Beantwoord

Nummerweergave aanzetten

  • 28 July 2019
  • 12 reacties
  • 3364 keer bekeken

Hoe kan ik mijn nummerweergave weer aan zetten wat ik vermoed dat ze die bij de kpn winkel uit hebben gezet
icon

Beste antwoord door Alex van KPN 28 July 2019, 18:06

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

12 reacties

Reputatie 7
Badge +24
Hoi Vrum, welkom op het forum.

Gaat dit over je mobiele nummer of om je vaste lijn? En gaat het om de uitgaande nummerweergave? Dat houdt dus in dat andere mensen kunnen zien dat jij belt. Of juist erom dat jij zelf niet kunt zien wie er belt

Zou je je profiel willen aanvullen met alle relevante gegevens en mij een seintje willen geven als je dit hebt gedaan?

Ik hoor graag van je.
Reputatie 7
Badge +24
Vrum, ik heb helaas geen reactie meer van je gehad. Laat me gerust weten of ik alsnog iets voor je kan doen.
Ik wil ook graag nummervermelding aan hebben, mijn lijn is onlangs van ISDN naar normaal gegaan en nu werkt het niet meer.
Vaste lijn en extra kosten, dat is mij bekend.
H. groet,
El Greco
Hallo, @El Greco

Heb je nu een gewone analoge lijn? Daarop kun je als extra abonnement nummerweergave nemen (dat jij de beller ziet). Dat kost € 2,50 (incl. BTW) per maand extra. Je kunt het laten activeren door te bellen met 0800-0402.
Je moet wel toestellen hebben die DTMF-nummerweergave ondersteunen. KPN is de enige die dat heeft. De andere providers hebben FSK-nummerweergave.
Gigasets met M101 in het nummer onderop de basis hebben het beide.

Ook kan een moderator v.h. forum dit voor je in orde maken. Heb je daarvoor je gegevens al ingevuld op het forumprofiel?

Andersom werkt het standaard. Anderen zien jouw nummer als je hen belt.
Bedankt Peter,
Profoon PDX508 heb ik en Philips Magic Prima fax/tel en Siemens gigaset E450.
Met ISDN had ik hierop wél nummerweergave.
Ik neem aan dat dit ook werkte met DTMF?
Gegevens invullen lukt niet omdat ik geen direct internet via de KPN heb, wel met een omweg via Sollie.
Wat nu?
el greco
Reputatie 7
Badge +24
Hi El Greco, welkom bij ons op het forum.

Het makkelijkste in dit geval is om te bellen met 0800 0402, dit in verband met een verificatie die moet worden gedaan bij het aanzetten van de nummerweergave. Niet zozeer om de weergave maar omdat het om een betaalde dienst betreft waarbij die afdeling de contract moet hebben gesproken.

Mocht dat echt niet lukken, zal ik het met een omweg proberen aan te zetten. Zou je mij in dat geval een privébericht willen sturen met daarin de naam van de contractant, het telefoonnummer, het adres van de aansluiting en de laatste 4 cijfers van je bankrekening?
Bedankt Peter,
Profoon PDX508 heb ik en Philips Magic Prima fax/tel en Siemens gigaset E450.
Met ISDN had ik hierop wél nummerweergave.
Ik neem aan dat dit ook werkte met DTMF?

Ja, maar ik neem aan ander basisstation. Bij ISDN een Homevox (I t/m V ofzo).
Nummerweergave is afh. van het basisstation* én bij een ouderwetse analoge telefoonaansluiting ook van het extra abo 'nummerweergave'.

*Gigaset moet dus M101 in het typenummer hebben. Bij andere merken ben ik niet op de hoogte van ondersteuning DTMF/FSK of alleen FSK. Basis met alleen FSK zal geen nummers tonen op de handset als je gebeld wordt.

