Beantwoord

Nieuwe EU abonnementen bellen naar buitenland

• 29 september 2016
  • 14 reacties
  • 1214 keer bekeken

Kan je met de nieuwe EU abonnementen ook onbeperkt vanuit nederland naar het buitenland (eu) bellen?Zo ja, zitten hier nog voorwaarden aan?
icon

Beste antwoord door Joran 4 oktober 2016, 17:43

Ik ben bang dat ik het bij het verkeerde eind had. Zoals ook in Cindy's quote staat is bellen van Nederland naar het buitenland inbegrepen bij de Zorgeloos abonnementen. De "roamingtool" (de site waarop de tarieven staan) toont alleen de oude tarieven. De PDF met tarieven doelt op de kosten bij het Budget/Basis-abonnement.

Het onderscheid was me niet direct duidelijk, excuses voor deze verkeerde informatie. Ik heb de beheerders van kpn.com gevraagd om deze informatie duidelijker te verwoorden. Laten we dit misverstand voorkomen in de toekomst. Voor meer informatie: Alles wat je moet weten over de nieuwe KPN Zorgeloos abonnementen
Bekijk origineel

14 reacties

Reputatie 4
Badge +3
Hallo Smitsi511,

Een goede vraag, hiervan staat niets op de website van KPN, jammer genoeg.
Reputatie 7
Badge +12
Een goede vraag! Helaas kun je met de EU bundels alleen voordeliger online zijn als je zelf in het buitenland bent. Je kunt met een EU bundel niet goedkoper bellen naar het buitenland.
Is dit echt zo? Sta op t punt een abonnement af te sluiten en moet hier 100% zekerheid over hebben.
Reputatie 7
Badge +27
Welkom @smitsi511! hrh's antwoord klopt. Bellen naar het buitenland zit niet inbegrepen in de bundels van nieuwe abonnementen.

Op het moment van dit bericht zijn de prijzen bij een abonnement als volgt:
Locatie - Belkosten per minuut - SMS
EU, Andorra en Zwitserland - € 0,23 - € 0,08
Rest Europa, VS en Canada - € 0,30 - € 0,30
Overige landen - € 1,00 - € 0,30

Zie ook deze pagina's voor actuele tarieven:
- Tarieven vanuit en naar het buitenland
- KPN 2016 Mobiele abonnementen (PDF)
Reputatie 6
Badge +9
Conclusie, je betaald per maand 5 euro meer, jaarlijks komt dat neer op 60 euro. Daarmee mag je maximaal 60 dagen per jaar je mb gebruik binnen de EU aftrekken uit je eigen bundel. Wat voor de meeste mensen voordeliger is laat zich raden, 60 euro per jaar om 60 dagen onbeperkt te internetten in de EU of een paar keer een internet EU bundel aanzetten van 3,49, 9,99 of 14,99...
Laten we zeggen dat 60 / 14,99 = 4x een bundel van 1.000 mb welliswaar is een bunel maar 1 maand geldig en vervalt dan, maar de meeste mensen gaan niet meer als 4 x per jaar een aantal dagen weg naar buitenland denk ik.

Ma.w. ik zou wel 3x nadenken of ik niet goedkoper uit zou zijn met losse buitenlandbundels dan maandelijks 5 euro extra betalen.

Over 8,5 maand is deze abonnement uitbreiding (want dat is het voor bestaande zorgeloos klanten) dus onzin. Daarom hanteren ze voor nieuwe klanten dus een lagere prijs, omdat men weet dat ze vanaf september max 9 maanden de constructie mogen gebruiken en daarna mee moeten in de verplichting roaming kosten te laten vervallen en af te rekenen vanuit de bundel.
Hallo,

Kan ik wel als ik bijvoorbeeld in Duitsland ben gratis bellen naar Nederland of Belgie ?

