Vraag

Onterecht abonnement KPN mobiel, eerste factuur ontvangen

  • 6 December 2019
  • 9 reacties
  • 181 keer bekeken

Beste KPN, 

Aangezien ik op het moment in het buitenland ben en ik geen e-mailadres kan vinden, dit bericht even via het forum. Ik krijg ineens een mobiele factuur in mijn e-mail, terwijl ik geen mobiel abonnement heb afgesloten bij KPN. Ik ben op 16 november bij KPN XL in Amersfoort (Maanlander) in de winkel geweest en daar ben ik heel goed geholpen door het team dat toen werkzaam was.

Er is eerst geprobeerd om een KPN abonnement af te sluiten, maar dat ging niet omdat ik nog telfort klant was en mijn abonnement bij Telfort nog ongeveer 2 jaar liep. Ik had een Sim only abonnement bij Telfort en ik wilde er nu graag een nieuwe telefoon bij.

Eerst hebben we dus wel geprobeerd om een abonnement bij KPN af te sluiten, ook omdat dit voordeliger voor mij zou zijn, maar dit kon niet omdat ik dus nog te lang bij Telfort zat mbt het abonnement dat nog te lang liep. We hebben het wel geprobeerd in het systeem, maar ik kreeg direct al een mail dat nummerbehoud en het gehele abonnement bij KPN niet ging lukken, dus toen hebben we mijn huidige abonnement bij Telfort daar in de winkel samen verlengd bij Telfort met een telefoon.

Dit was nog een heel gedoe, maar uiteindelijk is alles gelukt. Tot nu toe dan. Ik heb nog de vraag gesteld; ‘is het nu dan niet dubbel gedaan, want ik wil uiteraard geen 2 abonnementen’ en toen is mij verzekerd dat dit allemaal goed is gegaan.
 

Echter krijg ik nu toch 2 facturen binnen. Een van Telfort en 1 van KPN, waarvan mij was verzekerd in de winkel dat die van KPN geannuleerd was. Daarnaast heb ik zelfs op 24 november een e-mail van jullie ontvangen waarin staat dat mijn overstapverzoek is geannuleerd. Daarom vind ik het enorm vreemd dat er toch een abonnement bij kpn is afgesloten, terwijl ik dat niet heb.

 

Zouden jullie daarom zsm de factuur in kunnen trekken en eventueel contact kunnen opnemen met KPN XL in Amersfoort/ Maanlander? De reden van mijn nieuwe abonnement bij Telfort met toestel, was omdat ik nu voor een langere tijd in Australie zit, dus ik ben nu ook niet in de gelegenheid om zelf even langs te gaan of om te bellen naar het team dat mij toen zo goed geholpen heeft. Zij kunnen dit namelijk direct verifiëren. Ik hoop hiermee voldoende informatie gegeven te hebben en anders hoor ik het graag mochten er nog vragen zijn.

Graag zie ik zo snel mogelijk een reactie en een correctie mbt de foutieve factuur die ik ontvangen heb. 

Gelieve dit verder in een privé conversatie te continueren. Bellen is geen optie op dit moment, dus graag via mail of whatsapp. Bedankt alvast. 

Met vriendelijke groet, 

Merle Boelens

 


Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

9 reacties

Reputatie 7
Badge +30

Hoi Merle, welkom op het forum! Dit klinkt inderdaad alsof er het een en ander niet helemaal goed is gegaan. Dit kijk ik dan ook graag met en voor je na. Dan heb ik wel gegevens nodig, dus vul alsjeblieft je forumprofiel in en laat hier even weten als je dat gedaan hebt. Dan kom ik er zo snel mogelijk op terug in dit topic, of via privébericht.

Hoi Erik, bedankt voor je reactie en hulp. Ik heb het profiel ingevuld. Hoor graag van je. Gr, Merle

Reputatie 7
Badge +30

Dank je, Merle! Ik zie hier inderdaad een notitie staan dat je Telfort abonnement is verlengd. Maar ik zie op jouw adres ook een actief KPN abonnement, actief geworden op 24 november en ook met een toestel. Dat klopt dan niet lijkt me. Wil je het forumprofiel nog aanvullen met het 06-nummer dat je bij Telfort hebt, en het toestel waarmee je bij Telfort verlengd hebt (mag in het veld ‘persoonlijke opmerking’)? Dan pak ik er een Telfort collega bij en gaan we samen orde scheppen.

Hoi Erik, bedankt voor je reactie. Vreemd dat er op mijn adres ook een KPN actief mobiel abonnement staat. Helpt het nog dat ik de mail doorstuur met daarin het bericht dat mijn overstapverzoek geannuleerd was? Want dat was ook op 24 nov. Ik denk dat het eerst geprobeerd is om aan te maken en toen kreeg ik de annulering. Wellicht is dit niet goed gegaan in het systeem?  

Fijn dat je dit kan checken. Ik heb de extra gegevens aangevuld. Bedankt alvast. 
Groet, 

Merle

Reputatie 7
Badge +30

Dank je, Merle. Ik heb het samen met een Telfortcollega nagekeken en we zien dat je Telfort abonnement, na een beetje moeite, netjes verlengd is op de 16e. Dus tijdens je winkelbezoek. Op dat moment heb je het toestel ook gelijk meegekregen neem ik aan? 

Maar daarnaast blijven we dus inderdaad zien dat er een actief KPN abonnement is (anders zou je ook geen factuur krijgen). En dat dit abonnement ook een toestel bevat. Dus het is duidelijk dat hier dingen niet goed gaan. Ik ga dan ook iemand inschakelen om dit op te lossen. Om te zorgen dat we het juiste toestel behouden heb ik dan even het imeinummer daarvan nodig. Hoe je die kunt vinden lees je hier. Dit nummer mag ook onder ‘persoonlijke opmerking’ in je profiel. Dan duik ik nu alvast de mail in om de oploscollega te tackelen :)

Hi Erik, 

Bedankt voor het checken. Dat klopt inderdaad, tijdens het winkelbezoek bij KPN XL heb ik mijn Telfort abonnement verlengd en toen ook direct een paarse Iphone11 meegekregen als onderdeel van het abonnement. Heel erg vreemd dat je ook nog een actief KPN abonnement ziet. Die is echt afgewezen en daarom zijn we doorgegaan met Telfort tijdens het winkelbezoek. Officieel kon ik ook niet eens een KPN abonnement afsluiten, omdat mijn toenmalige abonnementsduur nog te lang was om naar een andere provider over te stappen, dus ik kon echt alleen bij Telfort blijven. Dat kreeg ik ook constant te horen, want ik wilde liever naar KPN, maar dat mocht niet. Wil je dat ik de mail met afwijzing van KPN nog met je deel? Want zoals eerder benoemd hebben we dat eerst wel geprobeerd in de winkel. 
 

Heel erg bedankt voor het verdere checken! Ik heb het IMEI nummer toegevoegd. 
Groer, 

Merle

Hoi Erik, 

Weet je al wat meer? 

Groet, 

Merle

Hi Erik, 

Ik krijg nu een betalingsherinnering en ik ben niet van plan om deze rekening voor een abonnement te betalen die ik niet heb. Graag zsm je reactie. Alvast bedankt. 
Groet, Merle

Reputatie 7
Badge +30

Je krijgt zodadelijk een privébericht van me, Merle! Excuses voor de vertraging.