Beantwoord

Nummer weer activeren na overlijden

  • 14 November 2019
  • 6 reacties
  • 614 keer bekeken

Mijn partner is ruim 2 maanden onverwacht overleden, en door iemand van de familie is toen zijn abonnement beƫindigd. Maar nu las ik ergens dat op een gegeven moment de whatsapp berichten worden verwijderd? Als dat zo is, is het dan mogelijk om alsnog een sim only abonnement op dat oude nummer af te sluiten?

icon

Beste antwoord door Lisa 18 November 2019, 16:25

Bekijk origineel

6 reacties

Reputatie 7
Badge +24

Heeft u toegang tot de smartfoon? Kunt u dan niet beter de Whatsapp berichten exporteren? Ik vond dit met google:

https://www.seniorweb.nl/tip/kopie-whatsapp-gesprek-exporteren-naar-mail

Ik heb het zelf nog nooit geprobeerd.

Nee, ik kan op het moment helaas nog niet in de telefoon. Maar dat is het volgende probleem.

Reputatie 7
Badge +24

Nee, ik kan op het moment helaas nog niet in de telefoon. Maar dat is het volgende probleem.

Als je de simkaart eruit haalt ook niet?

Reputatie 7
Badge +17

@Marly69Ā Welkom op ons Forum, Gecondoleerd nog met het verlies van je partner.
Het vrijgeven van een mobiel nummer gebeurt pas na een aantalĀ maanden.

Om het nummer te behouden kun je het volgende doen:

Een prepaid simkaart kopen van KPN vervolgens contact op nemen met onze klantenservice (0800-0402)Ā voor een nummerbehoud verzoek.
Zij overschrijven dan het 06-nummer van de prepaid kaart met het te behouden 06-nummer.

Wij kunnen je helaas niet helpen met het ontgrendelen van een vergrendeld toestel.Ā Wat @Nick83Ā zegt is inderdaad een goede optie. Stop de prepaid simkaartĀ in een ander toestel (als het nummer is overgeschreven). Stel vervolgens Whatsapp in op een toestel die je wel kunt ontgrendelen.

Meestal maakt Whatsapp om de ā€˜zoveelā€™ tijd een back-up van zijn gesprekken (afhankelijk van de toestelinstellingen). Als dit zo is (watĀ niet met zekerheid gezegd kan worden) komen de berichten vanzelf terug die op het toestel stonden.Ā 

Hopelijk ben je hiermee geholpen, veel succes!

Mocht je verder nog vragen hebben dan hoor ik het natuurlijk graag.

Ā 

Ā 

Ā 

Reputatie 7
Badge +17

Ik heb geen reactie meer van je gezien dus ga ik ervan uit dat je vraag is beantwoord. Anders hoor ik het graag!

Ik ben hiermee naar de KPN winkel geweest, maar dit was volgens hen niet mogelijk als ik niet in zijn toestel kan.

Reageer