Beantwoord

Nieuwe klant: kan ik tijdelijk de Vodafone sim in het nieuwe toestel gebruiken?

• 2 maart 2016
  • 1 reactie
  • 359 keer bekeken

Hallo,

Ik ben heel erg langs klant geweest bij Vodafone. Maar na een aantal vervelende ervaringen heb ik de stap genomen en me aangesloten bij kpn.
Gisteren heb ik mijn nieuwe telefoon met Android ontvangen. Echter mijn abbo bij Vodafone is nog niet afgelopen. Dat is pas volgende maand. Kan k nu mijn oude simkaart van Vodafone in mijn nieuwe telefoon stoppen? En zo mijn nieuwe telefoon al gaan gebruiken?

Groetjes Annex-Marie

Admin: Titel aangevuld

icon

Beste antwoord door PeterG 3 maart 2016, 14:17

Dat kan. Er zijn wel 2 voorwaarden.

• Dat de kaart past qua formaat (er zijn inmiddels 3 formaten in omloop)
  • En dat de nieuwe telefoon niet voorzien is van simlock voor kpn abonnementen.

Ik denk echter dat dat laatste wel van toepassing is. Er mag 1 jaar simlock op. Dan zul je tot de datum van nummerportatie (meestal ook de eerste datum dat je abonnement bij KPN ingaat en de laatste datum van je abo bij Vodafone) toch je oude toestel, met Vodafone kaart moeten blijven gebruiken.

Of ie simlock heeft merk je snel genoeg als je Vodafone kaart erin zit.

Je kunt in de nieuwe wel alvast je nummers zetten bijvoorbeeld. Het is NIET aan te raden om de nieuwe met het tijdelijke kpn nummer voor die tijd te gebruiken. De kosten die je daarop maakt voor de overstapdatum zitten niet in een bundel o.i.d.

Bekijk origineel

1 reactie

Reputatie 7
Dat kan. Er zijn wel 2 voorwaarden.

• Dat de kaart past qua formaat (er zijn inmiddels 3 formaten in omloop)
  • En dat de nieuwe telefoon niet voorzien is van simlock voor kpn abonnementen.

Ik denk echter dat dat laatste wel van toepassing is. Er mag 1 jaar simlock op. Dan zul je tot de datum van nummerportatie (meestal ook de eerste datum dat je abonnement bij KPN ingaat en de laatste datum van je abo bij Vodafone) toch je oude toestel, met Vodafone kaart moeten blijven gebruiken.

Of ie simlock heeft merk je snel genoeg als je Vodafone kaart erin zit.

Je kunt in de nieuwe wel alvast je nummers zetten bijvoorbeeld. Het is NIET aan te raden om de nieuwe met het tijdelijke kpn nummer voor die tijd te gebruiken. De kosten die je daarop maakt voor de overstapdatum zitten niet in een bundel o.i.d.

Reageer