Beantwoord

Omzetten abonnement naar prepaid

• 10 januari 2017
  • 3 reacties
  • 932 keer bekeken

Beste KPN,

Over een week ga ik een half jaar studeren in het buitenland (Australië). Echter loopt mijn mobiele abonnement nog bij jullie. Nu had ik al begrepen dat ik hem alleen af kan laten lopen, of ik kan hem afkopen. Nu heb ik mijn huidige nummer al járen, en wil ik dit ook graag zo houden als ik terug kom in Nederland (wat pas in Juli zal zijn). Echter is mijn abonnement dan verlopen (verloopt eind Juni), en wil ik hem ook niet verlengen.
Ik vroeg me af of ik mijn abonnement, bij afloop in Juni, om kan laten zetten naar een prepaid, waarbij ik mijn nummer ook behoud.

Alvast bedankt!
icon

Beste antwoord door PeterG 10 januari 2017, 16:56

Heb jij enig idee wat nog andere opties zijn voor mij, zodat ik mijn nummer wel kan behouden?Je contract loopt nog tot juni. Aangezien je dan in Australië zit is de enige optie je huidige abonnement dan gewoon nog door laten lopen om je nummer te behouden.
(dat kan; eindigt pas indien jij het opzegt; mijn abonnement is al 3 jaar over de contractperiode heen).

Dus feitelijk niks wijzigen zolang je in Australië zit.
Als je dan in juli weer in Nederland bent kun je dan alsnog beslissen:
A. Huidige abonnement door laten lopen
B. Verlengen (= nieuw abonnement nemen op huidige nummer)
C. Verder met Prepaid
Bekijk origineel

3 reacties

Reputatie 7
Badge +31
Hoi, wat een leuk avontuur ga je tegemoet! :D
Zodra je abonnement contractvrij is (juni) kan je pas naar Prepaid. Want eerder naar Prepaid kan niet. (afkopen kan alleen als je het abonnement/nummer wilt beëindigen)
Zodra je nummer naar Prepaid gaat MOET je in Nederland zijn om te activeren. Dat kan alleen via het GSM net van KPN. Niet in heb buitenland.

Je kunt ook je huidige abonnement 'gewoon' door laten lopen. Het nummer kun je ook in Australië gebruiken (let wel op kosten).
Vanaf het moment dat je contractvrij bent zit je nog ongeveer een maand in Australië heb ik effe uitgerekend. Het lijkt me dan niet meer de moeite om nog even Prepaid te doen (voor activatie moet je in Nederland zijn) om daarna weer een abonnement te nemen.
Ik zou het gewoon door laten lopen en terug in Nederland (medio juli?) verlengen. Of dan alsnog Prepaid te gaan, want je wilt niet verlengen geef je aan. (je kunt je huidige abonnement dus na de "einddatum" ook door laten lopen. Een abonnement eindigt pas echt als de houder dit opzegt.)
Hoi, wat een leuk avontuur ga je tegemoet! :D
Zodra je abonnement contractvrij is (juni) kan je pas naar Prepaid. Want eerder naar Prepaid kan niet. (afkopen kan alleen als je het abonnement/nummer wilt beëindigen)
Zodra je nummer naar Prepaid gaat MOET je in Nederland zijn om te activeren. Dat kan alleen via het GSM net van KPN. Niet in heb buitenland.

Je kunt ook je huidige abonnement 'gewoon' door laten lopen. Het nummer kun je ook in Australië gebruiken (let wel op kosten).

Bedankt voor je snelle reactie, Peter. Zoals je begrijpt is het niet mogelijk voor mij om in Nederland te zijn voor het activeren. Heb jij enig idee wat nog andere opties zijn voor mij, zodat ik mijn nummer wel kan behouden?
Reputatie 7
Badge +31
Heb jij enig idee wat nog andere opties zijn voor mij, zodat ik mijn nummer wel kan behouden?Je contract loopt nog tot juni. Aangezien je dan in Australië zit is de enige optie je huidige abonnement dan gewoon nog door laten lopen om je nummer te behouden.
(dat kan; eindigt pas indien jij het opzegt; mijn abonnement is al 3 jaar over de contractperiode heen).

Dus feitelijk niks wijzigen zolang je in Australië zit.
Als je dan in juli weer in Nederland bent kun je dan alsnog beslissen:
A. Huidige abonnement door laten lopen
B. Verlengen (= nieuw abonnement nemen op huidige nummer)
C. Verder met Prepaid

Reageer