Beantwoord

Nummerportering is niet goed gegaan

• 25 september 2017
  • 6 reacties
  • 272 keer bekeken

Beste KPN,

- nummer portering is niet goed gegaan bij mijn nieuwe provider.
- aangezien het abonement bij kpn is afgelopen kunnen ze dit nu niet meer uitvoeren

Kunnen jullie aub het nummer beschikbaar stellen voor portering? nu ben ik namelijk het nummer 'kwijt' dat ik al jaren gebruik en overal mee geregistreerd ben.

Ik hoop dat jullie mij beter kunnen helpen dan mijn nieuwe provider
icon

Beste antwoord door Marcia_ 26 september 2017, 16:27

Bedankt voor het sturen van je gegevens! Ik heb helaas slecht nieuws voor je 😞. Het nummer is bij KPN al langer dan 30 dagen beëindigd. Dat betekent dat ik hem niet meer terug kan halen. Weet je zeker dat het nummer niet overgezet is naar je huidige provider? In dat geval is het nummer weer terug in de 'grote bak' en we kunnen hem dan niet handmatig eruit halen. Hij wordt dus dan automatisch toegekend aan een nieuw abonnement.
Bekijk origineel

6 reacties

Reputatie 7
Badge +30
Heb je je abonnement zelf opgezegd of heeft je nieuwe provider dat gedaan?
Reputatie 7
Badge +31
Procedure overstappen met nummerbehoud:
1. Vraag een nieuw abonnement aan bij je nieuwe provider en geef daarbij aan dat je je nummer bij je oude provider wilt overnemen.
2. Je nieuwe provider verzoekt bij je oude tot overname van het nummer. Als het 60 dagen of minder is dan de einddatum zal de oude hier mee moeten instemmen.
3. Je nieuwe provider zorgt voor beëindiging van het abonnement bij je oude provider!
4. Zodra je oude abonnement is stopgezet werkt binnen 4 uur je nieuwe.

Hopelijk heb je het zo gedaan anders . . .
Heb je je abonnement zelf opgezegd of heeft je nieuwe provider dat gedaan? deze liep af en heb 1 maand er voor een sim bij een andere provider aan gevraagd met nummerbehoud. Deze heeft toen bevestigd dat dit goed ging er bevestiging van nummerbehoud verstuurd... Maar dit is niet gebeurd, veel contact gehad met m'n nieuwe provider, tot 3x toe een bevestiging dat het "dit keer wel goed verwerkt wordt" , maar dus helaas zonder succes. De 60 dgn zijn al voorbij, dus nu krijg ik de mededeling dat ze niks meer voor mij kunnen doen.
Ik hoop dus dat Kpn mijn nummer nog opnieuw beschikbaar kan stellen. Of evt kan koppelen aan een specifieke sim. Eventuele kosten ga ik dan proberen te verhalen bij mijn nieuwe provider.
Ik zit@ nu met m'n handen in het haar.
Procedure overstappen met nummerbehoud:
1. Vraag een nieuw abonnement aan bij je nieuwe provider en geef daarbij aan dat je je nummer bij je oude provider wilt overnemen.
2. Je nieuwe provider verzoekt bij je oude tot overname van het nummer. Als het 60 dagen of minder is dan de einddatum zal de oude hier mee moeten instemmen.
3. Je nieuwe provider zorgt voor beëindiging van het abonnement bij je oude provider!
4. Zodra je oude abonnement is stopgezet werkt binnen 4 uur je nieuwe.

Hopelijk heb je het zo gedaan anders . . .
bedankt voor uw reactie! (helaas zijn de 60 dgn al om, zie mijn antwoord op de andere Reactie)
Reputatie 7
Badge +28
Hallo @Steffiek, welkom op ons forum! Dit klinkt heel vervelend en ik ga zeker mijn best voor je doen. Vermoedelijk heeft het porteren langer dan 1 maand geduurd en is daarom je nummer gedeactiveerd bij ons. Wil je reageren op mijn privébericht ? Dan ga ik voor je aan de slag.
Reputatie 7
Badge +28
Bedankt voor het sturen van je gegevens! Ik heb helaas slecht nieuws voor je 😞. Het nummer is bij KPN al langer dan 30 dagen beëindigd. Dat betekent dat ik hem niet meer terug kan halen. Weet je zeker dat het nummer niet overgezet is naar je huidige provider? In dat geval is het nummer weer terug in de 'grote bak' en we kunnen hem dan niet handmatig eruit halen. Hij wordt dus dan automatisch toegekend aan een nieuw abonnement.

Reageer