Nieuw toestel, BKR informatie

  • 29 March 2020
  • 7 reacties
  • 79 keer bekeken

Blij dat ik  eindelijk weer een nieuwe mobiel kan uitzoeken ! Een probleem ik verdien nu inene te weinig ofzo want ik kan geen abonnement afsluiten een abonnement die ik al  vanaf me 18e heb!!!! Ik ben nu 35 en nu is het inene niet meer mogelijk ik vind dit zwaar storend en ben erg teleurgesteld ! Hoe gaan we dit oplossen graag wat hulp info over BKR 

*Admin: reactie afgesplitst, eigen topic aangemaakt.


Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

7 reacties

Hallo @Ronnie7984 , je kunt ook gewoon een telefoon kopen, dan heb je niets meer met de BKR van doen.

DeBKR eisen zijn sinds kort aangescherpt om ovdrfinanciering te voorkomen.

 

Reputatie 7
Badge +20

Hi @Ronnie7984, wat jammer dat je er tegenaan loopt dat je door de nieuwe wetgeving niet het toestel kunt aflossen op de manier die jij graag wilt:confused:

Het afsluiten van een abonnement zal geen enkel probleem zijn aangezien de BKR daarbij niet van toepassing is. Je krijgt er pas mee te maken, als je een toestellening van meer dan €250,- af wil sluiten. Op dat moment zijn wij wettelijk verplicht om een inkomen lasten toets uit te voeren en als de door jou gewenste lening op basis daarvan wordt afgewezen, kunnen wij die lening niet verstrekken omdat we anders de wet overtreden :wink:

Op onze pagina over BKR registratie bij een toestellening, zie je hoe dit precies werkt en wat je kunt doen om nog wél een toestel bij je abonnement te nemen!

Heel jammer dan houd het voor mij op... ik wil geen mobiel van 250 euro ik wil zelf beslissen welke mobiel ik wil ik betaal er immers ook voor dus jullie raken nu een klant kwijt na 17 jaar ! Dat bkr is zeker gekomen nadat al die gelukszoekers in dit land kwamen en de nieuwste mobieltjes kregen zonder hun rekeningen te betalen

Hoi @Ronnie7984 
 

Dat bkr is zeker gekomen nadat al die gelukszoekers in dit land kwamen en de nieuwste mobieltjes kregen zonder hun rekeningen te betalen

Zielige opmerking.
Je kunt ook gewoon doen wat @JanD zegt.
Of sparen.

 BKR werd in 1965 opgericht door de Nederlandse banken en financiële dienstverleners.
Wat meer informatie voor jou Hier

Hoe oud was je ook al weer ?

Dat kan je hierboven lezen sherlock .. gelukkig ben jij wel volwassen! 

Reputatie 7
Badge +24

... dus jullie raken nu een klant kwijt na 17 jaar ! 

BKR geldt ook voor alle andere providers volgens mij. KPN heeft dat niet verzonnen. Dus overstappen lijkt me zinloos.

Ik heb mijn toestel overigens vorig jaar ook gewoon bij belsimpel gekocht. Mm abonnement uit 2016 hen ik gewoon door laten lopen. Zodoende heb ik dus ook nog gewoon dubbele data. Iets wat je nu bij een nieuw abonnement ook niet meer krijgt.

Reputatie 7
Badge +20

Heel jammer dan houd het voor mij op... ik wil geen mobiel van 250 euro ik wil zelf beslissen welke mobiel ik wil ik betaal er immers ook voor dus jullie raken nu een klant kwijt na 17 jaar ! 

‘Dat BKR’ is een instantie de alle gegevens omtrent leningen/schulden en het afbetaalgedrag bewaakt, elke lening dient hier te worden aangemeld. Mobiele telefoons worden steeds duurder waardoor er steeds grotere bedragen worden geleend. Om te voorkomen dat mensen hierdoor financieel in de problemen komen is de wet aangepast en moet ELKE PROVIDER controleren of je in aanmerking komt voor een toestellening en zo ja, voor welk maximaal bedrag. Als de uitkomst van de controle is dat je niet voldoende kunt lenen voor het toestel dat je graag wilt hebben, zal je dit toestel bij geen enkele provider kunnen bestellen op afbetaling. Weggaan bij KPN zal er dus niet voor zorgen dat je wél het toestel kunt bestellen dat je graag wilt hebben. Dit is geen regel van KPN, alle andere providers hebben met dezelfde regels te maken.

Dat bkr is zeker gekomen nadat al die gelukszoekers in dit land kwamen en de nieuwste mobieltjes kregen zonder hun rekeningen te betalen

Dit vind ik een beetje een rare opmerking. Zoek je zelf niet naar geluk? Ik wel. Volgens mij is iedereen een gelukszoeker.