Nieuwe mobiele abonnementen en wijzigingen EU roaming per 1 juni 2017

Toon eerste bericht

226 reacties

Reputatie 4
Badge +3
Hallo Marcia,

Bedankt (bij ons in Brabant zouden ze zeggen ge bent un goei).
Reputatie 1
waarom geldt dit niet voor huidige klanten met SO basis 2015. Zij hebben slechts 500 Mb en 150 minuten voor 20 euro en de nieuwe basis hebben 1000Mb en 200 minuten voor het zelfde bedrag.
Ook een ander abonnement kiezen heeft geen zin omdat je alleen uit veel duurdere KPN 2015 abonnementen kan kiezen. Niet uit de nieuwe veel goedkopere abonnementen.
Slechte zaak van KPN, oude trouwe klanten laten stikken.
Badge
tja, blijkbaar worden niet alle klanten evenveel gewaardeerd.

Nieuwe abonees die minder betalen voor meer zijn KPN meer waard dan oudere abonnees die meer betalen voor minder.
Rare strategie in mijn ogen :?

Mensen die in het verleden een Vooral Internet abo hebben gepakt deden dat niet voor niets, Dwz. men belt weinig tot niet (terwijl er wel 200 belminuten in de bundel zitten) en pakte meestal de internetbundel wat ruimer om niet op lagere snelheid teruggezet te worden.

KPN had ervoor kunnen kiezen om mensen (op verzoek) naar een Zorgeloos abo van 2017 (dus niet in de 2015 range) om te zetten tegen de nu geldende prijzen maar dan bv. wel een nieuwe contractperiode aangaan.
In plaats van dat ik tot dan tot 18-11-2017 klant ben had men mij dan tot xx-xx-2019 aan zich kunnen binden. Gemiste kans in mijn ogen.

Ik ga voor de rest niet in discussie met de moderatoren op dit forum want die zijn niet verantwoordelijk voor de chaos die KPN gecreëerd heeft en kunnen daarnaast toch niets anders doen dan vertellen hetgeen in hun draaiboek staat. Ik geef het ze te doen om hier die ontevreden klanten maar steeds netjes te woord te staan.
Weet wel dat deze actie van KPN het mij (en anderen) makkelijker maakt om straks voor een andere provider te gaan shoppen want er lijkt weer een nieuwe prijzenslag losgebarsten te zijn nu T-Mobile en Tele2 met zeer interessante bundels op de markt gekomen is.
En dat terwijl ik nog serieus overwoog om mijn glasvezel abo van Telfort naar KPN om te zetten voor KPN Compleet, zelfs wanneer dat zou betekenen dat ik dan veroordeeld zou worden tot een ExperiaBox 😉
graag concreet: bellen vanuit NL of EU NAAR EU-nummers, in mijn geval veel Duitse nummers; kan dit met de nieuwe abonnementen? zonder extra kosten en zonder de beperking van 60 dagen per jaar!?
Cruciaal voor mij omdat ik nu de kans heb om te verlengen..

Admin: hetzelfde bericht in ander topic verwijderd
graag concreet: bellen vanuit NL of EU NAAR EU-nummers, in mijn geval veel Duitse nummers; kan dit met de nieuwe abonnementen? zonder extra kosten en zonder de beperking van 60 dagen per jaar!?
Reputatie 7
Badge +15

Voor de nieuwe abonnementen is dat het geval, voor oude abonnementen niet.

Zie dit plaatje:
https://uploads-eu-west-1.insided.com/kpn-prive-nl/attachment/76f7eb3e-8faa-4f25-8bc9-a2326e46de53.png
Reputatie 7
Badge +24
Hoi Vincentvandrie, ik kan het begrijpen dat dit niet lekker valt wanneer je het graag anders had willen zien. Ik ben blij om te lezen dat de lucht is geklaard omtrent het voorgaande wat speelde.
Reputatie 7
Badge +24
Hoi @moorst, ik denk dat dat een interpretatie van de voorwaarden is. Er staat ook nergens dat je naar iedere propositie mag verhogen/verlagen, ook niet in de verschillende proposities van de vooral internet abonnementen. Ik ga er vanuit dat je reactie op je klacht ontvangt en dat het via die weg wordt afgehandeld.
Reputatie 7
Badge +24
Hoi Bruijnvis, ik zie dat je ook een eigen topic hebt aangemaakt. Daar heb ik je eerder vandaag antwoord in gegeven.

