Nieuwe mobiele abonnementen en wijzigingen EU roaming per 1 juni 2017

Toon eerste bericht

226 reacties

Waarom ???

Ik heb een KPN 2015 Vooral Internet abonnement. (voor 26/9/16 aangeschaft). Ik word in de winkel geadviseerd om naar Zorgeloos standard over te stappen. "Voor een tintje meer kunt u meneer straks ook met buitenlandse nummers vanuit Nederland bellen."
Dus heb ik mijn abo geupgrade. Ik dacht dan kan ik eindelijk met mijn moeder meer contact hebben.

Maar ik wou het double checken. Dus ik heb met de klantenservice gebeld, en neee hoor... Meneer van de winkel had het mis. Wij zijn gediscrimineerd. Alleen abo die afgesloten zijn na 29/9.16 kunnen hiervan profiteren. Leuk hé ? Ik vroeg ze waarom ? Krijg ik een antwoord : "Ik weet het niet." Ik zei :een ook als ik bereid ben om meer te betalen voor mijn abo kan ik geen gebruik maken van de nieuwe regeling. Nee zijden ze. Ik vroeg : Waarom ? Volgens mij tegenwoordig kan je alles kopen dus waarom wordt het mij verboden om nieuwe diensten te bestellen ?Wonnen we nog steeds in Nederland ? We zijn allemaal gelijk KPN !!!
Straks als ik naar de bakker ga, kan ik dan geen brood kopen omdat mijn geld uit 2015 is en niet uit 2017 ???
Ik spreek ook niet eens over de verdubbeling van data. Die kan ik ook vergeten, maar goed ,ik heb genoeg aan mijn 10 gb, (samen met Compleet ). Graag een antwoord op mijn simpel vraag : Waarom maken jullie verschillen tussen klanten ? .
Mijn vorige reacties waren door KPN genegeerd. Als het zo door gaat dan weet ik al wat ik in 2018 ga doen. Alles opzeggen en ga naar een andere meer flexibele provider.

Alvast bedankt voor de reactie lieve KPN Management.

Hoogachtend,

Klant.
Reputatie 7
Badge +16
Waarom ???

Ik heb een KPN 2015 Vooral Internet abonnement. (voor 26/9/16 aangeschaft). Ik word in de winkel geadviseerd om naar Zorgeloos standard over te stappen. "Voor een tintje meer kunt u meneer straks ook met buitenlandse nummers vanuit Nederland bellen."
Dus heb ik mijn abo geupgrade. Ik dacht dan kan ik eindelijk met mijn moeder meer contact hebben.

Maar ik wou het double checken. Dus ik heb met de klantenservice gebeld, en neee hoor... Meneer van de winkel had het mis. Wij zijn gediscrimineerd. Alleen abo die afgesloten zijn na 29/9.16 kunnen hiervan profiteren. Leuk hé ? Ik vroeg ze waarom ? Krijg ik een antwoord : "Ik weet het niet." Ik zei :een ook als ik bereid ben om meer te betalen voor mijn abo kan ik geen gebruik maken van de nieuwe regeling. Nee zijden ze. Ik vroeg : Waarom ? Volgens mij tegenwoordig kan je alles kopen dus waarom wordt het mij verboden om nieuwe diensten te bestellen ?Wonnen we nog steeds in Nederland ? We zijn allemaal gelijk KPN !!!
Straks als ik naar de bakker ga, kan ik dan geen brood kopen omdat mijn geld uit 2015 is en niet uit 2017 ???
Ik spreek ook niet eens over de verdubbeling van data. Die kan ik ook vergeten, maar goed ,ik heb genoeg aan mijn 10 gb, (samen met Compleet ). Graag een antwoord op mijn simpel vraag : Waarom maken jullie verschillen tussen klanten ? .
Mijn vorige reacties waren door KPN genegeerd. Als het zo door gaat dan weet ik al wat ik in 2018 ga doen. Alles opzeggen en ga naar een andere meer flexibele provider.

Hoogachtend,

Klant.

