Nieuwe mobiele abonnementen en wijzigingen EU roaming per 1 juni 2017

Toon eerste bericht

226 reacties

Reputatie 7
Badge +16
@Dennisk76 Hoi Dennis, ik denk er eerlijk gezegd bijna hetzelfde over als jou, het enige verschil is dan ook dat ik denk dat KPN andere beslissingen kan maken gezien dit niet bepaald een populaire beslissing is.

Ik heb hier oorspronkelijk gepost dat juist het feit dat KPN de bundels ophoogt voor oudere klanten als een van de belangrijkste redenen geweest om over te stappen naar KPN.

Helaas heeft KPN bij deze het tegendeel bewezen. Hopelijk leert KPN hier van en luisteren ze naar de feedback, stel dat KPN zich niet flexibeler zal opstellen zal ik waarschijnlijk wanneer mijn huidige contract verloopt gaan overstappen. Dit gezien ik mezelf benadeeld voel in vergelijking met klanten met een "zorgeloos" abonnement. Het feit dat KPN niet wil mee denken werkt daar ook niet aan mee.

Naja, ik hoop in ieder geval dat KPN alsnog een beetje flexibiliteit toont en oud klanten de mogelijkheid geeft om te upgraden naar de huidige line-up dan zal ik er wat minder tegen hebben. Maar als men niet mee denkt denk ik dat het in mijn geval tegen het einde van het contract termijn ook einde oefening wordt.

Ik ga echt niet nogmaals voor twee jaar tekenen voor een aanbieding bij dezelfde provider als men de huidige klanten (zonder zorgeloos abonnement) vergeet.

Dat gezegd te hebben, het is KPN's goed recht om de eigen klanten te vergeten, ik ga alleen zo'n fout niet nogmaals maken in een korte periode.

Daarnaast moet ik wel toegeven dat de webcare medewerkers prima hun best doen, ze geven ook alleen maar de boodschap door dus ik kan ze niks kwalijk nemen.
Reputatie 5
Badge +6
Dank Voort je reactie Sjors! Ik heb een geweldige service gehad bij T-mobile en hebben tegenwoordig het beste netwerk....maar ik ben ook Ziggo klant.....dus tja...Vodafone heeft ook alweer mooie opties.

Het duurt nog even dus wacht webcare Nog even af maar ik voel mij inderdaad niet serieus genomen.
Reputatie 7
Badge +16
Er is een mogelijkheid om je eigen abonnement in de 2015-lineup(Die je waarschijnlijk in 2016 hebt aangeschaft) te verhogen. Een webcare medewerker kan dit voor je uit zoeken.

In 't geval van een Zorgeloos Internet Standaard (Sim Only) abonnement zal dit rond de € 32,50 (+ een beetje inflatiecorrectie) komen.

Voor mij is 't ook meer een principe dingetje en ik wil verkeerde prikkels natuurlijk ook niet belonen door te verlengen(Wanneer dit mogelijk zal zijn) 😛 Ik heb 't ook niet echt nodig maar het is simpelweg jammer dat we buiten de boot vallen.
Reputatie 5
Badge +6
Er is een mogelijkheid om je eigen abonnement in de 2015-lineup(Die je waarschijnlijk in 2016 hebt aangeschaft) te verhogen. Een webcare medewerker kan dit voor je uit zoeken.

In 't geval van een Zorgeloos Internet Standaard (Sim Only) abonnement zal dit rond de € 32,50 (+ een beetje inflatiecorrectie) komen.

Voor mij is 't ook meer een principe dingetje en ik wil verkeerde prikkels natuurlijk ook niet belonen door te verlengen(Wanneer dit mogelijk zal zijn) 😛 Ik heb 't ook niet echt nodig maar het is simpelweg jammer dat we buiten de boot vallen.

Natuurlijk kan dat......maar als ik mij niet. Ergis of naar de aanbieding kijk die je gewoon kunt vinden in de app is dit een verhoging van €11,50 per maand waardoor de verdubbelaar ineens uit mijn eigen portemonnaie komt. Nee daar ga ik absoluut iet aan meewerken.....al is het uit principe.
Reputatie 7
Badge +16
De prijzen in de app zijn exclusief de kortingen, niet bepaald transparant. Voor de werkelijke prijzen kan je het beste bij een KPN medewerker zijn.

We zijn het in ieder geval met elkaar eens 🙂
@SjorsK en @brioche, KPN heeft er voor gekozen om de nadruk te leggen op de Zorgeloos bundels (dus met onbeperkt bellen) en deze echt Zorgeloos te maken. Dit zijn de abonnementen waar de meeste klanten gebruik van maken. Om deze reden hebben we bijvoorbeeld de kleinere abonnementen uit de line up, waaronder Vooral Internet, niet verdubbeld.

Als je voldoende hebt aan de data die jullie nu hebben met het Vooral Internet abonnement, zou ik dat abonnement houden. Als je meer data wilt, is upgraden naar een Zorgeloos abonnement wellicht het overwegen waard :)

Dank voor je antwoord @Justin_!
Ik heb het abonnement echter pas iets meer dan een jaar en kan volgens Mijn KPN in september pas verlengen. Tot die tijd kan ik alleen upgraden naar de 2015 Zorgeloos abo's. Exclusief korting zou ik dan ruim 11,50 euro meer moeten betalen voor hetzelfde aantal GB's als wat ik nu heb (straks verdubbeld). Misschien dat een medewerker kan vertellen wat het gaat kosten inclusief korting?

Dit is vanuit principieel oogpunt voor mij genoeg reden om me in de toekomst niet meer voor langere tijd aan KPN te verbinden, dat loont gewoon niet meer.
Reputatie 7
Badge +16
Welk abbonement heb je nu? De vooral internet bundel?

(Ik voel me trouwens precies hetzelfde hoor 🙂 dat is trouwens ook de reden waarom ik op social media aardig zit te mopperen 😛 Ik heb het idee dat ze mij daar inmiddels negeren 🆒 :8 )
Ik heb 5GB. Inclusief KPN Compleet voordeel en Spotify heb ik maandelijks 12GB, en daarvoor betaal ik 42 euro. Volgens de app betaal ik, indien ik upgrade naar Zorgeloos 2015 5GB 54 euro. Dat is exclusief evt korting.
Reputatie 7
Badge +16
Ah, dat zou 12,50 meer zijn exclusief KPN compleet korting. Hopelijk bedenkt KPN zich binnenkort :)

In de tussentijd blijf ik ze lekker prikken op social media tot dat ze moe worden van mij en stoppen met het het negeren van deze zaak 🙂

Ik vindt het voornamelijk vreemd omdat het in dezelfde pricerange is als de zorgeloos standaard abonnementen die tegenwoordig verkocht worden dus ik vindt het niet eens zo'n vreemde vraag 🙂
Reputatie 7
Badge +22

Natuurlijk kan dat......maar als ik mij niet. Ergis of naar de aanbieding kijk die je gewoon kunt vinden in de app is dit een verhoging van €11,50 per maand waardoor de verdubbelaar ineens uit mijn eigen portemonnaie komt. Nee daar ga ik absoluut iet aan meewerken.....al is het uit principe.

Hoi Dennis, ik kan voor je nakijken wat dit bedrag wordt inclusief korting. Reageer je daarvoor op m'n privébericht?

Ik heb het abonnement echter pas iets meer dan een jaar en kan volgens Mijn KPN in september pas verlengen. Tot die tijd kan ik alleen upgraden naar de 2015 Zorgeloos abo's. Exclusief korting zou ik dan ruim 11,50 euro meer moeten betalen voor hetzelfde aantal GB's als wat ik nu heb (straks verdubbeld). Misschien dat een medewerker kan vertellen wat het gaat kosten inclusief korting?

Dit is vanuit principieel oogpunt voor mij genoeg reden om me in de toekomst niet meer voor langere tijd aan KPN te verbinden, dat loont gewoon niet meer.
Ha Brioche, je hebt nu een privébericht van mij ontvangen. Reageer daarop, dan kijk ik voor je waar je inclusief korting op uit komt 🙂
Reputatie 4
Badge +3
Hallo Justin, lezers en KPN,

Justin schrijft het volgende:

Justin_ schreef:
@SjorsK en @brioche , KPN heeft er voor gekozen om de nadruk te leggen op de Zorgeloos bundels (dus met onbeperkt bellen) en deze echt Zorgeloos te maken. Dit zijn de abonnementen waar de meeste klanten gebruik van maken. Om deze reden hebben we bijvoorbeeld de kleinere abonnementen uit de line up, waaronder Vooral Internet, niet verdubbeld.

Als je voldoende hebt aan de data die jullie nu hebben met het Vooral Internet abonnement, zou ik dat abonnement houden. Als je meer data wilt, is upgraden naar een Zorgeloos abonnement wellicht het overwegen waard :)

Inderdaad Justin, Zorgeloos abonnementen waren onbeperkt bellen! Nu worden onder andere Zorgeloos standaard abonnementen van voor 26 september 2016 uitgesloten van het bellen uit je abonnement c.q. bundel, als je naar een telefoonnummer wilt bellen in de EU. Wel kunnen ze bellen naar Nederlandse nummers in de EU. Is dit nog onbeperkt?

Nee dit is vaste trouwe klanten benadelen, zo zie ik het.