Voor de nieuwe abonnementen is dat het geval, voor oude abonnementen niet.

Zie dit plaatje:
https://uploads-eu-west-1.insided.com/kpn-prive-nl/attachment/76f7eb3e-8faa-4f25-8bc9-a2326e46de53.png

BESTE SJORS, geldt hier niet de max van 60 dagen fair use omtrent bellen?
Reputatie 7
Badge +22
Ha JeanJean2, met de nieuwe Europese regels is de fair use policy van 60 dagen komen te vervallen. Je abonnement is dus in principe altijd te gebruiken in de EU. Wel moet je kunnen aantonen dat je een duurzame band hebt met Nederland. Bijvoorbeeld als je woont, werkt of een studie volgt in Nederland. Dit checken we zodra je over een periode van 4 maanden meer belt, sms’t of internet in de EU, dan in Nederland.
Dank @Cindy_,

Helaas kreeg ik geen reactie op mijn klacht binnen de toegezegde termijn van 14 dagen. Ik heb gisteren daarom zelf weer gebeld en, op aangeven van een medewerker via de chat, gevraagd naar de afdeling SDS. Helaas wilden zij mij niet rechtstreeks spreken, maar via de medewerker van de klantenservice kreeg ik te horen dat mijn klacht niet gehonoreerd zou worden zonder verder enige uitleg daarbij. Het is misschien wel goed om aan te geven dat mijn klacht niet ging over het verhogen van het abonnement, maar om het verkeerde advies dat ik heb ontvangen in de winkel. Ik moet zeggen dat ik bijzonder teleurgesteld ben dat KPN niet inhoudelijk op mijn klacht reageert en al helemaal niets beargumenteert.

Helaas restte mij daardoor niets anders dan naar de geschillencommissie te gaan. Daar heb ik gisteren dan ook een zaak aanhangig gemaakt omdat het simpelweg niet zo kan zijn dat ik voor advies naar een winkel ga, verkeerd advies krijg en vervolgens zelf maar moet zien hoe ik dit oplos. Ik heb begrip voor het feit dat KPN bepaalde keuzes maakt ten aanzien van abonnementen, maar ik begrijp niet dat KPN foute adviezen niet recht zet of - sterker nog - niet eens inhoudelijk wenst te reageren op een klacht op dat punt.

Uiteraard heb ik ook aangegeven nog steeds open te staan voor oplossing in onderling overleg, maar Ik had geen mogelijkheid meer om dit verder inhoudelijk te bespreken met KPN rechtstreeks.
Reputatie 7
Badge +24
Hallo @moorst, wat spijtig om te lezen dat het zo verlopen is. Een oplossing kan ik je niet bieden hierin.
Reputatie 1

Waarom zie ik veel verschil wat de prijzen betreft ...

Ik begrijp dat ik met mijn KPN 2015 Vooral Internet Standard HS1 geen verdubbeling krijg maar kan wel de data in de hele EU gebruiken.
Reputatie 7
Badge +15

Waarom zie ik veel verschil wat de prijzen betreft ...

Ik begrijp dat ik met mijn KPN 2015 Vooral Internet Standard HS1 geen verdubbeling krijg maar kan wel de data in de hele EU gebruiken.

Dat is correct 🙂
Reputatie 7
Wow, wil je zeggen dat je zoveel betaalt voor jouw mobiele telefonie?
Onderstaand is voor: Onbeperkt bellen in Nederland, 120 minuten in de EU en 6GB data per maand.

En straks uiteraard ook gewoon in de hele EU.
Reputatie 7
Badge +15
@wjbDie prijzen zijn zonder het kortingstarief dat iedereen ontvangt. Ik denk ook dat dit met toestel is.

Met korting (Sim Only) kost die bundel 25 euro voor 5GB data/200 belmenuten en met KPN compleet 20 euro voor 400 belminuten/10GB data.

Het verschil valt wel mee 🙂
Reputatie 7
@wjbDie prijzen zijn zonder het kortingstarief dat iedereen ontvangt. Ik denk ook dat dit met toestel is.

Met korting (Sim Only) kost die bundel 25 euro voor 5GB data/200 belmenuten en met KPN compleet 20 euro voor 400 belminuten/10GB data.

