Beantwoord

Nieuwe simkaart aanvragen

  • 25 September 2020
  • 3 reacties
  • 46 keer bekeken

Vandaag een nieuwe A71 Samsung mobiel ontvangen.  Mijn oude telefoon is de Samsung A5 (2017) Tijdens de bestelprocedure werd er aangegeven dat de nieuwe simkaart wordt bijgeleverd. Dat is niet het geval en dus zojuist een nieuwe Simkaart besteld. Wat kan ik nu verwachten?
Is de nieuwe Simkaart bij aankomst reeds geactiveerd en kan ik deze meteen installeren of kan de oude simkaart van mijn A5 in het nieuwe toestel worden gestopt?
Hoe kan ik de gegevens van mijn Samsung A5 nu het beste overzetten. Veel gegevens heb ik reeds in GoogleDrive gezet?
Ik wil niet Roomser dan de Paus overkomen, maar ik begrijp werkelijk niet dat er bij de levering van een nieuwe telefoon geen stap voor stap handleiding zit zodat je niet telkens op Internet iets moet vragen of opzoeken. 

icon

Beste antwoord door Noordzee 25 September 2020, 12:42

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

3 reacties

Reputatie 7
Badge +28

Hoi @Anitalex ,

Kun je niet jouw oude simkaart van je A5 overzetten naar jouw nieuwe toestel? Want dan kun je meteen gebruik maken van jouw nieuwe toestel. 

En dan behoud je ook jouw eigen telefoonnummer.  

Als je niet handig bent met een mobiele telefoon installeren, dan kun je in het vervolg beter een toestel kopen bij een echte telefoonwinkel. Zij bieden vaak een service aan met betrekking tot het overzetten van de simkaart en allerlei andere gegevens van jouw telefoon. Daar hebben zij speciale apparatuur voor. 

Mogelijk betaal je dan net iets meer dan via een internetsite, maar het scheelt veel tijd en mogelijk ergernissen. 

Reputatie 7
Badge +30

Ha @Anitalex, welkom! Is het gelukt met de tips van Noordzee? Je kunt gewoon de oude simkaart gebruiken als deze nog werkt :-). Mochten we nog iets voor je kunnen doen, laat het dan gerust weten!

Reputatie 7
Badge +28

Hoi @Anitalex ,

Kun je niet jouw oude simkaart van je A5 overzetten naar jouw nieuwe toestel? Want dan kun je meteen gebruik maken van jouw nieuwe toestel. 

En dan behoud je ook jouw eigen telefoonnummer.  

Als je niet handig bent met een mobiele telefoon installeren, dan kun je in het vervolg beter een toestel kopen bij een echte telefoonwinkel. Zij bieden vaak een service aan met betrekking tot het overzetten van de simkaart en allerlei andere gegevens van jouw telefoon. Daar hebben zij speciale apparatuur voor. 

Mogelijk betaal je dan net iets meer dan via een internetsite, maar het scheelt veel tijd en mogelijk ergernissen. 

@Anitalex 

Heb je jouw oude kaartje al overgezet naar jouw nieuwe toestel?