Ik ken het probleem, wat je wel kan doen is "upgraden" naar het dichtstbijzijnde gelijkwaardige zorgeloos abonnement. Het prijs verschil is 12,50 (excl. KPN compleet korting). Dat is dus 7,50 inclusief KPN compleet.

(Dat gezegd te hebben ik hebben, ik deel je frustraties)
Waarom ???

Hoogachtend,

Klant.

Ik ken het probleem, wat je wel kan doen is "upgraden" naar het dichtstbijzijnde gelijkwaardige zorgeloos abonnement. Het prijs verschil is 12,50 (excl. KPN compleet korting). Dat is dus 7,50 inclusief KPN compleet.

(Dat gezegd te hebben ik hebben, ik deel je frustraties)

Het is niet waar wat je zegt. Ik heb juist geugrade naar zorgeloos standard maar omdat ik hebeen abo uit 2016 voor 29/9 ,mag ik niet per 1 juni met buitenlandse numers kosteloos bellen.

Daar zit mijn frustratie in....
Reputatie 7
Badge +28
Welkom, Myrthe. KPN kiest ervoor om de verdubbeling alleen uit te voeren op de Zorgeloos en Alles-in-1 abonnementen. Dat betekent helaas dat andere, oudere, abonnementen buiten de boot vallen.

Het klopt inderdaad wat Marcin zegt. Abonnementen van voor 29 september 2016 kunnen niet vanuit de bundel vanuit Nederland naar de rest van de EU bellen. Als je een abonnement hebt dat voor die datum is afgesloten en je doet een upgrade, blijf je in dezelfde range van abonnementen zitten. En dan is die Zorgeloos er ook een die, technisch gezien, van voor 29 september is. Ook al heb je de upgrade gedaan na september 2016. Daar kunnen we helaas niets aan veranderen. Sorry dat je hier niet goed over geïnformeerd bent. Je kunt ervoor kiezen om de upgrade te annuleren als je wilt, Marcin. Als je contractstermijn voorbij is, kun je verlengen naar een van de huidige abonnementen. Dan kun je wel vanuit Nederland naar de rest van de EU bellen.
Erik bedankt voor jouw reactie.

Ik snap het dat het niet mogelijk is , maar je hebt mijn vraag helaas niet beantwoord. Mijn vraag was :
Waarom maken jullie verschil tussen klanten ? Wat maakt dat uit of ik voor of na 29/9 mijn abonnement getekend heb. Ik ben een klant van KPN ! Net zoals die "happy klanten" die abo hebben na 29/9 getekend. Ik wil graag ook nu zo'n pret pakket krijgen. Kom op KPN waarom zitten jullie zo dwars... Straks krijgen we nog indexering op thuis internet, hoe veer gaan jullie nog in deze klantonvriendelijk politiek. Ik kan al nu zeggen dat ik ga in juli 2018 bij KPN mijn contracten niet verlengen en ga mijn Compleet voordelen bij andere provider zoeken... Dus ga ik met mobile en vast internet bij jullie concurrenten eens kijken, wat zij hebben mij te bieden.. Veel meer denk ik... Het gaat me nu niet om geld, maar om principe !

Groet,

Marcin

NB. Ik ga het nog even uitzoeken of dit allemaal juridisch klopt.
Welkom, Myrthe. KPN kiest ervoor om de verdubbeling alleen uit te voeren op de Zorgeloos en Alles-in-1 abonnementen. Dat betekent helaas dat andere, oudere, abonnementen buiten de boot vallen.

Het klopt inderdaad wat Marcin zegt. Abonnementen van voor 29 september 2016 kunnen niet vanuit de bundel vanuit Nederland naar de rest van de EU bellen. Als je een abonnement hebt dat voor die datum is afgesloten en je doet een upgrade, blijf je in dezelfde range van abonnementen zitten. En dan is die Zorgeloos er ook een die, technisch gezien, van voor 29 september is. Ook al heb je de upgrade gedaan na september 2016. Daar kunnen we helaas niets aan veranderen. Sorry dat je hier niet goed over geïnformeerd bent. Je kunt ervoor kiezen om de upgrade te annuleren als je wilt, Marcin. Als je contractstermijn voorbij is, kun je verlengen naar een van de huidige abonnementen. Dan kun je wel vanuit Nederland naar de rest van de EU bellen.

