Beantwoord

Nummerbehoud: uitporteren mobiele nummer mislukt

• 24 juli 2018
  • 3 reacties
  • 168 keer bekeken

Hallo,

Gisteren ben ik overgestapt van KPN naar Telfort. Vandaag kreeg ik bericht dat het nummerbehoud niet kon worden uitgevoerd omdat mijn mobiele nummer bij jullie niet actief zou zijn. Ik heb via de chat contact gehad met een medewerker, en hij zei dat er geen uitportering in het systeem staat. Hij zei ook nog dat er een storing is in het mobiele systeem is waardoor in- en uitporteringen vertraging op lopen en/of mislukken. Op het forum zag ik in een topic van twee maanden geleden dat er toen ook al een storing in dit systeem was. Hoe kan ik mijn nummer zo snel mogelijk over laten zetten? Ik kreeg via de chat het advies om het even af te wachten, maar als ik het zo lees op het forum schiet je daar weinig mee op.

Alvast bedankt.
icon

Beste antwoord door Joran 30 juli 2018, 16:13

Hoi Juliette, ik heb even gewacht omdat ik je topic op het Telfort forum zag. Ik zie de uitportering inmiddels ook bij KPN terug, op de 27e wordt het nummer overgezet. Jammer dat het wat moeizaam ging maar het is nu goed geregeld 🙂
Bekijk origineel

3 reacties

Reputatie 7
Badge +28
Dag Juliette, flink balen dit. Ik heb je gegevens nog van een tijd terug. Er is inderdaad geen portering zichtbaar. Het abonnement loopt nog steeds bij KPN. Mijn collega heeft je als het goed is gevraagd contact op te nemen met Telfort, heb je dat nog gedaan? Er zal een nieuw overstapverzoek moeten worden ingediend. Hoewel we onder dezelfde paraplu vallen kan ik geen nieuwe aanvraag indienen voor Telfort. Je kunt het ook gerust even navragen op het Telfort forum of via de chat. Het komt goed maar het zal wel iets langer duren, excuses daarvoor!
Dat heb ik zeker gedaan, en ook met mobiel.nl. Er is ook een nieuw overstapverzoek ingediend via mobiel.nl, maar tot nu toe zonder succes. Bij Telfort heb ik ook een bericht op het forum geplaatst. Via mobiel.nl heb ik gehoord dat het porteren blijkbaar foutmeldingen geeft, maar dat het nummer porteerbaar zou moeten zijn. Zowel jullie als Telfort kunnen niet aangeven waar de foutneldingen aan liggen. Wat nu?

Mocht het relevant zijn: mijn contract was ooit zakelijk, door jullie van Hi overgenomen, en het heeft op een andere naam gestaan.
Reputatie 7
Badge +28
Hoi Juliette, ik heb even gewacht omdat ik je topic op het Telfort forum zag. Ik zie de uitportering inmiddels ook bij KPN terug, op de 27e wordt het nummer overgezet. Jammer dat het wat moeizaam ging maar het is nu goed geregeld 🙂

Reageer