Beantwoord

Nummerbehoud bij contractovernamen

• 4 januari 2018
  • 4 reacties
  • 150 keer bekeken

Hoi,

Momenteel heb ik een abonnement bij KPN die ik graag wil overdragen aan mijn moeder. Dit omdat ik via het werk een zakelijk contract heb gekregen.

Nu is mijn vraag, is het mogelijk dat zij mijn contract overneemt en hierbij haar eigen nummer behoud? Ze zit momenteel ook al bij KPN.

Alvast bedankt 😉
icon

Beste antwoord door PeterG 4 januari 2018, 16:24

Nee, dat is niet mogelijk.
Je draagt het hele abonnement incl. nummer over dat kan niet anders. En als je moeder dat gaat gebruiken heeft ze jouw nummer. (Haar eigen abonnement kan ze dan opzeggen indien de contracttermijn dat toelaat).

Zowel jij als je moeder kunnen dan niet eigen nummer houden.
Nummerportatie kan alleen náár een niéuw abonnement; niet naar een bestaand abonnement.

Nummerbehoud van kpn naar kpn kan alleen i.c.m. verlengen.

Een nummer is niet overdraagbaar van ene naar andere abonnement.
Bekijk origineel

4 reacties

Reputatie 7
Nee, dat is niet mogelijk.
Je draagt het hele abonnement incl. nummer over dat kan niet anders. En als je moeder dat gaat gebruiken heeft ze jouw nummer. (Haar eigen abonnement kan ze dan opzeggen indien de contracttermijn dat toelaat).

Zowel jij als je moeder kunnen dan niet eigen nummer houden.
Nummerportatie kan alleen náár een niéuw abonnement; niet naar een bestaand abonnement.

Nummerbehoud van kpn naar kpn kan alleen i.c.m. verlengen.

Een nummer is niet overdraagbaar van ene naar andere abonnement.
Hoi PeterG,

Bedankt voor jouw duidelijke reactie. Het is me nu duidelijk dat wij dan beiden een nieuw nummer zouden krijgen, wat voor ons dan ook geen probleem is. Is het wel mogelijk dat ik, op het abonnement wat ik dan ga overdragen, een nieuw nummer aanvraag voordat deze overgenomen wordt?
Reputatie 7
Precies. Je moeder krijgt dan, als ze jouw huidige contract krijgt, ook je huidige nummer.
Tenzij . . .
Je kunt inderdaad voordat je het overdraagt het nummer laten wijzigen. Er rolt dan een willekeurig ongebruikt nummer 'uit de bak'. Daar kan niemand invloed op uit oefenen.
Nummerwijziging is bij KPN onherroepelijk, gratis en per direct (snelst is via KS 0800-0105; gratis nummer)

Je moeder zou dan haar huidige contract én nummer, kunnen opzeggen. Indien ze al over haar contractperiode is. Ze gaat dan verder met jouw abonnement, maar met een nieuw nummer.

Ze kan natuurlijk ook je huidige nummer erbij gebruiken. (handig voor mensen die je nieuwe nummer nog niet hebben 😉 )
Reputatie 7
Badge +19
Hallo Glennvds! Volgens mij heeft Peter je vraag perfect beantwoord. Als er nog iets is dat ik voor je kan doen dan hoor ik graag.

Reageer