Ik snap niet goed wat je hiermee wilt zeggen.. mijn man en ik hebben juist een OUD abonnement en WIJ krijgen WEL de UPGRADe.. mijn dochters met een NET AFGESLOTEN abo krijgen de UPGRADE niet..
Reputatie 7
Badge +19
Zorgeloos of Alles-in-1 abonnement hebt, krijg je per 1 juni sowieso al meer data. Ik heb een Alles-In-1 abonnement, krijg ik dan ook meer data? Want zorgeloos heb ik niet. Omdat je zei: Zorgeloos of Alles-In-1 abonnement. Want ik wordt vanaf 20 mei overgezet naar KPN Basis van € 25,- p.m. + 1 GB internet + 200 belminuten, maar ben KPN Compleet, dus dat is dan 2 GB. Nu wil ik het wel eens weten hoe het echt zit. De ene medewerker zegt: "Nee" en de andere zegt weer: "ja".

Met een KPN 2015 Zorgeloos Premium HS3 abonnement kun je dus niet vanuit Nederland binnen je bundel bellen naar nummers uit een ander EU land.

Beste Justin, ik heb deze vraag - zowel per chat als net telefonisch - gesteld aan collega's van je. Zij verzekerden mij dat ik met mijn Zorgeloos Premium 2015 abonnement (verlengd per 10 september 2016 met ingangsdatum 9 maart 2017) wel degelijk binnen de bundel vanuit NL kan bellen naar een buitenlands EU nummer na 1 juni 2017. Je collega aan de telefoon heeft dit bij andere collega's nagevraagd op de vloer omdat ik haar verwees naar jouw reactie hierboven. Daar werd nogmaals bevestigd dat dit wel mogelijk is. Ik moet zeggen dat ik echt de draad kwijt ben door alle tegenstrijdige informatie.
Hoi Moorst, welkom terug op het forum. Ik kan me voorstellen dat je door de verschillende reacties door de bomen het bos niet meer ziet.

Hierbij het definitieve antwoord: met abonnementen die zijn afgesloten voor 26 september 2016 gaat het bellen vanuit Nederland naar een buitenlands EU nummer niet uit de bundel. Zie ook de info op www.kpn.com/1juni:

Ik vind het erg spijtig dat dit blijkbaar nog niet bij al mijn collega's bekend is. Het screenshot van jouw chatgesprek heb ik dan ook intern doorgezet.

@marijoke ik hoop dat dit ook jouw vraag beantwoord.

Wij hebben allebij een abo lopen bij KPN waarbij ikzelf kpn 2015 vooral internet standaard hs3 en mijn vrouw een zorgeloos abonnement met beide kpn compleet.
Mijn vrouw krijgt dus een dubbele data en omdat ze kpn compleet heeft wordt dat nog eens een keer verdubbeld.
En ik......... ZERO!!!
KPN, waarom discriminatie !?
Wij zijn beide meer dan 10 jaar trouwe vaste klanten.

Hoi Marco, welkom op het forum. Wist je dat je met KPN Compleet ook MB's kunt delen? Jouw vrouw kan dus (een gedeelte van) haar extra MB's aan jou geven :)

Beste Justin,
Dank voor het beantwoorden van mijn eerste vraag. Blijft nog staan mijn andere vraag. Wat moet ik nu doen om dit wel in mijn bundel te krijgen nu ik verkeerd ben voorgelicht bij de kpn winkel bij aanschaf van het abonnement (ik ben juist naar de winkel gegaan voor advies ipv online regelen)? Voor mij is dit een serieus probleem.

