Vraag

Nieuwe abonnementen; geen waardering voor vaste klanten?

  • 6 February 2019
  • 17 reacties
  • 597 keer bekeken

Al meer dan 30 jaar bij KPN, ik ben ook al "compleet" vanaf het begin. Afgelopen november gebeld omdat ik wat meer mobiele data nodig had. Ben van 1250MB naar 2250MB gegaan; 2 jaar vast, betaal nu 15 Euro. Prima.

Ik zie de nieuwe abbonnementen drie maanden later, daar krijg je 4000 Mb, 2 jaar vast voor 13 Euro.

Nu begrijp ik best dat ik 2 jaar vast zit; ik vind het dan ook best OK om 2 jaar lang 15 Euro te betalen in plaats van 13. Wat ik als vaste klant niet vriendelijk vind is dat ik het twee jaar lang met 2250Mb moet blijven doen.

Ik begrijp dat ik formeel nergens op mag rekenen maar zou het niet klantvriendelijk van KPN zijn als ze bestaande abbonnementen in ieder geval van de extra MBs laten mee-profiteren?? Nogmaals, het gaat me niet om die 15 Euro.

Ik heb gebeld maar men was zo flexibel als een betonnen plaat van een meter dik. Dat vind ik jammer, misschien moet ik (over twee jaar) toch maar met de hele boel naar de concurrent?

Kom op KPN, is er nu niets te regelen?

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

17 reacties

Reputatie 7
Badge +30
Hallo @The Missing Link, welkom terug! Hier ook een betonnen plaat, ben ik bang 😞. In het verleden hebben we wel eens de mobiele data van abonnementen verhoogd en konden daarin ook de huidige klanten meenemen. Dit is echter geen verhoging van mobiel internet, maar het introduceren van feitelijk hele nieuwe abonnementen. Dat betekent dat deze alleen verkrijgbaar zijn door het afsluiten van een contract en ik kán je dus hierin niet meenemen.

Voor ons als medewerkers geldt dit ook gewoon: ook ik heb nog niet zo lang geleden opnieuw verlengd met de oude abonnementen en zou ook liever meer voor m'n geld willen, maar helaas. Het zit er echt niet in!
@Marcia_ Dank voor je reactie. Jammer dat het voor jullie ook niet werkt maar dat maakt het natuurlijk niet klantvriendelijker...

Het argument dat er nieuwe abbonnementen nodig zijn om een data limiet aan te passen is behoorlijk ongeloofwaardig; lijkt me een kwestie van het aanpassen van een getalletje ergens. Mocht dat niet kunnen dan zou ik heel snel naar andere beheers-software gaan kijken. Ik geloof er in ieder geval niets van.

Een gemiste kans dus, jammer dat ik er nog twee jaar aan vast zit, daarna ben ik weg. Kwaliteit en goede service (en die vind ik bij KPN) is me wel wat waard, maar al jullie zo met vaste klanten omgaan...

Als ik mijn nieuwe Samsung S10 binnenkort ga kopen sla ik de KPN winkel in ieder geval alvast over.
Reputatie 7
Badge +11
Begrijpelijk,ze hadden beter de data voor bestaande klanten ook moeten verhogen,kost klanten zo denk ik,er is genoeg concurrentie
En wat blijkt bellen naar andere zone1 landen vanuit Nederland valt nu ook binnen de bundels!!
Wat een klein beetje verklaring kan geven voor de stilte rondom deze invoering.

In het verleden zijn bundels ten gunste van de klant aangepast helaas is dat nooit garantie voor de toekomst.
Reputatie 7
Tja, ik vis ook achter het net met de nieuwe abonnementen. Kon verlengen vanaf 20 oktober, dit gedaan omdat ik een nieuw toestel wilde. Ik had ook vier maanden kunnen wachten. Dan had ik het wel gekregen.

Soms gaat dat zo en erover mekkeren heeft toch geen zin 🙂


Soms gaat dat zo en erover mekkeren heeft toch geen zin :)

Precies het kan zelfs op een paar uur aa komen, hoewel je gelijk hebt kan het geen kwaad om er melding van te maken. Andersom zou ik ook mijn waardering tonen.
Reputatie 7
Badge +30
@Marcia_ Dank voor je reactie. Jammer dat het voor jullie ook niet werkt maar dat maakt het natuurlijk niet klantvriendelijker...

Het argument dat er nieuwe abbonnementen nodig zijn om een data limiet aan te passen is behoorlijk ongeloofwaardig; lijkt me een kwestie van het aanpassen van een getalletje ergens. Mocht dat niet kunnen dan zou ik heel snel naar andere beheers-software gaan kijken. Ik geloof er in ieder geval niets van.

Als we het zouden willen, zou het ongetwijfeld kunnen. Er is echter een verschil tussen het verleden: huidige propositie wordt aangepast en daarbij profiteren ook de klanten die die abonnementen al hebben en het heden: er wordt een hele nieuwe propositie op de markt gebracht en je kunt dat met een lopend abonnement niet omruilen. Ik kan er niets anders van maken!

