Beantwoord

Nieuw Toestel, Oude SIM blijven gebruiken op oud toestel.

• 8 augustus 2013
  • 5 reacties
  • 8938 keer bekeken

Beste heer/mevrouw,

Onlangs heb ik mijn abonnement verlengd/aangepast en hierbij een nieuw toestel gekregen, nl. een iPhone5. Mijn oude toestel was een iPhone 4S. 

Nou wou ik voorlopig voor onbekende tijd mijn iPhone 4S blijven gebruiken (zo lang die het blijft doen) met de oude SIM Kaart. En dus niet de iPhone 5 met de Nieuwe Nano SIM Kaart gebruiken en activeren.

Is dit een probleem? Volgens mij blijft de oude SIM Kaart gewoon actief als ik de nieuwe niet activeer, maar ik vroeg mij af of er een bepaalde tijdslimiet zit aan het activeren van de nieuwe SIM Kaart. En aangezien de iPhone 4S met een Micro SIM werkt en niet met een Nano SIM Kaart wil ik deze laatste voorlopig (omdat ik de iPhone 4S wil blijven gebruiken) nog niet activeren.

Met vriendelijke groet,

Een KPN Abonnee.

icon

Beste antwoord door Shugosha 8 augustus 2013, 18:46

Wanneer u de nieuwe simkaart dan zal de oude kaart per direct vervallen.

Wanneer een simkaart komt te vervallen doordat deze niet tijdig is geactiveerd dan moet een nieuwe aangevraagd worden als u dan een nieuwe sim nodig hebt.

Als het voor u belangrijk is om een microsim en een nanosim te hebben dan kunt u een aanvraag doen voor een duocard. Deze bestaat uit twee simkaarten en die kunnen van hetzelfde formaat zijn. Daarbij is het echter wel zo dat dan 1 van de toestellen waar dan een kaart in zit tegelijkertijd gebruikt kan worden.

Bekijk origineel

5 reacties

Reputatie 7
Badge +12
Dat kan en is verder geen probleem. Hou er alleen wel rekening mee dat als de nieuwe simkaart niet geactiveerd is binnen 3 maanden deze zal komen te vervallen. Dan zal er een nieuwe kaart besteld moeten worden waar dan kosten aan zitten van 17 euro excl btw.

Verder kunt u de oude simkaart blijven gebruiken en dat is dan op basis van de voorwaarden van het nieuwe abonnement dat u genomen heeft bij de verlenging.

Reputatie 7
Badge +12
Wanneer u de nieuwe simkaart dan zal de oude kaart per direct vervallen.

Wanneer een simkaart komt te vervallen doordat deze niet tijdig is geactiveerd dan moet een nieuwe aangevraagd worden als u dan een nieuwe sim nodig hebt.

Als het voor u belangrijk is om een microsim en een nanosim te hebben dan kunt u een aanvraag doen voor een duocard. Deze bestaat uit twee simkaarten en die kunnen van hetzelfde formaat zijn. Daarbij is het echter wel zo dat dan 1 van de toestellen waar dan een kaart in zit tegelijkertijd gebruikt kan worden.

Reputatie 7
Badge +12
Dat heeft u goed begrepen! Geen probleem.

Maar als ik deze nieuwe SIM Kaart activeer, dan vervalt de oude? Moet er per se een nieuwe SIM Kaart aangevraagd worden als ik deze niet activeer na 3 maanden? Kan die niet vervallen, zonder een nieuwe aan te vragen? Of kan ik deze activeren en de oude ook nog gebruiken?

Ah dus als ik het goed begrijp, wordt er niet automatisch een nieuwe SIM Kaart aangevraagd na 3 maanden, maar zal ik dat moeten doen als ik na die 3 maand een nieuwe SIM Kaart nodig heb. 

Ok, ik dacht even verkeerd, dat er een nieuwe SIM Kaart automatisch aangevraagd zou worden.

Dan weet ik voldoende. Van harte dank.

Reageer