Beantwoord

Ongebruikte data meenemen naar de volgende maand

  • 7 December 2019
  • 23 reacties
  • 2576 keer bekeken

Vreemd blijft dit. Ik koop een auto, en als ik hem niet gebruik voor een maand komt Opel hem echt niet ophalen. Dat zou diefstal zijn. Ik betaal 5000 mb vooruit en aan het eind van de maand worden ze weg gehaald door KPN. Eigenlijk zouden we rente moeten krijgen. Maar weghalen is toch gewoon DIEFSTAL. 

Misschien maar eens er over denken aangifte hier voor te doen, ik heb er wel voor betaald. Dan moet het OM het bij de rechtbank brengen,  wat zou deze daar van denken. Wat ik koop en betaal is van mijn. Anders moet KPN de rekening nadien voor gebruik rekenen.  Dit was zo gemaakt dat het voordeel zat in het vooruit inkopen.

Dus KPN jullie vertellen een broodje aap verhaal. 

 

Admin: afgesplitst en eigen topic voor je aangemaakt

icon

Beste antwoord door Marcia van KPN 8 December 2019, 19:36

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

23 reacties

Badge +19

Als je een pak melk koopt en je drinkt die niet helemaal leeg voor de tht datum dan ben je de rest ook kwijt. En zo in het met Mb's ook. Er staat duidelijk in de voorwaarde dat je ze niet mee kan nemen dus ben je ze kwijt.

Reputatie 7

Vreemd blijft dit. Ik koop een auto, en als ik hem niet gebruik voor een maand komt Opel hem echt niet ophalen. Dat zou diefstal zijn. Ik betaal 5000 mb vooruit en aan het eind van de maand worden ze weg gehaald door KPN. Eigenlijk zouden we rente moeten krijgen. Maar weghalen is toch gewoon DIEFSTAL. 

Het verschil is dat jij niet betaalt voor 5000MB maar voor 5000MB per maand.

Reputatie 7
Badge +24

Als je vandaag 100 rijd op een snelweg waar je 120 mag, dan betekend dat toch ook niet dat je morgen 140 mag rijden?

Als er staat dat ik een moordt moet doen, is dat nog steeds moord.  Een pak melk bederft, maar Campina komt niet jou houdbare melk uit de koelkast halen. 

Hi jep. Het is maar net hoe je het wil lezen. Ik vindt dat ze stelen en vindt dat als een rechter vindt dat ze mogen stelen waar ik voor betaald heb, oké. Maar waarom betalen ze niet terug waar ik teveel voor heb betaald. 

Zou fijn zijn als daar een rechter naar kijkt.

O ja een rechter,  geen Kpn. En als KPN zo zeker is dat wat ze doen mag, waarom gaan zij niet naar de rechtbank om dat te vragen.

Badge +19

Ik zou maar niet aan een rechtzaak beginnen. Die ga je never nooit winnen. Jij koopt iedere maand iets maar je gebruikt het niet. 

Reputatie 7
Badge +30

Beste @VanA3, welkom! Zoals hierboven aangegeven wordt, staat dit inderdaad in de voorwaarden vermeld. Het tegoed is een maand houdbaar en komt daarna te vervallen. Als jij een abonnement afsluit, ga je daarmee akkoord. Als klant van KPN kan ik begrijpen dat je de MB's mee wilt nemen, maar als medewerker van KPN kan ik duidelijk aangeven dat wij er voor gekozen hebben om deze optie niet te geven. 

 

Het staat je natuurlijk vrij om aangifte te doen als je dat wilt. Ik begrijp niet helemaal wat je bedoelt met als KPN zo zeker is dat wat ze doen mag, waarom gaan zij niet naar de rechtbank om dat te vragen? We mogen dit inderdaad gewoon doen, dus volgens mij hoeft hier geen rechter aan te pas te komen. 

Heel eenvoudig dit soort aanbiedingen zijn gekomen om korting te krijgen op het vooruit inkopen van data en belminuten. Anders als voorheen, toen sloot ik een aansluiting af en rekende mijn gebruik af. Nu betaal ik vooruit. Dus ik betaal op voorhand wat ik gebruik. Nu nemen jullie mijn op voorhand betaalde producten weg.

Kan zelfs voor KPN NIET zo moeilijk zijn dit te begrijpen. Een rechter is de enigste welke kan bepalen of een contract rechtsgeldig is.

Als ik dit wil doen kost veel geld. Als KPN dit doet zijn het kosten en schrijven ze dit gewoon af.

Reputatie 7

Een rechter is de enigste welke kan bepalen of een contract rechtsgeldig is.

En die zal met het vervallen van jouw data geen enkel probleem hebben.

Zie het als het kopen van een pak melk. Als je die laat staan tot na de houdbaarheidsdatum dan kan je die ook niet meer gebruiken.