Ik hoop dan ook dat KPN dit alsnog terugdraait en alle Zorgeloos abonnementen per 1 juni mee laat genieten van het gebruiken van het abonnement zoals thuis.
Reputatie 7
Badge +16
Justin is trouwens een goede hoor 🙂

Zie dit overzichtje, met zo'n zorgeloos nummer kan je gewoon naar EU nummers bellen zoals thuis:
https://uploads-eu-west-1.insided.com/kpn-nl/attachment/76f7eb3e-8faa-4f25-8bc9-a2326e46de53.png

KPN zorgt dus goed voor klanten met een zorgeloos abonnement, alleen jammer dat ze niet zo veel geven om mensen met een vooral internet abonnement.
Reputatie 5

Wat gebeurt er als mijn bundel op is?
Als je geen onbeperkt bundel hebt, dan ga je nadat je eigen bundel die je in Nederland hebt op is, buitenbundel tarief betalen.

@Cindy_ : Geldt dit ook voor je databundel, of wordt je snelheid beperkt?
Reputatie 4
Badge +3
Hallo Sjors,

Bedankt voor uw reactie, echter staat dit nu op de website van KPN:

Bellen vanuit Nederland naar de EU valt niet onder de regulering.
Vanuit Nederland bellen naar een buitenlands nummer in de EU valt niet binnen deze regeling. Vanuit Nederland naar een Nederlands nummer in de EU bellen valt wel binnen deze regeling.

Heb jij je abonnement na 26 september afgesloten?
Dan zit dit wel in je abonnement en verandert er niets.

https://www.kpn.com/mobiel-abonnement/bundels/buitenland/roaming-eu.htm
even naar beneden scrollen!
Reputatie 7
Badge +16
Ah, kleine letters en informatie dat elkaar tegen spreekt...

@Cindy_ kan je duidelijkheid scheppen?
Reputatie 4
Badge +3
Hallo Sjors,

Maar deze informatie is wel door een medewerker van KPN geplaatst, dus verwarrend.

Ik hoop voor alle bezitters van o.a. een Zorgeloos standaard abonnement, dat hier wel duidelijkheid in komt.
Reputatie 7
Badge +22
Hallo Justin, lezers en KPN,
Inderdaad Justin, Zorgeloos abonnementen waren onbeperkt bellen! Nu worden onder andere Zorgeloos standaard abonnementen van voor 26 september 2016 uitgesloten van het bellen uit je abonnement c.q. bundel, als je naar een telefoonnummer wilt bellen in de EU. Wel kunnen ze bellen naar Nederlandse nummers in de EU. Is dit nog onbeperkt?

Nee dit is vaste trouwe klanten benadelen, zo zie ik het.

Ik hoop dan ook dat KPN dit alsnog terugdraait en alle Zorgeloos abonnementen per 1 juni mee laat genieten van het gebruiken van het abonnement zoals thuis.

Ha Marijoke! Bij Zorgeloos abonnementen afgesloten voor 26 september 2016 is het inderdaad zo dat je vanaf 1 juni niet vanuit Nederland naar nummers in andere EU landen kunt bellen. Dit komt omdat dit niet valt onder de nieuwe EU regels.
  • Wanneer je vanuit Nederland belt naar het nummer van de camping in Frankrijk, valt dit buiten de bundel.
  • Als je vanuit Nederland belt naar het Nederlandse mobiele nummer van een vriend die op de camping staat in Frankrijk, valt dit wel in de bundel.
  • Als je vanaf de camping in Frankrijk een hotel boekt in Frankrijk omdat het regent, valt dit in je bundel.
  • Als je vanaf de camping in Frankrijk met je Nederlandse mobiele nummer belt naar je Franse buurman op de camping, valt dit in de bundel.
  • Als je vanaf de camping in Frankrijk met je Nederlandse mobiele nummer belt naar een vriend in Nederland, dan valt dit in de bundel.

Ik hoop dat dit duidelijkheid geeft :)

Wat gebeurt er als mijn bundel op is?
Als je geen onbeperkt bundel hebt, dan ga je nadat je eigen bundel die je in Nederland hebt op is, buitenbundel tarief betalen.

@Cindy_ : Geldt dit ook voor je databundel, of wordt je snelheid beperkt?

Ha Roko, voor de databundel geldt inderdaad dat je snelheid wordt teruggezet (naar 64 Kbit/s) als je bundel op is.
Reputatie 7
Badge +16
Hallo Sjors,

Maar deze informatie is wel door een medewerker van KPN geplaatst, dus verwarrend.

Ik hoop voor alle bezitters van o.a. een Zorgeloos standaard abonnement, dat hier wel duidelijkheid in komt.

