Beantwoord

Nummerbehoud

• 12 mei 2016
  • 12 reacties
  • 662 keer bekeken

Reputatie 3
Badge +3
Waar o waar kan ik op dit forum mijn gram kwijt over overstappen met nummerbehoud?

icon

Beste antwoord door Adjudant 23 mei 2016, 15:14

Vandaag, omstreeks het middaguur, is de portering voltooid en zit ik met m'n basisabonnement in KPN Compleet.

Het heeft even wat voeten in de aarde gehad, maar het is dan toch gelukt.

Misschien is het een overweging om bij KPN de verschillende afdelingen wat meer op elkaar af te laten stemmen. Dat voorkomt een hoop rumoer en beperkt enorm allerlei redundante info die wordt verzonden per e-mail, chat of anderszins.

: Bedankt!

Bekijk origineel

12 reacties

Reputatie 7
Badge +31
Alle topics worden, ongeacht de rubriek, afgelopen door KPN Webcare.

Als je deze stappen gevolgd hebt mag het niet misgegaan zijn

• Sluit bij een nieuwe provider een contract af en geef aan je nummer mee te willen nemen. Je wordt gevraagd om je tel.nr. én het simkaartnr. van je oude prov. Zeg niet zelf je oude provider op.
  • Nieuwe prov. neemt contact op met oude
  • Zodra bij oude het contract vrij is kan het nummer worden overgenomen. Er is altijd een (opzeg)termijn van 1 maand.
  • Na de maand, en indien contract zonder verplichtingen is, neemt nieuwe provider het nummer over en vervalt je contract bij oude provider. Daar hoef je zelf niets aan te doen. Is zelfs af te raden.
  • De downtime is hooguit 2 uur. Zodra je oude kaart niet meer werkt haal je die eruit en stopt de nieuwe erin.
Reputatie 3
Badge +3
PeterG schreef op 12 mei '16 om 17:40u
Alle topics worden, ongeacht de rubriek, afgelopen door KPN Webcare.

Als je deze stappen gevolgd hebt mag het niet misgegaan zijn

• Sluit bij een nieuwe provider een contract af en geef aan je nummer mee te willen nemen. Je wordt gevraagd om je tel.nr. én het simkaartnr. van je oude prov. Zeg niet zelf je oude provider op.
  • Nieuwe prov. neemt contact op met oude
  • Zodra bij oude het contract vrij is kan het nummer worden overgenomen. Er is altijd een (opzeg)termijn van 1 maand.
  • Na de maand, en indien contract zonder verplichtingen is, neemt nieuwe provider het nummer over en vervalt je contract bij oude provider. Daar hoef je zelf niets aan te doen. Is zelfs af te raden.
  • De downtime is hooguit 2 uur. Zodra je oude kaart niet meer werkt haal je die eruit en stopt de nieuwe erin.

Mooi verhaal. Lekker kort. Maar het werkt kennelijk niet zo....

Ik besluit afgelopen weekend mijn KPN abonnement "Compleet" te maken. Ik bestel dus een SIM en spreek af dat de portering plaatsvindt op 17/5.

Maandag een telefoontje uit Zwolle: uw SIM kan morgen (dinsdag) niet worden afgeleverd omdat we niks aangeleverd hebben gekregen. Er wordt een nieuwe afspraak gemaakt voor levering op woensdag (tussen 15.00 en 18.00 uur). Woensdagochtend een telefoontje: wij willen graag een nieuwe afspraak maken voor de aflevering van uw nieuwe SIM [!]. Mijn reactie is verbluft: gisteren is er een afspraak gemaakt voor vanmiddag! Hoe dan ook, de SIM kan nu weer niet eerder worden afgeleverd dan donderdag tussen 15.00 en 18.00 uur.

Zojuist, 18.03 uur staat de bode bij mij aan de deur en levert de SIM af. Maar vandaag krijg ik eerder op de dag een e-mail van sales@kpnmobiel.nl met o.m. de opmerking:

"Uw mobiele nummer wordt overgezet op: 23-05-2016.
Vanaf deze datum belt u via het netwerk van KPN. Deze datum hebben wij afgesproken met uw huidige mobiele aanbieder. Het kan zijn dat dit een andere datum is dan u zelf hebt aangegeven. De reden is dat uw mobiele nummer pas wordt overgezet nadat de contractduur en/of de opzegtermijn bij uw huidige mobiele aanbieder is afgelopen".

En het bestelnummer van deze gehele transactie is opeens gewijzigd van 136624014 in 136623996.

Ik pak de SIM uit en lees in de begeleidende brief dat de portering zal plaatsvinden op 17/5 (zoals afgesproken). Ondertussen was mijn oude SIM gisteren opeens 'dood'.

Ik heb SIMYO - mijn oude provider - onmiddellijk gesommeerd de SIM weer tot leven te wekken omdat portering nog niet aan de orde was. Dit is overigens een prepaid aansluiting. Men heeft inderdaad de SIM weer tot leven gewekt.

Ondertussen loopt mij mailbox vol met vele e-mails van KPN (12 stuks!) met allerlei dubbele en soms redundante info.

Mensen, dit verdient allemaal geen schoonheidsprijs. Ik heb 0800 0105 aan de lijn gehad, heb gechat met een medewerker en heb een nummer (o5o) gekregen om de mensen van nummerbehoud te bereiken i.v.m. die rare verspringing van porteren van 17/5 naar 23/5.

Maar dan ben je helemaal aan de onduidelijkheid overgeheveld en zij weten ook niet waarom 'SIMYO niet wil meewerken' aan de portering op 17/5.

