Beantwoord

Nieuwe telefoon geen 4G dekking meer

  • 16 September 2019
  • 7 reacties
  • 148 keer bekeken

Goedemorgen,

Ik heb sinds afgelopen weekend een nieuwe Iphone.
Een Refurbished Iphone 7 Plus.

Sinds ik deze telefoon in gebruik heb, heb ik geen 4G dekking meer, waar ik voorheen wel 4G dekking had.

Ik merk dat het bereik op mijn telefoon wel beter is, maar alleen 3G dekking. Voorheen had ik overal 4G dekking en iets minder bereik (aantal streepjes).

De instellingen op mijn telefoon staan goed, dus daar kan het niet aan liggen. Heb de nieuwste IOS versie erop staan.

Kan iemand mij verder helpen? Want op 3G werkt er niks naar behoren!

Bedankt alvast.
icon

Beste antwoord door Alex van KPN 17 September 2019, 19:35

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

7 reacties

Reputatie 7
Badge +24
Hoi Jessica, welkom op het forum.

Ik denk graag met je mee. Heb je dit probleem overal? Dat je geen 4G ontvangt? Of gebeurt dit alleen op een bepaalde plek? Ik neem ook aan dat 4G aanstaat op je telefoon? Als je je simkaart in een ander toestel plaatst, heb je dan wel 4G?

Zou je ook je profiel willen aanvullen met alle relevante gegevens en hier een seintje willen geven als je dit hebt gedaan?
Hoi Alex,

Profiel bijgewerkt, alleen storing op de app dus kan nog geen klantnummer toevoegen.

Als ik de simkaart in mijn oude telefoon stop, heb ik 4G en veel bereik (alle streepjes).

Nu thuis wel 4G, maar 1 streepje bereik en verder waar ik kom heb ik 3G met vol bereik, waar ik normaal 4G had. En dit is allemaal sinds ik mijn nieuwe telefoon heb.
Reputatie 7
Badge +24
Dan lijkt het aan de telefoon te liggen, dit kan ik met zekerheid zeggen omdat het in je oude telefoon op volle kracht werkt. Zover ik kan zien heb jij dit toestel niet via ons aangeschaft. Zou je deze stappen willen uitvoeren voor de zekerheid?
De instellingen van de telefoon staan goed.

Ik vind het wel een vreemd verhaal dat het dan aan de telefoon moet liggen. Hebben meer mensen met een Iphone 7 plus i.c.m. KPN hier dan geen last van? Ik neem aan dat ik niet de enige ben hierin.

Wat kunnen we er verder aan doen? Nieuwe simkaart o.i.d.?
Reputatie 7
Badge +24
Aan de simkaart kan het in dit geval niet liggen, anders zou dit probleem met de simkaart ook in je oude toestel hebben. Een nieuwe simkaart is niet de oplossing. Dit toestel heb je zo te zien niet via ons aangeschaft, klopt dat? Als ik me niet vergis geven ook andere winkels/verkopers garantie op refurbished toestellen. Mijn advies is om even langs de winkel te gaan met je toestel en bon om dit te laten testen. Dit moeten ze op locatie direct kunnen doen door je sim in een ander toestel te proberen of in je oude toestel als je deze ook meeneemt.
Ik zal eens contact met ze opnemen!

Valt mij trouwens ook op dat ik regelmatig thuis geen service heb, duurt maar paar seconden en dan is het bereik weer terug. Heeft dat er ook mee te maken?

In ieder geval bedankt voor het meedenken. Ik hoop op een oplossing, want dit is ook niks en voorheen echt nooit problemen gehad
Reputatie 7
Badge +24
Dan geldt weer de vraag die we altijd stellen om uit te sluiten waar het aan ligt. Kwam dit ook voor met deze simkaart in je oude toestel? Dan ga ik ervan uit dat dit daar ook mee te maken heeft. 😞