Beantwoord

Nummer wijzigen mobiel

  • 14 March 2019
  • 4 reacties
  • 188 keer bekeken

Ik gebruikte mijn nummer veel zakelijk, maar heb mijn winkel verkocht dus lijkt een nieuw nummer me fijner.

Hoe kan ik dit doen? En heb ik ook iets te kiezen? Heb ooit mijn huidige nummer gekregen doordat nummer behoud fout ging. Het nummer welke ik nu gebruik vind ik vreselijk en zou graag iets te kiezen hebben.

Groetjes 🙂
icon

Beste antwoord door RBxx 14 March 2019, 16:40

Bekijk origineel

4 reacties

Reputatie 7
Badge +21
Het makkelijkst is bellen naar de klantenservice. Je krijgt dan direct gratis een nieuw nummer.
Of je daarbij iets te kiezen krijgt weet ik niet.
Je oude nummer kun je niet meer terugkrijgen, de keuze is definitief!

De klantenservice is gratis om te bellen via 1200 met je mobiel of 0800-0402 met elke NL telefoon.
Thanks voor je reactie. Ik heb de klantenservice al eens gebeld, maar de keuze is dan erg beperkt. Online leek me makkelijk omdat je dan ook de te kiezen nummers ziet. Ik wacht af 🙂
Helaas is het al zo'n 5 jaar niet meer mogelijk een nummer te kiezen. Dat WAS toen uit 3 nrs.
Tegenwoordig bepaalt de computer welk willekeurige nummer uit de beschikbare je krijgt.
Nummerwijziging is geheel gratis. Je kan het nieuwe nummer niet zelf bepalen zoals vermeld. En het is onherroepelijk; je oude nummer kan niet meer teruggehaald. Dit gaat in quarantaine (meestal 6 maanden) en komt daarna weer 'in de bak' terecht.

Nummerwijziging kan alleen door telefonisch contact met de klantenservice. Ook dat nummer is gratis: 1200.

Info: KPN Faq: nummer wijzigen.
Reputatie 7
Badge +19
Goedemorgen @06jeremy, @RBxx en @PeterG hebben al toegelicht hoe het zit. Ook via een andere kanaal heb je weinig keuze wat betreft een nieuw telefoonnummer. Je nummer wijzigen kan alleen telefonisch of via de chat i.v.m. een verificatie voor de wijziging. Mocht er iets onduidelijk zijn, laat je het dan weten?

Reageer