Nummerbehoud en contractovername

• 18 mei 2015
  • 5 reacties
  • 2162 keer bekeken

Ik heb een vraag over het nummerbehoud bij contractovername. Is dit überhaupt mogelijk en zo ja, geschiedt het nummerbehoud gelijktijdig met de contractovername, of pas nadat de contractovername definitief rond is?

5 reacties

Reputatie 3
Badge
Voor het aanvragen van een contractovername van een privé mobiel abonnement moeten beide partijen (zowel huidige als nieuwe contractant) naar een kpn winkel.

• Vergeet niet je bankpas en legitimatiebewijs mee te nemen (paspoort, rijbewijs of je identiteitsbewijs). Zowel de oude als nieuwe contractant moet € 0,01 pinnen.  Dit als extra verificatie of de juiste oude en nieuwe contractant in de winkel staan.
  • Als het om een contractovername als gevolg van een overlijden gaat, neem dan een kopie van de akte van overlijden mee.
Bij het indienen van het verzoek ontvangen beide contractanten per e-mail een kopie van het overnamecontract. Indien gewenst kan het contract geprint worden. Een contractovername is gratis..

Het verwerken van de contractovername duurt ongeveer 5 werkdagen na het indienen van het verzoek in de winkel.

Na een contractovername wordt de rekening gesplitst. De oude contractant krijgt een slotrekening met het verbruik en abonnementsbedrag tot en met de dag van overname. Ook kortingen worden meegenomen.

Het telefoonnummer wordt ook overgenomen. Je kunt later alsnog een nieuw nummer kiezen, door te bellen met de klantenservice. Dit is gratis.

Ik hoop dat dit de oplossing is voor jou

Reputatie 7
Badge +27
Beste Lotje24,

Welkom op het forum! Begrijp ik goed dat je een nummer wat al bij KPN is, over wilt nemen op een andere naam, maar nog steeds bij KPN? In dat geval neem je automatisch het nummer mee en hoef je dit niet apart aan te vragen.

Als je een ander nummer wenst, kan je inderdaad, zoals Marshall aangeeft, de klantenservice bellen en een ander nummer vragen. Dit doe je dan nadat de contractovername verwerkt is. Heb je hiermee voldoende informatie?

Zowel Marcia als Marshall bedankt voor jullie reacties.

Ik zal proberen mijn vraag te concretiseren aan de hand van een voorbeeld.

A heeft een abonnement lopen bij KPN. B heeft een nummer bij een andere provider.

B wil het contract overnemen van A, maar wil het liefst zijn eigen nummer behouden.

Uit het verhaal van Marshall begrijp ik dat wanneer A & B samen naar een KPN winkel gaan, de contractovername in orde kunnen maken.

De vraag is dan hoe B zijn nummer kan behouden? Gebeurt dit gelijktijdig met de contractovername of pas nadien?

Groet

Lotje

Reputatie 3
Badge
Oei... Da's een lastige. Als ik me niet vergis is het niet mogelijk wat je schets. Om het nummer "eigendom" is van je huidige provider en dan zou dat geporteerd moet worden. Dus als je overstapt naar een andere provider zou het wel kunnen. Maar niet als A het contract van B wilt overnemen en A gelijktijdig zijn nummer wil meenemen.

Reputatie 7
Badge +27
Goedemorgen Lotje,

Ingewikkelde constructie! Dit is dan helaas, zoals Marshall al aangeeft, ook niet mogelijk. B kan zijn nummer over laten zetten naar KPN, maar het is niet mogelijk om een bestaand 06-nummer op een ander bestaand abonnement te zetten. Het is wel mogelijk om het contract van A op de naam van B te zetten en er dan een heel nieuw nummer aan te koppelen, maar dan heeft B nog steeds zijn eigen nummer niet. Hopelijk heb ik je voldoende kunnen informeren. 

Reageer