Waar sta ik nu? Ik heb de nieuwe SIM ontvangen. In de begeleidende brief staat dat de portering plaatsvindt op 17/5; in de laatste e-mail 23/5.

Wie gaat er licht brengen in deze soap? Ik ben bijna geneigd de hele santekraam af te blazen, KPN Compleet te laten voor wat het is en mijn huidige prepaid aansluiting bij SIMYO fijn te behouden!

NOOT: Er is bij SIMYO geen sprake van contractduur of anderszins. Het betreft bij hen immers een prepaid aansluiting!

Reputatie 7
Badge +31
Wat een bizar verloop zeg!

Wat ik wel weet is dat beëindiging van prepaid ook een opzegtermijn van 1 maand heeft. Die gaat in op het moment dan je nieuwe (KPN dus) het verzoek indient voor nummerportering bij Simyo.

Wat er verder mis gaat, zoals dat je bij Simyo nu al afgesloten bent, kan ik niet verklaren. Webcare wellicht.

Reputatie 7
Badge +21
Hoi Adjudant, wat een verhaal! Heel vervelend dat dit allemaal zo gelopen is. Ik kan me voorstellen dat je op dit moment wilt weten wat de precieze situatie is. Stuur een reactie op m'n privébericht en ik verschaf je duidelijkheid!

Reputatie 3
Badge +3
Koen schreef op 13 mei '16 om 13:53u
Hoi Adjudant, wat een verhaal! Heel vervelend dat dit allemaal zo gelopen is. Ik kan me voorstellen dat je op dit moment wilt weten wat de precieze situatie is. Stuur een reactie op m'n privébericht en ik verschaf je duidelijkheid!

Na de privé berichten even een update: ik heb je nogmaals een privé bericht gestuurd. Portering heeft vandaag (nog) niet plaatsgevonden!

Reputatie 3
Badge +3
Adjudant schreef op 17 mei '16 om 19:48u
Koen schreef op 13 mei '16 om 13:53uHoi Adjudant, wat een verhaal! Heel vervelend dat dit allemaal zo gelopen is. Ik kan me voorstellen dat je op dit moment wilt weten wat de precieze situatie is. Stuur een reactie op m'n privébericht en ik verschaf je duidelijkheid!

Na de privé berichten even een update: ik heb je nogmaals een privé bericht gestuurd. Portering heeft vandaag (nog) niet plaatsgevonden!

De soap gaat door: zojuist krijg ik een SMS van KPN "Beste klant, uw telefoonnummer komt niet in aanmerking voor KPN Compleet.....".

Wat dit nu weer voor onzin is weet ik niet, maar het wordt zwaar irritant. Ik neig er steeds meer naar de hele zaak maar af te blazen!

Reputatie 3
Badge +3
Met draadje http://forum.kpn.com/t5/Overige-KPN-Diensten/Nummerbehoud/td-p/416337 uitte ik mijn ongenoegen m.b.t. nummerbehoud bij overstap naar KPN Compleet.

De saop gaat verder: portering heeft niet plaatsgevonden op de afgesproken datum (17/5) hoewel voor mij had uitgezocht dat dit wel ging gebeuren.

Hedenochtend 18/5 krijg ik een SMS van KPN met onzinnige info dat mijn overstap niet aan de voorwaarden zou voldoen????

Ik denk er steeds harder over om die hele uitbreiding van mijn abonnement naar Compleet af te blazen!

Mensen, mensen, wat een vertoning.

Admin: bericht samengevoegd. 

Reputatie 7
Badge +21
vanwege vrije tijd nu pas een reactie! Balen dat het nu weer misgaat. Per privébericht heb ik je verder inhoudelijk geïnformeerd over de situatie!

Reputatie 3
Badge +3
Koen schreef op 20 mei '16 om 14:12u
@Adjudant vanwege vrije tijd nu pas een reactie! Balen dat het nu weer misgaat. Per privébericht heb ik je verder inhoudelijk geïnformeerd over de situatie!

PB verzonden!

Reputatie 3
Badge +3
Vandaag, omstreeks het middaguur, is de portering voltooid en zit ik met m'n basisabonnement in KPN Compleet.

Het heeft even wat voeten in de aarde gehad, maar het is dan toch gelukt.

Misschien is het een overweging om bij KPN de verschillende afdelingen wat meer op elkaar af te laten stemmen. Dat voorkomt een hoop rumoer en beperkt enorm allerlei redundante info die wordt verzonden per e-mail, chat of anderszins.

: Bedankt!

Ik heb ook zo`n geval. Ik ga over naar KPN mobiel met nummerbehoud. Dat gaat 8 augustus in. Krijg ik van daag een mail dat ik een nieuw nummer krijg .Mijn oude nummer kan niet mee . Dat was een van de voorwaarde bij de overstap. !!!
Hoe kan ik de overstap annuleren ?
Reputatie 7
Badge +28
Hoi Ad, welkom op het forum! Werd er ook een reden gegeven bij het weigeren van het nummerbehoud? Meestal betekent dit dat er bij het doorgeven van het simkaartnummer een foutje is gemaakt. Als dan de juiste gegevens alsnog worden doorgegeven kan het nummerbehoud vaak nog wel.

Annuleren kan binnen 14 dagen na levering. Dat is in jouw geval 8 augustus, dus je kunt nog ruim annuleren als nummerbehoud toch echt niet kan. Je krijgt een privébericht van me. Reageer daarop met je gegevens, dan kijk ik met je mee wat er aan de hand is.

Reageer