@Alex_P
zie net dat de vraag w.b. El Greco onder de verkeerde rubriek staat. Beter afsplitsen v.a. hier naar "vast bellen".
Bedankt Alex,
Ik heb, zo ver ik weet, geen basisstation, gewoon direct doorverbonden uit de meterkast met deze toestellen. Ik vind het eerlijk gezegd ingewikkeld en onbegrijpelijk en loop nu vast.
Jammer!
Deze rubriek is toch ook"vast bellen"?
Nee, dit is "mobiele abonnementen". Zie ook direct achter forum.kpn.com/mobiele-abonnementen/....

Die Gigaset E450 is er een met basis (waarop je ook de handset laadt) én een handset. Het lijkt me dus dat je wel een basisstation hebt. Daar onderop moet M101 in het typenummer staan. Alleen dan is ie geschikt voor de nummerweergave bij KPN (DTMF).

Basis heeft 2 kabeltjes. Een v.d. stroomadapter en één voor verbinding met het telefoonnet (RJ11 klikstekkertjes).

Is je telefoon aangesloten op het modem? Of heb je een analoge telefoonlijn?
Op het modem: de nummerweergave zit er standaard bij. Zie je geen nummers op je display dan zit er mogelijk iets tussen (bv zo'n 'splitter' met ledje ofzo) die het niet doorlaat.
Het kan ook nog dat nummerweergave v.h. modem defect is. Welke Experiabox heb je?
Dag Peter,
Dank voor je reactie.
Nu begrijp ik het, ik heb dus vaste analoge lijn met één Gigaset basisstation en één toestel.
En daar is géén M101 te zien, dus nu weet ik de oorzaak.
De Profoon PDX508 gaf altijd (bij ISDN) wél het nummer weer en daar staat in het typenummer ook geen M101
Bij die zal het anders zijn wellicht.
Als je het weet graag reactie, daar kom ik dan verder mee.
Ronald
Een nieuw Gigasetje kopen is goedkoper en minder omslachtig dan een DTMF -> FSK converter.

Als er bij een Gigaset geen M101 in het (langere) typenummer voorkomt dan werkt de nummerweergave op KPN niet.
Het is zelfs een dubbele aanduiding, want dan staat er ook nog "Analoge telefoonlijn in NL" onderop de basis. Dus én M101 en die tekst.
Voorbeeld: S84763-S3876-M101-11
Staat dat onder jouw basis niet dan gaat de nummerweergave op KPN dus niet werken op je telefoon.

Hoe het bij andere merken (Panasonic, Philips, Profoon, e.d.) herkenbaar is ben ik niet van op de hoogte.

⚠️Verder is het zo dat je op een analoge aansluiting (POTS) apart nummerweergave moet nemen.
➡️Zit je telefoon in de phonepoort van je Experiabox dan werkt nummerweergave op de lijn sowieso. Met een geschikt 😉 toestel.

PDX508 bestaat volgens Google niet. Mogelijk is dat een ISDN basisstation? Daar werkt(e) de nummerweergave idd ook standaard, op basis van DTMF, net als via de Experiabox.

Je zegt nu een POTS lijn te hebben (op de PTT aansluiting alleen telefoon, geen internet).
Dan zijn er 2 voorwaarden:
A. je hebt het extra nummerweergave abonnement à € 2,50
B. je hebt een voor DTMF-nummerweergave geschikt toestel (basis)
als aan deze 2 is voldaan zal je de nummers v.d. bellers zien. En van die in je toestel de naam.
Beste Peter,
Sorry, ik bedoelde PDX2508.
Ik denk dat ik er nu uit ben want de KPN nog maar eens gebeld die toegezegd hadden nummeerweergave aan te zetten, maar achteraf dat niet hadden gedaan.
Nu zou ik het wel moeten gaan zien.
Op dit moment nog niet, duurt w.s. even.
Zo niet dan kom ik graag nog eens terug.
heel erg bedankt voor uw uitgebreide en adequate antwoorden!
Ronald