact met KPN of met Studentmobiel gehad? En met wie heb je de feitelijke overeenkomst afgesloten?

Ik heb met Studentmobiel en (al heel vaak) met KPN contact gehad. Studentmobiel geeft aan het door mij ondertekende contract naar KPN gestuurd te hebben.

KPN geeft echter aan de fout niet te kunnen herstellen omdat in hun systeem staat dat ik voor een bel/sms/webxl 1000 ging en dat ook op hun contract staat.

Het contract wat ik ondertekend heb is echter echt bel/sms/webxl 350 en sms totaal.

De feitelijke overeenkomst sluit je neem ik aan af bij KPN? Alles is wel via studentmobiel gegaan.

Klopt, feitelijk overeenkomst zal met KPN zijn. Logischerwijs zou ik zeggen dat studentmobiel het verkeerde abonnement aan KPN doorgegeven heeft op het contract.

Jouw getekende overeenkomst scannen en met een begeleidend briefje naar beide partijen mailen lijkt me voldoende om aan te tonen dat dit niet is waar je voor getekend hebt.

Reputatie 7
Badge +8
als ik me niet vergis waren alle BSWxl abo's 4maanden lang 25 euro of je nu 1000 of 350 afnam, na 3 maanden kan een klant zelf maandelijks de bundel aanpassen (binnen dat rijtje), verder zijn alle extra bundels maandelijk aan(te passen) of uit te zetten. 

dat kan jij vanaf 30 oktober ook doen via mijnkpn, smstotaal is maandelijks opzegbaar. je betaalt per kalendermaand.

als blijkt dat smstotaal niet is geactiveerd kun je kpn om een creditnota verzoeken, je moet zelf even nagaan per maand of je meer dan 1000 smsjes hebt verstuurd, rekening houdend met de belminuten, dan betaal je voor de volgende 1000 smsjes  maximaal 10,64 die maand. heb je minder dan 1000 smsjes verzonden dan is het bundeltegoed 1 maand meeneembaar.  

stel je heb de eerste maand 500 belminuten gepleegd en 300 smsjes verstuurd dan heb je 200 bel of sms extra in je volgende maandbundel en hoef je niet te 'eisen' dat kpn smstotaal met terugwerkende kracht activeert voor de eerste maand.

je mag deze "fout" dus in jouw voordeel gebruiken. dit is wel een heel gereken, ik neem dat kpn dit keurig voor je verrekend, maar ter controlle kun je dat zelf narekenen via deze beschrijving.

Reageer