Beantwoord

Omzetten abonnement en retour teveel betaalde toestelkosten

• 16 mei 2018
  • 12 reacties
  • 1226 keer bekeken

Hallo,

Ik zit in exact dezelfde situatie als de volgende topics:

https://forum.kpn.com/mobiele-abonnementen-15/aflopen-abbonnement-teveel-betaald-440088

https://forum.kpn.com/mobiele-abonnementen-15/retour-teveel-betaalde-toestelkosten-sinds-25-10-2017-447423

Ik heb dus nog steeds een oud abonnement waarbij de toestelkosten nog niet losgekoppeld zijn. Ik betaal dus nog elke maand teveel terwijl mijn toestel al een tijdje is afbetaald. Ik heb een aantal keer online gekeken (via mijn.kpn.com) of ik mijn abonnement kon aanpassen, naar een goedkoper abonnement zonder toestelkosten, maar dat lijkt daar niet mogelijk, aangezien er alleen duurdere opties tussen staan.

Ik zou graag net als de anderen willen dat mijn abonnement wordt aangepast (omgezet naar een nieuw abonnement, met losgekoppelde toestelkosten?), en dat ik de teveel betaalde kosten terug krijg. Ik las in de andere topics dat er een afdeling is die kan zorgen dat deze kosten op een van de volgende facturen verrekend worden, dus als iemand hier mij mee zou kunnen helpen, zou ik diegene zeer dankbaar zijn!

Alvast bedankt en met vriendelijke groet,
Ramon Stefano
icon

Beste antwoord door Marina_ 17 mei 2018, 10:09

Hallo Ramon,

Dat klopt! Zou je in een privébericht kunnen aangeven over welk 06- nummer het gaat? Dan kan ik kijken of je hiervoor in aanmerking komt. Als dit het geval is kan ik een formulier voor je opstellen naar een afdeling die het verder met je gaat doornemen.
Bekijk origineel

12 reacties

Reputatie 7
Badge +19
Hallo Ramon,

Dat klopt! Zou je in een privébericht kunnen aangeven over welk 06- nummer het gaat? Dan kan ik kijken of je hiervoor in aanmerking komt. Als dit het geval is kan ik een formulier voor je opstellen naar een afdeling die het verder met je gaat doornemen.
Same story!
na 24 maanden is er zonder enig bericht gewoon abb geld INCLUSIEF toestelbijdrage afgeschreven, volgens de chat is dit omdat ik een ''oud abonnement' heb.

Ik kan nergens op KPN vinden waar ik terecht kan met deze vraag.

graag contact hoe ik zsm mijn contract kan omzetten in een sim-only contract welke direct contractvrij (maandelijks opzegbaar) is, daar is KPN wettelijk toe verplicht.

Ook is KPN wettelijk verplicht de toestelbijdrage die ik na de vaste contractduur betaald hebt te restitueren.

de telefonische helpdesk heeft mij alleen een nieuw 2 jarig SIM ONLY alternatief geboden, maar daar heb ik geen interesse in.

ben beniewd hoe snel ik reactie krijg?
Ik heb gisteren exact dezelfde vraag via chat en telefonisch aan de klantenservice gesteld en kreeg helaas ook alleen de mogelijkheid om een nieuw sim only abonnement voor 1 of 2 jaar aan te gaan. Het verwijzen naar alle berichten hieromtrent op het forum waarbij het doorverwijzen naar een 'bepaalde afdeling' binnen KPN de oplossing zou zijn hielp niet. Dat was bij de betreffende medewerker niet bekend.

Ook ik hoop op een snelle oplossing.
Reputatie 7
Badge +27
Hoi KVOPZ, Amante, welkom hier! Jullie krijgen beide een privébericht van me. Reageer daarop met je gegevens, dan zet ik dit door naar de afdeling die dit met jullie zal oplossen. Dat houdt sowieso in dat je meer dan 24 maanden aan toestelkosten terugkrijgt. En er zal met jullie gekeken worden naar de opties voor het abonnement. Regulier verlengen is daarbij de makkelijkste manier, voor beide kanten. Maar als je dat pertinent niet wilt, dan is er een manier om het abonnement om te zetten naar een van de huidige Sim Only abonnementen. Waarna de contractstermijn worrdt aangepast naar maandelijks opzegbaar.
Hallo,

Ik heb precies hetzelfde probleem. Kunnen jullie dit voor mij ook oplossen?

