Nieuwe mobiele abonnementen en wijzigingen EU roaming per 1 juni 2017

Reputatie 7
Badge +24
Vanaf 1 juni staat er heel wat te veranderen in telecomland, wat heel gunstig uitpakt voor klanten. Weet je nog dat je vroeger torenhoge rekeningen had als je in het buitenland je mobiel gebruikte? Dat is nu binnen de EU voorbij! Zo kun je iedereen thuis jaloers maken met prachtige vakantiefoto's of je oma bellen om te vertellen hoe je het hebt, zonder dat je hier extra voor hoeft te betalen! Hoe leuk en relaxed is dat. Zo kun je dat geld lekker op een terrasje uitgeven op vakantie, wel zo leuk!

Wat verandert er?

Per 15 juni 2017 moet iedere telecomaanbieder in de EU voldoen aan de nieuwe roaming wetgeving die is opgesteld door de Europese Unie. De roaming wetgeving en de verhoging van de bundels gaan per 1 juni in. Hiermee kun je de bundel die je in Nederland gebruikt ook in andere landen van de EU gebruiken, zonder dat je hier extra voor betaalt. Daarnaast heeft KPN nog een cadeautje! Alle klanten met een Zorgeloos of een Alles-in-1 mobiel abonnement krijgen namelijk een vergroting van hun databundel! De wijziging voeren we per 1 juni door op je abonnement. Hier hoef je zelf niks voor te doen!

De upgrade geldt ook voor de Zorgeloos abonnementen (Sim Only en met toestel) uit 2015, en de Alles-in-1 mobiel abonnementen Instap, Standaard en Premium (Sim Only en met toestel) uit 2013 en 2014. Heb je een vooral internet instap of standaard abonnement? Dan kun je ook vanaf 1 juni gebruik maken van je bundel in de EU. Je databundel verandert niet.

Deze tabel laat de nieuwe en gewijzigde abonnementen zien. Aan deze tabel kunnen geen rechten ontleend worden en er kunnen individuele uitzonderingen zijn.
Let op: Deze tabel betreft de abonnementen zoals ze per 1 juni 2017 geïntroduceerd werden. We wijzigen met enige regelmaat de abonnementen. Kijk voor de meest recente abonnementen dan ook op kpn.com.

Hoe kan ik internetten in het buitenland?

Zet roaming aan in je toestel. In het topic 'Toestelinstellingen voor mobiel internet per 1 juni 2017' wordt uitgelegd hoe je dit precies doet.

In welke landen kan ik mijn bundels kosteloos in de EU gebruiken?

België, Bulgarije, Cyprus, Denemarken, Duitsland, Estland, Finland, Frankrijk*, Griekenland, Hongarije, Ierland, Italië, Kroatië, Letland, Litouwen, Luxemburg, Malta, Nederland, Oostenrijk, Polen, Portugal*, Roemenië, Slovenië, Slowakije, Spanje*, Tsjechië, Verenigd Koninkrijk*, Zweden.

Frankrijk is inclusief Franse Overzeese gebieden: Guadeloupe, Martinique, Frans Guyana, Réunion, Mayotte en Saint Martin
Portugal is inclusief de Azoren en Madeira.
Spanje is inclusief de Canarische eilanden
Verenigd Koninkrijk is inclusief Gibraltar

Verder hebben we zelf nog de volgende landen toegevoegd waar je ook vanuit je bundel kunt internetten/bellen/sms'en:
Noorwegen, IJsland, Liechtenstein, Zwitserland, Andorra, Faeröer Eilanden, Kanaaleilanden (Guernsey, Jersey), Isle of Man, Monaco, San Marino en Vaticaanstad.

De EU wetgeving geldt verder dus niet in andere landen zoals bijvoorbeeld Turkije, Servië, de Nederlandse Antillen, Aruba en Curaçao.

LET OP!
Op Cyprus is een Turks gedeelte en een Grieks gedeelte. Op het Turkse gedeelte vallen GB's, minuten en sms'jes niet binnen je bundel. Op het Griekse gedeelte valt het wel binnen je bundel.

