Beantwoord

Nieuwe versus bestaande klanten en bijkomende telefonie kosten

• 3 augustus 2017
  • 1 reactie
  • 79 keer bekeken

Beste kpn,

Een ruime 2 jaar ben ik inmiddels alweer trouw abonnee van jullie mobiele telefonie. Ik was zeer tevreden en heb daarom vorig jaar vol overgave mijn abonnement verlengd voor de duur van 2 jaar. Als bestaande klant zou ik immers een mooie actie aangeboden krijgen. Over die actie vraag ik mij toch het een en ander af. Als bestaande klant voel ik mij namelijk enigzins in het ootje genomen. En wel om het volgende:
- voor mijn huidige abonnement met een Sony Xperia X (niet eens de compact! en toestel wordt niet eens mer aangeboden, nieuwprijs +/-€300) krijg ik een schamele €3 korting op een abonnement van maar liefst €52,50. Daarvoor krijg ik 5000mb (5GB) en 200 min/sms.
- zou ik als nieuwe klant een vergelijkbaar toestel zoals de Sony Xperia X compact nemen dan krijg ik voor €44(!) 10GB en onbeperkt bellen/sms'en.
- zou ik als nieuwe klant een toestel nemen zoals de IPhone 7 met een marktwaarde welke 2.5x zo hoog is dan mijn huidige Sony, dan zou ik enkel €5 meer moeten betalen voor eveneens een abonnement met 10GB en onbeperkt bellen/sms'en. Hier zou ik dan +/- €50 moeten bijbetalen voor het toestel maar ach, dat heb ik destijds ook gedaan.

Dus beste KPN, als actuele klant mag ik stellen dat jullie mailtjes betreffende het "verleng nu je abonnement en krijg mooie aanbiedingen" een strategie is om klanten aan jullie te binden voor hoofdprijzen! Ik betreur het ten zeerste dat mijn abonnement tot 2019 loopt tegen het huidige hoge tarief!
icon

Beste antwoord door Justin_ 6 augustus 2017, 09:09

Hoi Ginahermkens, welkom op het forum! Jammer dat je ontevreden bent over het abonnement dat je vorig jaar bij ons hebt afgesloten. Helaas kan ik hier weinig aan veranderen. Het klopt inderdaad dat de abonnementen die we nu hebben meer data aanbieden voor een lagere prijs. Daar kan ik niet omheen. Maar vergeet niet dat de mobiele markt heel erg in beweging is. De abonnementen die we voor september 2016 aanboden hadden op hun plaats ook al meer data voor een lagere prijs dan de abonnementen die we daarvoor aanboden.

De nieuwprijs voor jouw toestel, de Sony Xperia X, is nu inderdaad iets meer dan € 300,00. Toen jij echter vorig jaar voor dit toestel koos, kostte hij gemiddeld nog bijna € 600,00.
Bekijk origineel

1 reactie

Reputatie 7
Badge +22
Hoi Ginahermkens, welkom op het forum! Jammer dat je ontevreden bent over het abonnement dat je vorig jaar bij ons hebt afgesloten. Helaas kan ik hier weinig aan veranderen. Het klopt inderdaad dat de abonnementen die we nu hebben meer data aanbieden voor een lagere prijs. Daar kan ik niet omheen. Maar vergeet niet dat de mobiele markt heel erg in beweging is. De abonnementen die we voor september 2016 aanboden hadden op hun plaats ook al meer data voor een lagere prijs dan de abonnementen die we daarvoor aanboden.

De nieuwprijs voor jouw toestel, de Sony Xperia X, is nu inderdaad iets meer dan € 300,00. Toen jij echter vorig jaar voor dit toestel koos, kostte hij gemiddeld nog bijna € 600,00.

Reageer