Vraag

Nieuwe paketten bij T-Mobile

• 10 januari 2017
  • 48 reacties
  • 3979 keer bekeken

Toon eerste bericht

48 reacties

Reputatie 7
Badge +12
Twee van ons hebben een abonnement van, schrik niet, €3,55 per maand en hebben daarvoor 50 minuten bellen, 100 smsjes en vanwege T-Mobile family 250MB databundel en onderling gratis bellen. Daarnaast hebben twee van ons een prepaid waarmee vanwege T-Mobily family ook onderling gratis gebeld wordt. Zelf het ik een NL unlimited / 120 minuten EU abonnement met 3GB databundel. Hier betaal ik €17,50 voor, inclusief €2,50 T-Mobile family korting en uiteraard bel ik ook gratis met de rest van het gezin.
Onze kinderen zijn alle drie student en hebben vrijwel overal wel de beschikking over wifi, vandaar dat zij ook geen behoefte hebben aan een grote databundel. Met Spotify premium (KPN) zetten ze hun muziek op de telefoon zodat ze deze in de trein offline kunnen luisteren.
Aan onze drie abonnementen tezamen geven wij nu per maand dus €24,60 uit. Met die nieuwe abonnementen ga ik er zelfs op achteruit, het gaat me in ieder geval €4,- per maand meer kosten maar goed dan heb ik ook 2GB per maand meer. :P

Zeer aantrekkelijke abonnementen tegen een zeer scherpe prijs. Maar 250MB voor studenten.. Gebruiken zij hun telefoon wel echt?
Reputatie 7
Zeer aantrekkelijke abonnementen tegen een zeer scherpe prijs. Maar 250MB voor studenten.. Gebruiken zij hun telefoon wel echt?Zeker gebruiken ze die telefoon, maar weet je dat ze zo'n 90% van de tijd gewoon een keurige wifi verbinding hebben. Mijn jongste dochter heeft zelfs moeite om die 250MB op te krijgen. Thuis zit ze met 200Mbps op de wifi, op de fiets zit die telefoon in een broekzak en op de universiteit staat eduroam wagenwijd open voor de student.
Reputatie 7
Badge +12
Eduroam is in de meeste gevallen goed geregeld en prima werkbaar inderdaad. Maar er zijn zoveel situaties dat er geen WiFi is. Bij de sportclub, bij vrienden, in de supermarkt, op het werk, in het OV (oké wel WiFi, maar niet bruikbaar) en ga zo maar door. Persoonlijk merk ik dat 1GB zo verbruikt is in 1 maand. En dan kijk ik geen filmpjes oid. Dat is puur whatsappen, mailen, browsen en online stand-by zijn. Maar knap dat zij hun data zo goed kunnen managen! Scheelt weer in de portemonnee. Mij zou dat alleen echt niet lukken.
Reputatie 7
Ik heb, zoals gezegd, zelf een abo met 3GB databundel, maar ook ik heb regelmatig maanden dat ik lang niet aan het verbruik van 1GB kom. En dan wordt die telefoon toch zeer regelmatig gebruikt voor raadplegen van mail en whatsapp. Wel is het zo dat ik de telefoon grotendeels links laat liggen zodra mijn tablet een wifi verbinding heeft want een tablet is toch heel wat gebruiksvriendelijker als het gaat om het lezen en beantwoorden van mails of het browsen op Internet.
Ik ben blij bij T-Mobile weg te zijn.
Kijkt iedereen nu alleen maar naar de prijs, en niet naar kwaliteit? Alle waar naar zijn geld is het oude spreekwoord. Het soms beroerde bereik, het 20 minuten in de wacht staan wat van je beltegoed af gaat? Het beroerde administratieve proces, waar nogal eens iets fout gaat. Hun FoC idee, waarbij je telefoon door T-Mobile wordt "overgenomen" na het plaatsen van een nieuwe sim (tijdelijk gestopt, na veel klachten), waardoor je je foto's, films e.d. kwijt bent?.
Ik raad iedereen aan eerst eens hun forum te lezen, voordat je overstapt.
Reputatie 7
Apart, ik ervaar het bereik van T-Mobile juist als uitstekend en ervaar juist een goede kwaliteit, zowel in spraak als 4G snelheid en betrouwbaarheid.
Ik heb in die vele jaren dat ik bij T-Mobile zit nog nooit een fout in het administratieve proces mogen ervaren. Ik heb dan ook geen ervaring met het in de wacht staan bij hun klantenservice, simpelweg omdat ik daarmee nog nooit contact heb opgenomen.
Ik begrijp ook niet wat je bedoelt met dat FoC issue en het kwijtraken van data na het plaatsen van een nieuwe sim. Er zijn bij ons in de afgelopen 11 jaar dat onze mobiele telefonie bij T-Mobile is ondergebracht heel wat sim kaartjes in heel wat mobiele telefoons geplaatst en wij zijn daarbij nog nooit data kwijtgeraakt. Die telefoons zijn ook geen van allen door T-Mobile "overgenomen", uit niets in de User Interface blijkt dat er een T-Mobile sim geplaatst is.
Edit: Uit die berichten maak ik eigenlijk op dat men in juli 2016 gestopt zou zijn met FoC en dat FoC alleen speelt bij abonnementen inclusief toestel, niet bij sim-only. Dat laatste verklaart waarom wij dit dan ook nog nooit hebben ervaren, wij hebben al minstens 5 jaar alleen maar sim-only abonnementen en kopen zelf wel een los toestel op het moment dat we dat nodig achten.
Reputatie 4
Badge +3
Beste lezers,