Wat betekent Brexit voor het gebruik in de EU?
Vooralsnog is de Brexit niet definitief voor 2019. De komende jaren zal het Verenigd Koninkrijk in ieder geval binnen de regeling blijven vallen. Dus ook hier kan het mobiele abonnement worden gebruikt.

Hoe zit het met KPN Compleet?
Je kunt gedeelde MB's ook gebruiken in de EU. Daarnaast blijft de verdubbeling ook gelden. Bij Zorgeloos Premium krijg je dus 50 GB en bij Premium Plus zelfs 100 GB!

Is er een fair use policy?
Nee, maar het is niet de bedoeling om misbruik te maken. Wat verstaan we onder misbruik? Indien je als klant gedurende een periode van 4 achtereenvolgende maanden je abonnement meer dagen in de EU gebruikt dan in Nederland, of in deze periode meer GB’s verbruikt in de EU dan in Nederland, dan zal KPN je hierover informeren. Je hebt dan twee weken de tijd om aan te tonen dat je een duurzame band hebt met Nederland. Mocht je niet aan deze voorwaarde voldoen, dan kan KPN een toeslag in rekening brengen, of bijvoorbeeld roaming alleen mogelijk maken door het kopen van eenmalige bundels, of door roaming te blokkeren.

Hoe werkt het met bellen in de EU?
Bellen vanuit Nederland naar nummers in de EU valt niet onder de regulering, bellen vanuit Nederland naar een Nederlands mobiel nummer in het buitenland wel.

.

Als je een Zorgeloos abonnement hebt (gekocht na 26 september 2016) zit het bellen wel in het abonnement. Bellen van een ander land in de EU naar Nederland of alle andere landen van de EU kan wel vanuit de bundel. Je kan dus bellen, sms’en, en GB’s gebruiken binnen of tussen landen in de EU.
Ook klanten die gratis onderling onbeperkt kunnen bellen vanuit KPN Compleet of vanuit hun bundel, kunnen vanaf 1 juni in de hele EU bellen.

Wat gebeurt er als mijn bundel op is?
Als je geen onbeperkt bundel hebt, dan ga je achteruit in snelheid wanneer je huidige bundel op is. Je betaalt ook geen extra kosten hiervoor. Wil je weer volledige snelheid? Dan kun je een bundel aanzetten.

Als je door je minuten en sms'jes heen bent, betaal je per minuut en sms een hoger tarief:
Buitenbundel bellen: € 0,23 per minuut
Buitenbundel sms'en: € 0,07 per sms

Wat houdt dit in voor Prepaid klanten?
Als je op vakantie bent in de EU, dan maak je gebruik van dezelfde tarieven als in Nederland. Ben je buiten de EU? Dan maak je gebruik van andere tarieven, namelijk speciale buitenlandtarieven.

De uitzondering op de regel
Sommige oudere abonnementen hebben speciale bundels die door deze wijziging veranderen.

Bundels die al een roaming gedeelte bevatten
Oude abonnementen van vóór 2012 hebben soms nu ook een aparte bundel voor bellen in het buitenland. Deze bundel blijft ná 1 juni bestaan voor bellen buiten de EU. Daarnaast wordt je bundel voor Nederland ook geldig in de hele EU.
Geldt dit voor jou? Dan informeren we je hierover.

Onbeperkt mobiel internet
Klanten met een onbeperkt internet bundel krijgen 10 GB, bruikbaar in de hele EU en in Nederland.

Onbeperkt bellen naar bepaalde nummers in Nederland
Dit wordt onbeperkt bellen naar deze nummers in Nederland en in de EU.

Wanneer je je op een (veer)boot bevindt in internationale wateren, dan maak je verbinding met een satellietverbinding. Deze kosten vallen niet onder de EU-regulering. Maak je toch verbinding? Dan krijg je extra kosten in rekening gebracht. Zet je data uit of maak gebruik van WiFi aan boord. 1MB kost 10 euro. Zonde van je vakantiegeld 😉.