Wellicht een andere moderator die hier het winnende antwoord heeft? 🙂
Reputatie 2
Zo jammer dat KPN niet van tevoren heeft bedacht om iedereen gelijk te trekken, had zoveel frustraties gescheeld. Nu moeten we een duurder abonnement nemen willen we o.a. dubbele data "krijgen". Wie in godsnaam heeft de term "Vooral Internet" eigenlijk bedacht...:?
Vraag me net zoals bovenstaande mensen ook af wat het verschil is tussen een zorgeloos abbonement die is afgesloten op 26/09/2016 en een zorgeloos abbonement die afgesloten is op bv 01-10-2016 betreft het bellen naar buitenlandse nummers. Raar dat er met dezelfde abbonementsvormen onderscheid wordt gemaakt. Dat je oude (vb. Vooral internet) abbonementen anders behandeld kan je nog wel wat inzien, maar zorgeloos abbonementen niet. Is het een systeemtechnisch iets? Zijn jullie begin oktober overgestapt naar een nieuw systeem of zo?
Reputatie 7
Badge +16
Vraag me net zoals bovenstaande mensen ook af wat het verschil is tussen een zorgeloos abbonement die is afgesloten op 26/09/2016 en een zorgeloos abbonement die afgesloten is op bv 01-10-2016 betreft het bellen naar buitenlandse nummers. Raar dat er met dezelfde abbonementsvormen onderscheid wordt gemaakt. Dat je oude (vb. Vooral internet) abbonementen anders behandeld kan je nog wel wat inzien, maar zorgeloos abbonementen niet. Is het een systeemtechnisch iets? Zijn jullie begin oktober overgestapt naar een nieuw systeem of zo?

Voor zover ik weet niet, toen ik mijn vooral internet abonnement aanschafte was er wel snel een nieuw systeem.

Zo jammer dat KPN niet van tevoren heeft bedacht om iedereen gelijk te trekken, had zoveel frustraties gescheeld. Nu moeten we een duurder abonnement nemen willen we o.a. dubbele data "krijgen". Wie in godsnaam heeft de term "Vooral Internet" eigenlijk bedacht...:?

Ik had zelf gevraagd om gelijk getrokken te worden, helaas is dat niet mogelijk. De naam is trouwens ook niet zo verkeerd hoor 😛 Ik hoop dat ze wat doen met de feedback die gegeven wordt 🙂
Beste moderatoren en lezers,

Na het lezen van alle bijdragen en bellen met de klantenservice raak ik steeds meer in de war. Ik had oorspronkelijk een Alles-in-een Instap met lifetime-korting en had daaraan de 5€ EU-uitbreiding toegevoegd. Op 26 september heb ik dan verlengd en sinds 8-12-2016 heb ik nu een Zorgeloos Instap voor 30€.
Ik lees nu dat ik pas vanaf 29 september had moeten verlengen om ook in aanmerking te komen voor bellen naar de EU en de klantenservice zegt dat dit wel in mijn contract zit maar dan pas vanaf 1 juni 2017?!
Bovendien ben ik bang dat ik mijn eerdere lifetime-korting heb opgegeven voor een actiekorting van maar 24 maanden en in december 2018 dan uitkom met een maandbedrag van 45€. Hier zegt de klantenservice dat dit niet zo zou zijn maar in het forum lees ik ook van maar 24 maanden.
Dus had ik beter niet kunnen verlengen maar de oude contract houden dan was ik nu voor €27,50 op hetzelfde niveau ipv. €30 en had bovendien deze prijs met inflatiekosten op onbepaalde tijd.
Ook kom ik nu achter dat KPN tussentijds de prijs verlaagd had van €30 naar €28, maar de prijs vanaf 1-6-2017 omhoog gaat naar 31€. Hier zegt de klantenservice dat ook bestaande klanten dit moeten betalen.
Ik snap het niet meer! Wat klopt nu? En wat gebeurd als ik mijn bestaande contract ophoog naar Premium na 1-6-2017? Wat kost dit en zit dan Spotify wel nog in of niet meer?

