Beantwoord

Online aankopen onterecht

  • 30 August 2019
  • 11 reacties
  • 1049 keer bekeken

Word er helemaal gek ik game alleen op mijn playstation en alsnog krijg ik duizenden aankopen via de telefoon terwijl ik geen game op mijn telegoon heb staan als dit nog een keer gebeurd dan sta ik op het punt om mensen van kpn wat aan te doen iedere maand voa factuur meer dan 100 euro deze maand is het al 300 dus ben benieuwd hoe ik het geld terug krijg
icon

Beste antwoord door Alex van KPN 31 August 2019, 17:31

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

11 reacties

Reputatie 7
Badge +24
Hi, welkom hier.

Ik ben zelf ook benieuwd hoe dit kan. Zou je je profiel willen aanvullen met alle relevante gegevens en mij een seintje willen geven als je dit hebt gedaan? Dan zoek ik het uit. 🙂

Hallo, wij hebben hier ook last van! Al voor de vierde keer honderden euro’s aan online aankopen op de factuur terwijl we niets zelf aankopen en geen games op de telefoon hebben staan.. heel vreemd.. tijd dat hier iets aan gedaan gaat worden door te blokkeren oid! Dit is echt schandalig!! Graag zsm oplossing!!

Reputatie 7
Badge +24

Ja... dan heeft iemand je wachtwoord van je @gmail.com adres zeker?

Ja... dan heeft iemand je wachtwoord van je @gmail.com adres zeker?

Nee dat niet..

Reputatie 7
Badge +24

Ja... dan heeft iemand je wachtwoord van je @gmail.com adres zeker?

Nee dat niet..

Misschien heeft u het zelf aan niemand gegeven, maar heeft iemand anders het geraden :wink:

Het gaat hier om aankopen in de Playstore als ik het goed begrijp.

https://www.kpn.com/service/administratie/facturen/factuur-begrijpen-mobiel/online-aankopen-via-kpn-factuur.htm

Die kan je alleen doen is je het juiste wachtwoord hebt. Als u zelf niets gekocht heeft, dan heeft dus iemand anders het gedaan. 

Maar euhm... ik lees ook dat na iedere aankoop je een mailtje zou moeten ontvangen over deze aankoop. Nooit iets ontvangen?

Reputatie 7

Waarom zijn er nog altijd mensen die het toestaan om betalingen via de factuur van KPN te laten lopen.

Het eerste wat je moet doen is betalingen via de factuur van KPN blokkeren.

Mijn advies aan IEDEREEN is om dat te doen. Online betalen kan je vandaag de dag net zo makkelijk via iDEAL, PayPal of Creditcard. Nadeel: Je moet een handeling verrichten om die betaling uit te voeren, maar laat dat nu ook direct het voordeel zijn immers je bent nu zelf actief betrokken bij zo'n aankoop.

Reputatie 7
Badge +24

@wjb: misschien er ook nog ff bij vertellen hoe dat moet, aankopen via KPN blokkeren.

Reputatie 7

@wjb: misschien er ook nog ff bij vertellen hoe dat moet, aankopen via KPN blokkeren.

 

Reputatie 7
Badge +24

Ow... niet erg gebruiksvriendelijk dat da via de telefonische klantenservice moet...

Reputatie 7

Ow... niet erg gebruiksvriendelijk dat da via de telefonische klantenservice moet...

Klopt, onderstaand zie je de instellingen voor mijn mobiele telefoon.

Zo eenvoudig zou het via mijnKPN eigenlijk ook moeten kunnen.

Oei, @Vdsteen. Dat klinkt als een behoorlijke  aderlating. Het lijkt me niet dat er afschrijvingen gedaan worden waar je zelf niks van weet. 

Kun je je profiel aanvullen en mij een seintje geven? Volgens mij kan ik dit soort zaken wel blokkeren zodat het in de toekomst niet meer voorkomt.Â