Beantwoord

Nummer omzetten en abonnement stopzetten

  • 5 November 2019
  • 28 reacties
  • 334 keer bekeken

Hi,

 

Ik zit op dit moment in Thailand. Ik heb mijn abonnement kosteloos stop gezet omdat ik ga emigreren. Nou kreeg ik een e-mail dat ik hier over 5 werkdagen bericht over krijg.

 

Ik heb een prepaid van kpn aangeschaft en wil graag dat mijn nummer van mijn abonnement wordt omgezet zodra mijn abonnement wordt stopgezet.  
 

Ik heb geprobeerd het via de telefoon te regelen maar je merkt dat dit een onderwerp is waar ze bij de klantenservice geen idee van hebben. 
 

 

icon

Beste antwoord door Marcia van KPN 21 November 2019, 11:23

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

28 reacties

Reputatie 7
Badge +24

Volgens mij had u uw abonnement dan niet stop moeten zetten. Want als u een abonnement stop zet, dan vervalt het nummer, en kan dat niet meer gebruikt worden.

Mijn abonnement is nog niet stop gezet

Reputatie 7
Badge +30

Beste @Quinc, welkom! Volgens mij moeten we dit gewoon kunnen regelen! Wil jij je forumprofiel aanvullen met je postcode + huisnummer, 06-nummer en evt. klantnummer(s)? Ben je op dit moment nog wel bereikbaar op je abonnement? Ik ga kijken wat ik voor je kan betekenen. 

Ik heb hem aangevuld. Op dit moment heb ik een extra telefoon en daar zit nu mijn prepaid nummer in, ik kan daar natuurlijk nog mijn andere simkaart met mijn abonnement nummer in doen als dat nodig is. 
 

zou fijn zijn, als het lukt om mijn abonnement op te zeggen in verband emigratie en meteen mijn nummer om te kunnen zetten! 

Ik heb hem geprobeerd stop te zetten maar hij is ‘nog niet’ stopgezet

 

 

Reputatie 7
Badge +30

Ze nemen naar aanleiding van deze mail sowieso nog contact op, dus ik denk dat het wel goed gaat komen. Ik maak in ieder geval ook nog een notitie in het systeem dat je je nummer over wilt zetten naar prepaid. Ik twijfel eigenlijk een beetje of daar nog echt een prepaid kaart voor nodig is, maar mijn collega's kunnen je dit sowieso vertellen. Wil je voor de zekerheid ook nog het simkaartnummer van de prepaid sim erbij zetten in je profiel? Dan zet ik die ook in het systeem :-).

Check

Je aansluiting kan (en zal) op je huidige simkaart omgezet worden naar prepaid.

Dus die los aangeschafte prepaid-sim is niet nodig. Dat is nu gewoon een extra nummer. Heb je die laatste trouwens wel geactiveerd in Nederland vóórdat je naar Thailand ging? Anders heb je er daar sowieso niks aan. Een prepaid-sim kan alleen in Nederland geactiveerd worden (dmv eerste gebruik) voordat deze wereldwijd gebruikt kan worden.

Maar de gebruikelijke route is dat je huidige sim (nu abonnement) omgezet wordt naar prepaid. En dan gelijk ook actief is (moet zijn).

We zijn nu 12 dagen na mijn aanvraag verder. Ik kreeg een mail dat ik binnen 5 dagen geholpen zou worden. Ondertussen is er nog niks gebeurd. 
 

Op het moment dat ik ga bellen, zal ik weer iemand aan de lijn krijgen die mij 30 min in de wacht zet en dat ik uiteindelijk nog niemand te spreken krijg.

 

ik wil graag dat dit geregeld wordt want ik betaal nu €100,00 aan een abonnement wat ik niet gebruik.

Reputatie 7
Badge +30

Heel vreemd dat je nog niets gehoord hebt! Kan je de documentatie die je bij het formulier hebt gevoegd, naar mij mailen? Dan stuur ik het door naar de juiste collega's. Ik stuur je een privébericht met de juiste info. 