Met veel dank voor uitleg en vriendelijke groeten,

Andreas
Reputatie 7
Badge +28
Welkom Andreas! Ik kan me voorstellen dat het niet helemaal duidelijk is. Hopelijk kan ik dat oplossen :)

Na het lezen van alle bijdragen en bellen met de klantenservice raak ik steeds meer in de war. Ik had oorspronkelijk een Alles-in-een Instap met lifetime-korting en had daaraan de 5€ EU-uitbreiding toegevoegd. Op 26 september heb ik dan verlengd en sinds 8-12-2016 heb ik nu een Zorgeloos Instap voor 30€.
Ik lees nu dat ik pas vanaf 29 september had moeten verlengen om ook in aanmerking te komen voor bellen naar de EU en de klantenservice zegt dat dit wel in mijn contract zit maar dan pas vanaf 1 juni 2017?!

Bij abonnementen afgesloten ná 26 september 2016 is bellen van Nederland naar buitenlandse nummers inbegrepen in het abonnement. Het lijkt er op dat je precies op 26 september hebt verlengd, wat betekent dat dit geen deel uitmaakt van het abonnement. Je kunt vanaf 1 juni nog steeds gratis bellen naar iedereen met een Nederlands nummer die zich in het buitenland bevindt.

Bovendien ben ik bang dat ik mijn eerdere lifetime-korting heb opgegeven voor een actiekorting van maar 24 maanden en in december 2018 dan uitkom met een maandbedrag van 45€. Hier zegt de klantenservice dat dit niet zo zou zijn maar in het forum lees ik ook van maar 24 maanden.
Dus had ik beter niet kunnen verlengen maar de oude contract houden dan was ik nu voor €27,50 op hetzelfde niveau ipv. €30 en had bovendien deze prijs met inflatiekosten op onbepaalde tijd.

De actiekorting is inderdaad 24 maanden, tenzij anders vermeld op de overeenkomst. Als de contractsperiode voorbij is kun je wel kijken of een ander abonnement beter bij je past.
edit: Mijn collega's wezen me er op dat dit niet klopt. Mijn excuses, ik wou de verwarring niet groter maken. De actiekorting blijft doorlopen na de actieperiode, tenzij er specifiek een einddatum wordt genoemd. Precies andersom dus!

Ook kom ik nu achter dat KPN tussentijds de prijs verlaagd had van €30 naar €28, maar de prijs vanaf 1-6-2017 omhoog gaat naar 31€. Hier zegt de klantenservice dat ook bestaande klanten dit moeten betalen.

Dat klopt niet. Bestaande klanten blijven hetzelfde betalen. Voor nieuwe en verlengende klanten zijn er prijsverhogingen bij Zorgeloos Instap en Zorgeloos Standaard. Zie ook de tabel in de startpost.

Ik snap het niet meer! Wat klopt nu? En wat gebeurd als ik mijn bestaande contract ophoog naar Premium na 1-6-2017? Wat kost dit en zit dan Spotify wel nog in of niet meer?

Zorgeloos Premium kost €38 per maand, vanaf 1 juni is Spotify niet meer inbegrepen. Het is mogelijk Spotify als losse optie bij te bestellen.

Beste Joran,

Hartelijk dank voor jouw snelle reactie. Ik heb net nagekeken. Gelukkig zit ik wel in een nieuwe EU contract want ik heb eerst die dag mijn oude Alles-in-1 uitbreid met de 5€-EU-Optie wat op 8-12 vervangen is met de nieuwe contract. Blijkbaar heeft KPN tussentijds weer de prijzen aangepast van €30 naar €28. Zijn deze nieuwe contracten dan weer lifetime-contracten zoals dit mijn eerdere Alles-in-1 was? Wat zal ik moeten betalen als ik mijn volume via MijnKPN-App aanpas naar Premium? 38€ of 40€? En zit Spotify dan nog wel bij als het na 1-6-2017 plaatsvindt?
Bestaat trouwens de verlengvoordeel van 250MB nog want die mis ik of is die sinds komst van de nieuwe contracten in September 2016 helemaal weggevallen?

