Beantwoord

Nummerbehoud bij overstap maar abonnement op andere naam

• 12 september 2016
  • 5 reacties
  • 2289 keer bekeken

Ik ben van plan binnenkort over te stappen van Vodafone naar KPN met nummerbehoud. Nu staat het Vodafone contract niet op mijn eigen naam en wil ik het contract bij KPN wel op mijn eigen naam zetten. Kan ik bij het nieuwe contract bij KPN mijn eigen gegevens invullen met nummerbehoud, dus andere gegevens dan er bij het Vodafone contract staan ingevuld? Heb al gekeken op verschillende forums en daar worden verschillende antwoorden gegeven.
icon

Beste antwoord door Joran 13 september 2016, 18:53

Welkom op het forum Meikel! En binnenkort hopelijk bij KPN ;)

Voor nummerbehoud moet het contract inderdaad op dezelfde naam staan. Wij sturen een verzoek naar Vodafone om het nummer vrij te geven op een bepaalde datum. Zij controleren of de gegevens overeen komen met wat wij hebben doorgegeven. Als dat niet het geval is wordt het verzoek waarschijnlijk afgewezen.

Het handigst lijkt me om nu een contractovername uit te voeren bij Vodafone. Wanneer je daarna overstapt naar KPN komen alle gegevens overeen en is nummerbehoud geen probleem.

Update: het is al even niet meer nodig om het contract op dezelfde naam te hebben. Er hoeft dus geen contractovername plaats te vinden.

Bekijk origineel

5 reacties

Reputatie 7
Badge +12
Leuk dat je over wilt stappen naar KPN! Persoonlijk zou ik met de huidige gegevens overstappen naar KPN, en vervolgens het abonnement over laten zetten op jouw naam. Dit kan je in een KPN winkel doen. Hierdoor heb je de minste kans op fouten gedurende dit proces.

Als je dit niet wilt, of als dit niet mogelijk is, dan zou ik even het berichtje van webcare afwachten. Misschien dat zij dit in één keer voor je kunnen regelen.

Fijne tijd bij KPN!
Reputatie 7
Badge +30
Voor nummerbehoud hoor je dezelfde gegevens te gebruiken als die je nu gebruikt. Maar het komt wel eens voor dat nummerbehoud ook goedgekeurd wordt met verschillende gegevens.
Reputatie 7
Badge +28

Welkom op het forum Meikel! En binnenkort hopelijk bij KPN ;)

[s]Voor nummerbehoud moet het contract inderdaad op dezelfde naam staan. Wij sturen een verzoek naar Vodafone om het nummer vrij te geven op een bepaalde datum. Zij controleren of de gegevens overeen komen met wat wij hebben doorgegeven. Als dat niet het geval is wordt het verzoek waarschijnlijk afgewezen.

Het handigst lijkt me om nu een contractovername uit te voeren bij Vodafone. Wanneer je daarna overstapt naar KPN komen alle gegevens overeen en is nummerbehoud geen probleem.[/s]

Update: het is al even niet meer nodig om het contract op dezelfde naam te hebben. Er hoeft dus geen contractovername plaats te vinden.

Het antwoord van Joran klopt niet meer en kan hierdoor voor verwarring zorgen.

Aan de latende provider wordt alleen het mobiele nummer en evt klantnummer doorgegeven ter controle. NAW gegevens worden niet gedeeld. Overname is daarom niet nodig.

Reputatie 7
Badge +28

Dank, @daanm!

Reageer