Vraag

Nieuwe abonnementen

  • 4 February 2019
  • 6 reacties
  • 375 keer bekeken

Reputatie 5
Badge +6
Ha KPN,

Wederom een verandering in de abonnementen. Jullie moeten wel om bij te blijven. Helemaal top......
Maar ik zag dat de nieuwe abonnementen goedkoper zijn geworden met een grotere bundel voor internet.

Wat krijgen wij hiervan te zien als bestaande klanten? Krijgen wij een verrekening van onze kosten met een hogere bundel?

Het valt mij op dat er nog geen enkele item is geplaatst van jullie uit met meer info hierover.

6 reacties

Helemaal mee eens, KPN is op het mobiele abonnementen gebied zo onflexibel als een stuk ijzer.

Het zou jullie en veel klanten goed doen om toe te staan om excl. de toestelfinanciering aanpassingen te doen in een mobiel abonnement (en dan niet enkel de opties van de oude abonnementen die iemand 2, 1 of minder dan 1 jaar geleden heeft afgesloten). Laat klanten ook al hebben ze een looptijd migreren naar een nieuwe variant abonnement (waarbij dus enkel de opties zijn toegestaan die duurder zijn dan het huidige abonnement).

Het is ook te hopen dat jullie tijdens de looptijd van een sim only gaan toestaan om tussentijds alsnog de optie te bieden om over te stappen op een abonnement met toestel.

Waarom binden jullie je nu daar zo op vast, andere providers staan dit wel toe?
Nog veel te duur gezien het verdwijnen van het Telfort merk alleen als KPN compleet leuk en zelfs dan niet voor de klein verbruiker.

@Dennisk76 je merkt er pas iets van als je gaat verlengen. Zeker als het om compleet nieuwe abonnementen gaat.

Anders zal een moderator hier wel iets over schrijven.
Reputatie 7
Badge +19
Goedenavond @Dennisk76, @RonnieOomen en @Galdor68, Een mooie prijswijziging rondom onze mobiele abonnementen. Ondanks de prijswijziging verandert er niets aan de abonnementen die klanten al bij ons afnemen. Wanneer je een nieuw abonnement afsluit of je kunt vernieuwen zijn de nieuwe proposities van toepassing. Op het forum schrijven we er geen artikel over, omdat we er tot nu toe weinig vragen over voorbij zien komen. Mocht dit anders zijn, dan zullen we dit alsnog overwegen. Mocht iemand nog andere vragen hebben over onze nieuwe proposities voor KPN mobiel, dan zullen we het toelichten.
Reputatie 5
Badge +6
Dank voor je reactie @Marina_ Dan is dit forum wel ineens qua service en informatie enorm achteruitgegaan het afgelopen half jaar.

De nieuwe bezuinigingen bij KPN klantenservice zijn dus al snel zichtbaar. NOrmaal werd de aankondiging van nieuwe tarieven altijd ook middels een bericht in dit forum gedaan met daarbij de uitleg wat jij hierboven ook geeft.

Hoewel ik het een belachelijk besluit vind om wederom de bestaande klant niet te belonen maar juist langer meer te laten betalen dan de nieuwe klant en de verlengende heb ik mij erbij neer te leggen. Het is verder aan mij wat ik ermee doe zodra mijn drie mobiele abonnementen verlengbaar zijn.

We zullen zien of er een 4e bij komt of dat ik toch naar een andere provider zal lopen met al mijn abonnementen (incl. internet en tv) want blijkbaar bestaat alleen de beloning als je verhuist......wat ik wellicht dan maar elke twee jaar ga doen.
Reputatie 7
Badge +19
We proberen iedereen zo goed mogelijk te voorzien van informatie, daarbij worden soms andere keuzes gemaakt dan wat je gewend bent. Zoals aangegeven zullen we dit alsnog in overweging nemen als er meerdere vragen over binnen komen. Je kunt ons altijd benaderen wanneer er nog iets onduidelijk is. We helpen je graag @Dennisk76. Jammer om te lezen dat je het belachelijk vindt dat bestaande klanten niet beloond worden. Met jouw 3 mobiele abonnementen weet ik zeker dat je leuke voordelen incl. korting krijgt. Een extra korting is altijd aantrekkelijk, maar hoop wel dat je tegen de tijd van je verlengingen onze abonnementen alsnog in overweging neemt.
Eerst dit ja de €5,00 korting per abonnement is mooi meegenomen en de verdubbeling is ook fijn. Echter als dit geen nieuwe abonnementen betreffen vallend onder nieuwe voorwaarden zouden recent nieuwe klanten of verlengende klanten dezelfde voordelen moeten krijgen lijkt mij. Dat dit niet in het belang van de provider is snap ik.

Nu met het opgaan van Telfort in het KPN merk, stralen deze prijzen niet uit wat hier wordt gesteld:

Met de focus op het KPN-merk gaan we de KPN-dienstverlening uitbreiden met de beste elementen van de afzonderlijke merken, zoals de hoogst gewaardeerde service van XS4ALL, de betaalbare voordeeldiensten van Telfort en de persoonlijke service en het deskundig zakelijk advies van Yes Telecom”, zegt Jean-Pascal Van Overbeke, Hoofd Consumentenmarkt van KPN. “ Bron

De huidige topman Ibarra wil klanten lijmen en dat klopt wel zowel KPN als Telfort zijn iets gunstiger met het Compleet of Combivoordeel met name KPN blijft wel duurder op mobiel gebied. Alleen inclusief Compleet benaderen de eerste 2 opties de Telfort prijzen.

Gezien na 1 mei er geen Telfort producten meer worden verkocht althans niet meer onder die naam zullen we ons dus op deze nieuwe prijzen moeten richten, wat voor mij concreet inhoud dat het nieuwe basis mobiel abonnement zonder het KPN Compleet voordeel duurder is dan mijn huidig abonnement. Pas ik KPN compleet op mijn huidig Telfort mobiel abonnement toe kom ik rond € 8,00 uit. Dat klinkt beter dan de €13,00 wat het wordt als ik eventueel ga verlengen in oktober.

Voor reizigers die alles met hun mobiel via 4G doen en veel in de USA komen heeft de duurste variant wellicht meerwaarde.

Kom je niet boven een verbruik van 1 tot 2 GB en minder dan 30 belminuten per maand dan is het niet interressant, voor de echte klein verbruikers zal een all in one bundel voordeliger zijn. Risico daarmee ook met de huidige standaard 150 belminuten is dat je daar soms mischien net niet mee uitkomt maar dat rechtvaardigt in mijn ogen niet de 2 euro extra voor de optie onbeperkt bellen. Omdat de jaarkosten daarmee weer omhoog gaan en dit vermoedelijk niet in verhouding zal staan met het werkelijke verbruik.

Reageer