Met veel dank voor je reactie en groeten,

Andreas
Reputatie 7
Badge +28

Ik snap niet goed wat je hiermee wilt zeggen.. mijn man en ik hebben juist een OUD abonnement en WIJ krijgen WEL de UPGRADe.. mijn dochters met een NET AFGESLOTEN abo krijgen de UPGRADE niet..

Je gaf in je eerdere bericht het volgende aan, Myrthe:
Toch spijtig dat de -vooral internet- bundels GEEN VERDUBBELING zullen ontvangen.. wat is de reden dat juist de VOORAL INTERNET buiten deze nieuwe geweldige upgrade vallen?

In antwoord daarop gaf ik aan dat alleen de Zorgeloos en Alles-in-1 abonnementen de verdubbeling krijgen. Vooral Internet, en andere, oudere, abonnementen vallen hier buiten. Dat is de keuze die KPN gemaakt heeft. Als jouw dochters een Vooral Internet abonnement hebben, krijgen zij dan ook geen verdubbeling.

De rest van mijn eerdere bericht is niet op jouw vraag van toepassing, dat is een antwoord op het bericht van Marcin. Sorry als ik daarin niet duidelijk genoeg was.
Reputatie 2
Badge
...ongelofelijk wat een draak van een topic. Maar nog erger, wat een draak van een standpunt van KPN.
De relatief nieuwe abonnementen SO2015 vooral internet... pissen buiten de boot !
ik zit net in jaar 2 van mijn SO2015 vooral internet 200 1gb. Zou ik overwillen stappen naar een zorgeloze variant zou het mij 12,50 meer kosten (volgens app en de mogelijkheden via de site en de klantenservice) omdat ik in de SO2015 range zit zou de onbeperkt met 1 gb 37,50 kosten (zojuist nog bevestigd gekregen via klantenservice) terwijl nieuwe onbeperkte klanten 1 gb 25 euro gaan betalen (actie nu)

Snap best dat KPN nieuwe klanten wil (terug)halen. Maar zo met net nieuwe klanten omgaan ( ben sinds april 2016 mobiel klant en sinds juli met alles in 1 thuis), vind het weinig chique.

Vind dat KPN gewoon ook de SO2015 vooral internet klanten tegemoet moet komen, zonder dat zij een (nog lopende) contract niet hoeven te verlengen. Dat dit niet vergelijkbaar zal zijn de zorgeloos abonnementen begrijp ik ook nog wel, maar deze groep gewoon links laten liggen.... das weinig klantgericht.

Heb er al telefonisch om gevraagd, maar 0 op request (zit nog niet op mijn verlengdatum van contract) graag ontvang ik een passend voorstel van KPN.....

probeer maar mijn "bekochte gevoel" per 1 juni weg te krijgen......
Ik wacht met smart af
En ik kan het nog niet helemaal volgen nu ik een aantal van de quote-in-quote-in-quote berichten hierboven heb gezien. Even simpel gemaakt:
1) ik heb mijn Vooral Internet abo afgesloten in januari 2016
2) data verdubbeling boeit me nu even niet, daar heb ik het niet over
3) met een mail die ik kreeg heb ik het idee gekregen dat ik - zonder iets te hoeven doen - vanaf 1 juni in heel de EU kan bellen etc. Dat ik NIET van Nederland naar het buitenland kan bellen uit de bundel neem ik wel op de koop toe.
4) maar op https://www.kpn.com/mobiel-abonnement/bundels/buitenland.htm staat onderaan bij de extra informatie "Op reis internetten, bellen en sms’en in en naar de EU, net zoals thuis" dat ik nog een EU Uitbreiding moet gaan nemen om in de EU te kunnen bellen. Dat is toch informatie die toepasselijk is op de situatie vóór 1 juni 2017? M.a.w. vanaf 1 juni as. verwijderen jullie die tekst?
Reputatie 7
Badge +28
Hartelijk dank voor jouw snelle reactie. Ik heb net nagekeken. Gelukkig zit ik wel in een nieuwe EU contract want ik heb eerst die dag mijn oude Alles-in-1 uitbreid met de 5€-EU-Optie wat op 8-12 vervangen is met de nieuwe contract. Blijkbaar heeft KPN tussentijds weer de prijzen aangepast van €30 naar €28. Zijn deze nieuwe contracten dan weer lifetime-contracten zoals dit mijn eerdere Alles-in-1 was? ?

