Nieuwe mobiele abonnementen en wijzigingen EU roaming per 1 juni 2017


Reputatie 7
Badge +24
Vanaf 1 juni staat er heel wat te veranderen in telecomland, wat heel gunstig uitpakt voor klanten. Weet je nog dat je vroeger torenhoge rekeningen had als je in het buitenland je mobiel gebruikte? Dat is nu binnen de EU voorbij! Zo kun je iedereen thuis jaloers maken met prachtige vakantiefoto's of je oma bellen om te vertellen hoe je het hebt, zonder dat je hier extra voor hoeft te betalen! Hoe leuk en relaxed is dat. Zo kun je dat geld lekker op een terrasje uitgeven op vakantie, wel zo leuk!

Wat verandert er?


Per 15 juni 2017 moet iedere telecomaanbieder in de EU voldoen aan de nieuwe roaming wetgeving die is opgesteld door de Europese Unie. De roaming wetgeving en de verhoging van de bundels gaan per 1 juni in. Hiermee kun je de bundel die je in Nederland gebruikt ook in andere landen van de EU gebruiken, zonder dat je hier extra voor betaalt. Daarnaast heeft KPN nog een cadeautje! Alle klanten met een Zorgeloos of een Alles-in-1 mobiel abonnement krijgen namelijk een vergroting van hun databundel! De wijziging voeren we per 1 juni door op je abonnement. Hier hoef je zelf niks voor te doen!

De upgrade geldt ook voor de Zorgeloos abonnementen (Sim Only en met toestel) uit 2015, en de Alles-in-1 mobiel abonnementen Instap, Standaard en Premium (Sim Only en met toestel) uit 2013 en 2014. Heb je een vooral internet instap of standaard abonnement? Dan kun je ook vanaf 1 juni gebruik maken van je bundel in de EU. Je databundel verandert niet.

Deze tabel laat de nieuwe en gewijzigde abonnementen zien. Aan deze tabel kunnen geen rechten ontleend worden en er kunnen individuele uitzonderingen zijn.
Let op: Deze tabel betreft de abonnementen zoals ze per 1 juni 2017 geïntroduceerd werden. We wijzigen met enige regelmaat de abonnementen. Kijk voor de meest recente abonnementen dan ook op kpn.com.



Hoe kan ik internetten in het buitenland?


Zet roaming aan in je toestel. In het topic 'Toestelinstellingen voor mobiel internet per 1 juni 2017' wordt uitgelegd hoe je dit precies doet.

In welke landen kan ik mijn bundels kosteloos in de EU gebruiken?


België, Bulgarije, Cyprus, Denemarken, Duitsland, Estland, Finland, Frankrijk*, Griekenland, Hongarije, Ierland, Italië, Kroatië, Letland, Litouwen, Luxemburg, Malta, Nederland, Oostenrijk, Polen, Portugal*, Roemenië, Slovenië, Slowakije, Spanje*, Tsjechië, Verenigd Koninkrijk*, Zweden.

Frankrijk is inclusief Franse Overzeese gebieden: Guadeloupe, Martinique, Frans Guyana, Réunion, Mayotte en Saint Martin
Portugal is inclusief de Azoren en Madeira.
Spanje is inclusief de Canarische eilanden
Verenigd Koninkrijk is inclusief Gibraltar

Verder hebben we zelf nog de volgende landen toegevoegd waar je ook vanuit je bundel kunt internetten/bellen/sms'en:
Noorwegen, IJsland, Liechtenstein, Zwitserland, Andorra, Faeröer Eilanden, Kanaaleilanden (Guernsey, Jersey), Isle of Man, Monaco, San Marino en Vaticaanstad.

De EU wetgeving geldt verder dus niet in andere landen zoals bijvoorbeeld Turkije, Servië, de Nederlandse Antillen, Aruba en Curaçao.

LET OP!
Op Cyprus is een Turks gedeelte en een Grieks gedeelte. Op het Turkse gedeelte vallen GB's, minuten en sms'jes niet binnen je bundel. Op het Griekse gedeelte valt het wel binnen je bundel.



Wat betekent Brexit voor het gebruik in de EU?
Vooralsnog is de Brexit niet definitief voor 2019. De komende jaren zal het Verenigd Koninkrijk in ieder geval binnen de regeling blijven vallen. Dus ook hier kan het mobiele abonnement worden gebruikt.

