Nieuwe mobiele abonnementen en wijzigingen EU roaming per 1 juni 2017

Toon eerste bericht

226 reacties

Reputatie 7
Badge +22
Ik heb even gebabbeld met de klantenservice en aldus en men heeft het volgende gezegd:
Er wijzigt niks voor uw abbonement

Ik heb het volgende abonnement:
KPN 2015 SO Vooral Internet Standaard

Dit betekend dat wij niet meer data krijgen en dat de abonnementen niet geldig worden in de EU(Hier zal men vanwege de EU-Regulering snel op terug komen) .

Dat gezegd te hebben: Tot dat een KPN moderator een ander antwoord geeft kan je dat zien als een officieel antwoord van KPN, een KPN moderator zal het beter weten dan een KS medewerker 😉 Mijn ervaring is echter dat de klantenservice niet altijd de meest up-to-date informatie heeft.

Eerlijk gezegd ben ik teleurgesteld gezien de groep uit 2015 wordt uitgesloten van de nieuwe (gunstigere) voorwaarden, dit terwijl de 2015 abonnementen ook niet de goedkoopste zijn.

Hoewel de databundel van een Vooral Internet abonnement inderdaad niet wordt verdubbeld vanaf 1 juni, kun je met deze abonnementen wel in de gehele EU gebruik maken van je databundel.

Ben benieuwd wat er gaat gebeuren met de oude Hi abonnementen.
Ik heb zelf nog een Hi sim-only abo uit 2013: "KPN H2013 Sim Only 8000 MB".
Nooit verlengd omdat huidige abonnementen duurder zijn. Enige verschil is aantal belminuten (ik heb 100 min i.p.v. onbeperkt bij huidige abo).
Ik neem aan dat ik in ieder geval vanaf 1 juli mijn abo in heel Europa kan gebruiken?

Ook voor jouw abonnement geldt dat je vanaf 1 juni in de hele EU je databundel kunt gebruiken, JPK 🙂 Je databundel wordt overig niet verdubbeld. Deze verdubbeling geldt voor alle Zorgeloos abonnementen (uit 2016 en 2015) en voor alle Alles-in-1 Mobiel abonnementen (uit 2014 en 2013).
Wat is eigenlijk de reden om dit alleen voor de zorgeloos / alles-in-1 abo's te laten gelden? Ik heb in 2015 bewust gekozen voor een Vooral Internet abo, omdat ik nauwelijks bel of sms ( minder dat 10 min / sms per maand). Ik ben vast niet de enige die hier ooit bewust voor heeft gekozen en hierdoor buiten de boot dreigt te vallen.
Dat valt ook wel weer mee Marcin, Oudere klanten met het huidige abonnementstype worden wel beloond voor hun loyaliteit. Alleen de net iets oudere klanten worden vergeten.

Nou, nee hoor. Dit heeft niets met oude of oudere klanten te maken, maar met oude en oudere abonnementen! Ik ben gewoon ook een oudere klant die ergens in februari 2006 een abonnement bij Hi heeft afgesloten toen ik 18 werd, voor het hele smartphonetijdperk. Toen liep ik lekker met mijn Sony Ericcson W800i Walkman Phone over straat.

De overgrote meerderheid van de ouderE(!!) klanten hebben in het verleden gewoon verlengd wanneer dat mogelijk was (vaak vanwege een nieuwere mobiel) en hebben daarom ook nieuwere bundels die wel onder de nieuwe regels vallen. Er is alleen een groepje van een paar duizend mensen die besloten hebben om nooit op een verlengaanbod in te gaan, die vallen nu misschien wel buiten de boot met een aantal voorwaarden in de nieuwe bundels. De bedoeling hierachter is natuurlijk dat KPN iedereen op die nieuwe abonnementsvormen wil hebben. De boel gelijktrekken.

Persoonlijk vind ik het al heel coulant dat mensen met (specifieke) abonnementen vanaf 2013 een verdubbeling van hun bundel krijgen(KPN hoeft dit niet te doen). Dat zijn gewoon abonnementen van dik 4 jaar oud! Het is ook heel begrijpelijk dat mensen met spotgoedkope abonnementen uit 2009 en 2010, toen het hele internet op de smartphones pas begon op te komen niet zomaar een verdubbeling van hun databundel krijgen. Je kan i.i.g. in de hele EU internetten, dus dat scheelt.

