Nieuwe mobiele abonnementen en wijzigingen EU roaming per 1 juni 2017

Toon eerste bericht

226 reacties

Ik heb op dit moment een KPN 2015 SO Vooral Internet Instap abonnement.
150 belminuten/sms + 1 GB data.
Doordat ik KPN Compleet ben (vaste internet en tv ook van KPN), ontvang ik een verdubbeling van minuten/sms en data, dus heb nu 300 belminuten + 2 GB data. En hier betaal ik 17,61 Euro voor p.m (normaal 25,12 Euro (toenmalige abonnementskosten) -/- 5,00 Euro compleetkorting -/- 2,51 aanbiedingskorting).

Als ik het goed begrijp, en ik wil straks (ongeveer) hetzelfde als wat ik nu heb, verleng ik straks naar Basis.
200 bel/sms + 1 GB (EU) en, doordat ik kompleet ben, krijg ik dan 400 bel/sms + 2 GB (EU). En dat voor 20 Euro -/- 5 euro compleetkorting = 15,00 p.m. Spotify blijf ik ook behouden, omdat dit ook in de Alles-In-1 Standaard tv/internet abonnement zit. Kortom, straks wordt het voor mij alleen maar voordeliger.
Ik zou zelfs kunnen overwegen om mijn abonnement straks te verlengen met Zorgeloos Instap (onbeperkt bel/sms + 2 GB EU-data (wat dan weer 4 GB EU-data gaat worden ivm compleet), en betaal dan 'slechts' 3,50 Euro meer.
Helaas kan ik pas in februari mijn mobiele abonnement aanpassen. Tot die tijd veranderd er dus niets voor mij (behalve dan dat ik met mijn huidige bel/sms + data ook in de EU vooruit kan).

Ik snap echter wel de reacties van de anderen (die bijv. alleen een mobiel abonnement van kpn hebben).
Die gaan er gewoon flink op achteruit. Maar je zou kunnen overwegen om een lager abonnement te pakken en Spotify er dus los bij pakken (je krijgt dan ook 1500 MB extra bij Spotify). De meesten onder ons zullen internet toch voornamelijk in Nederland gebruiken. De data kun je ook in de EU gebruiken (behalve het stukje Spotify-mb's niet). Je betaald dan echter nog steeds een paar euro meer, maar niet meer dan dat.
Misschien dat ze deze constructie ook gedaan hebben om het compleet abonnement aantrekkelijker te maken en dat er meer mensen ook voor KPN tv/internet zullen gaan. Ik weet, niet de juiste weg, maar als je dat doet zit je best voordelig bij KPN met wat je krijgt.
O, ik lees net dat er ook op het gebied van tv/internet het 1 en ander gaat veranderen (tariefsverhoging, en dat je Spotify als extra kunt kiezen, maar dat ipv bijv het Pluspakket, dit was voorheen èn èn). Dus we gaan er inderdaad flink op achteruit: èn 2,50 extra betalen èn een versobering van hetgeen je gaat krijgen. KPN verschuilt zich achter meer keuzemogelijkheden, maar wel flink meer betalen dan!
Wil je dus gewoon hebben zoals je het had, dan zul je naast die 2,50 nog eens extra 10 euro / 7,50 moeten gaan betalen voor bijv. Spotify of Pluspakket.
Dit doen jullie niet goed KPN!
Reputatie 7
Badge +12
Wil je dus gewoon hebben zoals je het had, dan zul je naast die 2,50 nog eens extra 10 euro / 7,50 moeten gaan betalen voor bijv. Spotify of Pluspakket.
Dit doen jullie niet goed KPN!

Als je niet overstapt naar het nieuwe abonnement, hou je exact hetzelfde abonnement als je nu hebt. Die 10 en 7,50 euro hoef je dus niet extra te betalen. Alleen de prijsverhoging van 2,50 euro zul je wel moeten betalen.
Reputatie 7
Badge +19
Het is wel jammer dat KPN Basis niet mee doet met deze wijziging van Internetbundel verdubbeling. Het is alleen bij mobiele abonnementen: Zorgeloos Instap. Vind ik erg jammer. Dit is mijn nieuwe abonnement voor 20 mei:

KPN Basis:
200 min/sms en 1GB in NL € 25,- p.m.
Toestel € 17,- p.m.

