Nieuwe abonnementen -> Voordeel bestaande klanten? Voordeel alleen voor nieuwe klanten?

• 9 januari 2017
  • 1 reactie
  • 974 keer bekeken

Na bijna 10 jaar KPN abonnee te zijn vind ik dit een beetje vreemd:

Ik heb altijd een zorgeloos abonnement gehad. Al jaren betaal ik gemiddeld draag ik een redelijk bedrag af om mijn telefoon in alle situaties te kunnen gebruiken. Toen ik het afgelopen jaar mijn abonnement mocht verlengen dacht ik niet na over veranderende tarieven. Immers, mijn zorgeloos abonnement had ik aangepast aan mijn internet gedrag en mijn wens om flexibiliteit. Ik verlengde dus met de zorgeloos standaard die ik gegeven moment maar wijzigde naar de premium variant. 10 GB is verdraait handig als je onderweg in de trein ook productief wil zijn.

Echter toen ik vandaag de KPN site bekeek zag ik de nieuwe abonnementen.
KPN zorgeloos voor 40 euro met 10GB data en bellen in de Europa voor 60 dagen. Een stuk goedkoper dan de zorgeloos premium die ik nu heb voor 74 euro (oh ja, ik kreeg 5 euro korting vanwege de verlenging dus 69).

Dus als we de tijdlijn goed bekijken.
1. 7 Juli 2016 -> Abonnement verlengd met een Zorgeloos Standaard abonnement (64 euro/5 euro korting op het abonnement)
2. October 2016 -> De nieuwe zorgeloos abonnementen van KPN gaan in (40 euro/europa ingebrepen/10GB data/Spotify)
3. 23 November 2016 -> De daadwerkelijke verlenging van mijn contract gaat in. Al gauw blijkt 5 GB niet genoeg en moet ik verhogen naar 10 GB -> Zorgenloos Premium (inclusief Spotify)

De dienst waar ik gebruik van maak is dus welgeteld 34 euro goedkoper geworden 3 maanden na mijn verlenging.

Toen ik de KPN site bekeek begreep ik het verschil niet en belde de klantenservice. Wellicht konden zij mijn abonnement wijzigen. Helaas. Ik zit nog op een oud abonnement waar ook geen EU bellen of data bij inbegrepen is. U begrijpt dat ik not amused ben. Had ik dus gewacht tot 23 november (eindtijd vorig contract) had ik van die mooie voordelige abonnementen gebruik kunnen maken. Helaas heb ik geen glazen bol en werk ik niet voor KPN.

En nu? Die EU bundel kan ik goed gebruiken. Het gebruik mijn normale data bundel in de EU zeker. De klanten service medewerker wist mij echter te vertellen dat dit met mijn oude abonnement niet mogelijk is. Ze wist wel mijn Internet abonnement (XS4ALL) en mijn mobiel abonnement te koppelen, want ik had volgens haar KPN compleet.

Ik vind dit vreemd en bizar. 5 euro verschil begrijp ik. Maar 35 euro lager en geen mogelijkheid om te laten zetten naar het voordeliger abonnement. Dat vind ik vreemd. Na ruim 10 jaar trouwe klant van zowel internet, televisie als mobiel had ik dit niet zien aankomen.

Begrijpt u mij niet verkeerd. Ik begrijp het principe van het contract. Ik neem een dienst af waarvoor ik ook mijn abonnementskosten schuldig ben. Echter indien deze dienst significant goedkoper wordt, is het niet vreemd dat de kosten voor bestaande klanten gelijk blijven?

Kan ik hier wat aan doen? Hoe kan dit het beste aangepakt worden?
Moet ik hiervoor een klacht indienen? Onbegonnen werk?

mvg,

Maureen

Admin: dubbel topic verwijderd

1 reactie

Reputatie 7
Badge +24
Hallo Maureentje, welkom op het forum en leuk dat je al zo'n tijd klant bij ons bent.

De afgelopen jaren zijn abonnementen die nieuw geïntroduceerd werden vaak duurder geweest en was je met je oude abonnement goedkoper uit. Dat is in dit geval niet zo en er zijn meer klanten die hier tegenaan lopen en dit graag anders willen. Dat kan pas als je huidige contract afloopt en je verlengt naar een nieuw abonnement. Dat neemt natuurlijk niet weg dat je een stuk duurder uit bent en dat dat niet leuk is natuurlijk. Helaas kan ik je hier niet bij helpen.

Wil je wel gebruik maken van het EU stuk in je abonnement? Dat kan voor 5 euro extra per maand. Dan is het voor jezelf om te kijken of het uit kan om iedere maand extra te betalen, of dat je goedkoper uit bent met aparte vakantiebundels.
Waarschijnlijk heb je nu door KPN Compleet ook dubbele data gekregen, klopt dat? In dat geval zou je erover kunnen denken om je abonnement weer naar Zorgeloos Standaard bij te stellen, dat scheelt je maandelijks toch weer qua kosten, daarentegen valt gratis Spotify Premium weg.

Reageer