@Cindy_
Klinkt als een goede aanbieding.... MAAR: Ik heb toevallig gister m'n abonnement(en) verlengd (zorgeloos Premium, en een andere Zorgeloos standaard). Ingangsdatum is 1 juli en 1 augustus. Nu de hamvragen:
- Houd ik na deze verlenging dus wél m'n spotify
- Ga ik dan dus ook de 'huidige' tarieven betalen (€28/€38 voor compleetkorting)

Ik ga er wel vanuit dat je Spotify behoudt, omdat je simpelweg voor 1 juni hebt verlengd, met de Spotify voorwaarden.
Nu is mijn vraag wel:
- waarom wordt Spotify eruit gemikkerd?

Het is echt een huge selling point dat dit bij mijn abonnement in zit. Geen Spotify meer kunnen gebruiken binnen KPN staat gelijk aan oplopende gigabytes binnen de bundels (niet iedereen download hele muzieklijsten op hun telefoon ivm geheugen). Dus men zal extra gigabytes ook wel nodig hebben.
T-Mobile biedt b.v. onbeperkt muziek streamen aan.

Ik kan gelukkig ook nog op tijd verlengen, maar de vraag is dan wel:
- wat gebeurt er met de aflopende Spotify abonnementen na de 1 juni deadline bij verlenging?
- Moet er dan een nieuw Spotify account aangemaakt worden? Ik mag toch hopen van niet?
Reputatie 7
Badge +16
Dat valt ook wel weer mee Marcin, Oudere klanten met het huidige abonnementstype worden wel beloond voor hun loyaliteit. Alleen de net iets oudere klanten worden vergeten.

Nou, nee hoor. Dit heeft niets met oude of oudere klanten te maken, maar met oude en oudere abonnementen! Ik ben gewoon ook een oudere klant die ergens in februari 2006 een abonnement bij Hi heeft afgesloten toen ik 18 werd, voor het hele smartphonetijdperk. Toen liep ik lekker met mijn Sony Ericcson W800i Walkman Phone over straat.

De overgrote meerderheid van de ouderE(!!) klanten hebben in het verleden gewoon verlengd wanneer dat mogelijk was (vaak vanwege een nieuwere mobiel) en hebben daarom ook nieuwere bundels die wel onder de nieuwe regels vallen. Er is alleen een groepje van een paar duizend mensen die besloten hebben om nooit op een verlengaanbod in te gaan, die vallen nu misschien wel buiten de boot met een aantal voorwaarden in de nieuwe bundels. De bedoeling hierachter is natuurlijk dat KPN iedereen op die nieuwe abonnementsvormen wil hebben. De boel gelijktrekken.

Persoonlijk vind ik het al heel coulant dat mensen met (specifieke) abonnementen vanaf 2013 een verdubbeling van hun bundel krijgen(KPN hoeft dit niet te doen). Dat zijn gewoon abonnementen van dik 4 jaar oud! Het is ook heel begrijpelijk dat mensen met spotgoedkope abonnementen uit 2009 en 2010, toen het hele internet op de smartphones pas begon op te komen niet zomaar een verdubbeling van hun databundel krijgen. Je kan i.i.g. in de hele EU internetten, dus dat scheelt.

Ik heb een abonnement van KPN (na 2013) en val buiten de boot, dus dat gaat helaas niet op. Het klopt dat legacy abonnementen vergeten worden maar dat is op zich wel logisch gezien het over zo'n kleine groep gaat 🙂

Het is wel netjes dat de andere abonnementen opgehoogd worden. Alleen tja, jammer voor mij haha 😉

@Justin_ Bedankt voor de informatie 🙂
Reputatie 3
Badge +4
@Justin_ even voor alle duidelijkheid. Ik heb nu een Vooral internet abbo die ik mag verlengen als ik deze nu verleng naar een sim only 5Gb onbeperkt bel/sms van 28€. Dan profiteer ik wel vanaf 01-06 -2017 van de dubbele data en eu regelment??
Reputatie 7
Badge +22

Ik ga er wel vanuit dat je Spotify behoudt, omdat je simpelweg voor 1 juni hebt verlengd, met de Spotify voorwaarden.
Nu is mijn vraag wel:
- waarom wordt Spotify eruit gemikkerd?