Reputatie 7
Badge +21

Inderdaad, je “koopt” de data om te gebruiken gedurende één maand, tot de houdbaarheid voorbij is. Maar gebruiken hoeft niet, ook een pak melk mag je halfvol weggooien. Zonde, maar het mag….

Zo heb je dat overeengekomen met KPN bij het afsluiten van het contract.

 Als klant van KPN kan ik begrijpen dat je de MB's mee wilt nemen, maar als medewerker van KPN kan ik duidelijk aangeven dat wij er voor gekozen hebben om deze optie niet te geven. 

 

 

Want zo gierig is kpn wel.

Hallo @T. Jantje ,je moet het iets genuanceerder zien.

Als mobiele klant bij KPN kun je de data niet meenemen naar de volgende maand, maar je kunt de data wèl delen met mensen die op hetzelfde huisadres wonen of doneren aan door KPN vastgestelde goede doelen.

Bij Telfort kun je overgebleven data van maximaal 2 maanden meenemen naar de huidige maand, maar weer niet delen met anderen, dat is een andere opzet van het gebruik van overgebleven data.

 

Reputatie 6
Badge +6

@T. Jantje , je hebt dus speciaal een account aangemaakt voor dit forum om even te laten weten dat KPN volgens jou gierig is?Fascinerend! 

Nu kom ik van Telfort die opgenomen/overgenomen is door KPN. Ik nam altijd mijn MB's mee. Na de overgang kreeg ik te horen dat mijn ongebruikte MB's komen te vervallen. Maar hiervoor heb ik niet getekend. Hoe zit dit nu?

Heel simpel, als je ongewijzigd over bent gezet neem je de opgespaarde MB's 2 maanden mee, heb je in de tussentijd je abonnement verlengt of gewijzigd gelden de nieuwe voorwaarden waar je mee akkoord moet gaan en kun je ze niet meer meenemen.

Dus wat is er in jou geval gebeurt, wel of niet je abonnement aangepast??

Ik heb nog niet verlengt of gewijzigd. Dus dan zit het hem inderdaad daar in.

Zo is het duidelijk waar ik aan toe ben. Kon het op de site niet vinden. Dank je!

 

Ik heb nog niet verlengt of gewijzigd. Dus dan zit het hem inderdaad daar in.

Zo is het duidelijk waar ik aan toe ben. Kon het op de site niet vinden. Dank je!

 

Hallo @Playmofan , volgens mij kan het je nog niet duidelijk zijn.

Je schrijft dat je automatisch gemigreerd bent naar KPN en de data van de afgelopen 2 maanden niet mee kunt nemen naar de huidige maand. Je schrijft ook dat je niet je abo aangepast hebt naar een ècht KPN-abo, maar gewoon nog TFT-klant bent, dan gaat er dus iets fout als je je data niet mee kunt nemen.

 

Dat doneren van die data (voor goede doelen) is niet echt handig. Pas na de maand weet ik wat ik over heb gehouden, want het kan zijn dat ik de laatste dag v.d. maand ze ineens nog nodig heb.

Maar de eerste van de volgende maand is het restant verdwenen en kan ik dat niet meer doneren.

Dat doneren van die data (voor goede doelen) is niet echt handig. Pas na de maand weet ik wat ik over heb gehouden, want het kan zijn dat ik de laatste dag v.d. maand ze ineens nog nodig heb.

Maar de eerste van de volgende maand is het restant verdwenen en kan ik dat niet meer doneren.

Hallo @PeterG , met alle respect, maar dat doneren is bij @Playmofan helemaal niet aan de orde geweest, dus ik ben bang dat je in het verkeerde topic reageert of op een veel ouder deel van dit topic.:thinking:

Een medewerker van KPN had me verteld dat overgebleven MB's niet bleven staan. Op dit moment heb ik nog niet verlengd of aangepast. Ik had nog niet naar mijn MB's gekeken, maar die blijven nu nog wel staan. Maar als ik het goed begrijp, veranderd dit wanneer ik mijn abonnement verleng of aanpas.

Als u iets gaat wijzigen in het abbonement (verlenging of nieuw) komt hij volledig onder KPN te vallen met de bijbehorende tarieven en voorwaarden.

Een medewerker van KPN had me verteld dat overgebleven MB's niet bleven staan. Op dit moment heb ik nog niet verlengd of aangepast. Ik had nog niet naar mijn MB's gekeken, maar die blijven nu nog wel staan. Maar als ik het goed begrijp, veranderd dit wanneer ik mijn abonnement verleng of aanpas.

Hallo @Playmofan , als je overstapt naar KPN raak je de mee te nemen data kwijt bij TFT en kun je bij KPN MB's delen, het is maar net wat je voorkeur heeft.