En wat blijkt bellen naar andere zone1 landen vanuit Nederland valt nu ook binnen de bundels!!
Wat een klein beetje verklaring kan geven voor de stilte rondom deze invoering.

Ik weet niet of dit de reden is, maar goed dat je het hier meldt 😉
@Marcia_ Het is inderdaad hardop denken. Dank je voor de toelichting dat het dus inderdaad om nieuwe propostities gaat, wat klanten die net verlengd hebben of ingestapt zijn toch terecht het gevoel van benadeling geeft.

Bij een goede aankondiging zeker aangaande de verandering met het bellen naar andere zone1 landen zullen diverse klanten nog even hebben gewacht. Dat komt op mij niet klantvriendelijk over vandaar dus mijn hardop denken.
Reputatie 7
Badge +30
Ik snap het helemaal! Het is altijd weer een afweging wat we wanneer en op welke manier communiceren. Wij, medewerkers klantenservice, hebben hier geen invloed op, maar kunnen achteraf wel altijd feedback indienen over hoe het aangekomen is bij de klanten. Daar wordt niet altijd iets mee gedaan, maar er wordt wel altijd naar geluisterd. Hardop denken wordt door ons in ieder geval altijd gewaardeerd!
@Marcia_ zoals elders al aangegeven getuigd het niet van een concrete uitvoering aangaande de samenvoeging van merken.

Dus ik heb ook niks tegen Klantensevice medewerkers van KPN of mijn huidige provider Telfort
Ik hoop ook dat dit een tijdelijke andere propositie is in afwachting van een bod wat meer getuigt van de gedane uitspraken.
Badge
@Marcia_ Dank voor je reactie. Jammer dat het voor jullie ook niet werkt maar dat maakt het natuurlijk niet klantvriendelijker...

Het argument dat er nieuwe abbonnementen nodig zijn om een data limiet aan te passen is behoorlijk ongeloofwaardig; lijkt me een kwestie van het aanpassen van een getalletje ergens. Mocht dat niet kunnen dan zou ik heel snel naar andere beheers-software gaan kijken. Ik geloof er in ieder geval niets van.

Een gemiste kans dus, jammer dat ik er nog twee jaar aan vast zit, daarna ben ik weg. Kwaliteit en goede service (en die vind ik bij KPN) is me wel wat waard, maar al jullie zo met vaste klanten omgaan...

Onbegrijpelijk van KPN, bij Hollands Nieuwe is zoiets totaal geen probleem, heb pas daar mijn abbo verhoogt, van 2500MB naar 3000MB blijft gewoon het zelfde betalen Hollands Nieuwe past de abbo's aan en ik mag gewoon mee profiteren.
Zou KPN ook moeten doen, ze zijn al niet de goedkoopste met mobiele abbo's, anders had ik al compleet geweest maar het verschil is te groot.
Ik vind het ook echt niet klantvriendelijk.
Ik heb op 7 december verlengt. En mijn nieuwe abonnement ging op 7 februari in.
De nieuwe prijzen zijn er sinds 4 februari.
Ik vind het gewoon niet kunnen.
Zeggen dat ik wel kan upgraden voor meer GB, maar volgens de oude tarieven.
Dat is dan 23 euro voor 6 GB. Terwijl bij de nieuwe bundels je voor 23 euro 30 GB krijgt.
Ik vind dit nogal een belachelijk groot verschil.
Echt niet klantvriendelijk, en al helemaal niet als je al trouwe klant bent.
Hallo,
Ik heb een 2 jarig mobiel abonnement KPN Basis dat loopt tot 31-03-2020. Als jarenlang trouwe klant ben ik uiteraard KPN Compleet, dus heb ik 2 GB data en 400 min per maand. Met wat korting bij het afsluiten van het contract kost me dat 15 euro p.m.

Enkele maanden geleden was mijn data bundel op en ik ben zo dom geweest om tegen het eind van de maand voor 7 euro 1000MB bij te kopen. Ik heb hier ongeveer 200 MB van kunnen gebruiken de rest is na een maand verdwenen. Weggegooid geld dus. Wel krijg je gratis advies van de KPN. Als je regelmatig te kort heb aan je data bundel is het misschien verstandig om je abonnement te wijzigen.

Nu komt het. Ik “mag” mijn abonnement ten alle tijden, zonder extra kosten, naar boven toe bijstellen, als ik te kort heb aan mijn data bundel. Dit kan heel makkelijk via de mijnKPN app, die ik als trouwe KPN klant natuurlijk heb.
Hier kan ik uit verschillende abonnementen kiezen. De goedkoopste optie is “Zorgeloos instap” dit abonnement is met zijn 35 euro p.m. maar liefst 20 euro duurder als mijn huidige. Je krijgt dan 6 GB data en onbeperkt bellen. Dit kan uiteraard alleen als je al (trouwe)klant ben.
Als je nieuwe klant ben en je wil voor een vergelijkbaar abonnement gaan, kost je dat incl. kpncompleet korting 20 euro p.m. en dan krijg je 10 GB data en onbeperkt bellen. Snapt U het, ik niet.

Ik heb er het volgende op gevonden. Men neemt een “KPN sim only” jaar contract van € 21,- p.m.
Er bestaat al een huidig KPN mobiel contract dus je bent automatisch KPN Compleet. Dit houd in dat je 10 GB data krijgt plus onbeperkt bellen. Plaats de sim in een oude telefoon, omdat je “Compleet” ben kan je de MB’s delen, dus in mijn geval heb ik nu 12 GB data ter beschikking. Maar liefst het dubbele van het geen je kan verwachten als je het advies van KPN opvolgt, voor nagenoeg de zelfde prijs.

Zo moeilijk moet je doen om als trouwe klant toch een beetje voordeel te krijgen. En let wel je betaalt altijd nog steeds €20,- meer dan een nieuwe klant. Dus als deze constructie na een jaar afloopt…. Misschien toch maar is ergens anders trouwe klant worden.
Vriendelijke Groet,
Cees
Badge
Ook hier een klant die al járen een trouwe vaste klant is bij KPN.
erger me al járen dat de pakketten voor nieuwe abonnees stukken goedkoper zijn.
Als oud en jarenlang trouw abonnee, voel ik me eigenlijk zwaar onder gewaardeerd.

Ik heb TV, Internet en vast bellen van KPN dus heb met vernieuwing van mobiele abonnementen niets te maken, maar ook ik loop tegen betonnen muren aan.

Er valt geen korting of blijvend lagere prijs te bedingen bij KPN, terwijl nieuwe klanten voor het zelfde pakket veel minder hoeven te betalen.
ik vind dat het hoogtijd is dat KPN haar trouwe klanten eens gaat belonen , hun waardering laat blijken door op z'n minst ook voor hén de lagere (nieuwkomers) tarieven te laten gelden.

Waarom geen kortingssysteem voor de trouwe klanten ? Hoe langer abonnee , hoe meer korting op de pakketprijs lijkt mij een heel goede stap om waardering en dank aan de trouwe klanten te laten blijken .
Badge +19
Korting willen we allemaal maar wie gaat dat betalen? Stel alle vaste klanten krijgen € 2,50 per maand korting. Er zijn ruim 2 miljoen vaste klanten. Dan hebben het dus over 5 miljoen euro wat er per maand binnen komt bij kpn. Nou ik snap wel dat ze dat niet gaan doen. En dat snapt u ook wel.
Badge
Korting willen we allemaal maar wie gaat dat betalen? Stel alle vaste klanten krijgen € 2,50 per maand korting. Er zijn ruim 2 miljoen vaste klanten. Dan hebben het dus over 5 miljoen euro wat er per maand binnen komt bij kpn. Nou ik snap wel dat ze dat niet gaan doen. En dat snapt u ook wel.


Het was maar een voorstel, maar het gaat om het principe.

de trouwe, vaak echt al járen lang vaste klanten, betalen nog altijd méér voor bepaalde pakketten dan nieuwe klanten voor datzelfde pakket hoeven te betalen.
Het zou KPN sieren als ze ook de trouwe klanten dan de lagere prijs zouden laten betalen in plaats van de hogere tarieven te laten blijven betalen.

Bovendien lijken de aanbiedingen ook alleen nog maar te draaien om de mobiele abonnementen, terwijl er ook nog altijd abonnees zijn die geen of nauwelijks gebruik maken van mobiel abonnement.
Veel mensen hebben via werkgever een mobiele telefoon waarmee zij ook rpive kunnen/mogen bellen, zzij hebben dan géén mobiel abonnement in hun pakket nodig en alleen daarmee val je dan al meteen buiten de voordeel pakketten.

Er wordt simpelweg niet eens geprobéérd om trouwe klanten iets van voordeel te bieden.
Als je belt en vraagt om een voordelig aanbod dan loop je tegen een betonnen muur. Geef je dan te kennen dat je dan maar eens bij de concurent gaat kijken; proberen ze je niet eens als klant te behouden maar stimuleren je zelfs bijna om naar de concurent te gaan.

KPN is al één van de duurste, dus verdient méér dan méér dan genoeg aan haar klanten, maar een klein beetje korting voor klanten waaraan ze al járen veel geld verdienen kan er niet af.
Daaruit blijkt absoluut géén waardering voor haar klanten.
Badge +19
Eerlijk gezegd vind ik het systeem zoals het nu is echt eerlijk. Iedereen krijgt een zogenoemde nieuwe klant aanbieding en dat is het. En verder krijgt u vaak in de feestmaand het één en ander. En het kpn compleetverhaal. Ik ben eigenlijk heel tevreden. En ik vind het die prijs waard. En waar hebben we het eigenlijk over. € 60,00 voor een hele maand plezier. 1x naar een groot bekend pretpark en je bent minimaal het dubbele kwijt voor 1 dag.