Nieuwe mobiele abonnementen en wijzigingen EU roaming per 1 juni 2017

Toon eerste bericht

226 reacties

Reputatie 7
Badge +20
Ik heb per 19 mei een ander mobiel abonnement, deze had ik in december afgesloten. Nu zijn die nieuwe abonnementen er per 1 juni. Ik had KPN gebeld, en baalde dat ik mobiel Basis had afgesloten. Dat kon die medewerker zich wel voorstellen. Nu kan ik volgens die medewerker het veranderen naar Zorgeloos Basis voor € 25,- p.m. per 1 juni, (€ 5,- korting omdat ik compleet ben.) onbeperkt bellen/sms'en + 2 GB internet. En ben nog KPN Compleet, dan krijg ik 4 GB internet. Dus dan betaal ik € 20,- p.m. + € 17,50 p.m. voor me toestel. Samen wordt dat € 37,50 p.m. Dus nu is mijn vraag, heeft deze medewerker gelijk? Kan ik me abonnement gewoon per 1 juni veranderen?
Reputatie 7
Badge +28
{...}
Dus doen jullie ook maar meteen geen voorstel? . daar vroeg ik om. Krijg ik ook niet.
En nee de 12,50 meer terwijl ik nu 25,12 betaal en hetzelfde, maar dan ook echt hetzelfde abonnement zorgeloosnu 28 euro kost terwijl ik nu voor nieuwe abonnees is geen passend voorstel. Dat is gewoon klantje naaien.....

Begrijp best dat webcare zelf hier niets aan kan doen. Maar met zoveel onvrede en overduidelijk een klantpopulatie benadelen tov het hele klantenbestand is weinig doordacht. Ik krijg ook nergens het gevoel dat ik serieus genomen wordt .

Iets meer inspanning van KPN mogen wij "vooral internet" klanten wel verwachten van KPN. Klaarblijkelijk dus niet.

Je krijgt geen voorstel omdat er geen voorstel gedaan kan worden. Iets anders kan ik je helaas niet vertellen. Vooral Internet wordt niet verdubbeld, en de enige manier om wel een verdubbeling te krijgen is overstappen naar een van de andere abonnementen. Dat is, voor mensen die nog niet kunnen verlengen, inderdaad niet voordelig. Je moet dan voor jezelf de keus maken wat je belangrijker vindt, de kosten of de data.
{...}
Dus doen jullie ook maar meteen geen voorstel? . daar vroeg ik om. Krijg ik ook niet.
En nee de 12,50 meer terwijl ik nu 25,12 betaal en hetzelfde, maar dan ook echt hetzelfde abonnement zorgeloosnu 28 euro kost terwijl ik nu voor nieuwe abonnees is geen passend voorstel. Dat is gewoon klantje naaien.....

Begrijp best dat webcare zelf hier niets aan kan doen. Maar met zoveel onvrede en overduidelijk een klantpopulatie benadelen tov het hele klantenbestand is weinig doordacht. Ik krijg ook nergens het gevoel dat ik serieus genomen wordt .

Iets meer inspanning van KPN mogen wij "vooral internet" klanten wel verwachten van KPN. Klaarblijkelijk dus niet.

Je krijgt geen voorstel omdat er geen voorstel gedaan kan worden. Iets anders kan ik je helaas niet vertellen. Vooral Internet wordt niet verdubbeld, en de enige manier om wel een verdubbeling te krijgen is overstappen naar een van de andere abonnementen. Dat is, voor mensen die nog niet kunnen verlengen, inderdaad niet voordelig. Je moet dan voor jezelf de keus maken wat je belangrijker vindt, de kosten of de data.

