Onbekende buitenlandse nummers

  • 20 February 2020
  • 2 reacties
  • 40 keer bekeken

Laatste paar weken wordt ik ineens regelmatig gebeld door onbekende buitenlandse telefoonnummers welke dan 4 a 6 sec. laten overgaan en dan ophangen. Ik weet dat dit criminelen zijn die hopen dat ik terugbel en ik gooi de nummers telkens naar de zwarte lijst en uit mijn gebeld lijst. Nu heb ik half Afrika al gehad en zojuist een belletje uit Samoa waar ik ook al niemand ken. 

Hebben meer mensen hier ineens last van? Is het een algemeen verschijnsel of is mijn nummer ergens op een lijst terecht gekomen waar het niet terecht had moeten komen. Ik geef niet zomaar overal mijn telefoonnummer op dus ik hoop niet dat het dat laatste is


Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

2 reacties

Reputatie 7
Badge +24

Hoi Stef, welkom op het forum. 

Je nummer kan inderdaad van een lijstje komen wanneer je dit ooit hebt ingevuld, kan ook random zijn. Wat je in ieder geval niet moet doen is opnemen. Op het moment dat je opneemt weten ze dat het nummer in ieder geval actief en in gebruik is. Je wachten tot het overwaait, of je kunt een nieuw nummer nemen. Beide opties redelijk vervelend.  

Ja, ik heb er ook last van. VK, Filippijnen, Samoa en nog een plek ik Afrika (oproep is al verwijderd). Best vervelend, zeker omdat ik vrienden in VK. Maar die weten inmiddels dat ze me eerst moeten appen. Â