Heb je vragen? Stel ze hieronder!

226 reacties

Reputatie 7
Badge +30
Weet je wat ik nou zo balen vind, als een klant Zorgeloos Standaard wilt, dan moet je automatisch europa erbij nemen. Waarom niet alleen voor Nederland?

Als er klanten zijn die graag die bundel wilt hebben, moeten ze europa erbij nemen. En daar ook de prijs voor betalen. 10 GB voor Nederland zou ook leuk zijn. Maar dat kan weer niet! :(
Maar Dennis, dat is juist het hele roam like home-gebeuren. Dat is nu juist waarom alle providers hun bundels moeten aanpassen.
Reputatie 3
Badge +1
Vinden er ook nog veranderingen plaats voor de 2015 SO abonnementen?
Zo heb ik zelf een 'SO Vooral Internet' abonnement. Worden hier ook de databundels, prijzen of voorwaarden betreft roaming van veranderd?
Reputatie 7
Badge +15
@Dennisk76 Hoi Dennis, ik denk er eerlijk gezegd bijna hetzelfde over als jou, het enige verschil is dan ook dat ik denk dat KPN andere beslissingen kan maken gezien dit niet bepaald een populaire beslissing is.

Ik heb hier oorspronkelijk gepost dat juist het feit dat KPN de bundels ophoogt voor oudere klanten als een van de belangrijkste redenen geweest om over te stappen naar KPN.

Helaas heeft KPN bij deze het tegendeel bewezen. Hopelijk leert KPN hier van en luisteren ze naar de feedback, stel dat KPN zich niet flexibeler zal opstellen zal ik waarschijnlijk wanneer mijn huidige contract verloopt gaan overstappen. Dit gezien ik mezelf benadeeld voel in vergelijking met klanten met een "zorgeloos" abonnement. Het feit dat KPN niet wil mee denken werkt daar ook niet aan mee.

Naja, ik hoop in ieder geval dat KPN alsnog een beetje flexibiliteit toont en oud klanten de mogelijkheid geeft om te upgraden naar de huidige line-up dan zal ik er wat minder tegen hebben. Maar als men niet mee denkt denk ik dat het in mijn geval tegen het einde van het contract termijn ook einde oefening wordt.

Ik ga echt niet nogmaals voor twee jaar tekenen voor een aanbieding bij dezelfde provider als men de huidige klanten (zonder zorgeloos abonnement) vergeet.

Dat gezegd te hebben, het is KPN's goed recht om de eigen klanten te vergeten, ik ga alleen zo'n fout niet nogmaals maken in een korte periode.

Daarnaast moet ik wel toegeven dat de webcare medewerkers prima hun best doen, ze geven ook alleen maar de boodschap door dus ik kan ze niks kwalijk nemen.
Reputatie 7
Badge +30
Ik heb nu kpn2015 vooral internet instap HS2Dan geldt er helaas geen dataverdubbeling vanaf 1 juni.
Zie https://forum.kpn.com/mobiele-abonnementen-15/nieuwe-mobiele-abonnementen-per-1-juni-wijzigingen-eu-gebruik-432542 (alinea onder de tabel in openingsbericht).
Jouw databundel blijft dus ongewijzigd.