Het is echt een huge selling point dat dit bij mijn abonnement in zit. Geen Spotify meer kunnen gebruiken binnen KPN staat gelijk aan oplopende gigabytes binnen de bundels (niet iedereen download hele muzieklijsten op hun telefoon ivm geheugen). Dus men zal extra gigabytes ook wel nodig hebben.
T-Mobile biedt b.v. onbeperkt muziek streamen aan.

Ik kan gelukkig ook nog op tijd verlengen, maar de vraag is dan wel:
- wat gebeurt er met de aflopende Spotify abonnementen na de 1 juni deadline bij verlenging?
- Moet er dan een nieuw Spotify account aangemaakt worden? Ik mag toch hopen van niet?

Als je voor 1 juni verlengt met Zorgeloos Premium of Zorgeloos Premium Plus, verleng je inderdaad inclusief Spotify. Spotify blijft dan ook na 1 juni actief in je abonnement. Verleng je na 1 juni, dan zit Spotify niet meer in het abonnement.

Spotify is na 1 juni nog wel als extra optie aan een mobiel abonnement toe te voegen.

@Justin_ even voor alle duidelijkheid. Ik heb nu een Vooral internet abbo die ik mag verlengen als ik deze nu verleng naar een sim only 5Gb onbeperkt bel/sms van 28€. Dan profiteer ik wel vanaf 01-06 -2017 van de dubbele data en eu regelment??Dat klopt helemaal Ducky! Als je niet verlengd kun je overigens ook vanaf 1 juni in de gehele EU gebruik maken van databundel 🙂
Reputatie 1
Maar welke reden heeft KPN de 'vooral internet' gebruikers een achtergesteld gevoel te geven? Op zich ben ik niet ontevreden met mijn huidige vooral internet die tot december loopt, maar als alle nieuwere abonnementen ineens dubbel voordeel krijgen voelt dat niet goed. In combinatie met de prijsverhoging van internet tv en bellen, zorgt dat ervoor dat ik ineens ga kijken naar concurrenten, dat kan toch niet de bedoeling zijn?
Ik heb zelf KPN Messaging Sim Only XL Spotify. Wat geldt daarvoor?
Reputatie 7
Badge +16
Maar welke reden heeft KPN de 'vooral internet' gebruikers een achtergesteld gevoel te geven? Op zich ben ik niet ontevreden met mijn huidige vooral internet die tot december loopt, maar als alle nieuwere abonnementen ineens dubbel voordeel krijgen voelt dat niet goed. In combinatie met de prijsverhoging van internet tv en bellen, zorgt dat ervoor dat ik ineens ga kijken naar concurrenten, dat kan toch niet de bedoeling zijn?

Ik zou het ook willen weten, op dit moment zit ik verschillende klantenservice lijntjes te prikken om te kijken of ik kan "upgraden" gezien ik me achtergesteld voel op de van de klanten, niet echt een super gewaardeerd gevoel. 😉 De cadeautjes voelen een beetje aan als een dode mus.

Inmiddels ben ik er wel achter dat je kan "upgraden" tussen alle 2015 types, als je dan naar een zorgeloos abonnement gaat (Waar trouwens 10 euro verschil tussen zit) zal de verdubbeling gelden, maar tenzij je echt heel veel belt kan dit niet uit.
Ik heb zelf KPN Messaging Sim Only XL Spotify. Wat geldt daarvoor?

Overigens inclusief KPN Compleet want heb ook TV&Internet&Telefonie thuis.

Als je voor 1 juni verlengt met Zorgeloos Premium of Zorgeloos Premium Plus, verleng je inderdaad inclusief Spotify. Spotify blijft dan ook na 1 juni actief in je abonnement. Verleng je na 1 juni, dan zit Spotify niet meer in het abonnement.

Spotify is na 1 juni nog wel als extra optie aan een mobiel abonnement toe te voegen.

Helder, bedankt! Voor hoeveel euro gaan de Spotify bundels over de toonbank? Spotify is bv voor studenten 5 euro en voor "normale" klanten 10 euro, ik neem aan dat jullie dezelfde prijzen gaan hanteren?
Ik heb Spotify, gaat de data van de bundel af of zit dat hier inbegrepen?