Hoe zit het met KPN Compleet?
Je kunt gedeelde MB's ook gebruiken in de EU. Daarnaast blijft de verdubbeling ook gelden. Bij Zorgeloos Premium krijg je dus 50 GB en bij Premium Plus zelfs 100 GB!

Is er een fair use policy?
Nee, maar het is niet de bedoeling om misbruik te maken. Wat verstaan we onder misbruik? Indien je als klant gedurende een periode van 4 achtereenvolgende maanden je abonnement meer dagen in de EU gebruikt dan in Nederland, of in deze periode meer GB’s verbruikt in de EU dan in Nederland, dan zal KPN je hierover informeren. Je hebt dan twee weken de tijd om aan te tonen dat je een duurzame band hebt met Nederland. Mocht je niet aan deze voorwaarde voldoen, dan kan KPN een toeslag in rekening brengen, of bijvoorbeeld roaming alleen mogelijk maken door het kopen van eenmalige bundels, of door roaming te blokkeren.

Hoe werkt het met bellen in de EU?
Bellen vanuit Nederland naar nummers in de EU valt niet onder de regulering, bellen vanuit Nederland naar een Nederlands mobiel nummer in het buitenland wel.

.

Als je een Zorgeloos abonnement hebt (gekocht na 26 september 2016) zit het bellen wel in het abonnement. Bellen van een ander land in de EU naar Nederland of alle andere landen van de EU kan wel vanuit de bundel. Je kan dus bellen, sms’en, en GB’s gebruiken binnen of tussen landen in de EU.
Ook klanten die gratis onderling onbeperkt kunnen bellen vanuit KPN Compleet of vanuit hun bundel, kunnen vanaf 1 juni in de hele EU bellen.

Wat gebeurt er als mijn bundel op is?
Als je geen onbeperkt bundel hebt, dan ga je achteruit in snelheid wanneer je huidige bundel op is. Je betaalt ook geen extra kosten hiervoor. Wil je weer volledige snelheid? Dan kun je een bundel aanzetten.

Als je door je minuten en sms'jes heen bent, betaal je per minuut en sms een hoger tarief:
Buitenbundel bellen: € 0,23 per minuut
Buitenbundel sms'en: € 0,07 per sms

Wat houdt dit in voor Prepaid klanten?
Als je op vakantie bent in de EU, dan maak je gebruik van dezelfde tarieven als in Nederland. Ben je buiten de EU? Dan maak je gebruik van andere tarieven, namelijk speciale buitenlandtarieven.

De uitzondering op de regel
Sommige oudere abonnementen hebben speciale bundels die door deze wijziging veranderen.

Bundels die al een roaming gedeelte bevatten
Oude abonnementen van vóór 2012 hebben soms nu ook een aparte bundel voor bellen in het buitenland. Deze bundel blijft ná 1 juni bestaan voor bellen buiten de EU. Daarnaast wordt je bundel voor Nederland ook geldig in de hele EU.
Geldt dit voor jou? Dan informeren we je hierover.

Onbeperkt mobiel internet
Klanten met een onbeperkt internet bundel krijgen 10 GB, bruikbaar in de hele EU en in Nederland.
Geldt dit voor jou? Dan informeren we je hierover.

Onbeperkt bellen naar bepaalde nummers in Nederland
Dit wordt onbeperkt bellen naar deze nummers in Nederland en in de EU.
Geldt dit voor jou? Dan informeren we je hierover.

Wanneer je je op een (veer)boot bevindt in internationale wateren, dan maak je verbinding met een satellietverbinding. Deze kosten vallen niet onder de EU-regulering. Maak je toch verbinding? Dan krijg je extra kosten in rekening gebracht. Zet je data uit of maak gebruik van WiFi aan boord. 1MB kost 10 euro. Zonde van je vakantiegeld 😉.

Heb je vragen? Stel ze hieronder!

226 reacties

Reputatie 7
Badge +22
Ik heb even gebabbeld met de klantenservice en aldus en men heeft het volgende gezegd:
Er wijzigt niks voor uw abbonement

Ik heb het volgende abonnement:
KPN 2015 SO Vooral Internet Standaard


Dit betekend dat wij niet meer data krijgen en dat de abonnementen niet geldig worden in de EU(Hier zal men vanwege de EU-Regulering snel op terug komen) .