Nee hier ook , schandalig van KPN om een hele groep bestaande klanten te negeren hopelijk gaan er een hoop klanten zijn abbo s niet verlengen en overstappen naar een andere provider . Hier 3 abbo s vooral internet waar ze niks voor willen / kunnen doen , heb al aangegeven dat na afloop van contract naar een andere provider te moeten gaan door KPN starre houding .Bied een andere contract aan eventueel 1 a 2 jaar naar doe iets om klanten te binden.
Aan de andere kant heb je ook maanden/jaren minder betaald dan Zorgeloos-klanten
Reputatie 1
Maar welke reden heeft KPN de 'vooral internet' gebruikers een achtergesteld gevoel te geven? Op zich ben ik niet ontevreden met mijn huidige vooral internet die tot december loopt, maar als alle nieuwere abonnementen ineens dubbel voordeel krijgen voelt dat niet goed. In combinatie met de prijsverhoging van internet tv en bellen, zorgt dat ervoor dat ik ineens ga kijken naar concurrenten, dat kan toch niet de bedoeling zijn?
Reputatie 2
Lees nu pas de aanpassing maar wat raar dat het abonnement "Vooral internet" geen verdubbeling krijgt. De naam zegt het al "Vooral internet" = data = GB's...daarbij ook belachelijk dat de Basis geen verdubbeling krijgt...ik voel mij gediscrimineerd met 3 abonnementen (1x HS3 + 2x Basis).
Deze komt ook op het lange lijstje van ergernissen met de KPN (bekend bij div medewerkers) en ik kom wel heel dichtbij exit KPN.
Reputatie 5
Badge +6
Ook ik heb vooral internet standaard 2015 en lees zojuist dat ik wederom buiten de pot pis. Vlak na het verlengen van mijn abonnement voor 2 jaar kwam KPN met de aankondiging van de zorgeloos abonnementen die bruikbaar waren in de EU. De standaard kon niet omgezet worden en zat dus vast, ondanks dat ik regelmatig in het buitenland ben.

Nu worden deze zorgeloos abonnementen wederom gratis en voor niets of voor een kleine bijdrage verhoogd. De vaste en oude klanten worden dus wederom niet beloond......mijn les is dus dat ik geen twee jarige abonnementen meer neem.........en dat ik nu voldoende redenen heb om weg te gaan bij KPN. Het is heel jammer!
Reputatie 5
Badge +6
Dank Voort je reactie Sjors! Ik heb een geweldige service gehad bij T-mobile en hebben tegenwoordig het beste netwerk....maar ik ben ook Ziggo klant.....dus tja...Vodafone heeft ook alweer mooie opties.

Het duurt nog even dus wacht webcare Nog even af maar ik voel mij inderdaad niet serieus genomen.
Reputatie 7
Badge +15
De prijzen in de app zijn exclusief de kortingen, niet bepaald transparant. Voor de werkelijke prijzen kan je het beste bij een KPN medewerker zijn.

We zijn het in ieder geval met elkaar eens 🙂
Reputatie 7
Badge +15
Dennis, ik snap volledig je frustraties - Sterker nog, ik deel ze. 🙂 De feedback lijkt mij echter duidelijk en de vraag is hoe ze op deze feedback gaan reageren.

Ik heb zelf een "twitterkruistocht" gehouden en ben duidelijk tot de conclusie gekomen dat de medewerkers geen enkele vorm van autoriteit hebben om een uitzondering te kunnen maken. Het moet om deze reden van hogerop komen.

Als het niet was voor de mensen die ik ken op 't forum was ik waarschijnlijk nog een maandje doorgegaan met die kruistocht 😛

Geef ze een weekje of twee om te reageren op deze feedback want ik geloof dat we echt niet de enige zijn die hier niet zo blij mee zijn.

En laten we eerlijk zijn - Als KPN niks veranderd had zouden we waarschijnlijk gewoon tevreden zijn. Het is puur het gevoel om "vergeten" te worden wat vervelend is.
Reputatie 7
Badge +15
graag concreet: bellen vanuit NL of EU NAAR EU-nummers, in mijn geval veel Duitse nummers; kan dit met de nieuwe abonnementen? zonder extra kosten en zonder de beperking van 60 dagen per jaar!?
Cruciaal voor mij omdat ik nu de kans heb om te verlengen..

Voor de nieuwe abonnementen is dat het geval, voor oude abonnementen niet.

Zie dit plaatje:
https://uploads-eu-west-1.insided.com/kpn-nl/attachment/76f7eb3e-8faa-4f25-8bc9-a2326e46de53.png
Reputatie 7
Badge +22
Zo heb ik zelf een 'SO Vooral Internet' abonnement. Worden hier ook de databundels, prijzen of voorwaarden betreft roaming van veranderd?
Aan de Vooral Internet abonnementen verandert niets qua databundel of prijs, Rob. Wat betreft roaming, ook met dit abonnement kun je vanaf 1 juni roamen vanuit je bundel in de hele EU.

