Beantwoord

Ongebruikte data en belminuten meenemen naar volgende maand

Reputatie 2
Badge
Beste KPN, mag ik mijn ongebruikte data en belminuten meenemen naar de volgende maand? Dat zou echt geweldig zijn! Ik heb er al voor betaald!

Consumenten met een mobiel abonnement verliezen nu aan het eind van iedere maand hun ongebruikte belminuten en data, terwijl ze soms tot wel 0,31 euro per minuut of 0,15 euro per MB betalen die ze buiten hun bundel verbruiken.

Lees hier het hele artikel van de Consumentenbond.

https://www.rtlnieuws.nl/nieuws/nederland/artikel/4499831/consumentenbond-oproep-telecomaanbieders-blijf-van-ongebruikte
icon

Beste antwoord door PeterG 28 december 2018, 12:30

Als je overhoudt heb je A. een te hoog (=te duur) abonnement voor je gebruiksgedrag B. ben je niet makkelijk genoeg in het even plegen van een telefoontje (mag best wat langer 😉 ); een sms sturen ipv whatsapp;

En mensen hebben die bundel tegenwoordig vaak écht nodig omdat ze vaker buiten de deur streamen. Als je dat ook niet doet ... dan is mss een kleiner abonnement wat?

Tijdens de looptijd kun je niet lager dan waarmee je bent ingestapt. Wel hoger. Overigens. Ooit verhoogd? Dan kan je ook weer verlagen, tot instapniveau.

Komen mensen iedere maand te kort dan kunnen ze hun abonnement gewoon tussentijds verhogen.

En om de buitenbundelkosten hoef je je dus niet druk te maken.

Bekijk origineel

8 reacties

Reputatie 7
De consumentenbond moet zichzelf nog eens goed achter de oren krabben met zulke onzinnige ideeën. Wat denk je wat er met de prijs van jouw abonnement gaat gebeuren als ongebruikte belminuten en data meegenomen kunnen worden naar de volgende maand?
Precies ... die zal stijgen en dat is mijns inziens niet de bedoeling.
Reputatie 2
Badge
Ohh serieus? Be positive... vraag aan KPN😉 en vragen kan altijd.
Reputatie 7
Als je overhoudt heb je A. een te hoog (=te duur) abonnement voor je gebruiksgedrag B. ben je niet makkelijk genoeg in het even plegen van een telefoontje (mag best wat langer 😉 ); een sms sturen ipv whatsapp;

En mensen hebben die bundel tegenwoordig vaak écht nodig omdat ze vaker buiten de deur streamen. Als je dat ook niet doet ... dan is mss een kleiner abonnement wat?

Tijdens de looptijd kun je niet lager dan waarmee je bent ingestapt. Wel hoger. Overigens. Ooit verhoogd? Dan kan je ook weer verlagen, tot instapniveau.

Komen mensen iedere maand te kort dan kunnen ze hun abonnement gewoon tussentijds verhogen.

En om de buitenbundelkosten hoef je je dus niet druk te maken.
Reputatie 7
Ohh serieus? Be positive... vraag aan KPN😉 en vragen kan altijd.
Natuurlijk, vragen mag altijd, maar de consequentie zal toch echt zijn dat "de abonnee" meer zal gaan betalen voor hetzelfde abonnement.
Reputatie 7
Badge +27
Hallo @iCan, goede vraag 😉. Ik zou het ook wel willen! Maar ik ben bang dat we dan inderdaad meer moeten gaat betalen.. Ik geef je verzoek in ieder geval door, bedankt daarvoor.
Reputatie 2
Badge
Beste leden,

Bedankt voor al jullie reacties en (persoonlijke) adviezen.
Even een kleine update van mijn kant:
  • @wjb bedankt voor je reactie, maar onzinnig vind ik het niet. Persoonlijk denk ik dat veel mensen dit erg op prijs zouden stellen. Iets waarmee de KPN veel klanten zal krijgen.😉
  • @PeterG bedankt voor het meedenken en de goede adviezen. Ik heb al het allerlaagste abonnement, dus downgraden is geen optie.
  • @Marcia_ heel fijn dat je het wilt doorgeven, zonder meer te gaan betalen natuurlijk🙃. Echt, KPN krijgt er dan heel veel klanten bij! Iedereen blij!
Dan nog even dit: ik vind de antwoorden van @PeterG 🏅& @Marcia_ 🎖️heel goed: gebruikersvriendelijk en oplossingsgericht.
Ik kan mij niet herinneren/voorstellen dat ik de reactie van @wjb gemarkeerd heb als beste antwoord... (dat kan alleen ik toch als vraagsteller (of kan iedereen dat?☺️). Ik had de reacties namelijk even afgewacht en dan te bepalen wat het beste antwoord is.

Have a nice day!
Reputatie 7
Badge +27
Graag gedaan! Ik had in al mijn enthousiasme de reactie al aangemerkt als beste antwoord! Zowel de topicstarter als de moderators kunnen dat. Maar ik zal 'm eraf halen, zo kan je zelf alsnog bepalen wat voor jou het beste antwoord is 😉.
Reputatie 2
Badge
Graag gedaan! Ik had in al mijn enthousiasme de reactie al aangemerkt als beste antwoord! Zowel de topicstarter als de moderators kunnen dat. Maar ik zal 'm eraf halen, zo kan je zelf alsnog bepalen wat voor jou het beste antwoord is 😉.
Beste Marcia, hartelijk dank voor je hulp. Uiteindelijk de reactie van @PeterG gekozen als beste antwoord met de meeste oplossingen. Maar beter is om het door te geven aan KPN voor het meenemen van minuten en data. Altijd fijn voor mensen met kleine wensen, gebruik en een kleine beurs👛.

Reageer