Graag gedaan en goed om te horen! Ik heb een fout gemaakt bij de duur van de korting en daar baal ik van, aangezien je juist al tegenstrijdige informatie hebt ontvangen. Het is precies andersom. Tenzij anders aangegeven blijft de korting doorlopen als de contractstermijn is verlopen. Ik heb mijn vorige bericht bewerkt.

Wat zal ik moeten betalen als ik mijn volume via MijnKPN-App aanpas naar Premium? 38€ of 40€? En zit Spotify dan nog wel bij als het na 1-6-2017 plaatsvindt?

Er is een verschil in de pakketten voor en na 26 september, dit wordt gezien als een aparte abonnementsvorm. Voor 26 september kostte Standaard €28 en Premium €38. Na 26 september was dit respectievelijk €30 en €40. Als je het abonnement tussentijds aanpast (dus geen verlenging, maar een wijziging in het abonnement) blijf je in dezelfde prijsklasse zitten. Bij een pakket na 26 september wordt het € 40. Als je een pakket aanpast zonder verlenging blijf je Spotify houden.

Bij een verlenging ligt het aan de datum. Voor 1 juni is Spotify inbegrepen, na 1 juni is dat niet het geval.

Bestaat trouwens de verlengvoordeel van 250MB nog want die mis ik of is die sinds komst van de nieuwe contracten in September 2016 helemaal weggevallen

Die bestaat inderdaad niet meer.
Reputatie 7
Badge +28
[...]
ik zit net in jaar 2 van mijn SO2015 vooral internet 200 1gb. Zou ik overwillen stappen naar een zorgeloze variant zou het mij 12,50 meer kosten (volgens app en de mogelijkheden via de site en de klantenservice) omdat ik in de SO2015 range zit zou de onbeperkt met 1 gb 37,50 kosten (zojuist nog bevestigd gekregen via klantenservice) terwijl nieuwe onbeperkte klanten 1 gb 25 euro gaan betalen (actie nu)
[...]
Heb er al telefonisch om gevraagd, maar 0 op request (zit nog niet op mijn verlengdatum van contract) graag ontvang ik een passend voorstel van KPN.....

Ik begrijp dat het wrang is, Vincent. Maar dit is de keuze die KPN gemaakt heeft. Daar kan ik, noch mijn collega's van de verschillende contactingangen, iets aan veranderen. Het is met je huidige abonnement niet mogelijk om de MB's verdubbeld te krijgen. Dit kan alleen als je overstapt naar een Zorgeloos variant, of wacht totdat je kunt verlengen.
Uiteraard begrijpen we dat jullie er zelf niets aan kunnen doen. Maar de keuze die KPN maakt is wel heel bijzonder en ik hoop ook dat de onvrede over de Vooral Internet abonnementen nog eens overwogen wordt. Nieuwe abonnementen krijgen meer data, huidige abo's ook behalve degenen die juist voorheen gekozen hebben voor internet. Om toch enigszins in aanmerking te komen moet ik 12,00 meer betalen. De keuze om zodra het kan over te stappen naar Tele2 (nieuwe prijzen met onbeperkt internet) of Tmobile wordt wel makelijker gemaakt. Al is het alleen maar uit principe. Wellicht kunnen jullie deze reacties doorsturen naar jullie beleidsmakers.
Beste Joran,

Dank voor je reactie.
Mijn verlengcontract ziet in tegenoverstelling van mijn eerste KPN contract heel anders uit qua looptijd en ik ben bang dat er werkelijk geen lifetime-korting op zit. Bestaat er een mogelijkheid de contracten ergens te uploaden om het gezamenlijk te bekijken?
Trouwens is het wel zo dat KPN tussentijds weer de actieprijzen aangepast heeft van €30 naar €28. Op 26-9 was de Zorgeloos Standaard van 45€ met een korting van 15€, dus voor 30€, en de Premium van 55€ met een korting van 15€ voor 40€ in de aanbieding. Pas begin 2017(?) zijn de actieprijzen nog om 2€ verlaagd zodat dan 28€ resp. 38€ per maand te betalen zijn. Misschien heeft KPN dan ook iets aan de looptijd van de actiekorting gesleuteld, maar hoe kom ik nu definitief achter hoe het bij mij zit?
Wat zal ik moeten betalen als ik mijn volume via MijnKPN-App aanpas naar Premium? 38€ of 40€?

