Nieuwe simkaart nodig bij verlening abonnement

  • 15 August 2019
  • 4 reacties
  • 205 keer bekeken

Ik wil mijn abonnement verlengen en heb bij de telefoon die ik voor ogen heb ik een nieuwe simkaart nodig, nieuwe moet een nano zijn.
Wordt mijn nummer dan behouden of krijg je automatisch een nieuw telefoonnummer?

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

4 reacties

Reputatie 7
Badge +21
Hallo @Braamkamp
Simkaarten kunnen tegenwoordig op drie formaten uit het kaartje worden gedrukt. Waarschijnlijk kan je een randje verwijderen en wordt je micro-sim gewoon een nano-sim. En anders krijg je een nieuwe sim, waarmee dat wel kan. Het nummer wordt dan door KPN gewoon overgezet, dat raak je niet kwijt.

Bedankt voor je reactie. Mijn simkaart is al een oudje. Deze is destijds al geknipt naar het formaat van de micro. Echter heb ik bij een nieuw toestel nu een nano nodig en denk dat het niet verstandig is om wederom te laten knippen.
Maar als het nummer gewoon behouden blijft bij het aanvragen van een nieuwe simkaart via verlengen dan is dat natuurlijk geen enkel probleem.
Reputatie 7
Badge +21
Hallo @Braamkamp
Knippen is eigenlijk nooit aan te bevelen, maar werd 'vroeger' wel vaker gedaan. Een tweede keer knippen is vragen om ellende. Bij verlengen krijg je wellicht standaard al een nieuwe simkaart.
En anders kan je de simkaart altijd omruilen in een KPN winkel of aanvragen via internet:
https://www.kpn.com/service/mobiel/simkaart/aanvragen.htm
Reputatie 7
Badge +24
Hi Braamkamp, welkom op ons forum.

Ik zal het kort houden. Je kunt op ieder moment een nieuwe simkaart bij ons aanvragen mocht dat nodig zijn, los van een verlenging. Bij een verlenging krijg je dit ook.

Mocht ik iets voor je kunnen doen, zou je dan je profiel willen aanvullen met alle relevante gegevens en mij een seintje willen geven als je dit hebt gedaan?