Totaal kosten: € 42,00 p.m. (De korting heb ik even niet meegerekend, want ik ben KPN Compleet.)
Maar omdat die internetbundels worden verhoogd, val ik er helaas buiten. Zie hier:

Badge
Blij met deze extra MB's voor bestaande klanten. Met mijn 20GB (Premium met KPN Compleet) kwam ik soms net niet uit of moest ik tegen het einde van de maand mijn gebruik wat aanpassen. Met 50GB verwacht ik niet snel over m'n limiet heen te gaan :)

Wel m'n 1 jarige 2015 SO Zorgeloos Premium nog even snel verlengd naar een 2 jarig Zorgeloos Premium abonnement om de te profiteren van de lagere maandprijs (€33,- i.p.v. €37,71) en omdat het voor 1 juni is dus nog met behoud van Spotify.

Verder begreep ik ook dat ik met mijn oude 2015 SO Zorgeloos Premium per 1 juni niet vanuit de bundel van Nederland naar andere EU landen kan bellen en met de nieuwe wel. Dit omdat bellen vanuit Nederland niet onder de roaming regulering valt en bij de nieuwe zit dit wel in het abonnement.
Reputatie 7
Badge +19
Blij met deze extra MB's voor bestaande klanten. Met mijn 20GB (Premium met KPN Compleet)20 GB??? En dan nog niet genoeg? Wat doe jij er dan mee? :P:cool::D
Badge
Reis veel met de trein en als je dan via 4G veel streaming video kijkt en muziek streamt dan gaat het best hard, dan ben je zo door je 20GB heen. WiFi in de trein is geen alternatief voor 4G vanwege de beroerde snelheid.
Ik ga ook verlengen voor 1 juni om te profiteren van de lagere prijs echter loopt het 'oude' contract nog door tot september.
Telt de verlengdatum (voor 1 juni) of de einde contract datum ?.
Reputatie 7
Badge +28
Dat is een hele goede vraag, @phanegem. De datum waarop je nieuwe abonnement ingaat, is de dag waarop je oude abonnement verloopt. Als deze per 1 september zou verlopen, gaat per 2 september je nieuwe abonnement in. Als je op dit moment al een Zorgeloos of Alles-in-1 abonnement hebt, krijg je per 1 juni sowieso al meer data.
Hallo Justin,

Ik heb nu het volgende abonnement:

KPN 2015 Zorgeloos standaard HS3

Als ik dit abonnement nu ga opwaarderen naar:

KPN 2015 Zorgeloos Premium HS3

Kan ik dan wel bellen vanuit mijn abonnement c.q. bundel naar een telefoonnummer in de EU ???.

Ha Marijoke, in de KPN 2015 Zorgeloos varianten zit bellen vanuit Nederland naar een telefoonnummer uit een ander EU land niet inbegrepen in de bundel. Bellen vanuit Nederland naar een Nederlands 06-nummer in een andere EU land zit uiteraard wel in de bundel.

Met een KPN 2015 Zorgeloos Premium HS3 abonnement kun je dus niet vanuit Nederland binnen je bundel bellen naar nummers uit een ander EU land.

Beste Justin, ik heb deze vraag - zowel per chat als net telefonisch - gesteld aan collega's van je. Zij verzekerden mij dat ik met mijn Zorgeloos Premium 2015 abonnement (verlengd per 10 september 2016 met ingangsdatum 9 maart 2017) wel degelijk binnen de bundel vanuit NL kan bellen naar een buitenlands EU nummer na 1 juni 2017. Je collega aan de telefoon heeft dit bij andere collega's nagevraagd op de vloer omdat ik haar verwees naar jouw reactie hierboven. Daar werd nogmaals bevestigd dat dit wel mogelijk is. Ik moet zeggen dat ik echt de draad kwijt ben door alle tegenstrijdige informatie. Voor mij is dit cruciaal omdat ik bij een Nederlandse vestiging werk van een internationaal bedrijf en dus veel binnen de EU bel. Dat heb ik aangegeven bij de KPN winkel toen ik het abonnement verlengde. Ik kon toen kiezen uit EU zorgeloos en zorgeloos zonder EU. Omdat bellen na 15-6-2017 vrijgegeven zou worden en mijn abonnement 9 maart 2017 pas in kon gaan, ben ik geadviseerd het oude abonnement te nemen (er moest immers 3 maanden overbrugd worden terwijl het EU abonnement toen blijvend EUR 2,50 per maand duurder was). Als dit er nu toch buiten valt ben ik verkeerd voorgelicht/geadviseerd. Later werd bekend dat je voor de time being de EU uitbreiding van EUR 5 kon nemen. Dat heb ik uiteraard gedaan, maar dit gaat er nu dus ook vanaf.

Ik hoor graag hoe het definitief zit en als jouw informatie toch klopt, wat ik nu moet doen om bellen van NL naar buitenlandse EU nummers wel in de bundel te krijgen.

Ter info heb ik chatgesprek toegevoegd
Reputatie 4
Badge +3
Hallo Moorst / KPN,

Zoals Moorst het antwoordt krijgt via het chatgesprek, krijg ik ditzelfde antwoordt via Twitter van KPN.