Je Spotify minuten worden niet van je bundel afgehaald. Je kan dus onbeperkt Spotify luisteren. Tenminste, ik mag hopen dat dit vanaf juni (in het buitenland, EU) ook zo blijft. Wat ik altijd begreep is dat dit in het buitenland nooit kon omdat KPN frequenties van andere providers huurt en op die manier niet kan zien welke mb's voor Spotify gebruikt worden en welke voor normaal datagebruik?
@Justin_
Op Mijn KPN staat dat ik een KPN H2014 Sim Only abonnement heb. (200min en 2000MB)
Reputatie 7
Badge +22
Wat is eigenlijk de reden om dit alleen voor de zorgeloos / alles-in-1 abo's te laten gelden? Ik heb in 2015 bewust gekozen voor een Vooral Internet abo, omdat ik nauwelijks bel of sms ( minder dat 10 min / sms per maand). Ik ben vast niet de enige die hier ooit bewust voor heeft gekozen en hierdoor buiten de boot dreigt te vallen.
Wat de reden hiervoor is, weet ik niet precies. Ik heb nu navraag gedaan bij de collega's die hier mogelijk iets meer van weten. Ik houd jullie op de hoogte :)

Ik heb zelf KPN Messaging Sim Only XL Spotify. Wat geldt daarvoor? Wat betreft data en prijs verandert er niets aan jouw abonnement, Amir. Wel kan ook jij vanaf 1 juni in de hele EU internetten vanuit je bundel.

Voor hoeveel euro gaan de Spotify bundels over de toonbank? Spotify is bv voor studenten 5 euro en voor "normale" klanten 10 euro, ik neem aan dat jullie dezelfde prijzen gaan hanteren?Op www.kpn.com/spotify vind je de actuele prijzen 🙂 We bieden Spotify nu aan voor € 7,50 per maand. Je krijgt hierbij dan ook nog 1500MB extra data per maand (deze wordt overigens niet verdubbeld bij KPN Compleet).

Ik heb Spotify, gaat de data van de bundel af of zit dat hier inbegrepen?Datagebruik voor Spotify gaat uit je bundel. Zoals gezegd, als je Spotify als extra optie heb bij je abonnement ontvang je 1500 MB extra aan data per maand.

Als Spotify onderdeel uitmaakt van je Zorgeloos Premium of Zorgeloos Premium Plus abonnement ontvang je daarbij niet nog een extra databundel.
Reputatie 7
Badge +22
@Justin_
Op Mijn KPN staat dat ik een KPN H2014 Sim Only abonnement heb. (200min en 2000MB)
Aha. Bedankt voor je reactie, Tim! De databundel bij dit abonnement wordt niet verdubbeld. De nieuwe roamingregels gelden natuurlijk wel voor jouw abonnement vanaf 1 juni :)

Je Spotify minuten worden niet van je bundel afgehaald. Je kan dus onbeperkt Spotify luisteren. Tenminste, ik mag hopen dat dit vanaf juni (in het buitenland, EU) ook zo blijft. Wat ik altijd begreep is dat dit in het buitenland nooit kon omdat KPN frequenties van andere providers huurt en op die manier niet kan zien welke mb's voor Spotify gebruikt worden en welke voor normaal datagebruik?

Onbeperkt Spotify luisteren kon tot vorig jaar met Spotify Eindeloos, reprobert. Sinds april 2016 zijn deze Spotify Eindeloos abonnementen allemaal omgezet naar Spotify Premium. zie voor achtergrondinfo hierover: kpn.com/wetswijzigingspotify. Sindsdien gaat het dataverbruik voor Spotify gewoon uit je bundel.
Meen je niet. Ben ik daar ook door KPN over ingelicht? Kan me daar niets over heugen. Dit nieuwsbericht overigens wel, maar niet via KPN..

In de Spotify Premium bundel zit iedere maand 1500 MB extra. Daarnaast kun je nu gebruik maken van de nieuwste aanbiedingen, bijvoorbeeld Zorgeloos Premium inclusief Spotify Premium.

