Beantwoord

Nieuwe simkaart activeren in buitenland (dus op roaming netwerk)

• 18 juli 2018
  • 5 reacties
  • 2832 keer bekeken

Hai hai

Binnenkort ga ik op vakantie en je raad het al. Sommige mensen hebben nou eenmaal alles voorbereid op mogelijk onvoorziene omstandigheden zoals het kwijt raken van je telefoon wat zakelijk gezien veel gedoe kan opleveren en weg vakantie!

Nu heb ik een on-geactiveerde simkaart liggen plus reserve iPhone die mee gaat naar vakantieadres.

DE VRAAG;
Stel, ik raak mijn telefoon kwijt, kan ik dan ook vanuit het buitenland terwijl ik op een roaming netwerk zit gewoon via de KPN-SIM activatie website de simkaart die ik dan bij me heb activeren, en dan door op reserve iPhone?

OF; Moet je reserve toestel met de te activeren simkaart hiervoor op het Nederlandse KPN netwerk fisiek aanwezig zijn?

Ben benieuwd

Groet

Erik
icon

Beste antwoord door Susan_ 18 juli 2018, 11:14

Goedemorgen Erick E, bedankt voor je bericht!

Wanneer een simkaart niet binnen 30 dagen na dagtekening niet geactiveerd wordt, is het daarna niet meer mogelijk. Dat betekend dat het in jouw geval waarschijnlijk geen nut heeft om te proberen, mits je hem nog geen 30 dagen in huis hebt. Daarnaast kan je een simkaart niet activeren in het buitenland, hij moet verbinding kunnen maken op dat moment. Verdere informatie daarover kan je hier vinden.

In dat geval is het inderdaad nog mogelijk om een simkaart daar aan te schaffen, tijdelijk. Dan ben je bereikbaar in ieder geval, al ben je dan wel contacten en dergelijke kwijt. Schrijf de belangrijkste in ieder geval even op, zodat je die wel bij de hand hebt (papiertje in je portemonnee bijvoorbeeld). Eenmaal terug in Nederland kan je dan een nieuwe simkaart aanvragen en gebruiken.

Heb ik hiermee je vraag beantwoord? Of kan ik je nog ergens anders bij helpen?
Bekijk origineel

5 reacties

Reputatie 7
Waar komt die sim vandaan? Ooit eerder gebruikt bijvoorbeeld?
Laat je sim blokkeren als je deze bent kwijtgeraakt. Met of zonder toestel . . .
Hoe blokkeer ik mijn SIM-kaart na verlies of diefstal?

Pas, via bv een laptop ofzo, zo snel mogelijk de wachtwoorden aan van je bank, email, e.d.

Het is niet mogelijk een willekeurige (meegenomen) sim te (laten) koppelen aan je abonnement en te activeren. Ik neem aan dat die sim ook ooit al gebruikt is? Eenmaal gebruikte sims worden niet herbruikt.
Een nieuwe, vervangende sim, kan echter niet naar het buitenland gestuurd. Enige wat je dan kan doen is daar een plaatselijke prepaid sim aan te schaffen voor the time being.
Aanvragen SIM-kaart bij een abonnement
Hi

Deze Sim is nieuw en kwam bij de levering van mijn iPhone X echter was het niet nodig deze te activeren. Zodoende heb ik het envelopje dicht gelaten en de Sim die al werkte gewoon in het nieuwe toestel gedaan.

Erik
Reputatie 7
Okee. Misschien zou ie dan toch bruikbaar zijn, maar daar kan een KPN moderator antwoord opgeven (die kan dit ook als vraag de organisatie insturen bv.)
En activatie in het buitenland kan dan wsl ook wel.

Maar je gaat toch zorgvuldig met je toestel om? Niet op het tafeltje op het terras leggen (wat ik nog vaak zie) bijvoorbeeld?
Zorg dat een tas niet zomaar geroushed kan worden. Schuin ophangen om je lijf of stoel bijvoorbeeld.
Reputatie 7
Badge +21
Goedemorgen Erick E, bedankt voor je bericht!

Wanneer een simkaart niet binnen 30 dagen na dagtekening niet geactiveerd wordt, is het daarna niet meer mogelijk. Dat betekend dat het in jouw geval waarschijnlijk geen nut heeft om te proberen, mits je hem nog geen 30 dagen in huis hebt. Daarnaast kan je een simkaart niet activeren in het buitenland, hij moet verbinding kunnen maken op dat moment. Verdere informatie daarover kan je hier vinden.

In dat geval is het inderdaad nog mogelijk om een simkaart daar aan te schaffen, tijdelijk. Dan ben je bereikbaar in ieder geval, al ben je dan wel contacten en dergelijke kwijt. Schrijf de belangrijkste in ieder geval even op, zodat je die wel bij de hand hebt (papiertje in je portemonnee bijvoorbeeld). Eenmaal terug in Nederland kan je dan een nieuwe simkaart aanvragen en gebruiken.

Heb ik hiermee je vraag beantwoord? Of kan ik je nog ergens anders bij helpen?
Reputatie 7
Badge +21
Hoi @Erick E, ik heb geen reactie meer ontvangen. Kan ik er vanuit gaan dat het voor jou nu duidelijk is? Anders hoor ik het graag 😉

Reageer