Vinden er ook nog veranderingen plaats voor de 2015 Hi-abonnementen (SimOnly) ? Alle Hi-abonnementen zijn inmiddels omgezet naar een KPN-variant, Tim 🙂 Welk abonnement staat er nu op je factuur?

Ik heb KPN Zorgeloos Standaard (2015). Gaan voor mij de prijzen ook omhoog? Is er in dat geval mogelijkheid tot kosteloze opzegging van het abonnement?Zoals Clevegt hierboven al aangeeft, verandert er niets aan de prijs van jouw abonnement, reams 🙂 Je databundel wordt wel verdubbeld!

En hoe zit dat wanneer je bundel (al dan niet verdubbeld) op is bij een Sim Only Vooral Internet Standaard abo?

In Nederland word ik namelijk teruggezet op een lagere snelheid, maar zoals het hier geschreven staat lijkt het alsof ik een buitenbundel-tarief ga betalen wanneer ik in het buitenland ben.
Ook in een ander EU land word je na 1 juni bij overschrijding van je bundel teruggezet naar een lagere internetsnelheid. Er worden geen extra kosten in rekening gebracht 🙂
Reputatie 7
Badge +22
Hallo Justin,

Ik heb nu het volgende abonnement:

KPN 2015 Zorgeloos standaard HS3

Als ik dit abonnement nu ga opwaarderen naar:

KPN 2015 Zorgeloos Premium HS3

Kan ik dan wel bellen vanuit mijn abonnement c.q. bundel naar een telefoonnummer in de EU ???.

Ha Marijoke, in de KPN 2015 Zorgeloos varianten zit bellen vanuit Nederland naar een telefoonnummer uit een ander EU land niet inbegrepen in de bundel. Bellen vanuit Nederland naar een Nederlands 06-nummer in een andere EU land zit uiteraard wel in de bundel.

Met een KPN 2015 Zorgeloos Premium HS3 abonnement kun je dus niet vanuit Nederland binnen je bundel bellen naar nummers uit een ander EU land.
Reputatie 2
Badge
De houding van KPN stuit mij meer en meer tegen de borst.
@Erik_ Er kan ALTIJD een voorstel gedaan worden door KPN, KPN WIL echter geen voorstel doen. Dat is essentieel anders. Naastdat dit getuigd van weinig klantgericht handelen van de KPN, sluit men bewust een hele specifieke doelgroep uit van mogelijkheden.
Volgens mij mogen algemene voorwaarden nimmer zo gebruikt worden.
Daarnaast wordt het punt van @yoda69 wel heel erg valide: . Wil KPN mij wel als klant behouden? Schijnbaar niet.

Gezien er een hele specifieke groep klanten van KPN worden buiten gesloten (S2015 vooral internet, binnen de contracsperiode ) tov andere productgroepen, (waarook binnen de contractsperiode wel
kunnen hoppen tegen voordeligere voorwaarden) riekt dit mijn inziens naar het "misbruiken van de algemene voorwaarden" .

Ik heb ook contact hierover gehad met de ACM, zij belde mij naar aanleiding van een vraag die ik bij Consuwijzer had gesteld hierover. ACM overweegt dit in onderzoek te nemen en hadden aanvullende vragen. Er zijn voor de rest uiteraard geen uitspraken gedaan.

Wordt vervolgd !?