Dat gezegd te hebben: Tot dat een KPN moderator een ander antwoord geeft kan je dat zien als een officieel antwoord van KPN, een KPN moderator zal het beter weten dan een KS medewerker 😉 Mijn ervaring is echter dat de klantenservice niet altijd de meest up-to-date informatie heeft.

Eerlijk gezegd ben ik teleurgesteld gezien de groep uit 2015 wordt uitgesloten van de nieuwe (gunstigere) voorwaarden, dit terwijl de 2015 abonnementen ook niet de goedkoopste zijn.

Hoewel de databundel van een Vooral Internet abonnement inderdaad niet wordt verdubbeld vanaf 1 juni, kun je met deze abonnementen wel in de gehele EU gebruik maken van je databundel.

Ben benieuwd wat er gaat gebeuren met de oude Hi abonnementen.
Ik heb zelf nog een Hi sim-only abo uit 2013: "KPN H2013 Sim Only 8000 MB".
Nooit verlengd omdat huidige abonnementen duurder zijn. Enige verschil is aantal belminuten (ik heb 100 min i.p.v. onbeperkt bij huidige abo).
Ik neem aan dat ik in ieder geval vanaf 1 juli mijn abo in heel Europa kan gebruiken?

Ook voor jouw abonnement geldt dat je vanaf 1 juni in de hele EU je databundel kunt gebruiken, JPK 🙂 Je databundel wordt overig niet verdubbeld. Deze verdubbeling geldt voor alle Zorgeloos abonnementen (uit 2016 en 2015) en voor alle Alles-in-1 Mobiel abonnementen (uit 2014 en 2013).
Wat is eigenlijk de reden om dit alleen voor de zorgeloos / alles-in-1 abo's te laten gelden? Ik heb in 2015 bewust gekozen voor een Vooral Internet abo, omdat ik nauwelijks bel of sms ( minder dat 10 min / sms per maand). Ik ben vast niet de enige die hier ooit bewust voor heeft gekozen en hierdoor buiten de boot dreigt te vallen.
Dat valt ook wel weer mee Marcin, Oudere klanten met het huidige abonnementstype worden wel beloond voor hun loyaliteit. Alleen de net iets oudere klanten worden vergeten.

Nou, nee hoor. Dit heeft niets met oude of oudere klanten te maken, maar met oude en oudere abonnementen! Ik ben gewoon ook een oudere klant die ergens in februari 2006 een abonnement bij Hi heeft afgesloten toen ik 18 werd, voor het hele smartphonetijdperk. Toen liep ik lekker met mijn Sony Ericcson W800i Walkman Phone over straat.

De overgrote meerderheid van de ouderE(!!) klanten hebben in het verleden gewoon verlengd wanneer dat mogelijk was (vaak vanwege een nieuwere mobiel) en hebben daarom ook nieuwere bundels die wel onder de nieuwe regels vallen. Er is alleen een groepje van een paar duizend mensen die besloten hebben om nooit op een verlengaanbod in te gaan, die vallen nu misschien wel buiten de boot met een aantal voorwaarden in de nieuwe bundels. De bedoeling hierachter is natuurlijk dat KPN iedereen op die nieuwe abonnementsvormen wil hebben. De boel gelijktrekken.

Persoonlijk vind ik het al heel coulant dat mensen met (specifieke) abonnementen vanaf 2013 een verdubbeling van hun bundel krijgen(KPN hoeft dit niet te doen). Dat zijn gewoon abonnementen van dik 4 jaar oud! Het is ook heel begrijpelijk dat mensen met spotgoedkope abonnementen uit 2009 en 2010, toen het hele internet op de smartphones pas begon op te komen niet zomaar een verdubbeling van hun databundel krijgen. Je kan i.i.g. in de hele EU internetten, dus dat scheelt.

@Cindy_
Klinkt als een goede aanbieding.... MAAR: Ik heb toevallig gister m'n abonnement(en) verlengd (zorgeloos Premium, en een andere Zorgeloos standaard). Ingangsdatum is 1 juli en 1 augustus. Nu de hamvragen:
- Houd ik na deze verlenging dus wél m'n spotify
- Ga ik dan dus ook de 'huidige' tarieven betalen (€28/€38 voor compleetkorting)


Ik ga er wel vanuit dat je Spotify behoudt, omdat je simpelweg voor 1 juni hebt verlengd, met de Spotify voorwaarden.
Nu is mijn vraag wel:
- waarom wordt Spotify eruit gemikkerd?