Het verschil valt wel mee :)
Sinds wanneer krijg je ook een verdubbeling van het aantal belminuten bij KPN Compleet? 🆒
Dat KPN abonnement is inderdaad met een basis smartphone (HS1).
Er zal overigens heel veel moeten gebeuren in de kosten voor mobiele telefonie bij KPN wil ik van mijn huidige provider naar KPN overstappen. Wij zij bij de concurrent veel goedkoper uit terwijl hun netwerk opnieuw als beste netwerk in Nederland beoordeeld is.
Reputatie 7
Badge +15
Sinds ik het heb 😛 Het was een van de verstopte voorwaarden onder "Dubbel zo veel data" in de KPN compleet voordelen 😛
Dank @Cindy_,

Helaas kreeg ik geen reactie op mijn klacht binnen de toegezegde termijn van 14 dagen. Ik heb gisteren daarom zelf weer gebeld en, op aangeven van een medewerker via de chat, gevraagd naar de afdeling SDS. Helaas wilden zij mij niet rechtstreeks spreken, maar via de medewerker van de klantenservice kreeg ik te horen dat mijn klacht niet gehonoreerd zou worden zonder verder enige uitleg daarbij. Het is misschien wel goed om aan te geven dat mijn klacht niet ging over het verhogen van het abonnement, maar om het verkeerde advies dat ik heb ontvangen in de winkel. Ik moet zeggen dat ik bijzonder teleurgesteld ben dat KPN niet inhoudelijk op mijn klacht reageert en al helemaal niets beargumenteert.

Helaas restte mij daardoor niets anders dan naar de geschillencommissie te gaan. Daar heb ik gisteren dan ook een zaak aanhangig gemaakt omdat het simpelweg niet zo kan zijn dat ik voor advies naar een winkel ga, verkeerd advies krijg en vervolgens zelf maar moet zien hoe ik dit oplos. Ik heb begrip voor het feit dat KPN bepaalde keuzes maakt ten aanzien van abonnementen, maar ik begrijp niet dat KPN foute adviezen niet recht zet of - sterker nog - niet eens inhoudelijk wenst te reageren op een klacht op dat punt.

Uiteraard heb ik ook aangegeven nog steeds open te staan voor oplossing in onderling overleg, maar Ik had geen mogelijkheid meer om dit verder inhoudelijk te bespreken met KPN rechtstreeks.

UPDATE 29-5-2017:
Ik kreeg vandaag een sms dat mijn klacht nog open zou staan in het systeem en dat ik kon bellen met de klachtenafdeling als ik nog wilde overleggen over mijn klacht. Helaas alsnog geen oplossing. Ik kreeg nu wel een reden waarom mijn klacht (verkeerd advies) KPN niet beweegt tot een aanpassing van mijn abonnement. De zichttermijn (die kennelijk gaat tellen vanaf het verlengen van het abonnement, dus niet de ingangs-/verlengdatum) was voorbij. Een in mijn ogen formalistische reactie die volledig voorbij gaat aan de inhoud van mijn klacht (verkeerd advies over de essentiele eigenschappen). Mijn klacht is namelijk helemaal niet gebonden aan een zichttermijn. Wacht nu de reactie van KPN op mijn klacht bij de geschillencommissie en de uiteindelijke beslissing van de geschillencommissie maar af. Wellicht schept dit een precedent voor andere abonnees.
Ik heb op dit moment de EU-uitbreiding actief op mijn 2015 Sim Only Zorgeloos Premium-abonnement. Met deze uitbreiding kan ik, binnen mijn bundel, vanuit NL naar bijvoorbeeld Belgische of Italiaanse nummers bellen.

Vanaf morgen vervalt de EU-uitbreiding. Omdat mijn abonnement vóór 26 september 2016 is afgesloten, worden deze telefoontjes weer per seconde of minuut in rekening gebracht. Is er een alternatief voor de EU-uitbeiding waardoor dit soort telefoontjes weer binnen de bundel vallen?

Edit: verlengen is voor mij overigens geen alternatief, dat kan pas in april 2018.
Reputatie 3
Badge
Ook ik heb even een ( voortijdige, want ook nog niet verlengbaar) vraag..