Reputatie 7
Badge +30

Dank voor je mail! Ik ga er vanuit dat het voldoende is en heb het doorgezet naar de betreffende afdeling. Zodra ik een bevestiging krijg, laat ik het nog even weten. 

Reputatie 7
Badge +30

Ik zie dat er inmiddels verteld is dat het 2 tot 6 weken kan duren voordat het verwerkt is. Daar was ik niet van op de hoogte, sorry! Betekent wel dat het bewijsstuk binnen is en verwerkt gaat worden. Ik sluit dit topic daarom, maar mocht je nog vragen hebben, nu of later, stuur gerust hieronder een bericht. Ik help je er graag verder mee. 

Ik heb gelezen dat je een maand van te voren moet opzeggen. Ik wil wel graag dat ik voor de maand december niet meer hoef te betalen. Nu wordt er opeens 6 weken gezegd. Plus het feit dat ik een mailtje kreeg dat ik binnen 5 werkdagen bericht zou krijgen. Ik vind het erg vreemd dat ik daar nooit wat van gehoord heb.

Reputatie 7
Badge +30

I agree! Leg dat vooral neer bij de collega die contact met jou opneemt hierover. Mochten jullie er niet uitkomen, meld je dan nog even hier. Dan kijk ik daar t.z.t. nog even met je naar. Ik kan een eventuele vergoeding sowieso pas in het systeem zetten als dit allemaal verwerkt is. 

Hallo 

 

ik heb net mijn factuur binnen gekregen waarop staat dat ik €… aan abbonementskosten moet betalen. Ik moet alleen nog voor mijn telefoonskosten betalen. 
 

Kan u er voor zorgen dat de abbonmentskosten uit het bestand worden gehaald? 
 

op een of andere manier lukt het me niet om te bellen met mijn prepaid naar jullie. Vandaar dat ik het vraag via de topic. 
 

graag zou ik ook willen dat mijn nummer wordt overgezet naar mijn prepaid nummer. Die is afgelopen maandag afgesloten 
 

Reputatie 7
Badge +30

Wat een gedoe:rolling_eyes: . Sorry daarvoor! Ik heb het nummer nu herindienst laten stellen en het verzoek ingediend om deze naar prepaid om te laten zetten. Dat kan een paar werkdagen duren. Je zult bericht krijgen dat er een afkoopsom voor de abonnementskosten in rekening gebracht gaat worden, maar dat is natuurlijk niet het geval. Ik hou dit nog even in de gaten en zal dat dan ook crediteren. Ik zie dat je vorige week nog een factuur hebt gekregen: die was al aangemaakt voordat de opzegging in het systeem was gezet. De teveel betaalde abonnementskosten daarvan worden op de volgende factuur in mindering gebracht. 

Oké super dan wacht ik het af!

ik heb inderdaad al een mail ontvangen over het omzetten.

Wordt het nummer over gezet naar mijn oude simkaart of naar mijn nieuwe prepaid kaart

Reputatie 7
Badge +30

Naar de oude sim. Mocht ‘ie het nog niet doen, wil je dan je toestel eens uit en aan zetten?

Ik moet bellen om mijn kaart te activeren. Maar zodra ik alleen al naar jullie gratis nummer probeer te bellen kom ik er niet doorheen, dan krijg ik een Thaise vrouw aan de telefoon (standaard bericht). Alleen praat ze in het Thais dus geen idee waar het over gaat.

Reputatie 7
Badge +30

Voor zover ik kan zien, is de kaart al geactiveerd. Wel zie ik dat je alleen extra tegoed hebt en geen regulier tegoed. Voor het bellen buiten de EU kan je geen gebruik maken van dit extra tegoed. Ik heb 5 euro op jouw nummer gezet, wil je nu eens kijken of je een willekeurig nummer kunt bellen?

Reputatie 7
Badge +30

Is het gelukt met bellen, @Quinc?

Reputatie 7
Badge +30

Ha @Quinc, ik heb al even geen bericht meer van je gezien. Laat je het me weten of ik nog iets voor je kan doen? Hopelijk is het nu allemaal in orde :-).

ik moet nog kijken als het werkt