Hieruit maak ik juist op dat elk Zorgeloos premium abonnement nu Spotify Premium bevat... En in de bovenste zin staat dat de Spotify Premium abonnementen met 1500mb extra gepaard gaan. Dat lijkt haaks te staan op wat hierboven gezegd wordt door jou, dat die 1500 mb niet bij de Zorgeloos Premium abonnement in zit. Dan mag je dat dus niet Spotify Premium noemen wanneer dit binnen de bundels zonder de 1500mb extra aangeboden wordt.

KPN, je verward mij nu heel erg 😛
Ik heb nu 5gb per maand, vanaf juli naar 10gb

Met Kpn compleet dus 20gb per maand?

Ik deel deze met mijn partner. Hoeveel kan hiervan in de eu besteed worden en hoe is zichtbaar met delen wie wat gebruikt?
Reputatie 7
Badge +16
Meen je niet. Ben ik daar ook door KPN over ingelicht? Kan me daar niets over heugen. Dit nieuwsbericht overigens wel, maar niet via KPN..

In de Spotify Premium bundel zit iedere maand 1500 MB extra. Daarnaast kun je nu gebruik maken van de nieuwste aanbiedingen, bijvoorbeeld Zorgeloos Premium inclusief Spotify Premium.

Hieruit maak ik juist op dat elk Zorgeloos premium abonnement nu Spotify Premium bevat... En in de bovenste zin staat dat de Spotify Premium abonnementen met 1500mb extra gepaard gaan. Dat lijkt haaks te staan op wat hierboven gezegd wordt door jou, dat die 1500 mb niet bij de Zorgeloos Premium abonnement in zit. Dan mag je dat dus niet Spotify Premium noemen wanneer dit binnen de bundels zonder de 1500mb extra aangeboden wordt.

KPN, je verward mij nu heel erg :P

Er komt geen extra data er bij voor spotify premium. Ook niet met KPN compleet.

Wat de reden hiervoor is, weet ik niet precies. Ik heb nu navraag gedaan bij de collega's die hier mogelijk iets meer van weten. Ik houd jullie op de hoogte :)

Bedankt Justin! Dit is voor mij ook juist de reden waarom ik voor het "vooral" internet abonnement ben gegaan en zoals mogelijk uit mijn reacties te lezen voel ik me hierdoor minder gewaardeerd dan andere klanten 😛 en natuurlijk kan ik zeggen dat ik er niet zo blij mee ben (Naja, dat is de genuanceerde versie 😛 ) Hopelijk is 't gewoon een foutje 🙂
Reputatie 7
Badge +22
@SjorsK en @brioche, KPN heeft er voor gekozen om de nadruk te leggen op de Zorgeloos bundels (dus met onbeperkt bellen) en deze echt Zorgeloos te maken. Dit zijn de abonnementen waar de meeste klanten gebruik van maken. Om deze reden hebben we bijvoorbeeld de kleinere abonnementen uit de line up, waaronder Vooral Internet, niet verdubbeld.

Als je voldoende hebt aan de data die jullie nu hebben met het Vooral Internet abonnement, zou ik dat abonnement houden. Als je meer data wilt, is upgraden naar een Zorgeloos abonnement wellicht het overwegen waard :)

Ik heb nu 5gb per maand, vanaf juli naar 10gb

Met Kpn compleet dus 20gb per maand?

Ik deel deze met mijn partner. Hoeveel kan hiervan in de eu besteed worden en hoe is zichtbaar met delen wie wat gebruikt?

Met KPN Compleet inderdaad 20 GB per maand, Chris! Alles hiervan kan in de EU besteed worden. Degene die MB's weggeeft, ziet zijn databundel kleiner worden in MijnKPN. Degene die MB's ontvangt, ziet zijn databundel groter worden.
Reputatie 7
Badge +28
Klinkt als een goede aanbieding.... MAAR: Ik heb toevallig gister m'n abonnement(en) verlengd (zorgeloos Premium, en een andere Zorgeloos standaard). Ingangsdatum is 1 juli en 1 augustus. Nu de hamvragen:
- Houd ik na deze verlenging dus wél m'n spotify
- Ga ik dan dus ook de 'huidige' tarieven betalen (€28/€38 voor compleetkorting)

@RobbertV Het moment dat je verlenging in het systeem wordt gezet bepaalt welk abonnement je krijgt, ook als deze pas later in gaat. Dat wil zeggen dat jij dan ook verlengd hebt met de abonnementen zoals ze nu zijn, inclusief Spotify en de tarieven van nu (€28/€38). Die abonnementen gaan dan in op 1 juli en 1 augustus en krijgen op dat moment dan gelijk de dataverdubbeling verwerkt. De rest blijft zoals het is.