****aanvulling 15:25 uur****
Reden dat ik hier mij "druk" overmaak is dat in mijn geval de reguliere opties uit het SO2015 bundel, verdwenen waren. een iets zwaardere bundel internet (5 ipv 1 GB) was niet beschikbaar. Zou ik dan meer internet willen dan zou ik zelfs meer dan 20 euro meer kwijt zijn.
Want ik vind het best wel reeel dat als je meer wil, je ook daarvoor meer moet betalen. Maar alles natuurlijk in redelijkheid. Dit was helemaal weg in het voorstel van KPN (ook binnen de SO2015 keuzemogelijkheden)

Wat schetst mijn verbazing, zowel online dan wel in de app is de keuze SO2015 vooral internet 5GB terug in de mogelijkheden ! Die was weg..... wat gebeurd er allemaal bij KPN ?? Ik vind het maar raar. ...
blijf toch met een "nare nasmaak zitten"
Precies die heb ik ook en vind ik totaal niet terug in het overzicht! wat dus in houd dat kpn hem niet meer aanbied! Dus kan ik beter mijn abbo in juni overzetten naar zorgeloos standaard?!?! of word die automatisch overgezet?
Badge
tja, blijkbaar worden niet alle klanten evenveel gewaardeerd.

Nieuwe abonees die minder betalen voor meer zijn KPN meer waard dan oudere abonnees die meer betalen voor minder.
Rare strategie in mijn ogen :?

Mensen die in het verleden een Vooral Internet abo hebben gepakt deden dat niet voor niets, Dwz. men belt weinig tot niet (terwijl er wel 200 belminuten in de bundel zitten) en pakte meestal de internetbundel wat ruimer om niet op lagere snelheid teruggezet te worden.

KPN had ervoor kunnen kiezen om mensen (op verzoek) naar een Zorgeloos abo van 2017 (dus niet in de 2015 range) om te zetten tegen de nu geldende prijzen maar dan bv. wel een nieuwe contractperiode aangaan.
In plaats van dat ik tot dan tot 18-11-2017 klant ben had men mij dan tot xx-xx-2019 aan zich kunnen binden. Gemiste kans in mijn ogen.

Ik ga voor de rest niet in discussie met de moderatoren op dit forum want die zijn niet verantwoordelijk voor de chaos die KPN gecreëerd heeft en kunnen daarnaast toch niets anders doen dan vertellen hetgeen in hun draaiboek staat. Ik geef het ze te doen om hier die ontevreden klanten maar steeds netjes te woord te staan.
Weet wel dat deze actie van KPN het mij (en anderen) makkelijker maakt om straks voor een andere provider te gaan shoppen want er lijkt weer een nieuwe prijzenslag losgebarsten te zijn nu T-Mobile en Tele2 met zeer interessante bundels op de markt gekomen is.
En dat terwijl ik nog serieus overwoog om mijn glasvezel abo van Telfort naar KPN om te zetten voor KPN Compleet, zelfs wanneer dat zou betekenen dat ik dan veroordeeld zou worden tot een ExperiaBox 😉
Wat is eigenlijk de reden om dit alleen voor de zorgeloos / alles-in-1 abo's te laten gelden? Ik heb in 2015 bewust gekozen voor een Vooral Internet abo, omdat ik nauwelijks bel of sms ( minder dat 10 min / sms per maand). Ik ben vast niet de enige die hier ooit bewust voor heeft gekozen en hierdoor buiten de boot dreigt te vallen.
Wij hebben allebij een abo lopen bij KPN waarbij ikzelf kpn 2015 vooral internet standaard hs3 en mijn vrouw een zorgeloos abonnement met beide kpn compleet.
Mijn vrouw krijgt dus een dubbele data en omdat ze kpn compleet heeft wordt dat nog eens een keer verdubbeld.
En ik......... ZERO!!!
KPN, waarom discriminatie !?
Wij zijn beide meer dan 10 jaar trouwe vaste klanten.
Reputatie 1
waarom geldt dit niet voor huidige klanten met SO basis 2015. Zij hebben slechts 500 Mb en 150 minuten voor 20 euro en de nieuwe basis hebben 1000Mb en 200 minuten voor het zelfde bedrag.
Ook een ander abonnement kiezen heeft geen zin omdat je alleen uit veel duurdere KPN 2015 abonnementen kan kiezen. Niet uit de nieuwe veel goedkopere abonnementen.
Slechte zaak van KPN, oude trouwe klanten laten stikken.
Reputatie 7
Badge +28
Welkom Andreas! Ik kan me voorstellen dat het niet helemaal duidelijk is. Hopelijk kan ik dat oplossen :)

