Beantwoord

Nummer overzetten naar zakelijk abonnement

  • 13 July 2019
  • 9 reacties
  • 161 keer bekeken

Hoi, mijn abbonement loopt in september af. Ik krijg een telefoon van de zaak (ook kpn) en wil mijn huidige opzeggen. Hoe doe ik dat? En is t mogelijk om mijn oude nummer te behouden? Ik heb de nieuwe telefoon en simkaart al in ontvangst genomen en deze is al geactiveerd. Gr marcel

*Admin: titel aangepast i.v.m. vindbaarheid
icon

Beste antwoord door Marina_ 15 July 2019, 10:59

Bekijk origineel

9 reacties

Nummerbehoud

Hoi. Het abonnement loopt sowieso nog door t/m september.
Heb je je nieuwe abo al?????

Dan heb je nu de tijd iedereen je nieuwe nummer te geven. Het oude behouden kan nu niet meer. Ook aanpassen bij instanties (als ING als je die hebt).

Het best kun je ongeveer één maand van te voren je abo opzeggen. I.v.m. de maand opzegtermijn. Dan eindigt 't ook per einddatum.
Ja, ik heb de nieuwe abbonement al. Opzich geen ramp als ik een nieuw nummer heb maar was wel makkelijk geweest natuurlijk.

Maar dat betekent dus dat ik mijn huidige abbo op moet zeggen. Hoe voorkom ik dat mijn oude abbo niet doorloopt na september? Moet ik dit schriftelijk beeindigen of kan dat via de site of telefonisch?

Groet,

Marcel
Bedankt voor het reageren trouwens. 😄
Ik heb 2 x m'n antwoord gewijzigd omdat niet duidelijk was of je het nieuwe abo al hebt en nu blijkt dus van wel.

Nummerbehoud kan bij dezelfde provider alleen i.c.m. verlengen.
Ga je naar een andere provider (niet van toepassing) dan kan dat v.a. 120 dagen voor einddatum geregeld worden. Bij de nieuwe gaat het abo dan lopen per einddatum oude (die dan vanzelf stopt).
Helaas verlies je je huidige nummer. Maar je hebt een overloopperiode om iedereen je nieuwe nummer te geven.

Huidig opzeggen:
Je huidige abonnement zeg je 1 maand tot 120 dagen voor de einddatum op i.v.m. de maand opzegtermijn. Het stopt dan per de datum in september. Dus als dat X september is dan voor X augustus opzeggen.

Voor opzeggen kan je bellen: 0800-0105
Super! Dan weet ik wat ik moet doen. Heel erg bedankt voor uw hulp! Fijne dag!
Reputatie 7
Badge +19
Hoi @Marcel21121985, Welkom op het forum. Peter heeft je al wat input gegeven, maar dit werkt niet in alle gevallen zo. Zodra je abonnement verlengbaar is, is het mogelijk om het middels een contractovername om te zetten naar de bedrijfsnaam en naar een zakelijk abonnement. Met de contractovername registreren we de bedrijfsgegevens en verlengen we direct het abonnement als een Zakelijk Mobiel contract. De verwerking hiervan duurt gemiddeld 2 - 3 weken. In deze periode kun je natuurlijk je abonnement blijven gebruiken zoals je gewend bent. In de meeste gevallen regelt de werkgever dit voor werknemer, maar het kan ook geregeld worden d.m.v. het formulier op deze pagina. Als je er nog vragen over hebt, laat het vooral weten 🙂
Verlengen gelijk met omzetten naar zakelijk gaat 'm niet meer worden, @Marina_ . Het nieuwe abonnement loopt (ook) al.

(ik weet 't. Er is iemand toe aan vakantie. 😄 😃 )
Reputatie 7
Badge +21
Overigens is het nummer 0105 al een tijdje niet meer geldig.
@PeterG had denk ik de slaap nog niet uit en is hard aan vakantie toe😤😋
Je kunt voor alle diensten 0800 0402 gebruiken.
Reputatie 7
Badge +19
En jij hebt vakantie nodig, en jij hebt vakantie nodig, iedereen vakantie!



Maar nu even zonder gekheid! Er zijn ook mogelijkheden rondom het overnemen van een lopend contract naar zakelijk. Bij een contractovername van Mobiele diensten neemt de nieuwe contractant de resterende contractduur van de huidige contractant over. Goed om dit nog eens bespreekbaar te maken met de afdeling zakelijk zelf via 0800-0403 of op ons zakelijk forum.

Reageer