Beantwoord

Nieuwe Zorgeloos abonnementen met geen extra kosten in de EU

• 14 december 2016
  • 6 reacties
  • 730 keer bekeken

In augustus heb ik een verlenging aangevraagd die op 22 oktober is ingegaan. Per 26 september is er in de zorgeloos abonnementen opgenomen dat er geen extra kosten meer zijn in de EU voor KPN zorgeloos gebruikers. Met een fair policy van 60 dagen. Echter krijg ik niet de nieuwe abonnement voorwaarden die vanaf 26 september zijn ingegaan maar de oude omdat de verlening aangevraagd is in augustus. Terwijl mijn nieuw abonnement in gaat op 22 oktober 2016.

Nu staat er op de website van KPN het volgende:
Ja, dat krijg je dan vanzelf. Hier hoef je niks voor te doen na je verlenging. Wanneer je een vroegtijdige verlenging doet, dan gaat het nieuwe Zorgeloos abonnement pas in op de einddatum van je huidige contract.

Ik krijg dus een Zorgeloos standaard Abonnement ingaande op 22 oktober met de oude voorwaarden.
terwijl de nieuwe voorwaarden ingaan op 26 september.
icon

Beste antwoord door Justin_ 15 december 2016, 15:23

Hoi Ronald, welkom op het forum! Waar op de website heb je bovenstaande tekst precies gevonden? Die informatie geldt namelijk alleen voor verlengingen die gedaan zijn na 26 september. Vanaf dat moment zijn de nieuwe abonnementen beschikbaar.

Omdat jij verlengd hebt in augustus, heb je verlengd naar 1 van de abonnementen die we op dat moment aanboden. Dit abonnement wordt vervolgens niet automatisch gewijzigd naar 1 van de nieuwe zorgeloos abonnementen.

Als jij momenteel een 'oud' Zorgeloos Standaard abonnement hebt, kunnen we eventueel voor € 5,00 per maand de EU uitbreiding aan je abonnement toevoegen. Hiermee kun je dan ook vanuit je bundel bellen, sms'en en internetten binnen de gehele EU.
Bekijk origineel

6 reacties

Reputatie 7
Badge +22
Hoi Ronald, welkom op het forum! Waar op de website heb je bovenstaande tekst precies gevonden? Die informatie geldt namelijk alleen voor verlengingen die gedaan zijn na 26 september. Vanaf dat moment zijn de nieuwe abonnementen beschikbaar.

Omdat jij verlengd hebt in augustus, heb je verlengd naar 1 van de abonnementen die we op dat moment aanboden. Dit abonnement wordt vervolgens niet automatisch gewijzigd naar 1 van de nieuwe zorgeloos abonnementen.

Als jij momenteel een 'oud' Zorgeloos Standaard abonnement hebt, kunnen we eventueel voor € 5,00 per maand de EU uitbreiding aan je abonnement toevoegen. Hiermee kun je dan ook vanuit je bundel bellen, sms'en en internetten binnen de gehele EU.
Badge
Goedendag,

Ik loop tegen hetzelfde aan. En ben eigenlijk nog steeds verbaasd. Er komt een nieuwe optie bij de abonnementen en de nieuwe abonnementen worden zelfs iets goedkoper. Twee keer pech dus voor vooraf verlengers.

Mijn abonnent ging gisteren in. Aangevraagd op 17 september, omdat ik me blijkbaar in de winkel heb laten verleiden. Ik wilde de overstap van Vodafone maken en kijken wat dat me per 28 dec ging kosten. Aanbod leek oké. Ik had immers al een mobiel kpn abonnement en alles in 1 thuis.

Als ik hetzelfde abonnement nu zou aanvragen en vergelijk incl 5 euro eu dekking, dan kost mijn huidige 'zorgeloos' abonnement 7 euro p.m. meer.
Ik begrijp dit niet. Niet heel sympathiek om 13% meer te laten betalen voor een klein verschil in voorwaarden. Dat is voor mij 84 euro p.j. meer.
Ja precies dit! Verlengbenadeling, noem je dat! KPN kan wel een beetje beter voor hun verlengers zorgen. Oh, en ook even een lesje logica zal niet verkeerd zijn. Andere organisaties zijn immers ook logisch.