Gr.

Barend
Reputatie 7
Badge +17
Goedemiddag @Barend075. Ik begrijp uit jouw bericht dat jij ook langer dan 24 maanden betaald hebt voor het toestel.

Ik heb je zojuist een privébericht gestuurd. Als je me er een reactie op stuurt help ik je verder! Ik hoor graag van je!
Badge
Hallo!
Ik zit in dezelfde situatie. Ik zou ook graag in contact komen met iemand die gaat over restitutie van te veel betaalde toestelkosten. In mijn contract staat de toestelkosten niet apart maandelijks aangegeven, mijn toestelkosten zou op een totaalbedrag van 29 euro uit komen(aanschaf toestel). Toch betaal ik elke maand een hoger bedrag dan wat voor een SO van dezelfde bundel betaald zou worden. Er zijn toestelkosten meegenomen in het maandelijks bedrag maar niet gespecificeerd op de overeenkomst. Omdat hier een rechtelijke uitspraak over is geweest zou ik recht hebben op de te veel in rekening gebrachte kosten die ik maandelijks voor het toestel heb betaald in het maandbedrag.
Graag zou ik hier graag een oplossing voor.

Groetjes, Elisa
Reputatie 7
Badge +17
Goedemiddag @Elisaaaa en welkom op het forum.

Het is inderdaad niet de bedoeling om te lang door te betalen voor het toestel. Ik zal dit daarom voor je doorzetten naar de juiste afdeling. Deze afdeling zal dit verder in behandeling nemen.
Zou je willen reageren op mijn privébericht en jouw KPN Forum profiel(Dit blijft alleen maar zichtbaar voor de Moderators)willen voorzien van naam contractant, postcode, huisnummer en klantnummer(s)? Dan ga ik voor je aan de slag!
Ik zit in dezelfde situatie. Tweejarig contract allang al verlopen maar betaal nog steeds teveel. Bij klantenservice konden ze niks voor mij doen alleen Sim only contract. Maar ik wil een oplossing voor het teveel betaalde bedrag. Waarom kan ik geen rechtstreeks contact krijgen met een afdeling die daarover gaat? Ben al jaren een trouwe KPN klant dus zou graag willen dat het netjes opgelost wordt voordat ik nieuw contract neem. Maar bij wie moet ik zijn?
Reputatie 7
Badge +17
Goedemiddag @Marlau. Welkom op het forum en goed dat je deze vraag hier stelt

Je kan inderdaad niet rechtstreeks met deze afdeling in contact komen. Ik zal hiervoor een formulier moeten invullen waarin wordt aangegeven wat er precies moet gebeuren.

Ik zal een privébericht naar jou versturen . Zou je daarop willen reageren?

Zou je daarnaast jouw KPN Forum profiel(Dit blijft alleen maar zichtbaar voor de Moderators)willen voorzien van naam contractant, postcode, huisnummer en klantnummer(s)?
Bij mij is hetzelfde geval met teveel betaalde toestelkosten. Er werd telefonish aan mij aangegeven dat ik op de site een formulier kon vinden die ik moest invullen, maar ik kan hem niet vinden. Zou daarom graag een privebericht willen ontvangen.
Reputatie 7
Badge +17
Goedemiddag @Mel01 welkom! Ik zal voor jou ook het formulier invullen en doorzetten. Ik zal ook een privébericht naar jou versturen zodat we dit in orde kunnen maken. Zou je ook jouw KPN Forum profiel(Dit blijft alleen maar zichtbaar voor de Moderators)willen voorzien van naam contractant, postcode, huisnummer en klantnummer(s)?

Reageer