Reputatie 7
Badge +16
@SjorsK en @brioche, KPN heeft er voor gekozen om de nadruk te leggen op de Zorgeloos bundels (dus met onbeperkt bellen) en deze echt Zorgeloos te maken. Dit zijn de abonnementen waar de meeste klanten gebruik van maken. Om deze reden hebben we bijvoorbeeld de kleinere abonnementen uit de line up, waaronder Vooral Internet, niet verdubbeld.

Als je voldoende hebt aan de data die jullie nu hebben met het Vooral Internet abonnement, zou ik dat abonnement houden. Als je meer data wilt, is upgraden naar een Zorgeloos abonnement wellicht het overwegen waard :)

Ik heb aan de klantenservice gevraagd of het mogelijk is om te upgraden naar de huidige line-up van zorgeloos abonnementen (Ik vindt het niet erg om 3 euro meer te betalen). Helaas was dit geen mogelijkheid 😕 Als het doel was om mensen te migreren naar de huidige standaard slaan ze de plank flink mis.

Juist om deze reden voel ik mezelf een stuk minder gewaardeerd als klant gezien ik niet echt het idee heb dat ik iets raars vraag op dat gebied.
Reputatie 3

Ik heb aan de klantenservice gevraagd of het mogelijk is om te upgraden naar de huidige line-up van zorgeloos abonnementen (Ik vindt het niet erg om 3 euro meer te betalen). Helaas was dit geen mogelijkheid 😕 Als het doel was om mensen te migreren naar de huidige standaard slaan ze de plank flink mis.

Juist om deze reden voel ik mezelf een stuk minder gewaardeerd als klant gezien ik niet echt het idee heb dat ik iets raars vraag op dat gebied.

Volledig mee eens! Ook ik wil graag een oud abonnement uit 2015 met enkel belminuten en smsjes ophogen. Dit zou KPN dus meer opleveren!
Reputatie 2
Badge

Bedankt Justin! Dit is voor mij ook juist de reden waarom ik voor het "vooral" internet abonnement ben gegaan en zoals mogelijk uit mijn reacties te lezen voel ik me hierdoor minder gewaardeerd dan andere klanten 😛 en natuurlijk kan ik zeggen dat ik er niet zo blij mee ben (Naja, dat is de genuanceerde versie 😛 ) Hopelijk is 't gewoon een foutje :)

Ik zit in hetzelfde schuitje met Vooral Internet Standaard 400m/10GB. Ik wou eerst naar Zorgeloos Standaard upgraden, maar om nu 3 euro extra te betalen voor onbeperkt bellen vind ik niet heel zinvol. Nu dat je ook 20GB krijgt voor hetzelfde geld (mits je voor 1 juni verlengd) wordt dit ineens wel een stuk interessanter. Ik ga daarom ook zeker een verlenging overwegen, al is het alleen dat ik dan ook de EU Voorwaarden in mijn contract heb staan, mocht men besluiten om de huidige EU wetgeving terug te draaien.
Reputatie 5
Badge +6
Ook ik heb vooral internet standaard 2015 en lees zojuist dat ik wederom buiten de pot pis. Vlak na het verlengen van mijn abonnement voor 2 jaar kwam KPN met de aankondiging van de zorgeloos abonnementen die bruikbaar waren in de EU. De standaard kon niet omgezet worden en zat dus vast, ondanks dat ik regelmatig in het buitenland ben.

Nu worden deze zorgeloos abonnementen wederom gratis en voor niets of voor een kleine bijdrage verhoogd. De vaste en oude klanten worden dus wederom niet beloond......mijn les is dus dat ik geen twee jarige abonnementen meer neem.........en dat ik nu voldoende redenen heb om weg te gaan bij KPN. Het is heel jammer!

Reageer