Volgens mij vergeten jullie de derde keuze; Het op termijn, na afloop contract, vertrekken van klanten. Blijkbaar vindt KPN dat niet belangrijk. En dat kan in ons geval dan meteen het hele gezin zijn, dus vier klanten.
Reputatie 7
Badge +24
Hoi Dennis, dat klopt helemaal. Wijzigingen gaan altijd per 1e van de maand in. Als je die nu doet, dan gaat de wijziging op 1 juni in. Je zou dan naar Zorgeloos instap kunnen gaan. Die was 1GB + onbeperkt min/sms en die gaat per 1 juni naar 2GB + onbeperkt min/sms. Met de verdubbeling van Compleet krijg je dan onbeperkt min/sms + 4GB. De wijziging kun je doen in MijnKPN. Heb je zo voldoende informatie?
Reputatie 7
Badge +20
Hoi @Cindy_, helaas kan ik dit niet wijzigen via de app:

En ik wil dan toch naar Zorgeloos Standaard die van 10 GB. 🙂
Reputatie 7
Badge +24
He Dennis, ik heb direct even gekeken op je nummer. Je verlenging gaat overmorgen pas in, daar ligt het aan dat je het nu nog niet kunt wijzigen 🙂.
Reputatie 7
Badge +20
He Dennis, ik heb direct even gekeken op je nummer. Je verlenging gaat overmorgen pas in, daar ligt het aan dat je het nu nog niet kunt wijzigen 🙂. Oké, thanks!
Reputatie 2
Badge
De houding van KPN stuit mij meer en meer tegen de borst.
@Erik_ Er kan ALTIJD een voorstel gedaan worden door KPN, KPN WIL echter geen voorstel doen. Dat is essentieel anders. Naastdat dit getuigd van weinig klantgericht handelen van de KPN, sluit men bewust een hele specifieke doelgroep uit van mogelijkheden.
Volgens mij mogen algemene voorwaarden nimmer zo gebruikt worden.
Daarnaast wordt het punt van @yoda69 wel heel erg valide: . Wil KPN mij wel als klant behouden? Schijnbaar niet.

Gezien er een hele specifieke groep klanten van KPN worden buiten gesloten (S2015 vooral internet, binnen de contracsperiode ) tov andere productgroepen, (waarook binnen de contractsperiode wel
kunnen hoppen tegen voordeligere voorwaarden) riekt dit mijn inziens naar het "misbruiken van de algemene voorwaarden" .

Ik heb ook contact hierover gehad met de ACM, zij belde mij naar aanleiding van een vraag die ik bij Consuwijzer had gesteld hierover. ACM overweegt dit in onderzoek te nemen en hadden aanvullende vragen. Er zijn voor de rest uiteraard geen uitspraken gedaan.

Wordt vervolgd !?

****aanvulling 15:25 uur****
Reden dat ik hier mij "druk" overmaak is dat in mijn geval de reguliere opties uit het SO2015 bundel, verdwenen waren. een iets zwaardere bundel internet (5 ipv 1 GB) was niet beschikbaar. Zou ik dan meer internet willen dan zou ik zelfs meer dan 20 euro meer kwijt zijn.
Want ik vind het best wel reeel dat als je meer wil, je ook daarvoor meer moet betalen. Maar alles natuurlijk in redelijkheid. Dit was helemaal weg in het voorstel van KPN (ook binnen de SO2015 keuzemogelijkheden)

Wat schetst mijn verbazing, zowel online dan wel in de app is de keuze SO2015 vooral internet 5GB terug in de mogelijkheden ! Die was weg..... wat gebeurd er allemaal bij KPN ?? Ik vind het maar raar. ...
blijf toch met een "nare nasmaak zitten"
Wat ga ik als bestaande klant vanaf 1 juni met zorgeloos standaard(10gb) betalen? Volgens het schema is het €28 of €30. Graag zou ik hier meer duidelijkheid over hebben, dit is niet uit het figuur op te maken.
Reputatie 7
Badge +28
Het verdubbelen van de bundels heeft weinig van doen met de algemene voorwaarden. We geven de bestaande klanten die de verdubbeling krijgen iets extra's. Ze blijven verder hetzelfde betalen. Algemene voorwaarden is alleen relevant op het moment dat wij eenzijdig abonnement naar beneden zouden aanpassen, of de prijs verhogen. Geen van beide is het geval. De Vooral Internet abonnementen blijven verder gewoon precies zoals ze zijn. Het feit dat iemand anders een voordeel krijgt, is niet een nadeel voor jou.

