Nieuwe mobiele abonnementen en wijzigingen EU roaming per 1 juni 2017

Toon eerste bericht

226 reacties

Reputatie 7
Ik heb nu kpn2015 vooral internet instap HS2Alleen de Zorgeloos abonnementen hebben 2½ keer de GB's.
Je GB's worden met Compleet verdubbeld (dus x 2).
Reputatie 7
Ik heb nu kpn2015 vooral internet instap HS2Dan geldt er helaas geen dataverdubbeling vanaf 1 juni.
Zie https://forum.kpn.com/mobiele-abonnementen-15/nieuwe-mobiele-abonnementen-per-1-juni-wijzigingen-eu-gebruik-432542 (alinea onder de tabel in openingsbericht).
Jouw databundel blijft dus ongewijzigd.
Ik heb nu kpn2015 vooral internet instap HS2Dan geldt er helaas geen dataverdubbeling vanaf 1 juni.
Zie https://forum.kpn.com/mobiele-abonnementen-15/nieuwe-mobiele-abonnementen-per-1-juni-wijzigingen-eu-gebruik-432542 (alinea onder de tabel in openingsbericht).

Nee hier ook , schandalig van KPN om een hele groep bestaande klanten te negeren hopelijk gaan er een hoop klanten zijn abbo s niet verlengen en overstappen naar een andere provider . Hier 3 abbo s vooral internet waar ze niks voor willen / kunnen doen , heb al aangegeven dat na afloop van contract naar een andere provider te moeten gaan door KPN starre houding .Bied een andere contract aan eventueel 1 a 2 jaar naar doe iets om klanten te binden.
Reputatie 7
Badge +30

Nee hier ook , schandalig van KPN om een hele groep bestaande klanten te negeren hopelijk gaan er een hoop klanten zijn abbo s niet verlengen en overstappen naar een andere provider . Hier 3 abbo s vooral internet waar ze niks voor willen / kunnen doen , heb al aangegeven dat na afloop van contract naar een andere provider te moeten gaan door KPN starre houding .Bied een andere contract aan eventueel 1 a 2 jaar naar doe iets om klanten te binden.
Aan de andere kant heb je ook maanden/jaren minder betaald dan Zorgeloos-klanten

Aan de andere kant heb je ook maanden/jaren minder betaald dan Zorgeloos-klanten

Beetje jammer. Hoezo minder betaald ? Ander soort abonnement . U had ook zo een abonnement kunnen afsluiten en misschien heb ik toen wel een verkeerde keuze gemaakt en bel ik meer dan wat in mijn bundel zit . Dan dus duurder
Badge

Zelf heb ik ook een Vooral Internet sim-only omdat ik vooral bereikbaar moet zijn. Zelf bellen doe ik bijna nooit (ik kom gemiddeld waarschijnlijk niet boven de 15 min per maand) maar betaal wel maandelijks voor 200 belminuten/SMSjes.

Grote kans dat veel "Vooral Internet" gebruikers in eenzelfde situatie zitten en dus steeds betaald hebben voor iets wat ze niet gebruikten.
Mensen die voor een abo gingen met een grotere belbundel zullen die waarschijnlijk ook gebruikt hebben (waarom zou je anders voor die bundel gaan?).
Ik heb een Zakelijk Mobiel Onbeperkt abonnement, gelden bovenstaande nieuwe voorwaarden ook voor mij? En geldt dit alleen voor de hoofdSIM of ook voor de andere gebruikers in de groepsSIM? Kan ik mijn abonnement ook tijdelijk 'ophogen' ivm tijdelijk extra dataverbruik?
Reputatie 7
Badge +24
Hoi DEBBIE, welkom op het forum. Roam like home geldt voor alle abonnementen, ook voor zakelijke abonnementen. Over hoe het inhoudelijk zit met je abonnement, daarvoor verwijs ik je graag door naar ons zakelijk forum. Daar kunnen mijn collega's je precies vertellen wat het voor jouw abonnement inhoudt, wat de mogelijkheden zijn en hoe het met je bundels zit.
Reputatie 7
Badge +18
Goede dag KPN,

Ik wil een abonnement wijzigen naar Zorgeloos Standaard, maar ik heb hier wel een vraag over, het gaat om de maandelijkse kosten. Bij mij staat dat het abonnement:

Daar staat dus een prijs van € 45,-, Maar in deze lijstje staat Zorgeloos Standaard bij bestaande klanten:

€ 28,- of € 30,-.

Maar op de website staat weer:

€ 31,-.

Welke prijs is nu voor mij van toepassing? Ik ben KPN Compleet, (oftewel de kortingen.) Maar ik moet ook nog € 17,- p.m. voor mijn toestel betalen. 🙂
Reputatie 7
Hoi, Dennis. Het is tijdens de loopperiode van het contract niet mogelijk de abonnementsvorm te wijzigen. Je kunt alleen de bundels verhogen of verlagen. Maar nooit lager dan waarmee je bent begonnen.

Het aanpassen van je internetbundel kan gewoon via de app. (of MijnKPN)

Meer info via kpn faq: https://www.kpn.com/faq/17192
Reputatie 7
Badge +15
Hey Dennis, de prijzen daar zijn exclusief de korting (Die je vrijwel standaard krijgt). De werkelijke kosten zullen goedkoper uitvallen en zijn in lijn met de lijst 😉 Wat op de website staat lijkt mij inderdaad een fout (of een wijziging van plannen)
Reputatie 7
Badge +28
Ik mis ergens een euro 🙂 De rechterkolom zou van toepassing moeten zijn op jou. Dus € 31 (inclusief lifetimekorting, exclusief Compleetkorting). Ik zie dat je het abonnement al hebt verlengd. Bij jou is het € 30 geworden. Hier gaat de Compleetkorting nog vanaf (- € 5) en de toestelkosten komen er bovenop (+ € 17). Dan kom je uit op € 42.
Ik heb er drie kpn mobiel abonnementen de ene is een KPN 2015 Zorgeloos Standaard HS2 €54,00 en KPN 2015 SO Zorgeloos Premium €47,50 en KPN 2015 SO Budget 300 €17,59

en met korting is dat

€37,50
€44,00
€10,08

wat ik betaal en ik heb kpn compleet
Ik ga een weekje naar Griekenland. Ik heb een gewoon mobieltje (dus geen smartphone) met een prepaid sim-kaart en beltegoed. In de kpn winkel heb ik me laten vertellen dat een belbundel voor het buitenland kopen geen zin heeft, dat zou niet werken, maar waarom wordt dit dan wel op deze site als optie genoemd onder het kopje prepaid? Ik kreeg het advies om in Griekenland een Griekse sim-kaart te kopen. Is dit omdat ik in Griekenland niet kan bellen met mijn Nederlandse beltegoed? of is het vooral een kwestie van kosten? Als het laatste het geval is, wat kost bellen in Griekenland met een Nederlandse sim-kaart en prepaid beltegoed naar Nederlandse en Griekse nummers?
Reputatie 7
Jouw prepaid beltegoed is gewoon geldig in Griekenland en je kunt in Griekenland gewoon bellen tegen dezelfde voorwaarden als in Nederland.
Als je op een eiland bent dat vlak voor de Turkse kust ligt, let dan wel goed op dat je met een Griekse operator verbonden bent.
Dank WJB,
Het is dus helemaal niet nodig om een lokale sim-kaart te kopen? waarom zegt een KPM winkelmedewerker dan zoiets ... Ik kan volgens jou met mijn prepaid sim kaart dus gewoon bellen, naar Nederlandse en Griekse nummers? Volgens weer diezelfde medewerker zou dat laatste alleen kunnen met een abonnement, met een prepaid sim-kaart zou ik alleen Nederlandse nummers kunnen bellen .....
Reputatie 7
De wetgeving zegt dat je met elke telefoon (abonnement en prepaid) door heel Europa tegen hetzelfde tarief moet kunnen bellen.

Bron
Ik heb net 1200 gebeld, wat blijkt: ik moet dataroaming aanzetten, maar dat kan helemaal niet op mijn simpele toestelletje, ik kan het tenminste niet vinden.
Reputatie 7
Wil je dan in Griekenland gebruik maken van Internet met dat "toestelletje"?
Ik lees dat je gewoon wilt kunnen bellen en dan heb je zojuist dus het tweede volkomen onzinnige antwoord van een medewerker van KPN ontvangen.
Nee, om in Griekenland te bellen hoef je echt dataroaming niet aan te zetten.
ik wil alleen maar bellen met het 'toestelletje', dat is volgens jou dus geen enkel probleem? zowel naar Nederlandse als Griekse nummers? maar een bundelbuitenland kopen heeft waarschijnlijk geen zin? Dat had ik vorig jaar voor een ander 'toestelletje' gedaan, ook op advies van een kpn medewerker, maar in Frankrijk kon ik niet naar mijn Franse buurvrouw bellen daarmee, maar weer wel naar de KPN klantenservice om hier over te klagen! Best verwarrend allemaal. Het 'toestelletje' is van mijn vriend, zelf heb ik een smartphone. Ik hoop dat we straks in Griekenland elkaar kunnen bellen.
zie nu dat de buitenbundel voor buiten de eu is, niet van toepassing dus.
Reputatie 7
Wij hebben onze mobiele telefonie weliswaar niet bij KPN ondergebracht, maar voor alle providers zijn de regeltjes hetzelfde.
Wij konden als gezin tijdens onze vakantie in Italië onderling uiteraard gewoon bellen. Dat konden wij ook gratis immers in Nederland bellen wij onderling ook gratis.
Natuurlijk wel even 0031 of +31 voor het 06 nummer plaatsen. 😉
Dank voor de nuttige info! ik ga met een gerust hart op vakantie 🙂
Ik heb 2 mobiele abonnementen hier in mijn kpn compleet abonnement.
1 is ingegaan op 30 augustus (basis €25)
De 2e is gaat nog in op 2 oktober (basis €25)
Met korting dus 20 per abonnement.
Nu zou dat 15 per abonnement zijn.

Aangezien we deze abonnementen eerder hebben afgesloten betalen we dus nu meer.

Kan dit nog overgezet worden naar de nieuwe prijzen?
Reputatie 5
Badge +6
Hey Dylizz, als je een abonnement hebt afgesloten blijf je altijd in die prijsklasse zitten. Maar de prijs is niet veranderd van het basis abonnement. Je komt op €25 dan een korting zolang het abonnement loopt van €5 en dan nog eens je compleet korting van €5 je gaat dus ook elke maand op €15 uitkomen! Weet je zo voldoende?

Reageer