Groetjes,

Kenneth.
Reputatie 7
Badge +24
Hi @Kenneth W, dat kan!
Reputatie 7
Hi @Kenneth W, dat kan! Weet je het zeker, ik geloof er niets van.
Reputatie 7
Badge +24
Wat wordt er bedoeld met ‘gebruik’ in de EU (en/of VS en Canada)?

Er zijn verschillende manieren te bedenken:
1. Je belt/sms’t met een Zorgeloos abonnement vanuit een land uit de EU (en/of VS en Canada) bijvoorbeeld België naar een vaste of mobiele telefoon in Nederland.

2. Je belt/sms’t met een Zorgeloos abonnement vanuit een land uit de EU (en/of VS en Canada) bijvoorbeeld België naar een vaste of mobiele telefoon in een ander land in de EU (en/of VS en Canada) bijvoorbeeld Duitsland.

3. Je belt/sms’t met een Zorgeloos abonnement vanuit Nederland naar een vaste of mobiele telefoon geregistreerd in een land in de EU (en/of VS en Canada) bijvoorbeeld België

4. Je maakt gebruik van internet (niet via WiFi) om te Facebooken, Whatsappen, etc. in een land in de EU (en of VS en Canada).

In bovenstaande gevallen gaat het uit de bundel.

@wjb, geeft ook antwoord op de vraag die nog openstond in dit topic 🙂. Daar zet ik het ook in!

VS & Canada hebben betrekking op het zorgeloos premium plus abonnement.
Reputatie 7
Badge +27
Ik ben bang dat ik het bij het verkeerde eind had. Zoals ook in Cindy's quote staat is bellen van Nederland naar het buitenland inbegrepen bij de Zorgeloos abonnementen. De "roamingtool" (de site waarop de tarieven staan) toont alleen de oude tarieven. De PDF met tarieven doelt op de kosten bij het Budget/Basis-abonnement.

Het onderscheid was me niet direct duidelijk, excuses voor deze verkeerde informatie. Ik heb de beheerders van kpn.com gevraagd om deze informatie duidelijker te verwoorden. Laten we dit misverstand voorkomen in de toekomst. Voor meer informatie: Alles wat je moet weten over de nieuwe KPN Zorgeloos abonnementen
Reputatie 7
@Joran,

Bedoel je nu de PDF met de aanvullende voorwaarden?
Komt er dan op korte termijn een aangepaste PDF zodat er geen enkele onduidelijkheid meer bestaat en de klant dit ook zwart op wit heeft voor het geval van een eventueel dispuut?

Inderdaad, laten we dit misverstand voorkomen in de toekomst en vermeld dus glashelder in die PDF dat de genoemde kosten alleen van toepassing zijn bij het Budget- en Basisabonnement.
Reputatie 7
Badge +27
De PDF KPN 2016 Mobiele abonnementen waar ik eerder naar linkte bedoel ik. Ik heb de oplossing aangepast, algemene voorwaarden hebben hier niet mee te maken. In de PDF staan de tarieven goed verwerkt, ik heb inderdaad verzocht of dit verduidelijkt kan worden.
Reputatie 3
Badge +1
Als je gewoon een Budget-of Basisabonnement hebt (ik sla bewust de iPhone 7 over ;)) kun je toch gewoon naar de volgende tarieven kijken? Of sla ik nu compleet de plank mis? Als ik naar mijn rekeningen van de afgelopen maanden kijk, kloppen de bedragen qua dataverbruik in Duitsland. Ja, we wonen op de grens en shoppen vaker in Duitsland dan in Nederland.

Reputatie 7
Badge +24
Dat shoppen in Duitsland, dat snap ik helemaal hoor! Je kunt inderdaad kijken naar die tarieven. Het budget- en basisabonnement is niet te gebruiken in het buitenland en dan gelden de buitenlandtarieven. Je kunt ook bundels kopen om goedkoper uit te zijn in het buitenland, maar als je af en toe een dagje gaat, dan zou ik eerst kijken hoeveel je per keer gebruikt in het Duitsland en of het uit kan voor je 🙂.

Reageer