Als je graag meer data wilt kun je in je MijnKPN binnen de 2015 range aan abonnementen upgraden. Je hebt het over 1GB, dat betekent dat je op dit moment Vooral Internet Instap hebt. Voor €5 meer kun je upgraden naar Vooral Internet Standaard. Dan heb je 5GB. Wat dan 10GB wordt als je Compleet bent. Ik begrijp dat deze keuzemogelijkheid in jouw MijnKPN eerst niet zichtbaar was? Dat hoort niet zo te zijn. Ik ben blij te vernemen dat dit nu wel weer te zien is. Mocht je zoiets opnieuw merken, trek aan de bel.

Wat ga ik als bestaande klant vanaf 1 juni met zorgeloos standaard(10gb) betalen? Volgens het schema is het €28 of €30. Graag zou ik hier meer duidelijkheid over hebben, dit is niet uit het figuur op te maken.
Welkom, Gerard! Als bestaande klant blijf je betalen wat je nu al betaald. Zorgeloos Standaard heeft twee prijzen gehad. Het was lange tijd €30 en is later aangepast naar €28. Afhankelijk van wanneer je dit abonnement hebt afgesloten betaal je nu dan ook €28 of €30, en dat blijft ook na 1 juni zo. Prijs veranderd voor jou alleen op het moment dat je besluit te verlengen met een nieuw abonnement.
Reputatie 1
Welkom, Gerard! Als bestaande klant blijf je betalen wat je nu al betaald. Zorgeloos Standaard heeft twee prijzen gehad. Het was lange tijd €30 en is later aangepast naar €28. Afhankelijk van wanneer je dit abonnement hebt afgesloten betaal je nu dan ook €28 of €30, en dat blijft ook na 1 juni zo. Prijs veranderd voor jou alleen op het moment dat je besluit te verlengen met een nieuw abonnement.

Hoi Erik,

Wat ik me dan afvraag hoe het zit met zorgeloos premium. Toen ik dat abonnement afsloot (na 26 september jl) moet ik 40 euro per maand betalen, paar maanden daarna werd de prijs verlaagd naar 38 euro (huidige prijs) in dat schema op pagina 1 van Cindy_ zie ik niet een "38 of 40 euro" bedrag staan zoals dat wel staat bij Zorgeloos standaard (28 of 30 euro). Betekend dat dat mijn prijs wordt verlaagd naar 38 euro? Dat lees ik dus uit dat schema van Cindy.

Groetjes,

Ferry
Reputatie 7
Badge +28
Goede vraag, Ferry. Mijn eerste ingeving is dat ook in dit geval je hetzelfde bedrag blijft betalen. Maar dan zou ik inderdaad verwachten dat daar in de tabel ook €38 of €40 staat. Ik vraag het na!
Reputatie 7
Badge +28
'k Heb het nagevraagd en je blijft hetzelfde betalen als je al deed, Ferry. Voor Zorgeloos Premium hoort er €38 of €40 in de tabel te staan bij bestaande klanten. We zullen dit waarschijnlijk na het weekend aanpassen.
Reputatie 1
'k Heb het nagevraagd en je blijft hetzelfde betalen als je al deed, Ferry. Voor Zorgeloos Premium hoort er €38 of €40 in de tabel te staan bij bestaande klanten. We zullen dit waarschijnlijk na het weekend aanpassen.

Hoi Erik, dank voor je navraag en snelle reactie!
Groetjes, Ferry
Reputatie 7
Badge +20
Weet je wat ik nou zo balen vind, als een klant Zorgeloos Standaard wilt, dan moet je automatisch europa erbij nemen. Waarom niet alleen voor Nederland?

Als er klanten zijn die graag die bundel wilt hebben, moeten ze europa erbij nemen. En daar ook de prijs voor betalen. 10 GB voor Nederland zou ook leuk zijn. Maar dat kan weer niet! 😞
Reputatie 7
Badge +30
Weet je wat ik nou zo balen vind, als een klant Zorgeloos Standaard wilt, dan moet je automatisch europa erbij nemen. Waarom niet alleen voor Nederland?