Het is echt een huge selling point dat dit bij mijn abonnement in zit. Geen Spotify meer kunnen gebruiken binnen KPN staat gelijk aan oplopende gigabytes binnen de bundels (niet iedereen download hele muzieklijsten op hun telefoon ivm geheugen). Dus men zal extra gigabytes ook wel nodig hebben.
T-Mobile biedt b.v. onbeperkt muziek streamen aan.

Ik kan gelukkig ook nog op tijd verlengen, maar de vraag is dan wel:
- wat gebeurt er met de aflopende Spotify abonnementen na de 1 juni deadline bij verlenging?
- Moet er dan een nieuw Spotify account aangemaakt worden? Ik mag toch hopen van niet?
Reputatie 7
Badge +16
Dat valt ook wel weer mee Marcin, Oudere klanten met het huidige abonnementstype worden wel beloond voor hun loyaliteit. Alleen de net iets oudere klanten worden vergeten.

Nou, nee hoor. Dit heeft niets met oude of oudere klanten te maken, maar met oude en oudere abonnementen! Ik ben gewoon ook een oudere klant die ergens in februari 2006 een abonnement bij Hi heeft afgesloten toen ik 18 werd, voor het hele smartphonetijdperk. Toen liep ik lekker met mijn Sony Ericcson W800i Walkman Phone over straat.

De overgrote meerderheid van de ouderE(!!) klanten hebben in het verleden gewoon verlengd wanneer dat mogelijk was (vaak vanwege een nieuwere mobiel) en hebben daarom ook nieuwere bundels die wel onder de nieuwe regels vallen. Er is alleen een groepje van een paar duizend mensen die besloten hebben om nooit op een verlengaanbod in te gaan, die vallen nu misschien wel buiten de boot met een aantal voorwaarden in de nieuwe bundels. De bedoeling hierachter is natuurlijk dat KPN iedereen op die nieuwe abonnementsvormen wil hebben. De boel gelijktrekken.

Persoonlijk vind ik het al heel coulant dat mensen met (specifieke) abonnementen vanaf 2013 een verdubbeling van hun bundel krijgen(KPN hoeft dit niet te doen). Dat zijn gewoon abonnementen van dik 4 jaar oud! Het is ook heel begrijpelijk dat mensen met spotgoedkope abonnementen uit 2009 en 2010, toen het hele internet op de smartphones pas begon op te komen niet zomaar een verdubbeling van hun databundel krijgen. Je kan i.i.g. in de hele EU internetten, dus dat scheelt.

Ik heb een abonnement van KPN (na 2013) en val buiten de boot, dus dat gaat helaas niet op. Het klopt dat legacy abonnementen vergeten worden maar dat is op zich wel logisch gezien het over zo'n kleine groep gaat 🙂

Het is wel netjes dat de andere abonnementen opgehoogd worden. Alleen tja, jammer voor mij haha 😉

@Justin_ Bedankt voor de informatie 🙂
Reputatie 3
Badge +4
@Justin_ even voor alle duidelijkheid. Ik heb nu een Vooral internet abbo die ik mag verlengen als ik deze nu verleng naar een sim only 5Gb onbeperkt bel/sms van 28€. Dan profiteer ik wel vanaf 01-06 -2017 van de dubbele data en eu regelment??
Reputatie 7
Badge +22

Ik ga er wel vanuit dat je Spotify behoudt, omdat je simpelweg voor 1 juni hebt verlengd, met de Spotify voorwaarden.
Nu is mijn vraag wel:
- waarom wordt Spotify eruit gemikkerd?

Het is echt een huge selling point dat dit bij mijn abonnement in zit. Geen Spotify meer kunnen gebruiken binnen KPN staat gelijk aan oplopende gigabytes binnen de bundels (niet iedereen download hele muzieklijsten op hun telefoon ivm geheugen). Dus men zal extra gigabytes ook wel nodig hebben.
T-Mobile biedt b.v. onbeperkt muziek streamen aan.

Ik kan gelukkig ook nog op tijd verlengen, maar de vraag is dan wel:
- wat gebeurt er met de aflopende Spotify abonnementen na de 1 juni deadline bij verlenging?
- Moet er dan een nieuw Spotify account aangemaakt worden? Ik mag toch hopen van niet?

Als je voor 1 juni verlengt met Zorgeloos Premium of Zorgeloos Premium Plus, verleng je inderdaad inclusief Spotify. Spotify blijft dan ook na 1 juni actief in je abonnement. Verleng je na 1 juni, dan zit Spotify niet meer in het abonnement.