Zelfs op Twitter wordt er nog vertelt dat KPN de tekst gaat aanpassen op haar website en dat wij kunnen bellen vanuit onze Zorgeloos abonnementen.

Het is inderdaad verwarrend, dat er binnen KPN niet een en dezelfde informatie wordt gegeven.
Wij hebben allebij een abo lopen bij KPN waarbij ikzelf kpn 2015 vooral internet standaard hs3 en mijn vrouw een zorgeloos abonnement met beide kpn compleet.
Mijn vrouw krijgt dus een dubbele data en omdat ze kpn compleet heeft wordt dat nog eens een keer verdubbeld.
En ik......... ZERO!!!
KPN, waarom discriminatie !?
Wij zijn beide meer dan 10 jaar trouwe vaste klanten.
Reputatie 7
Badge +22

Met een KPN 2015 Zorgeloos Premium HS3 abonnement kun je dus niet vanuit Nederland binnen je bundel bellen naar nummers uit een ander EU land.

Beste Justin, ik heb deze vraag - zowel per chat als net telefonisch - gesteld aan collega's van je. Zij verzekerden mij dat ik met mijn Zorgeloos Premium 2015 abonnement (verlengd per 10 september 2016 met ingangsdatum 9 maart 2017) wel degelijk binnen de bundel vanuit NL kan bellen naar een buitenlands EU nummer na 1 juni 2017. Je collega aan de telefoon heeft dit bij andere collega's nagevraagd op de vloer omdat ik haar verwees naar jouw reactie hierboven. Daar werd nogmaals bevestigd dat dit wel mogelijk is. Ik moet zeggen dat ik echt de draad kwijt ben door alle tegenstrijdige informatie.
Hoi Moorst, welkom terug op het forum. Ik kan me voorstellen dat je door de verschillende reacties door de bomen het bos niet meer ziet.

Hierbij het definitieve antwoord: met abonnementen die zijn afgesloten voor 26 september 2016 gaat het bellen vanuit Nederland naar een buitenlands EU nummer niet uit de bundel. Zie ook de info op www.kpn.com/1juni:

Ik vind het erg spijtig dat dit blijkbaar nog niet bij al mijn collega's bekend is. Het screenshot van jouw chatgesprek heb ik dan ook intern doorgezet.

@marijoke ik hoop dat dit ook jouw vraag beantwoord.

Wij hebben allebij een abo lopen bij KPN waarbij ikzelf kpn 2015 vooral internet standaard hs3 en mijn vrouw een zorgeloos abonnement met beide kpn compleet.
Mijn vrouw krijgt dus een dubbele data en omdat ze kpn compleet heeft wordt dat nog eens een keer verdubbeld.
En ik......... ZERO!!!

Hoi Marco, welkom op het forum. Wist je dat je met KPN Compleet ook MB's kunt delen? Jouw vrouw kan dus (een gedeelte van) haar extra MB's aan jou geven 🙂
Reputatie 2
Badge
Wat gebeurd er met de prijs van het Vooral Standaard abo uit 2015? Ik las elders dat dit abo per 1/7/17 €1,- duurder gaat worden (Buiten de inflatiecorrectie) maar ik lees daar vanuit KPN niks over.
Interessant! Gebeurt er ook nog iets met de data van de zakelijke abonnementen? Zo wordt het prijsverschil tussen zakelijk en particulier wel erg groot.

€ 54,45 (incl btw) voor 20 GB tegen € 38 (incl btw) voor 25 GB + Spotify
Reputatie 7
Badge +16
Wat gebeurd er met de prijs van het Vooral Standaard abo uit 2015? Ik las elders dat dit abo per 1/7/17 €1,- duurder gaat worden (Buiten de inflatiecorrectie) maar ik lees daar vanuit KPN niks over.

Als dat gebeurd, wordt je mobiele abonnement contract vrij en kan je "verlengen".
Interessant! Gebeurt er ook nog iets met de data van de zakelijke abonnementen? Zo wordt het prijsverschil tussen zakelijk en particulier wel erg groot.

Hier is nog niks over bekend. Realiseer je wel dat je met een zakelijk abonnement ook service level agreement inkoopt waardoor je gedekt bent voor eventuele bedrijfsschade.

Hier is nog niks over bekend. Realiseer je wel dat je met een zakelijk abonnement ook service level agreement inkoopt waardoor je gedekt bent voor eventuele bedrijfsschade.

