Beantwoord

Nummerweergave (CLIR) werkt niet

  • 12 July 2019
  • 7 reacties
  • 993 keer bekeken

Op mijn Android telefoon heb ik een app (Prefixer) die ervoor zorgt dat bij bellen van nummers die in mijn contacten staan, mijn nummer wordt weergegeven bij degene die gebeld wordt. De algemene instelling is anoniem bellen. Dat werkte op mijn vorige abonnement (bij Vodafone) prima.

Sinds kort ben ik via mijn werk over naar een KPN abonnement. Nu wordt mijn nummer niet meer weergegeven als ik een nummer uit mijn contacten bel.

Als ik handmatig het nummer invoer, en daar *31# voor zet om voor dat gesprek de nummerweergave in te schakelen, krijg ik de melding dat het nummer niet in gebruik is.

Waarom werkt *31# niet bij KPN? Dit is toch een algemene code voor GSM netwerken.
Hoe kan ik op het KPN netwerk hetzelfde effect bereiken?
icon

Beste antwoord door Anonymous 12 July 2019, 16:06

Bekijk origineel

7 reacties

Hallo @GeorgeIV , binnen je telefoon kun je bij telefooninstellingen bij beller-id kiezen voor netwerkstandaard, nummer verbergen of nummer weergeven.
Als je het laatste kiest wordt je nummer altijd weergegeven en heb je de aparte app niet nodig.
Bij eenmalig anoniem bellen geef je voor het nummer #31# in.
Eenmalig wèl meezenden: *31# voor het nummer ingeven.
dus #31#061234567890 nummer eenmalig anoniem
bij *31#061234567890 nummer eenmalig weergeven
Hallo @Jan-D, zoals je het beschrijft werkte het bij Vodafone. Omdat ik niet met de hand de codes wil invoeren (gaat ook niet samen met bellen via contactenlijst) gebruikte ik de Prefixer app (die functionaliteit biedt die ooit op mijn Windows Mobile smartphone standaard was). Dat werkte prima.

De instelling voor beller-id staat op nummer verbergen. Voor bellen naar nummers van mijn contacten wil ik het nummer wel weergeven. Daar zorgde de app voor, totdat ik overstapte naar KPN. Die plaatst *31# voor nummers die in mijn contacten voorkomen.

Voor eenmalig nummer meezenden *31# met de hand voor het nummer plaatsen werkt ook niet Ik heb getest door naar mijn eigen vaste nummer te bellen. Daar verschijnt "Anoniem". In de telefoon-app van mijn smartphone staat het gebelde nummer, maar dan zonder *31#.

Dus het blijft een raadsel waarom dit wel werkte bij Vodafone, maar niet meer sinds de overstap naar KPN.
Hallo @GeorgeIV , ik kan je dan helaas niet verder helpen dan door te adviseren zelf even met KPN te bellen.
Succes.
Reputatie 7
Badge +19
Hoi @GeorgeIV, Welkom op het forum. Begrijpelijk dat je jouw vraag stelt aan ons, aangezien de app Prefixer wel werkte met een abonnement bij Vodafone. Het is alleen een app die wij niet ondersteunen en geen kennis over hebben. Daarom is het lastig om te achterhalen waar dit aan ligt. Heb je de app al eens helemaal van je telefoon verwijderd, opnieuw gedownload en ingesteld? Misschien lukt het daarna wel weer?
Reputatie 7
Badge +19
@GeorgeIV Ik heb geen reactie meer van je gezien dus ga ik ervan uit dat je geen vragen meer hebt. Anders hoor ik het graag!
Omdat het om een abonnement via mijn werk gaat, heeft mijn werkgever het probleem aangekaart bij de tusenpersoon. Het schijnt eerder te zijn voorgekomen, en door KPN opgelost te kunnen worden. Ik heb nog geen reactie ontvangen.

@Marina_ Ook zonder de Prefixer app werkt *31# als handmatig ingevoerde prefix van een telefoonnummer niet.
KPN heeft een instelling aangepast. Alles werkt weer zoals het hoort.

Reageer