Met dank voor jouw hulp en groeten,

Andreas
Reputatie 2
Badge
[...]
[...]

Ik begrijp dat het wrang is, Vincent. Maar dit is de keuze die KPN gemaakt heeft. Daar kan ik, noch mijn collega's van de verschillende contactingangen, iets aan veranderen. Het is met je huidige abonnement niet mogelijk om de MB's verdubbeld te krijgen. Dit kan alleen als je overstapt naar een Zorgeloos variant, of wacht totdat je kunt verlengen.

Dus doen jullie ook maar meteen geen voorstel? . daar vroeg ik om. Krijg ik ook niet.
En nee de 12,50 meer terwijl ik nu 25,12 betaal en hetzelfde, maar dan ook echt hetzelfde abonnement zorgeloosnu 28 euro kost terwijl ik nu voor nieuwe abonnees is geen passend voorstel. Dat is gewoon klantje naaien.....

Begrijp best dat webcare zelf hier niets aan kan doen. Maar met zoveel onvrede en overduidelijk een klantpopulatie benadelen tov het hele klantenbestand is weinig doordacht. Ik krijg ook nergens het gevoel dat ik serieus genomen wordt .

Iets meer inspanning van KPN mogen wij "vooral internet" klanten wel verwachten van KPN. Klaarblijkelijk dus niet.
In ieder geval door kpnwebcare bevestigd gekregen: Hoi Hans! Vanaf 1 juni zijn alle abonnementen geldig in de hele EU. 🙂
Reputatie 7
Badge +28
Mijn verlengcontract ziet in tegenoverstelling van mijn eerste KPN contract heel anders uit qua looptijd en ik ben bang dat er werkelijk geen lifetime-korting op zit. Bestaat er een mogelijkheid de contracten ergens te uploaden om het gezamenlijk te bekijken?
Trouwens is het wel zo dat KPN tussentijds weer de actieprijzen aangepast heeft van €30 naar €28. Op 26-9 was de Zorgeloos Standaard van 45€ met een korting van 15€, dus voor 30€, en de Premium van 55€ met een korting van 15€ voor 40€ in de aanbieding. Pas begin 2017(?) zijn de actieprijzen nog om 2€ verlaagd zodat dan 28€ resp. 38€ per maand te betalen zijn. Misschien heeft KPN dan ook iets aan de looptijd van de actiekorting gesleuteld, maar hoe kom ik nu definitief achter hoe het bij mij zit?
Wat zal ik moeten betalen als ik mijn volume via MijnKPN-App aanpas naar Premium? 38€ of 40€?

Dit betreft hetzelfde abonnement als waar je het met Koen over had? Dan heb ik de goede gegevens al. De actiekorting is een lifetime korting en blijft doorlopen, ook na 24 maanden. Bij het aanpassen van het abonnement naar Premium blijft de lifetimekorting behouden en betaal je € 40 per maand. Ik heb de Compleetkorting hierin niet meegenomen, deze € 5 gaat nog van het maandbedrag af.
Beste Joran,

Het betreft inderdaad hetzelfde abonnement waar ik het met Koen over had.
Dit is allemaal supergoed nieuws wat je voor mij hebt ook is er al in de tussentijd de maandbedrag nog met 2€ verlaagd.
Ik hoef mij gelukkig geen zorgen te maken dat ik na 24 maanden dan ineens met heel hoge maandbedragen te kampen heb.

Nogmaals dank en groeten,

Andreas

Reageer