Beantwoord

nummerbehoud

  • 18 August 2019
  • 7 reacties
  • 1087 keer bekeken

vandaag overgestapt naar KPN, mijn vriendin heeft alles geregeld en zegt dat ze nummerbehoud heeft aangeklikt, ik heb inmiddels de simkaart geïnstalleerd maar nu blijk ik een ander nummer te hebben. Is dit tijdelijk? Of is er iets mis gegaan?
icon

Beste antwoord door Joran 20 August 2019, 20:53

Bekijk origineel

7 reacties

Badge +19
Ongetwijfeld heb je een bevestiging per mail ontvangen. Kijk daar even op of er nummerbehoud is aangevraagd.
Reputatie 7
Badge +28
Welkom Jordy! Wat Joep zegt klopt inderdaad. In de bevestiging staat of je een nieuw nummer krijgt of een bestaand nummer meeneemt. Mocht dat mis zijn gegaan kunnen we nummerbehoud ook achteraf aanvragen. Je nummer raak je dus niet kwijt. Omdat je een bevestigings sms krijgt (ter verificatie) raad ik je aan daarvoor telefonisch contact op te nemen of dit in de KPN winkel te regelen. Dan kunnen we het direct rechtzetten.

Als je nog verdere vragen hebt, of als je tegen problemen aanloopt, laat het weten. Dan zoek ik dit verder uit.
Beste Joran en Joep, ik heb inmiddels telefonisch contact gehad met KPN zelf. Ik heb 18 september mijn eigen nummer terug. Er is blijkbaar wat fout gegaan bij KPN maar ze konden het nog regelen dat ik mijn nummer terug krijg. Probleem opgelost
Reputatie 7
Badge +28
Top! Jammer dat het nog even duurt maar fijn dat het wordt rechtgezet 🙂
Reputatie 1
Badge
Zojuist een SIM-Only abo besteld, en ik meende dat ik nummerbehoud had aangevraagd, maar volgens het bevestigingsmailtje dus niet 😞. Kan best een fout van mezelf geweest zijn. Wat is nu handig? Mijn andere abo is bij Telfort... Is het nu handiger te wachten tot de SIM-kaart van KPN binnenkomt en dan contact opnemen over het nummerbehoud? En dan pas het Telfort-abo op te zeggen? Ik wil niet het risico lopen dat ik mijn oude nummer kwijt raak.

groet,

Rob
Reputatie 7
Badge +28
Hey @Rob Deventer, beter om even een nieuw topic aan te maken in de toekomst. In dit geval was ik ziek, mijn collega's zien niet direct als er een nieuw bericht wordt geplaatst in "mijn" topic😥. Een klein nadeel van de manier waarop wij werken.

Er zijn twee opties; de aanvraag annuleren en opnieuw indienen, of het nummerbehoud achteraf doen. Als de bestelling net is ingediend is de eerste optie verreweg de snelste. Het moet heel gek lopen als je het oude nummer kwijtraakt, die wordt een paar maanden onder jouw gegevens vastgehouden. Omdat we inmiddels een week verder zijn ben ik benieuwd of dit al is opgelost. Heb je al op een andere manier contact opgenomen of kan ik je hier nog mee helpen?
Reputatie 1
Badge
Joran,
Bedankt voor het antwoord. Ik heb optie twee gekozen op aanraden van de telefonische helpdesk. Vriendelijke groet, Rob

Reageer