Als er klanten zijn die graag die bundel wilt hebben, moeten ze europa erbij nemen. En daar ook de prijs voor betalen. 10 GB voor Nederland zou ook leuk zijn. Maar dat kan weer niet! :(
Maar Dennis, dat is juist het hele roam like home-gebeuren. Dat is nu juist waarom alle providers hun bundels moeten aanpassen.
Reputatie 7
Maar Dennis, dat is juist het hele roam like home-gebeuren. Dat is nu juist waarom alle providers hun bundels moeten aanpassen.En als ik nu nooit "roam" omdat ik altijd "home" ben, wat heb ik dan aan een zorgeloos EU abonnement?
Reputatie 7
Badge +20
En als ik nu nooit "roam" omdat ik altijd "home" ben, wat heb ik dan aan een zorgeloos EU abonnement?Dus.... jij bent er mee eens, dus er is dus niemand die dus die Zorgeloos Standaard kan nemen, voor alleen Nederland.
Reputatie 7
Badge +30
Maar Dennis, dat is juist het hele roam like home-gebeuren. Dat is nu juist waarom alle providers hun bundels moeten aanpassen.En als ik nu nooit "roam" omdat ik altijd "home" ben, wat heb ik dan aan een zorgeloos EU abonnement?Weinig. Maar in Nederland kun je hem natuurlijk ook gewoon gebruiken 😃. Het gaat er juist om dat je een abonnement kiest voor je gebruik in Nederland en je praktisch geen zorgen hoeft te maken als je een keer op vakantie gaat naar Duitsland (bijvoorbeeld).
Als je praktisch nooit naar het buitenland gaat (zoals redelijk wat mensen) dan zijn er weinig voordelen behalve dat

Maar die andere bundel(s) die nog wel in Dennis' foto staan zijn straks ook geldig in de EU.
Reputatie 7
En als ik nu nooit "roam" omdat ik altijd "home" ben, wat heb ik dan aan een zorgeloos EU abonnement?Dus.... jij bent er mee eens, dus er is dus niemand die dus die Zorgeloos Standaard kan nemen, voor alleen Nederland.Jazeker, ik zou ook willen pleiten voor een nationaal abonnement of een nationale databundel. Dit besluit om de roaming kosten af te schaffen heeft er natuurlijk wel toe geleid dat de abonnementsprijzen verhoogd zijn immers de providers worden nog steeds kosten in rekening gebracht voor het gebruik van buitenlandse netwerken. Aan de dekking van die kosten betaal je dus "gewoon" mee, maar de vruchten pluk je er niet van als je niet of nauwelijks in het buitenland bent.
Als gemiddelde abonnee ben je bijna 5 Euro er maand kwijt en dat is toch weer zo'n 60 Euro per jaar die je extra "mag/moet" uitgeven door Europese regelgeving, zelfs als er er (vrijwel) nooit gebruik van zult maken.
Reputatie 2
Badge
@Erik_
Pas na een klacht van mijn zijde was de 5Gb variant terug. Niet alleen in de app, ook in de instructie van de helpdesk was dit verdwenen. Dit zette kwaad bloed bij mij, want KPN zegt tegen mij de oorspronkelijke voorwaarden te blijven hanteren, maar dat deed men niet.
Juridisch ben ik het met je eens, als KPN zijnde mag je "uitdelen " wat je wil, aan wie je wil, zolang je de algemene voorwaarde niet "terzijde legt". Echter wat de KPN vergeet is dat het weglaten van enkele keuzen uit mijn oorspronkelijke voorwaarden ( en ze waren echt erg, door verschillende niveaus binnen KPN bevestigd als bewuste keuze KPN) in strijd is met deze voorwaarden.
Dat is nu in ere hersteld.