Na het lezen van alle bijdragen en bellen met de klantenservice raak ik steeds meer in de war. Ik had oorspronkelijk een Alles-in-een Instap met lifetime-korting en had daaraan de 5€ EU-uitbreiding toegevoegd. Op 26 september heb ik dan verlengd en sinds 8-12-2016 heb ik nu een Zorgeloos Instap voor 30€.
Ik lees nu dat ik pas vanaf 29 september had moeten verlengen om ook in aanmerking te komen voor bellen naar de EU en de klantenservice zegt dat dit wel in mijn contract zit maar dan pas vanaf 1 juni 2017?!

Bij abonnementen afgesloten ná 26 september 2016 is bellen van Nederland naar buitenlandse nummers inbegrepen in het abonnement. Het lijkt er op dat je precies op 26 september hebt verlengd, wat betekent dat dit geen deel uitmaakt van het abonnement. Je kunt vanaf 1 juni nog steeds gratis bellen naar iedereen met een Nederlands nummer die zich in het buitenland bevindt.

Bovendien ben ik bang dat ik mijn eerdere lifetime-korting heb opgegeven voor een actiekorting van maar 24 maanden en in december 2018 dan uitkom met een maandbedrag van 45€. Hier zegt de klantenservice dat dit niet zo zou zijn maar in het forum lees ik ook van maar 24 maanden.
Dus had ik beter niet kunnen verlengen maar de oude contract houden dan was ik nu voor €27,50 op hetzelfde niveau ipv. €30 en had bovendien deze prijs met inflatiekosten op onbepaalde tijd.

De actiekorting is inderdaad 24 maanden, tenzij anders vermeld op de overeenkomst. Als de contractsperiode voorbij is kun je wel kijken of een ander abonnement beter bij je past.
edit: Mijn collega's wezen me er op dat dit niet klopt. Mijn excuses, ik wou de verwarring niet groter maken. De actiekorting blijft doorlopen na de actieperiode, tenzij er specifiek een einddatum wordt genoemd. Precies andersom dus!

Ook kom ik nu achter dat KPN tussentijds de prijs verlaagd had van €30 naar €28, maar de prijs vanaf 1-6-2017 omhoog gaat naar 31€. Hier zegt de klantenservice dat ook bestaande klanten dit moeten betalen.

Dat klopt niet. Bestaande klanten blijven hetzelfde betalen. Voor nieuwe en verlengende klanten zijn er prijsverhogingen bij Zorgeloos Instap en Zorgeloos Standaard. Zie ook de tabel in de startpost.

Ik snap het niet meer! Wat klopt nu? En wat gebeurd als ik mijn bestaande contract ophoog naar Premium na 1-6-2017? Wat kost dit en zit dan Spotify wel nog in of niet meer?

Zorgeloos Premium kost €38 per maand, vanaf 1 juni is Spotify niet meer inbegrepen. Het is mogelijk Spotify als losse optie bij te bestellen.

Reputatie 7
Badge +28
Mijn verlengcontract ziet in tegenoverstelling van mijn eerste KPN contract heel anders uit qua looptijd en ik ben bang dat er werkelijk geen lifetime-korting op zit. Bestaat er een mogelijkheid de contracten ergens te uploaden om het gezamenlijk te bekijken?
Trouwens is het wel zo dat KPN tussentijds weer de actieprijzen aangepast heeft van €30 naar €28. Op 26-9 was de Zorgeloos Standaard van 45€ met een korting van 15€, dus voor 30€, en de Premium van 55€ met een korting van 15€ voor 40€ in de aanbieding. Pas begin 2017(?) zijn de actieprijzen nog om 2€ verlaagd zodat dan 28€ resp. 38€ per maand te betalen zijn. Misschien heeft KPN dan ook iets aan de looptijd van de actiekorting gesleuteld, maar hoe kom ik nu definitief achter hoe het bij mij zit?
Wat zal ik moeten betalen als ik mijn volume via MijnKPN-App aanpas naar Premium? 38€ of 40€?

