Vraag

Onterechte BKR

  • 15 January 2020
  • 6 reacties
  • 709 keer bekeken

Badge

Bijna een jaar geleden kreeg ik een telefoontje van incassobureau Intrum, er zou een bedrag openstaan bij KPN en of ik gelijk even wilde betalen. ik ben geen klant bij KPN en nooit geweest dus vertrouwde het niet, ik contact opgenomen met KPN en de juffrouw die ik aan de bel kreeg alles uitgezocht maar mijn naam was onbekend en ze kon niks vinden, hier was voor mij de kous af. gaat er een half jaar voorbij krijg bij het verlengen van tel. abonnement van mijn vrouw melding afgewezen, blijkt na uitzoeken een BKR registratie te zijn.  ik BKR gegevens opgevraagd en wat blijkt een melding van de KPN, ik bellen met KPN maar klantenservice kon mijn gegevens niet vinden, na een paar keer doorverbinden krijg ik een heer aan de bel en die verteld dat alles uit handen is gegeven aan een incassobureau en dat ze mij niet meer kunnen helpen. helemaal belachelijk allemaal.  maar ja ik krijg tel. nummer van dus ja Intrum, blijkt dat er 4 vorderingen zouden zijn op mijn naam waaronder ook een contract voor aanschaf nieuwe telefoon. ik ben dit gewoon niet geweest heb al meer dan 15 jaar alle mobiele abonnementen prive en zakelijk bij T-Mobile, ik begrijp dat mensen fouten kunnen maken maar ik kom nu gewoon niet van een onterechte BKR registratie af. of moet ik zelf gaan procederen, kan ik dan een claim indienen waarbij KPN deze kosten vergoed als blijkt dat ik gelijk heb?


6 reacties

Badge +12

Heb je wellicht een Rechtsbijstandsverzekering? Daar zou je het eventueel kunnen melden.

Sowieso zal er op een of andere manier door KPN/Intrum aangetoond moeten worden dat je een order geplaatst hebt bij KPN, facturen etc. etc.

Reputatie 7
Badge +17

@Airless Welkom bij onze KPN Community, goed dat je hier je verhaal deelt. Wat gek dat deze KPN-BKR registratie ineens naar boven komt drijven. Vervelend dat je er nu last van hebt, dit moet natuurlijk worden opgelost. Intrum heeft alleen de info gegeven dat er 4 vorderingen openstaan verder geen informatie? Gaven zij aan dat deze vorderingen bij KPN vandaan kwamen? Ik wil graag even met je meekijken. Kun je je gegevens invullen in je profiel en hier een seintje geven als dat is gebeurd?

 

Het is heel goed mogelijk dat dit het gevolg van een onschuldige typefout is, als een postcode en huisnummer een negatieve aantekening hebben zit je heel lang met de spreekwoordelijke gebakken peren.

Wist intrum bij het eerste contact een jaar geleden jouw naam of andere gegevens?

Badge

Gegevens ingevuld 

ik heb kopieën ontvangen die op mijn naam staan maar met onbekend tel nummer en ander e-mailadres. Er zit ook een contract bij voor aanschaf tel maar contract is van heel andere datum dat aankoop factuur tel. En contract is ook niet getekend door mij het is alleen door medewerkers Kpn ondertekend. Ik vind het ook heel vreemd dat een jaar geleden crediteuren afdeling mij niet kent en dan ineens komen er 4 facturen tevoorschijn, ik hoop dat je me kan helpen

Reputatie 7
Badge +17

@Airless Bedankt voor het invullen van je gegevens. Het kan kloppen dat de aankoopdatum van het toestel anders is dan de ingangsdatum van het toestel. Zowel voor een verlenging als een order met nummerbehoud kan je 3 of 4 maanden van te voren een (nieuw) contract afsluiten van ons. Het toestel wordt direct geleverd. Vandaar dat de aankoopdatum van het toestel anders kan zijn dan de ingangsdatum van het abonnement. De reden dat er geen handtekening is staat onderop het contract staat is ook te verklaren. Als een klant een order online of telefonisch plaatst kan er geen handtekening gezet worden. Alleen bij het afsluiten in een fysieke winkel wordt(/kan) er een handtekening gezet (worden). Tijdens het telefonisch afsluiten van een contract vraagt de collega of je ‘akkoord’ gaat met de algemene voorwaarden en noemt de bepaalde punten. Tijdens het online afsluiten *klikt* de klant op ‘akkoord’. In beide gevallen staat er géén fysieke handtekening op het contract van de klant, want dit is digitaal al voldaan. Daarnaast bij het afsluiten van een nieuw contract (met toestel) dient de klant €0,01 cent aan de deur te pinnen waarbij het legitimatiebewijs gecontroleerd wordt met wat op het contract staat. 
Je geeft aan dat je nóóit klant geweest bent bij KPN, dus deze hele uitleg is in jou specifieke geval niet heel relevant. Daarnaast is het inderdaad gek dat crediteuren beheer je niet kende één jaar geleden.

Even voor mijn beeldvorming: Je herkent het hele contract dus niet, ook niet de aanschaf van het toestel? Het kan zijn dat op het contract een tijdelijk nummer vermeld stond i.v.m. nummerbehoud (achteraf). Het e-mailadres herken je overigens ook niet? Ik heb je even een privébericht gestuurd met mijn e-mailadres, zou je de facturen en het contract naar mij door kunnen sturen? Dan ga ik het voor je vergelijken in de systemen.  

Stuur maar een berichtje als het is gelukt. :wink:

Reputatie 7
Badge +17

@Airless Aangezien deze zaak iets complexer in elkaar steekt dan ik had verwacht, handelen wij dit verder af in privé. Zodra er een oplossing of antwoord is gevonden delen we het met de rest van de community. :sunglasses:

Reageer