Na T-Mobile komt nu ook Robin Mobile (KPN netwerk) met geen roamingskosten meer en dat is nog beter als T-Mobile die hebben 60 dagen.

Ook hebben ze vanaf 1 februari 100 minuten bellen of sms'en per maand in 45 landen.

Alleen niet onbeperkt internetten wat T-Mobile wel weer heeft.

Dus KPN waar blijven jullie ??
Reputatie 7
Badge +30
Beste lezers,

Na T-Mobile komt nu ook Robin Mobile (KPN netwerk) met geen roamingskosten meer en dat is nog beter als T-Mobile die hebben 60 dagen.

Wel is er natuurlijk Fair Use actief, zoals we van providers gewend zijn. Het is niet de bedoeling dat je het merendeel in het buitenland zit en logischerwijs is het dus niet de bedoeling om de abonnementen te gebruiken wanner je (semi-)permanent in het buitenland zit.
Reputatie 4
Badge +3
Hallo Robin / KPN,

Robin u heeft gelijk, maar voor particulieren die eens af en toe op vakantie gaan is er nu keuze uit 2.

Na 15 juni vervallen die beperkingen toch van 60 dagen en wordt het nog fijner en makkelijker voor de vakantiegangers en dan is er natuurlijk nog de Fair Use.

Nu maar afwachten op de volgende met onbeperkt internetten, bellen en sms'en.

Beide zowel T-Mobile als Robin Mobile denken ook aan hun bestaande klanten.
Reputatie 1
En voor de vervente Zwitserlandganger: bij T-Mobile valt Zwitserland niet langer in de nieuwe onbeperkt EU bundel. Bij KPN wel.
Reputatie 7
...
Bij KPN hebben wij ook zoiets, incl. KPN compleet voordelen betalen we €35,- simonly voor 20 GB binnenland en los daarvan nog eens 20 GB EU, wel met die 60 dagen beperking , maar heb hier nog niet gehoord dat er ingegrepen werd...De gehele unlimited databundel is 60 dagen te gebruiken in heel Europa. Buiten die 60 dagen blijft er altijd een databundel van 10GB per maand beschikbaar voor gebruik binnen Europa. Dat is dus nog veel beter.

Mijn abo loopt af en zit een beetje te dubben.
Ben vaak in buitenland(chauffeur) dus af en toe WhatsApp en ff nieuws lezen gebeurd vaak.
Zoals ik het hierboven lees hoef ik mij na 60 dagen dus geen zorgen te maken omdat je dan nog tot 10GB per maand zou kunnen verbruiken.
Reputatie 7
Bij KPN hebben wij ook zoiets, incl. KPN compleet voordelen betalen we €35,- simonly voor 20 GB binnenland en los daarvan nog eens 20 GB EU, wel met die 60 dagen beperking , maar heb hier nog niet gehoord dat er ingegrepen werd...De gehele unlimited databundel is 60 dagen te gebruiken in heel Europa. Buiten die 60 dagen blijft er altijd een databundel van 10GB per maand beschikbaar voor gebruik binnen Europa. Dat is dus nog veel beter.

Mijn abo loopt af en zit een beetje te dubben.
Ben vaak in buitenland(chauffeur) dus af en toe WhatsApp en ff nieuws lezen gebeurd vaak.
Zoals ik het hierboven lees hoef ik mij na 60 dagen dus geen zorgen te maken omdat je dan nog tot 10GB per maand zou kunnen verbruiken.
Dat klopt helemaal, maar let op, dat is wel bij T-Mobile!
Blijf het een beetje vaag vinden bij KPN....er zijn mensen zat die vaak in buitenland zitten en die echt niet veel data per dag verbruiken.
Zou fijn zijn als ze daar een klein beetje duidelijker over zouden zijn.
Reputatie 7
Blijf het een beetje vaag vinden bij KPN....er zijn mensen zat die vaak in buitenland zitten en die echt niet veel data per dag verbruiken.
Zou fijn zijn als ze daar een klein beetje duidelijker over zouden zijn.
Volgens mij zijn ze daar heel duidelijk in, met dat zorgeloos EU abonnement kan je 60 dagen binnen jouw bundel in alle lidstaten van de EU gebruik maken van Internet. Heb je meer nodig, dan zal je daar nog steeds een losse bundel voor aan moeten schaffen, of ga je "gewoon" de standaard buitenbundel tarieven betalen van €0,06 per MB of wel zo'n €60,00 per GB. :S
Heb hier ook al ergens op het forum gelezen dat ze na die 60dgn ook een fair use policy hebben maar wat dat inhoud?
Dus dit lezende denk ik dat ik maar gewoon verleng.

Erik_ Moderator 4930 reacties 1 maand geleden
Na verder navragen hebben we nu wat meer informatie over de Fair Use Policy en het buitenlandverbruik.

De 60 dagen wordt niet actief op gecontroleerd, het is dan ook geen enkel probleem als je meer dagen dan dat in het buitenland verbruik hebt. Wel wordt er op hoogverbruik gelet. Waar die grens precies ligt weet ik niet. Maar je kunt er gerust vanuit gaan dat appjes versturen, je mail checken, dat soort dingen geen probleem is. Grensbewoners en anderen die al weten vaker dan de 60 dagen in het buitenland te zijn zullen in de praktijk dan ook niets merken van de FUP.

Risico op hoogverbruik ga je echt pas krijgen als je elke keer in het buitenland niets anders doet dan uitgebreid films bekijken of massa's foto's uploaden naar cloudopslag en dergelijke dingen.
Reputatie 7
Heb hier ook al ergens op het forum gelezen dat ze na die 60dgn ook een fair use policy hebben maar wat dat inhoud?
Na verder navragen hebben we nu wat meer informatie over de Fair Use Policy en het buitenlandverbruik.

De 60 dagen wordt niet actief op gecontroleerd, het is dan ook geen enkel probleem als je meer dagen dan dat in het buitenland verbruik hebt. Wel wordt er op hoogverbruik gelet.
Brrr, als dit niet zwart op wit in het contract of de achterliggende voorwaarden opgenomen is, dan zegt deze uitspraak van Erik_ mij helemaal niets, contractueel kunnen ze gewoon zeggen: 60 dagen is 60 dagen.
Het blijven commerciële bedrijven en met commerciële bedrijven maak je contractuele afspraken en dat is (helaas) het enige waar je ze aan kunt houden en op kunt aanspreken.
Reputatie 7
Badge +12
Het lijkt me dat je bij een fair use policy eerst een waarschuwing/mededeling krijgt als je dik over die 60 dagen gaat. Ik verwacht niet dat ze direct met een gigantische naheffing of boete komen als je hierover heengaat. Als je bijvoorbeeld als chauffeur door de EU rijdt en daar je appjes en mailtjes leest zou ik me er niet zo druk om maken.
Reputatie 7
Ik zou me me juist twee keer bedenken of ik daar wel verstandig aan doe. Juridisch heb je geen poot om op te staan als na 60 dagen de kraan toch dicht blijkt te gaan. Nee, dan moeten ze die "fair use policy" eerst gewoon zwart op wit beschrijven.
Reputatie 4
Badge +3
Hallo allemaal,

Wat fijn en duidelijk zou zijn voor ons als klanten van KPN,
of dat KPN op korte termijn ook haar abonnementen gaat aanpassen.

Met aanpassen bedoel ik, hetzelfde als dat T-Mobile heeft gedaan met haar abonnement van € 35,--.
Reputatie 7
Badge +27
Op dit moment is er nog niets bij ons bekend over of wij onze abonnementen gaan aanpassen. Als dit wel zo is, dan laten we dat ook direct weten. In de tussentijd, het is wat het is.
Reputatie 7
Op dit moment is er nog niets bij ons bekend over of wij onze abonnementen gaan aanpassen. Als dit wel zo is, dan laten we dat ook direct weten. In de tussentijd, het is wat het is.En dat betekent dat de Fair Use Policy op de onderstaande pagina gelezen kan worden.
http://kpn-customer.custhelp.com/app/answers/detail/a_id/18841/~/fair-use-policy-bij-gebruik-in-de-eu

Interessante passages:
- Bel je 1 seconde in bijv. België dan telt dit als 1 dag. (Getuigt niet echt van een flexibele opstelling van de kant van KPN.)
- KPN behoudt zich het recht voor om bij overschrijden van de Fair Use Policy (meer dan 60 dagen gebruik) het verbruik tegen paygo tarief in rekening te brengen of het verbruik in de EU uit te zetten.
Reputatie 4
Badge +3
Hallo Erik / KPN,

Jammer dat KPN niet sneller inspringt en meegaat met de concurrentie, wat KPN toch duizenden klanten per week gaat kosten, jammer genoeg.

Reageer