Bedankt voor je reactie. Dat kan wel zijn maar ik heb geen SLA nodig. Ben zelfstandig met 1 mobiel abonnement. Al meer dan 10 jaar (tevreden) KPN gebruiker. In het verleden hebben ze wel vaker MB's aangepast zonder meer kosten Kan me voorstellen dat ze dat nu ook gaan doen met het oog op de concurrentie.
Reputatie 7
Badge +16
Een ander voordeel met een zakelijk abonnement is de mogelijkheid om de mobiele bundel een vast IP adres te geven. Stel dat je geen behoefde hebt daar aan, dan kan je ook overwegen om over te stappen naar een privé bundel 🙂

Het zal me niks verbazen als ze de bundels in de nabije toekomst weer verhogen, maar er is nu nog niks bekend 🙂
Een ander voordeel met een zakelijk abonnement is de mogelijkheid om de mobiele bundel een vast IP adres te geven. Stel dat je geen behoefde hebt daar aan, dan kan je ook overwegen om over te stappen naar een privé bundel 🙂

Het zal me niks verbazen als ze de bundels in de nabije toekomst weer verhogen, maar er is nu nog niks bekend :)

Ja, klopt. Ik wacht nog even af wat ze met die databundels doen, anders ga ik dat ook overwegen om over te stappen naar een particulier abbo... is alleen altijd zo'n gedoe en ik houd niet van gedoe. 😉
Reputatie 7
Badge +16
Zal vast niet veel meer moeite kosten dan een telefoontje 😉

Stel dat je ook een particulier internet abbonement hebt kan je ook nog genieten van de KPN compleet voordelen.

https://kpn.com/compleet

Beste Justin, ik heb deze vraag - zowel per chat als net telefonisch - gesteld aan collega's van je. Zij verzekerden mij dat ik met mijn Zorgeloos Premium 2015 abonnement (verlengd per 10 september 2016 met ingangsdatum 9 maart 2017) wel degelijk binnen de bundel vanuit NL kan bellen naar een buitenlands EU nummer na 1 juni 2017. Je collega aan de telefoon heeft dit bij andere collega's nagevraagd op de vloer omdat ik haar verwees naar jouw reactie hierboven. Daar werd nogmaals bevestigd dat dit wel mogelijk is. Ik moet zeggen dat ik echt de draad kwijt ben door alle tegenstrijdige informatie.
Hoi Moorst, welkom terug op het forum. Ik kan me voorstellen dat je door de verschillende reacties door de bomen het bos niet meer ziet.

Hierbij het definitieve antwoord: met abonnementen die zijn afgesloten voor 26 september 2016 gaat het bellen vanuit Nederland naar een buitenlands EU nummer niet uit de bundel. Zie ook de info op www.kpn.com/1juni:

Ik vind het erg spijtig dat dit blijkbaar nog niet bij al mijn collega's bekend is. Het screenshot van jouw chatgesprek heb ik dan ook intern doorgezet.

@marijoke ik hoop dat dit ook jouw vraag beantwoord.

En ik......... ZERO!!!

Hoi Marco, welkom op het forum. Wist je dat je met KPN Compleet ook MB's kunt delen? Jouw vrouw kan dus (een gedeelte van) haar extra MB's aan jou geven :)

Beste Justin,
Dank voor het beantwoorden van mijn eerste vraag. Blijft nog staan mijn andere vraag. Wat moet ik nu doen om dit wel in mijn bundel te krijgen nu ik verkeerd ben voorgelicht bij de kpn winkel bij aanschaf van het abonnement (ik ben juist naar de winkel gegaan voor advies ipv online regelen)? Voor mij is dit een serieus probleem.
Reputatie 7
Badge +24

Hoi! Waar heb je gelezen dat dat abonnement duurder wordt? Heb je een link? Is mij nog niets over bekend in ieder geval.

Zakelijke abonnementen durf ik je niet te zeggen. Dit hele verhaal gaat in ieder geval puur over privéproducten.
Duidelijker EU, mij is verteld dat ik vanuit NL wel naar EU nummers kon bellen uit de bundel....
Toch spijtig dat de -vooral internet- bundels GEEN VERDUBBELING zullen ontvangen.. wat is de reden dat juist de VOORAL INTERNET buiten deze nieuwe geweldige upgrade vallen?
Zal vast niet veel meer moeite kosten dan een telefoontje 😉

Stel dat je ook een particulier internet abbonement hebt kan je ook nog genieten van de KPN compleet voordelen.

https://kpn.com/compleet

Nog beter, ik ben naar de winkel gelopen (zit hier om de hoek) en het allemaal in een keer geregeld. Zakelijk omgezet naar Privé en KPN compleet. Kon meteen. Nu 10 GB, per 1 juni 25 GB en vanaf de ingangsdatum kpn compleet 50 GB. En dat allemaal voor minder geld dan ik nu betaal.

Dank je!

Reageer