Nummer meenemen binnen contract?

  • 13 June 2021
  • 2 reacties
  • 23 keer bekeken

Ik heb een iets andere vraag over nummer wijzigen en porteren. Ik start per 1-8 bij een nieuwe werkgever en krijg daar een mobiel abonnement (helaas geen KPN). Ik heb een lopend KPN contract dat nog t/m 12-1-2022 loopt. Kan ik voor mijn KPN-contract een nieuw nummer aanvragen (zodat ik dat contract uit kan dienen) en mijn huidige nummer per 1-8 laten porteren naar de provider van mijn nieuwe werkgever zodat al mijn bestaande (zakelijke) contacten mij op mijn huidige nummer kunnen blijven bereiken?
Ik snap dat ik die actie niet nu al in gang moet zetten, maar pas medio juli, zodat het 1-8 geregeld kan zijn.

 

Admin: eigen topic voor je aangemaakt

Nico_ 2 jaar geleden

Welkom op ons forum @Bikebikkel en goed dat je navraag doet.

Om gelijk met de deur in huis te vallen, nee helaas is dat niet mogelijk. Voor nummerportering moet een nummer altijd actief zijn op een abonnement. Dus als je voor jouw eigen mobiele abonnement een ander nummer zou aanvragen komt jouw huidige nummer ook per direct te vervallen en is daarmee niet meer te porteren naar een ander abonnement. Wellicht dat je van jouw baas eerst een nieuw nummer krijgt en tegen de tijd dat jouw abonnement is afgelopen jouw eigen nummer naar het abonnement van jouw baas laat porteren?
 

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

2 reacties

Reputatie 6
Badge +10

Welkom op ons forum @Bikebikkel en goed dat je navraag doet.

Om gelijk met de deur in huis te vallen, nee helaas is dat niet mogelijk. Voor nummerportering moet een nummer altijd actief zijn op een abonnement. Dus als je voor jouw eigen mobiele abonnement een ander nummer zou aanvragen komt jouw huidige nummer ook per direct te vervallen en is daarmee niet meer te porteren naar een ander abonnement. Wellicht dat je van jouw baas eerst een nieuw nummer krijgt en tegen de tijd dat jouw abonnement is afgelopen jouw eigen nummer naar het abonnement van jouw baas laat porteren?
 

dank je voor je reactie Nico. Ik weet voldoende zo.