Spotify is na 1 juni nog wel als extra optie aan een mobiel abonnement toe te voegen.

@Justin_ even voor alle duidelijkheid. Ik heb nu een Vooral internet abbo die ik mag verlengen als ik deze nu verleng naar een sim only 5Gb onbeperkt bel/sms van 28€. Dan profiteer ik wel vanaf 01-06 -2017 van de dubbele data en eu regelment??Dat klopt helemaal Ducky! Als je niet verlengd kun je overigens ook vanaf 1 juni in de gehele EU gebruik maken van databundel 🙂
Reputatie 1
Maar welke reden heeft KPN de 'vooral internet' gebruikers een achtergesteld gevoel te geven? Op zich ben ik niet ontevreden met mijn huidige vooral internet die tot december loopt, maar als alle nieuwere abonnementen ineens dubbel voordeel krijgen voelt dat niet goed. In combinatie met de prijsverhoging van internet tv en bellen, zorgt dat ervoor dat ik ineens ga kijken naar concurrenten, dat kan toch niet de bedoeling zijn?
Ik heb zelf KPN Messaging Sim Only XL Spotify. Wat geldt daarvoor?
Reputatie 7
Badge +16
Maar welke reden heeft KPN de 'vooral internet' gebruikers een achtergesteld gevoel te geven? Op zich ben ik niet ontevreden met mijn huidige vooral internet die tot december loopt, maar als alle nieuwere abonnementen ineens dubbel voordeel krijgen voelt dat niet goed. In combinatie met de prijsverhoging van internet tv en bellen, zorgt dat ervoor dat ik ineens ga kijken naar concurrenten, dat kan toch niet de bedoeling zijn?

Ik zou het ook willen weten, op dit moment zit ik verschillende klantenservice lijntjes te prikken om te kijken of ik kan "upgraden" gezien ik me achtergesteld voel op de van de klanten, niet echt een super gewaardeerd gevoel. 😉 De cadeautjes voelen een beetje aan als een dode mus.

Inmiddels ben ik er wel achter dat je kan "upgraden" tussen alle 2015 types, als je dan naar een zorgeloos abonnement gaat (Waar trouwens 10 euro verschil tussen zit) zal de verdubbeling gelden, maar tenzij je echt heel veel belt kan dit niet uit.
Ik heb zelf KPN Messaging Sim Only XL Spotify. Wat geldt daarvoor?

Overigens inclusief KPN Compleet want heb ook TV&Internet&Telefonie thuis.

Als je voor 1 juni verlengt met Zorgeloos Premium of Zorgeloos Premium Plus, verleng je inderdaad inclusief Spotify. Spotify blijft dan ook na 1 juni actief in je abonnement. Verleng je na 1 juni, dan zit Spotify niet meer in het abonnement.

Spotify is na 1 juni nog wel als extra optie aan een mobiel abonnement toe te voegen.

Helder, bedankt! Voor hoeveel euro gaan de Spotify bundels over de toonbank? Spotify is bv voor studenten 5 euro en voor "normale" klanten 10 euro, ik neem aan dat jullie dezelfde prijzen gaan hanteren?
Ik heb Spotify, gaat de data van de bundel af of zit dat hier inbegrepen?
Ik heb Spotify, gaat de data van de bundel af of zit dat hier inbegrepen?

Je Spotify minuten worden niet van je bundel afgehaald. Je kan dus onbeperkt Spotify luisteren. Tenminste, ik mag hopen dat dit vanaf juni (in het buitenland, EU) ook zo blijft. Wat ik altijd begreep is dat dit in het buitenland nooit kon omdat KPN frequenties van andere providers huurt en op die manier niet kan zien welke mb's voor Spotify gebruikt worden en welke voor normaal datagebruik?
@Justin_
Op Mijn KPN staat dat ik een KPN H2014 Sim Only abonnement heb. (200min en 2000MB)
Reputatie 7
Badge +22
Wat is eigenlijk de reden om dit alleen voor de zorgeloos / alles-in-1 abo's te laten gelden? Ik heb in 2015 bewust gekozen voor een Vooral Internet abo, omdat ik nauwelijks bel of sms ( minder dat 10 min / sms per maand). Ik ben vast niet de enige die hier ooit bewust voor heeft gekozen en hierdoor buiten de boot dreigt te vallen.
Wat de reden hiervoor is, weet ik niet precies. Ik heb nu navraag gedaan bij de collega's die hier mogelijk iets meer van weten. Ik houd jullie op de hoogte :)

Ik heb zelf KPN Messaging Sim Only XL Spotify. Wat geldt daarvoor? Wat betreft data en prijs verandert er niets aan jouw abonnement, Amir. Wel kan ook jij vanaf 1 juni in de hele EU internetten vanuit je bundel.

