Vraag

Ongewenste telefoontjes KPN

  • 13 April 2021
  • 7 reacties
  • 593 keer bekeken

Beste kpn, in de laatste 2 weken 16x gebeld door bedrijven die door jullie zijn ingehuurd. Als zzp-er sta ik in het bel me niet register doch dat geldt niet voor uw klanten, begreep ik.

Mijn gegevens staan in uw bellijsten opgenomen omdat ik klant ben met mobiele telefoon. deze agressieve en aanhoudendeverkoopwijze ergert mij dermate dat ik overweeg een andere provider te zoeken. Ik wil niet dat u mij nu en in de toekomst belt. Met deze brief vraag ik u om mijn gegevens direct uit uw bellijsten te halen. U mag mij niet meer bellen. Ik maak gebruik van mijn recht van verzet.

Hoe is dit wettelijk geregeld?

Volgens de wet heb ik het recht van verzet. Dit houdt in dat u mij voortaan niet meer mag bellen. Omdat ik nu bij u aangeef niet meer gebeld te willen worden. De Autoriteit Consument en Markt (ACM) houdt toezicht op deze telemarketingregels. Wilt u de regels nalezen? Kijkt u dan op de website van de ACM, www.acm.nl/telemarketing.

Wat verwacht ik van u?

Ik verzoek u vriendelijk om mijn gegevens uit uw bellijst te halen. En mij nooit meer te bellen. Graag ontvang ik een schriftelijke bevestiging dat u mij nooit meer gaat bellen.

 

Biedt u geen oplossing?

 

Dan dien ik via het consumentenloket van de ACM, ConsuWijzer, hierover een klacht in. Uw bevestiging zie ik graag binnen twee weken na vandaag tegemoet.

 

M vr groet, 

*Admin: eigen topic voor je vraag aangemaakt


Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

7 reacties

Reputatie 7
Badge +17

Hallo @Pieternell! Welkom op ons KPN Forum. Bedankt voor je topic. 16x gebeld in twee weken tijd is veel te veel van het goede. Al helemaal als je in het bel-me-niet register geregistreerd staat. Ik herkende het signaal niet direct, gelukkig een aantal collega's van me wel. Dat er te vaak gebeld werd is inmiddels bekend en aangepakt (afgelopen week). We hebben het max. aantal belletjes per twee weken afgeschaald naar 5x (dit was 12x), dus dit mag niet meer voorkomen. Je hebt inderdaad recht van verzet waarna wij niet meer dienen te bellen. Ik ga er vanuit dat met de maatregelen die we de afgelopen tijd hebben genomen, je nu niet meer gebeld wordt. 

Handige informatie over het Bel-me-niet Register: 

Het Bel-me-niet Register houdt binnenkort op te bestaan

Als gevolg van een wijziging in de telecomwet gelden er vanaf 1 juli 2021 nieuwe regels voor Telemarketing. In Nederland wordt het uitgangspunt dat er door Telemarketing bedrijvende organisaties niet meer ‘koud’ gebeld mag worden naar natuurlijke personen (dit zijn consumenten, eenmanszaken, een VOF, of een maatschap).

Met deze wetswijziging komt er een einde aan het Bel-me-niet Register. Vanaf 1 juli 2021 zal de huidige applicatie niet meer beschikbaar zijn en zullen alle persoonsgegevens worden vernietigd.

Telemarketing bedrijvende personen en organisaties met een commercieel, ideëel of charitatief doel mogen vanaf 1 juli 2021 alleen nog bellen op het moment dat de natuurlijke persoon vooraf toestemming heeft gegeven (opt-in), of als er sprake is van een klantrelatie.

Als u gebeld wordt en u wilt dit niet, dan kunt u tijdens ieder gesprek gebruik maken van uw Recht van Verzet. De bellende organisatie dient dan uw telefoongegevens uit haar bellijsten te verwijderen.

Tot 1 juli 2021 gelden de huidige regels en kunt u zich nog steeds inschrijven in het Register. Bedrijven zullen tot 1 juli het Register blijven raadplegen. 

Badge

Helaas kan ik over dit getal heen met 4 bedrijven.

Dit jaar staat mijn record op 50+ telefoontjes. en elke keer gelijk nummer geblokkeeerd.

Ik sta in het bel me niet register sinds het begin van dit register.

Uw reclame partners gaan NIET correct om met recht van verzet. en dan zijn het maar 4 reclame partners….. verklaar de 50+ telefoontjes ?

Kortom hier dient een grove boete uit voort te komen. en die is geheel terecht.

Dus kom niet met schijnheilige “Handige informatie over het Bel-me-niet Register”

Jullie zijn gewoon fout. Mensen als je dit leest ga weg van KPN want ze hebben dezelfde telefoon tereur als energie bedrijven alleen vele malen erger.

Ze hanteren niet de huidige wetgeving. en ik roep dan ook alle instanties op die hier iets aan kunnen doen onderzoek dit want je kan flinke terechte boetes uitdelen. 

Sinds de uitvinding van de telemarketing is het ellende met dat bellen, en het vreemde is, het zal wat opleveren denk ik anders was het allang opgehouden te bestaan als niemand er op in ging.

Ikzelf heb tegenwoordig maar een nummer voor die gasten, neem ik nooit op en ik moet zeggen, het word langzaam aan stiller op die lijn, maar na ruim 20 jaar een nieuw nummer in gebruik te moeten nemen is ook niet voor iedereen de oplossing.

Badge

het gaat er meer om dat KPN het uitbesteed. en die bedrijven willens en wetens de wet overtreden.

KPN kan schermen met ja dat was niet zo afgesproken maar de eisen die ze stellen aan de marketeers veroorzaakt het juist wel. en dat weten ze.

Daarom doet KPN niet zelf de marketing maar een ander bedrijf die de schuld gegeven kan worden.

Essent gebruikt bijvoorbeeld READONLY / push only lijsten naar call centers die kunnen ze dus ook niet editen ivm recht van verzet.

Zo bypassen ze willens en wetens de wet en wij worden massaal plat gebeld.

Bedrijven die jou gaan bellen met aanbiedingen betekend maar 1 ding het kan ergens anders goedkoper. als mensen dit snappen dan houdt het vanzelf op maar helaas trappen ze erin omdat de media / jounalistiek / instanties de voorlichting verzaken. het is belangrijker te melden dat er in australie een kangaroe gesprongen is dan wat echt telt want dan moet je echte journalistiek uit oefenen en verantwoording dragen over wat je schrijft.

Elke journalist die wel echt werk doet heb ik op een hoog voetstuk staan maar de broddel media van nu gedreven door geld en respecteer onze sponsoren / adverteerders dus schrijf maar niks kwaads. kan wat mij betreft per direct stoppen.

 

 

Reputatie 7
Badge +17

Och wat enorm irritant. Ik kan dit voor je doorzetten, zodat er naar gekeken wordt. Dit is natuurlijk niet de bedoeling.  Kun je je telefoonnummer toevoegen aan je profiel en hier een seintje geven als dat is gebeurd? 
 

Badge

ik heb mijn nummer toegevoegd maar ik weet zeker dat je hem heb :-)

 

Reputatie 7
Badge +17

Ik heb een reactie ontvangen @Patrick Lambooy! De vraag die ik nog terugkreeg. Werd je steeds door hetzelfde nummer gebeld? Dit is een primeur voor mij, dus even zoeken hoe dit afmeld proces precies werkt en welke gegevens van belang zijn met doorgeven. :smile: