Beantwoord

Nieuwe SIM-kaart werkt niet op Samsung Galaxy S4

• 13 januari 2016
  • 84 reacties
  • 20074 keer bekeken

Toon eerste bericht

84 reacties

ik weet het het is een oud onderwerp maar goed proberen of ik geholpen kan worden

vandaag na de kpn winkel in utrecht geweest om voor me ma een ander simkaart te halen voor de s4 uiteraard 1 met nfc gekregen en je raad het al de ene keer doet die het en de andere keer geeft die aan dat er geen simkaart in het toestel zit met mij vodafone simkaart werkt de s4 prima
toen ik vandaag de nieuwe simkaart ging halen heb ik duidelijk verteld dat het ging om een s4 waar hij in moest en na dit gedeelte van het forum gelezen te hebben vind ik het een beetje raar dat er in de winkel niet word gezegt van maar meneer de kans bestaat dat de nfc micro simkaart niet werkt in u s4 graag willen we dit eerst testen maar ondertussen wel 5 euro van de beltegoed afhalen voor de simkaart die genees werkt in het toestel

graag hoor ik of er een oplossing is hiervoor en kom niet aan met plakband of papier er tussen vouwen of wat dan ook is allemaal al geprobeerd en lijkt mij dat kpn nog wel ergens een micro simkaart heeft leggen zonder nfc (en dus dat millimetertje dikker waardoor het wel werkt)

grtz
patrick
Reputatie 4
Goedenavond @patjuhw, welkom op het Forum. Het is juist goed dat je dit probleem hier kenbaar maakt! Uiteraard help ik je, binnen de mogelijkheden die er zijn, graag verder! :)

Uit jouw verhaal begrijp ik dat het om een vervangende prepaid simkaart gaat, deze zijn inderdaad niet gratis bij vervanging. De kaart zelf werkt wel (dat geef je zelf ook aan), het is echter de kaartdikte die ervoor zorgt dat de S4 de kaart niet altijd ziet, andere type toestellen hebben dit probleem niet, het is echt een S4 'euvel' qua veertjes van de kaartlezer.

Wij hebben helaas geen simkaarten zonder NFC functie meer maar zoals Marcia_ op 18-3-2016 aangaf, kan je hiervoor een simadapter bij één van onze winkels ophalen. Als ze op voorraad zijn, krijg je er gratis 1 mee!
heeft aangegeven een ander toestel te gebruiken op dit moment. Ik heb het probleem intern verder uit laten zoeken, daar we hier in de toekomst vermoedelijk nog vaker tegenaan gaan lopen. Zodra ik hier meer van hoor, zal ik het hier laten weten. 

Mocht jij een NFC sim hebben i.c.m. een Galaxy S4, laat hieronder gerust een bericht achter. Alle signalen geef ik door, zodat er hopelijk snel een oplossing komt. 

sinds gisteren ook dit probleem bij twee kpn winkels geweest maar geen oplossing
Reputatie 4
@patjuhw; ik heb geen reactie meer van je ontvangen, is het gelukt om een simadapter bij een KPN winkel op te halen? En heeft dit het probleem ook opgelost?

@arnoldvandijke, welkom terug! Ik reageer in jouw andere topic op dit probleem.
Goedemorgen,

helaas ben ik met bovenstaand probleem de hele middag bezig geweest (gisteren).
Heb een nieuwe nfc simkaart ontvangen (na aanvraag) die op geen manier werkt in de Galaxy S4 van mn vriendin.
Ben gisteren bij een KPN winkel in Apeldoorn geweest, daar hebben ze de kaart vervangen voor een nieuwe (met hetzelfde resultaat).
Na weer contact te hebben gehad met KPN (via de tel) raadde ze mij aan een Duo sim kaart te proberen, deze heeft geen nfc.

Ook dit heeft niet geholpen, want na het vragen van de standaard pin code tijdens opstarten zegt te telefoon "ongeldige sim"

Heb mijn wat oudere sim kaart in haar telefoon gedaan, deze werkt gewoon, ook de duo sim kaart werkt gewoon in een andere telefoon dan de S4.

Helaas wil mn vriendin geen afstand doen van de S4, en moet ik het maar zien op te lossen.

Wat ik nog niet geprobeerd heb, is nog een NFC kaart aanvragen, papier er achter, of een adapter via de KPN winkel.

Heeft 1 van de bovengenoemde opties volgens jullie kans van slagen?
Of hebben jullie nog andere mogelijkheden?
Reputatie 7
Badge +18
Wat je kunt doen is een simadapter halen in een KPN winkel of een willekeurige andere (online) winkel. Dat maakt de simkaart iets dikker en dat pakt de S4 beter. Een DIY-mogelijkheid is om een plakbandje over de simkaart heen te plakken, maar ik zou zelf voor de eerste optie gaan! Mocht er schade aan je toestel ontstaan, ben je hier zelf verantwoordelijk voor.

ik zou deze wijze woorden van Marcia opvolgen, mvwinsen 🙂 Dan komt het vast goed
Binnen ons gezin is een S6 kapot gegaan waardoor we een S4 moeten gebruiken. Ik dacht gewoon ff SIM omzetten en voila maar dat bleek niet zo te zijn 😞 De S4 geeft elke keer de melding SIM niet gevonden. Oude T-Mobile en Vodafone SIMS herkend ie wel.

Ik heb gisteren en vandaag een nieuwe SIM bij de KPN winkel opgehaald en tot op heden geen succes. De SIM kaart doet het wel met een andere S6 en in een S8.

Nieuwe KPN kaart bevat een NFC logo ... Is het nog steeds mogelijk om zo'n SIMadapter te ontvangen?
Reputatie 7
Badge +20
Hoi mrothfusz, bedankt voor je bericht!
Het ligt niet aan de simkaart, dat heb je inmiddels ook geconstateerd. Het is een probleem wat bij dit toestel hoort helaas.. De simkaart van KPN is te dun voor de Samsung S4 om hem goed te lezen, vandaar dat je die melding krijgt. Ik kan niet garanderen dat de KPN winkel waar je naar toe gaat nog van die SIMadapters op voorraad heeft, daarvoor zou je even langs moeten gaan. Je kan het ook testen met een plakbandje, of bij een andere winkel nagaan of de SIMadapters nog verkocht worden.
Pff ik dacht dat het aan me telefoon lag , ik heb sinds een jaar of 1.5 nu een kpn abbonement.
Is wel logisch dat me telefoon het niet goed doet nadat ik dit gelezen heb.
Eigenlijk geeft kpn dus nieuwe onbruikbare sim kaarten (toevallig voor de s4) ?

Ik ben naar de kpn winkel geweest omdat ik dacht dat de simkaart slecht was maar hun zeiden dat me kaart in orde is en geen andere krijg ,ik heb ook mijn kaartlezer zelfs vervangen voor een nieuwe , plakband / tape op de kaart , kpn simhouder ....en niks werkt.

Mijn s4 is nu nog steeds zgan dus wilde niet aan een andere telefoon eigenlijk, ook al is er een s10 ondertussen interesseerd dit me niet echt.
Ik heb zoiets van "waarom iets vervangen als het nog werkt"?

Ik heb de sim van mijn moeder en zus geprobeerd en die doen het dus wel in me s4.
Wat ik dus begrijp waar het op neer komt is het volgende ....of ik neem een andere provider en dan krijg ik wel een werkende kaart (maar ik heb kpn compleet dus dat is onhandig) of ik koop een andere telefoon waar ik eigenlijk geen geld voor wilde uitgeven op het moment 🤔 veel keus heb je niet als je bereikbaar moet zijn.....
Iedereen zei al zo nu en dan tegen me dat ik niet bereikbaar was en ik pakte dan me telefoon en die was gewoon aan maar ik had alleen internet.
Bellen + sms werkt gewoon niet....toch raar.
Zo ook al een aantal keer gehad met solliciteren dat ik opeens niet bereikbaar was (wist toen nog niet van dit af).

Reageer