Voor hoeveel euro gaan de Spotify bundels over de toonbank? Spotify is bv voor studenten 5 euro en voor "normale" klanten 10 euro, ik neem aan dat jullie dezelfde prijzen gaan hanteren?Op www.kpn.com/spotify vind je de actuele prijzen 🙂 We bieden Spotify nu aan voor € 7,50 per maand. Je krijgt hierbij dan ook nog 1500MB extra data per maand (deze wordt overigens niet verdubbeld bij KPN Compleet).

Ik heb Spotify, gaat de data van de bundel af of zit dat hier inbegrepen?Datagebruik voor Spotify gaat uit je bundel. Zoals gezegd, als je Spotify als extra optie heb bij je abonnement ontvang je 1500 MB extra aan data per maand.

Als Spotify onderdeel uitmaakt van je Zorgeloos Premium of Zorgeloos Premium Plus abonnement ontvang je daarbij niet nog een extra databundel.
Reputatie 7
Badge +22
@Justin_
Op Mijn KPN staat dat ik een KPN H2014 Sim Only abonnement heb. (200min en 2000MB)
Aha. Bedankt voor je reactie, Tim! De databundel bij dit abonnement wordt niet verdubbeld. De nieuwe roamingregels gelden natuurlijk wel voor jouw abonnement vanaf 1 juni :)

Ik heb Spotify, gaat de data van de bundel af of zit dat hier inbegrepen?

Je Spotify minuten worden niet van je bundel afgehaald. Je kan dus onbeperkt Spotify luisteren. Tenminste, ik mag hopen dat dit vanaf juni (in het buitenland, EU) ook zo blijft. Wat ik altijd begreep is dat dit in het buitenland nooit kon omdat KPN frequenties van andere providers huurt en op die manier niet kan zien welke mb's voor Spotify gebruikt worden en welke voor normaal datagebruik?


Onbeperkt Spotify luisteren kon tot vorig jaar met Spotify Eindeloos, reprobert. Sinds april 2016 zijn deze Spotify Eindeloos abonnementen allemaal omgezet naar Spotify Premium. zie voor achtergrondinfo hierover: kpn.com/wetswijzigingspotify. Sindsdien gaat het dataverbruik voor Spotify gewoon uit je bundel.
Meen je niet. Ben ik daar ook door KPN over ingelicht? Kan me daar niets over heugen. Dit nieuwsbericht overigens wel, maar niet via KPN..

In de Spotify Premium bundel zit iedere maand 1500 MB extra. Daarnaast kun je nu gebruik maken van de nieuwste aanbiedingen, bijvoorbeeld Zorgeloos Premium inclusief Spotify Premium.

Hieruit maak ik juist op dat elk Zorgeloos premium abonnement nu Spotify Premium bevat... En in de bovenste zin staat dat de Spotify Premium abonnementen met 1500mb extra gepaard gaan. Dat lijkt haaks te staan op wat hierboven gezegd wordt door jou, dat die 1500 mb niet bij de Zorgeloos Premium abonnement in zit. Dan mag je dat dus niet Spotify Premium noemen wanneer dit binnen de bundels zonder de 1500mb extra aangeboden wordt.

KPN, je verward mij nu heel erg 😛
Ik heb nu 5gb per maand, vanaf juli naar 10gb

Met Kpn compleet dus 20gb per maand?

Ik deel deze met mijn partner. Hoeveel kan hiervan in de eu besteed worden en hoe is zichtbaar met delen wie wat gebruikt?
Reputatie 7
Badge +16
Meen je niet. Ben ik daar ook door KPN over ingelicht? Kan me daar niets over heugen. Dit nieuwsbericht overigens wel, maar niet via KPN..

In de Spotify Premium bundel zit iedere maand 1500 MB extra. Daarnaast kun je nu gebruik maken van de nieuwste aanbiedingen, bijvoorbeeld Zorgeloos Premium inclusief Spotify Premium.