Maar het blijft vreemd en erg klant onvriendelijk dat als ik uit de voorwaarden 2015 overstap naar een zorgeloos variant dat ik 38 euro moet betalen terwijl dezelfde abonnement nu 28 of 31 kost.
Het zou KPN sieren dat ze de groep 2015 dan een voorstel doen dat bv voor 2 jaar opnieuw vast dezelfde prijs zou gelden. Dat doet KPN niet. Gemiste kans....
Reputatie 1
Beste lezers die een 2015 abonnement met toestel hebben. Volgens mij moet KPN op verzoek de abonnementen omzetten naar een (hoger) zorgeloos 2016 abonnement. In de bijgeleverde tariefvoorwaarden voor abonnement met toestel staat onder aanvullende voorwaarden namelijk het volgende vermeld: "Abonnement aanpassen: Na ingangsdatum van het contract kunt u 1 keer per 31 dagen kosteloos uw abonnement omhoog aanpassen. U kunt uw abonnement alleen omlaag aanpassen tot het niveau waarop u bent ingestapt. De wijziging gaat in op de eerste van de volgende maand."

Deze bepaling staat ook in de voorwaarden voor abonnementen met toestel die van toepassing zijn op de "vooral internet abonnementen".

Wat de kern is van deze bepaling is dat de abonnementen niet beperkt zijn tot de 2015 propositie. KPN heeft mij ook nog niet duidelijk kunnen maken waar ik deze beperking tot 2015 abonnementen terug kan lezen in mijn voorwaarden.

Bij de sim-only is dat (vreemd genoeg) anders. Daar luidt dezelfde voorwaarde namelijk: "Abonnement aanpassen: Na ingangsdatum van het contract kunt u 1 keer per 31 dagen kosteloos uw abonnement omhoog aanpassen naar de op het moment van wijzigen geldende bundels en tarieven. U kunt uw abonnement alleen omlaag aanpassen tot het niveau waarop u bent ingestapt. De wijziging gaat in op de eerste van de volgende maand". Hier is dus wel een beperking tot de (in mijn geval) 2015 propositie van toepassing.

Ik ben daarom van mening dat in situaties van abonnementen met toestel (zoals mijn zorgeloos premium 2015 HS3), KPN zou moeten meewerken aan omzetting naar (hoger) 2016 abonnement. Bij mij zijn zowel de prijs als de gebruiksmogelijkheden (namelijk ook vanuit NL naar buitenlands EU land) hoger zodat dit m.i. valt onder definitie van "hoger abonnement".

Mocht ik het verkeerd zien, dan lees ik graag in de voorwaarden die op mijn abonnement van toepassing zijn dat omzetting naar 2016 propositie niet kan. Ik lees dat namens nergens terug. Verwijzing naar de sim-only voorwaarden kan KPN niet baten omdat deze voorwaarden simpelweg niet op mijn abonnement van toepassing zijn.

Ik heb nu een klacht uitstaan over aanpassing van mijn abonnement waar ik uiterlijk morgen uitsluitsel over moet krijgen, maar heb helaas geen andere optie dan de gang naar de geschillencommissie als ik een "nee" op mijn verzoek krijg. Overigens is mijn klacht wel breder dan alleen dit punt omdat ik bij het afsluiten in de winkel ook een verkeerd advies heb gehad waardoor ik een 2015 ipv 2016 abonnement heb..
Reputatie 4
Badge +3
Geachte Moorst,

Ik heb een KPN 2015 Zorgeloos standaard HS3 abonnement, dus met dezelfde voorwaarden als u.

Ik ben echt benieuwt of er alsnog een opening is c.q. komt, zodat alle trouwe klanten van KPN met een KPN 2015 Zorgeloos abonnement kunnen overstappen naar een KPN 2016 Zorgeloos abonnement.

Ik en volgens mij vele ontevreden trouwen KPN klanten volgen uw en de reactie van KPN.

Heel veel succes, en bedankt voor uw inzet.
Reputatie 4
Badge +3
Beste lezers,

Sorry voor de herhalingen maar het systeem bleef hangen en ik had er een paar maal opgedrukt.
Reputatie 7
Badge +29
Ik heb ze weggehaald, Mari 🙂

Reageer