Beantwoord

Ongewild dataverbruik via telefoon

  • 30 May 2019
  • 10 reacties
  • 365 keer bekeken

thuis gebruik ik internet op mijn telefoon alleen via mijn Wifi
als ik buitenshuis mijn telefoon niet gebruik wordt toch mijn internetbundel aangesproken
hoe kan dat

*Admin: titel aangevuld i.v.m. vindbaarheid
*Admin: topic verplaatst naar juiste board
icon

Beste antwoord door landjonker 1 June 2019, 17:10

Bekijk origineel

10 reacties

Eerste gedachte, mobiele gegevens staat aan. Heb je dat al gecontroleerd?

*Edit*
De telefoon is een compacte computer, deze maakt voortdurend verbindingen. Openstaande apps goed afsluiten kan al veel verschil maken.
Hallo @landjonker ,
Op de achtergrond wordt er altijd door bepaalde apps verbinding met internet onderhouden of bepaalde zaken gesynchroniseerd.
Als je dat niet wilt moet je dat soort zaken specifiek uitschakelen of specifiek instellen dat er alléén zaken via WiFi afgehandeld mogen worden.
Reputatie 7
Badge +20
Hallo @landjonker Dreekuh en Jan geven denk ik precies aan wat er misgaat. Je telefoon maakt ergens toch verbinding. Heb je het inmiddels kunnen uitzetten?
nog niet kunnen ontdekken wie de boosdoener is
facebook misschien ?
Reputatie 7
Badge +11
@landjonker

Kijk eens voor tips hier,zie https://www.consumentenbond.nl/mobiel-abonnement/dataverbruik-android
Reputatie 7
Badge +21
Hallo @landjonker
Heb je een Android toestel? Kijk dan in "Gegevensgebruik"
Kies achtereenvolgens
  1. Instellingen ⚙️
  2. Verbindingen
  3. Gegevensgebruik
  4. Gebruik mobiele gegevens
Dan krijg je een lijst van apps met de verbruikte data in de voorgrond en achtergrond.
Goedemorgen @landjonker.

Noch wij als medeklant, noch de medewerkers van KPN kunnen zien welke de boosdoener is.
(Privacywetgeving.)
Daarvoor is je telefoon het eerste aanspreekpunt.

Geef even aan aub welk merk en type telefoon je hebt, dan kan er meer gericht met je worden meegedacht.

Groet.
Dreekuh.
Ik heb een Samsung Galaxy A5
modelnummer SM-A500FU
androidversie 6.0.1
mobile gegevens staat aan
roaming staat aan
en bij Instellingen , Verbindingen , Gegevensverbruik , Mobiele gegevens zie ik :
dat inderdaad een heel zooitje apps data verbruiken
iedereen bedankt
Persoonlijk gebruik ik als datasaver Datally en My Datamanager (apps) naast de Android ingebouwde datameter.
Misschien zijn dit voor jou ook handige tools.
Reputatie 7
Badge +20
Hallo @landjonker Fijn dat je met de hulp van de forumgebruikers duidelijkheid hebt gekregen. Heb je inmiddels de bewuste apps uit kunnen schakelen? Laat het gerust weten als je nog hulp nodig hebt.

Reageer