KPN blijkt best wel tegenstrijdig te zijn, vergeleken met andere organisaties.

KPN laat vaste klanten meer betalen. -
Andere organisaties bieden extra korting aan hun vaste klanten, maar ook kostenloze "first-go" voordelen. Nieuwe diensten? Vaste klanten krijgen het als eerst te horen, en krijgen als eerste de mogelijkheid om kostenloos/met korting gebruik te maken van de nieuwe dienst.

KPN vernietigd verlengcontracten na 6 maanden, terwijl het contract nog 18 maanden doorloopt. Legt de verantwoordelijkheid over het contract bij de klant neer.
Andere organisaties vernietigen contracten pas nadat het contract is beëindigd. Om zichzelf zo juridisch in te dekken.

KPN ziet verlengen als "per direct huidig vervangen met nieuw, waardoor 'contractbreuk' van het eerste contract ontstaat". (totdat ze dat hebben moeten veranderen deze zomer)
Anders organisaties zien verlengen als "huidig verlengen met nieuw, die pas ingaat nadat huidig afloopt" (wat KPN noodgedwongen afgelopen zomer heeft moeten invoeren)
Je kiest in augustus voor een specifiek type abonnement, waardoor het logisch is dat je dan het oude Zorgeloos-abonnement krijgt.

Wat teleurstellend is dat KPN niet een coulance regeling heeft. Maar in dit opzicht is KPN sowieso erg teleurstellend. Bij Vodafone kun je zelf met een oudere generatie abonnement je contract omzetten. Je moet dan wel eenmalig 15 euro betalen, maar het kan.

Ik vind die 'Deur is dicht en blijft dicht'-service van KPN echt om te jeuken. Ikzelf heb verlengd in april, maar mijn abonnement ging pas in, in oktober. Ook is viste buiten de boot. Ik heb gevraagd of KPN iets voor me kan betekenen, maar dat is helaas niet het geval. Ik snap gewoon niet dat een organisatie niet een beetje coulant kan zijn. In mijn geval ging ik dan iets meer betalen, maar die nieuwe abonnementen zijn een prima deal; KPN wordt er dus ook nog beter van.
Reputatie 7
Badge +22
Hoi Rick, welkom op het forum! Ik kan me voorstellen dat je wat baalt van je verlenging. Zoals GizmoNL aangeeft, kies je op een bepaald tijdstip voor een bepaald abonnement. Dit abonnement krijg je vervolgens dan ook.

Helaas hebben we niet de mogelijkheid jou, en anderen, om te zetten van een 'oud' Zorgeloos abonnement naar een 'nieuw' Zorgeloos abonnement. Vanaf 1 juli 2017 vervallen de roamingkosten en wordt het ook met de 'oude' Zorgeloos abonnementen mogelijk om vanuit je bundel in de gehele EU te bellen/sms'en/internetten. Indien je voor die tijd de EU-uitbreiding toevoegt aan je abonnement, worden daarvoor na 1 juli geen kosten meer in rekening gebracht.
Badge
Beste Justin,

Ik ben deze instelling gewoonweg niet gewend in al die jaren dat ik Vodafone had. Ik merk bij KPN een ander instelling en dat verbaast mij. Zeker als het gaat om een abonnement dat nog in moet gaan en er toch wel iets degelijk extra's wordt aangeboden tegen een lager tarief. De beweging is dan 0.
Ik heb me in de winkel dus echt laten verleiden. Dat is stom van me. Ik heb op 14 september verlengd, op 5 september gooit KPN het persbericht over EU dekking de deur uit, maar gaat vanaf 26 sept. in, dit wordt niet verteld in de KPN winkel. Ik had best nog 4 maanden met mijn oude telefoon gekund. Lesje voor over 2 jaar. Ik ben overgestapt, zodat ik alles bij één partij zou hebben lopen, maar dit is al mijn eerste ervaring van in mijn vingers snijden.
Soms vind je bedrijven sympathiek en heb je het gevoel dat ze er voor de klant zijn en soms heb je dan minder, zoals in dit geval. Gelukkig ben ik heel tevreden over mijn alles-in-een abonnement en heb ik geen klachten over de kwaliteit van mijn mobiele abonnementen. Ik hoop dat dat dan in ieder geval zo blijft.
Fijne jaarwisseling allemaal.

Reageer