Hieruit maak ik juist op dat elk Zorgeloos premium abonnement nu Spotify Premium bevat... En in de bovenste zin staat dat de Spotify Premium abonnementen met 1500mb extra gepaard gaan. Dat lijkt haaks te staan op wat hierboven gezegd wordt door jou, dat die 1500 mb niet bij de Zorgeloos Premium abonnement in zit. Dan mag je dat dus niet Spotify Premium noemen wanneer dit binnen de bundels zonder de 1500mb extra aangeboden wordt.

KPN, je verward mij nu heel erg :P


Er komt geen extra data er bij voor spotify premium. Ook niet met KPN compleet.

Wat is eigenlijk de reden om dit alleen voor de zorgeloos / alles-in-1 abo's te laten gelden? Ik heb in 2015 bewust gekozen voor een Vooral Internet abo, omdat ik nauwelijks bel of sms ( minder dat 10 min / sms per maand). Ik ben vast niet de enige die hier ooit bewust voor heeft gekozen en hierdoor buiten de boot dreigt te vallen.
Wat de reden hiervoor is, weet ik niet precies. Ik heb nu navraag gedaan bij de collega's die hier mogelijk iets meer van weten. Ik houd jullie op de hoogte :)


Bedankt Justin! Dit is voor mij ook juist de reden waarom ik voor het "vooral" internet abonnement ben gegaan en zoals mogelijk uit mijn reacties te lezen voel ik me hierdoor minder gewaardeerd dan andere klanten 😛 en natuurlijk kan ik zeggen dat ik er niet zo blij mee ben (Naja, dat is de genuanceerde versie 😛 ) Hopelijk is 't gewoon een foutje 🙂
Reputatie 7
Badge +22
@SjorsK en @brioche, KPN heeft er voor gekozen om de nadruk te leggen op de Zorgeloos bundels (dus met onbeperkt bellen) en deze echt Zorgeloos te maken. Dit zijn de abonnementen waar de meeste klanten gebruik van maken. Om deze reden hebben we bijvoorbeeld de kleinere abonnementen uit de line up, waaronder Vooral Internet, niet verdubbeld.

Als je voldoende hebt aan de data die jullie nu hebben met het Vooral Internet abonnement, zou ik dat abonnement houden. Als je meer data wilt, is upgraden naar een Zorgeloos abonnement wellicht het overwegen waard :)

Ik heb nu 5gb per maand, vanaf juli naar 10gb

Met Kpn compleet dus 20gb per maand?

Ik deel deze met mijn partner. Hoeveel kan hiervan in de eu besteed worden en hoe is zichtbaar met delen wie wat gebruikt?

Met KPN Compleet inderdaad 20 GB per maand, Chris! Alles hiervan kan in de EU besteed worden. Degene die MB's weggeeft, ziet zijn databundel kleiner worden in MijnKPN. Degene die MB's ontvangt, ziet zijn databundel groter worden.
Reputatie 7
Badge +28
Klinkt als een goede aanbieding.... MAAR: Ik heb toevallig gister m'n abonnement(en) verlengd (zorgeloos Premium, en een andere Zorgeloos standaard). Ingangsdatum is 1 juli en 1 augustus. Nu de hamvragen:
- Houd ik na deze verlenging dus wél m'n spotify
- Ga ik dan dus ook de 'huidige' tarieven betalen (€28/€38 voor compleetkorting)


@RobbertV Het moment dat je verlenging in het systeem wordt gezet bepaalt welk abonnement je krijgt, ook als deze pas later in gaat. Dat wil zeggen dat jij dan ook verlengd hebt met de abonnementen zoals ze nu zijn, inclusief Spotify en de tarieven van nu (€28/€38). Die abonnementen gaan dan in op 1 juli en 1 augustus en krijgen op dat moment dan gelijk de dataverdubbeling verwerkt. De rest blijft zoals het is.

Reputatie 7
Badge +16
@SjorsK en @brioche, KPN heeft er voor gekozen om de nadruk te leggen op de Zorgeloos bundels (dus met onbeperkt bellen) en deze echt Zorgeloos te maken. Dit zijn de abonnementen waar de meeste klanten gebruik van maken. Om deze reden hebben we bijvoorbeeld de kleinere abonnementen uit de line up, waaronder Vooral Internet, niet verdubbeld.

Als je voldoende hebt aan de data die jullie nu hebben met het Vooral Internet abonnement, zou ik dat abonnement houden. Als je meer data wilt, is upgraden naar een Zorgeloos abonnement wellicht het overwegen waard :)


Ik heb aan de klantenservice gevraagd of het mogelijk is om te upgraden naar de huidige line-up van zorgeloos abonnementen (Ik vindt het niet erg om 3 euro meer te betalen). Helaas was dit geen mogelijkheid 😕 Als het doel was om mensen te migreren naar de huidige standaard slaan ze de plank flink mis.

Juist om deze reden voel ik mezelf een stuk minder gewaardeerd als klant gezien ik niet echt het idee heb dat ik iets raars vraag op dat gebied.
Reputatie 3
@SjorsK en @brioche, KPN heeft er voor gekozen om de nadruk te leggen op de Zorgeloos bundels (dus met onbeperkt bellen) en deze echt Zorgeloos te maken. Dit zijn de abonnementen waar de meeste klanten gebruik van maken. Om deze reden hebben we bijvoorbeeld de kleinere abonnementen uit de line up, waaronder Vooral Internet, niet verdubbeld.

Als je voldoende hebt aan de data die jullie nu hebben met het Vooral Internet abonnement, zou ik dat abonnement houden. Als je meer data wilt, is upgraden naar een Zorgeloos abonnement wellicht het overwegen waard :)


Ik heb aan de klantenservice gevraagd of het mogelijk is om te upgraden naar de huidige line-up van zorgeloos abonnementen (Ik vindt het niet erg om 3 euro meer te betalen). Helaas was dit geen mogelijkheid 😕 Als het doel was om mensen te migreren naar de huidige standaard slaan ze de plank flink mis.

Juist om deze reden voel ik mezelf een stuk minder gewaardeerd als klant gezien ik niet echt het idee heb dat ik iets raars vraag op dat gebied.

Volledig mee eens! Ook ik wil graag een oud abonnement uit 2015 met enkel belminuten en smsjes ophogen. Dit zou KPN dus meer opleveren!
Reputatie 2
Badge
Wat is eigenlijk de reden om dit alleen voor de zorgeloos / alles-in-1 abo's te laten gelden? Ik heb in 2015 bewust gekozen voor een Vooral Internet abo, omdat ik nauwelijks bel of sms ( minder dat 10 min / sms per maand). Ik ben vast niet de enige die hier ooit bewust voor heeft gekozen en hierdoor buiten de boot dreigt te vallen.
Wat de reden hiervoor is, weet ik niet precies. Ik heb nu navraag gedaan bij de collega's die hier mogelijk iets meer van weten. Ik houd jullie op de hoogte :)


Bedankt Justin! Dit is voor mij ook juist de reden waarom ik voor het "vooral" internet abonnement ben gegaan en zoals mogelijk uit mijn reacties te lezen voel ik me hierdoor minder gewaardeerd dan andere klanten 😛 en natuurlijk kan ik zeggen dat ik er niet zo blij mee ben (Naja, dat is de genuanceerde versie 😛 ) Hopelijk is 't gewoon een foutje :)


Ik zit in hetzelfde schuitje met Vooral Internet Standaard 400m/10GB. Ik wou eerst naar Zorgeloos Standaard upgraden, maar om nu 3 euro extra te betalen voor onbeperkt bellen vind ik niet heel zinvol. Nu dat je ook 20GB krijgt voor hetzelfde geld (mits je voor 1 juni verlengd) wordt dit ineens wel een stuk interessanter. Ik ga daarom ook zeker een verlenging overwegen, al is het alleen dat ik dan ook de EU Voorwaarden in mijn contract heb staan, mocht men besluiten om de huidige EU wetgeving terug te draaien.
Reputatie 5
Badge +6
Ook ik heb vooral internet standaard 2015 en lees zojuist dat ik wederom buiten de pot pis. Vlak na het verlengen van mijn abonnement voor 2 jaar kwam KPN met de aankondiging van de zorgeloos abonnementen die bruikbaar waren in de EU. De standaard kon niet omgezet worden en zat dus vast, ondanks dat ik regelmatig in het buitenland ben.

Nu worden deze zorgeloos abonnementen wederom gratis en voor niets of voor een kleine bijdrage verhoogd. De vaste en oude klanten worden dus wederom niet beloond......mijn les is dus dat ik geen twee jarige abonnementen meer neem.........en dat ik nu voldoende redenen heb om weg te gaan bij KPN. Het is heel jammer!

Reageer