Wat ik me af vraag, was dat eerst wel mogelijk? Dan veranderen namelijk de voorwaarden van het abonnement in een negatieve zin, dit betekend dat je vervroegd het abonnement kan opheffen en daarmee de nieuwe voorwaarden aan kan gaan.
Reputatie 4
Badge +3
Hallo Justin,

Ik heb nu het volgende abonnement:

KPN 2015 Zorgeloos standaard HS3

Als ik dit abonnement nu ga opwaarderen naar:

KPN 2015 Zorgeloos Premium HS3

Kan ik dan wel bellen vanuit mijn abonnement c.q. bundel naar een telefoonnummer in de EU ???.
Reputatie 7
Badge +30
Hangt er vanaf hoe je je vraag bedoelt. Het gaat er namelijk om of jij of die andere, of beide in de EU zijn.
Reputatie 4
Badge +3
Hallo Robin,

Ik dacht dat ik in bovenstaande zeer duidelijk was.

Het betreft vanuit mijn Nederlands abonnement c.q. bundel in Nederland, naar een telefoonnummer bellen in de EU.
Reputatie 7
Badge +22
Hallo Justin,

Ik heb nu het volgende abonnement:

KPN 2015 Zorgeloos standaard HS3

Als ik dit abonnement nu ga opwaarderen naar:

KPN 2015 Zorgeloos Premium HS3

Kan ik dan wel bellen vanuit mijn abonnement c.q. bundel naar een telefoonnummer in de EU ???.

Ha Marijoke, in de KPN 2015 Zorgeloos varianten zit bellen vanuit Nederland naar een telefoonnummer uit een ander EU land niet inbegrepen in de bundel. Bellen vanuit Nederland naar een Nederlands 06-nummer in een andere EU land zit uiteraard wel in de bundel.

Met een KPN 2015 Zorgeloos Premium HS3 abonnement kun je dus niet vanuit Nederland binnen je bundel bellen naar nummers uit een ander EU land.
Reputatie 5
Badge +6
Het komt er eigenlijk kort op neer.....de huidige zorgeloos abonnementen zijn pas ingegaan op 26 september 2016.
Deze abonnementen met ingangsdatum 26 september 2016 komen allemaal volledig in aanmerking voor de nieuwe regeling.....alle abonnementen die daarvoor zijn afgesloten deels of helemaal niet. Ik reken de geldigheid binnen de EU even niet mee, want dat is opgelegd door de EU. Er zit daar dus niets spontaans bij vanuit KPN.

Ervan uit gaande dat de meeste klanten een 2 jarig abonnement hebben en zelfs al langer bij KPN klant zijn......worden die genaaid......

Want wees eerlijk...door het nieuwe aan of wordt KPN weer aantrekkelijk voor nieuwe abonnementen en ook nieuwe klanten......dus de vaste klant wordt wederom niet in de watten gelegd......switchem wordt dus beloond.....

Ik ben weg bij KPN....bij Vodafone kan ik a;S ziggo klant meer voordeel halen.

Overigens kon Justin niets voor mij doen omdat ik een jaar contract heb en ik per oktober weg kan....ze doen dus niets om mij te houden......op een reactiemogelijkheid er wel wat voor mijn vrouw geregeld kan worden, want die heeft wel een 2 jarig contract heb ik noh]g geen reactie gekregen.

Ik vind asn KPN helemaal niets meer koninklijk!
Reputatie 7
Badge +16
Dennis, ik snap volledig je frustraties - Sterker nog, ik deel ze. 🙂 De feedback lijkt mij echter duidelijk en de vraag is hoe ze op deze feedback gaan reageren.

Ik heb zelf een "twitterkruistocht" gehouden en ben duidelijk tot de conclusie gekomen dat de medewerkers geen enkele vorm van autoriteit hebben om een uitzondering te kunnen maken. Het moet om deze reden van hogerop komen.

Als het niet was voor de mensen die ik ken op 't forum was ik waarschijnlijk nog een maandje doorgegaan met die kruistocht 😛

Geef ze een weekje of twee om te reageren op deze feedback want ik geloof dat we echt niet de enige zijn die hier niet zo blij mee zijn.

En laten we eerlijk zijn - Als KPN niks veranderd had zouden we waarschijnlijk gewoon tevreden zijn. Het is puur het gevoel om "vergeten" te worden wat vervelend is.
Reputatie 2
Lees nu pas de aanpassing maar wat raar dat het abonnement "Vooral internet" geen verdubbeling krijgt. De naam zegt het al "Vooral internet" = data = GB's...daarbij ook belachelijk dat de Basis geen verdubbeling krijgt...ik voel mij gediscrimineerd met 3 abonnementen (1x HS3 + 2x Basis).
Deze komt ook op het lange lijstje van ergernissen met de KPN (bekend bij div medewerkers) en ik kom wel heel dichtbij exit KPN.

Reageer