Ik heb ook een 2015 zorgeloos Premium abo die ik met die tijd wil door laten zetten naar een Sim only als de 2 jaar erop zitten),dit zou dan een maandelijks opzegbare( of verlengbare) versie zijn

Aangezien ik kosten wil besparen wil ik gewoon mijn huidige toestel blijven gebruiken en wil verlengen waneer ik dat nodig acht en/of mijn toestel aan vervanging toe is..

Momenteel zit Spotify er bij mij in en ook is dit Abo nu 5 euro goedkoper als de 2017 versie aangezien de Eu uitbreiding die prijs gelijk trok, maar er nu vanaf is dus vind deze versie voordelig voor mij

Hoe zit het met deze voordelen als het een Sim only wordt aangezien het eigenlijk hetzelfde Abo blijft, maar dan zonder de reeds betaalde toestelkosten naar die 2 jaar? Hou ik deze en verlies het pas als ik verleng en zo een nieuw Abo aanga of wordt deze Sim only versie al gezien als nieuw? Aangezien Spotify bij de nieuwe Abo"s los moet worden aangeschaft en ik dus totaal 15 euro meer of minder betaal als nu..
Reputatie 7
Na 24 maanden hoort de toestelbijdrage uit het contract vanzelf te stoppen en wordt het contract dus feitelijk een maandelijks opzegbaar sim-only abonnement.
Verder verandert er niets en dus zal Spotify gewoon doorlopen.
tja, blijkbaar worden niet alle klanten evenveel gewaardeerd.

Nieuwe abonees die minder betalen voor meer zijn KPN meer waard dan oudere abonnees die meer betalen voor minder.
Rare strategie in mijn ogen :?

Mensen die in het verleden een Vooral Internet abo hebben gepakt deden dat niet voor niets, Dwz. men belt weinig tot niet (terwijl er wel 200 belminuten in de bundel zitten) en pakte meestal de internetbundel wat ruimer om niet op lagere snelheid teruggezet te worden.

KPN had ervoor kunnen kiezen om mensen (op verzoek) naar een Zorgeloos abo van 2017 (dus niet in de 2015 range) om te zetten tegen de nu geldende prijzen maar dan bv. wel een nieuwe contractperiode aangaan.
In plaats van dat ik tot dan tot 18-11-2017 klant ben had men mij dan tot xx-xx-2019 aan zich kunnen binden. Gemiste kans in mijn ogen.

Ik ga voor de rest niet in discussie met de moderatoren op dit forum want die zijn niet verantwoordelijk voor de chaos die KPN gecreëerd heeft en kunnen daarnaast toch niets anders doen dan vertellen hetgeen in hun draaiboek staat. Ik geef het ze te doen om hier die ontevreden klanten maar steeds netjes te woord te staan.
Weet wel dat deze actie van KPN het mij (en anderen) makkelijker maakt om straks voor een andere provider te gaan shoppen want er lijkt weer een nieuwe prijzenslag losgebarsten te zijn nu T-Mobile en Tele2 met zeer interessante bundels op de markt gekomen is.
En dat terwijl ik nog serieus overwoog om mijn glasvezel abo van Telfort naar KPN om te zetten voor KPN Compleet, zelfs wanneer dat zou betekenen dat ik dan veroordeeld zou worden tot een ExperiaBox ;)

Slechte zaak van KPN hier ook 😠 , wij (3 abonnementen SO vooral internet) geen extra's . De abonnementen lopen eind dit jaar af en dan maar naar een andere aanbieder BV ZIGGO/VODAFONE T-MOBILE enz .Vaste kanten binden willen ze niet hopelijk regeren veel mensen zodat KPN toch nog met een tevreden oplossing komt voor mensen met een oude abbo en anders massaal overstappen
Reputatie 7
Badge +15
Ik moet eerlijk gezegd toegeven... Met een beetje creatief boekhouden is mij gelukt om mijn SO Vooral internet om te zetten naar een zorgeloos premium abonnement waardoor ik (dankzij creatief boekhouden) uitkom op een totaal bedrag van 25 euro p/m voor 50GB internet en onbeperkt SMSjes/belminuten. 🙂

Dat is 5 euro meer voor 5x zoveel data en dan krijg je ook als bonus onbeperkt bellen/sms'en erbij - Dat is prima in orde 😃

Reageer