Dit betreft hetzelfde abonnement als waar je het met Koen over had? Dan heb ik de goede gegevens al. De actiekorting is een lifetime korting en blijft doorlopen, ook na 24 maanden. Bij het aanpassen van het abonnement naar Premium blijft de lifetimekorting behouden en betaal je € 40 per maand. Ik heb de Compleetkorting hierin niet meegenomen, deze € 5 gaat nog van het maandbedrag af.
Reputatie 7
Badge +28
Ik heb ze weggehaald, Mari 🙂
Toch spijtig dat de -vooral internet- bundels GEEN VERDUBBELING zullen ontvangen.. wat is de reden dat juist de VOORAL INTERNET buiten deze nieuwe geweldige upgrade vallen?
Reputatie 7
Badge +27
Het verdubbelen van de bundels heeft weinig van doen met de algemene voorwaarden. We geven de bestaande klanten die de verdubbeling krijgen iets extra's. Ze blijven verder hetzelfde betalen. Algemene voorwaarden is alleen relevant op het moment dat wij eenzijdig abonnement naar beneden zouden aanpassen, of de prijs verhogen. Geen van beide is het geval. De Vooral Internet abonnementen blijven verder gewoon precies zoals ze zijn. Het feit dat iemand anders een voordeel krijgt, is niet een nadeel voor jou.

Als je graag meer data wilt kun je in je MijnKPN binnen de 2015 range aan abonnementen upgraden. Je hebt het over 1GB, dat betekent dat je op dit moment Vooral Internet Instap hebt. Voor €5 meer kun je upgraden naar Vooral Internet Standaard. Dan heb je 5GB. Wat dan 10GB wordt als je Compleet bent. Ik begrijp dat deze keuzemogelijkheid in jouw MijnKPN eerst niet zichtbaar was? Dat hoort niet zo te zijn. Ik ben blij te vernemen dat dit nu wel weer te zien is. Mocht je zoiets opnieuw merken, trek aan de bel.

Wat ga ik als bestaande klant vanaf 1 juni met zorgeloos standaard(10gb) betalen? Volgens het schema is het €28 of €30. Graag zou ik hier meer duidelijkheid over hebben, dit is niet uit het figuur op te maken.
Welkom, Gerard! Als bestaande klant blijf je betalen wat je nu al betaald. Zorgeloos Standaard heeft twee prijzen gehad. Het was lange tijd €30 en is later aangepast naar €28. Afhankelijk van wanneer je dit abonnement hebt afgesloten betaal je nu dan ook €28 of €30, en dat blijft ook na 1 juni zo. Prijs veranderd voor jou alleen op het moment dat je besluit te verlengen met een nieuw abonnement.
Reputatie 3
Badge +4
Ik heb even gebabbeld met de klantenservice en aldus en men heeft het volgende gezegd:
Er wijzigt niks voor uw abbonement

Ik heb het volgende abonnement:
KPN 2015 SO Vooral Internet Standaard

Dit betekend dat wij niet meer data krijgen en dat de abonnementen niet geldig worden in de EU(Hier zal men vanwege de EU-Regulering snel op terug komen) .

Dat gezegd te hebben: Tot dat een KPN moderator een ander antwoord geeft kan je dat zien als een officieel antwoord van KPN, een KPN moderator zal het beter weten dan een KS medewerker 😉 Mijn ervaring is echter dat de klantenservice niet altijd de meest up-to-date informatie heeft.

Als dit zo dan moet ik nog ff gauw mijn abbo omzetten. Mag allang verlangen naar heb dat nog niet gedaan omdat het niet aantrekkelijker was maar nu wel.

Maar het zou inderdaad fijn zijn als een modje reageert. Die weten het inderdaad vaak beter. @Cindy_

Reageer